Aina ennen joulua ja pääsiäistä tulee lehtiin esim. Helsingin Sanomiin kirjoituksia, millä yritetään kumota Raamatun sanoma.
Mutta nyt on tullut todellinen jymy paukku. Ville Mäkipelto ja Raimo Hakola väittää ettei Jeesus ole noussut kuolleista vaan Apostolit ja naiset menivät väärälle haudalle mihin ei ole vielä ketään haudattu. Käärinliinoista eivät puhu mitään ja Jeesuksen ilmestykset ovat hallusinaatioita, koska he ovat peloissaan Jeesuksen kuolemasta. Eikä heidän mukaan Jeesusta yleensä olisi voitu haudata hautaan vaan olisi pidetty ristillä muutama päivä ja haudattu joukkohautaan.
https://www.youtube.com/watch?v=EwFgGm8PpQw
Taas yritetään kumota Jeesuksen kuolleista ylösnousemus
10
169
Vastaukset
- Anonyymi
Miksei siihen satukirjaan keksitty parempaa loppua.
Jeesukselle kasvoi siivet ja lenti taivaaseen, - Anonyymi
Jaa että joku yrittää nyt KUMOTA Jeesuksen kuolleista heräämisen? No jopas nyt on.
Minä sanon heti alkuun että mummo ei oo ihan eilisen kirkonkello, vaikka vähän jo koliseekin päässä. Mutta kyllä nyt järki sanoo, että jos ei oo mitään näyttöä, niin mitä siinä sitten muka "kumotaan"?
Se on niinku yrittäis kumota sen että minä oon nähny saunatontun vetävän piippua kiukaan päällä – en minä siitä ketään vaadi vakuuttuneeks, mutta en minä suuttuukaan jos joku ei usko. Kun ei oo todisteita. On vaan kokemus. Ja kokemus ei käy todisteesta, paitsi jos puhutaan kahvin mausta.
Minä kyllä sanon että jos joku meinaa, että "koska ylösnousemusta ei voida kumota, se on varmaan totta", niin siinä on logiikkaa vähemmän ku rusinassa mehua. Ei sitä noin rakenneta järjellistä maailmaa.
Tonttu-Kalle sanoo aina: "Jos väität että kana osaa laskea päässään, sun täytyy näyttää se. Ei riitä että kana kattoo vihaisesti." Ja se pätee Jeesukseenki. Heräs kuolleista? No hyvä jos heräs. Mutta ennen ku minä alan uskoa, niin sais olla muutaki ku vanhaa tekstiä ja haudalla säikähtäny porukka.
Mutta ei mummo nyt vihaiseks tuu. Saa uskoo jos haluaa, sehän on vapaa maa vielä ainakin tiistaihin asti.
Mutta älkää väittäkö että mummo on epäoikeudenmukainen, jos se vaan kysyy että "onkos tästä mitään muuta ku hyvää tahtoa?"
Minä oon nähny monta ihmettä – mutta en vielä ylösnousemusta. Enkä laita kahvia tippumaan sen perusteella että joku sanoo haudan olleen tyhjä.
– Mummo, joka herää kyllä kuolleista jos joku unohtaa ottaa pullan uunista
(ja siinä on todiste: palovaroitin)Eikö näitä yrityksiä ole ollut kautta historian? Mutta Jeesusta ei ole kukaan vielä voinut kumota eikä tule siinä onnistumaan.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Eikö näitä yrityksiä ole ollut kautta historian? Mutta Jeesusta ei ole kukaan vielä voinut kumota eikä tule siinä onnistumaan.
No kuulehan nyt, niin sitä joulupukkiaki yritetään joka joulu kumota, mutta silti se tulee. Jeesuksesta vaan puhutaan, mutta ei se oo vielä näkynyt. Taitaa pukki olla enempi totta tästä päätellen.
– Mummo, joka jättää piparit molemmille, tasapuolisuuden vuoks.
- Anonyymi
Ei mitään uutta. Matti Myllykoski esitti samat väitteet jo melkein kolmekymmentä vuotta sitten ja silloinkin kohistiin.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Matti_Myllykoski - Anonyymi
Mihin näitä matteja tarvitaan, ja mikä on syy maksaa heille palkkaa ja mistä se maksetaan kuka osaa sanoa!?
- Anonyymi
Kyseiset herrat ovat historiantutkijoita, teologeja, psykologeja ja muiden alojen asiantuntijoita. Heidän työnsä on kaivaa esiin tutkittua tietoa siitä, mistä uskonnot, jumalakuvat ja ilmiöt kuten eri "jeesukset" ovat syntyneet ja miten ne ovat muuttuneet ajan saatossa. Heidän tehtävänsä ei ole vain kirjoittaa tieteellisiä artikkeleita toisilleen, vaan myös tuoda asiat kansantajuisesti esiin, jotta me muut ymmärrämme paremmin omaa historiaamme, kulttuuriamme ja nykymaailmaa. Siksi he saavat siitä myös palkkaa. Kuten muutkin, jotka tekevät työtä yhteisen ymmärryksen eteen.
Anonyymi kirjoitti:
Kyseiset herrat ovat historiantutkijoita, teologeja, psykologeja ja muiden alojen asiantuntijoita. Heidän työnsä on kaivaa esiin tutkittua tietoa siitä, mistä uskonnot, jumalakuvat ja ilmiöt kuten eri "jeesukset" ovat syntyneet ja miten ne ovat muuttuneet ajan saatossa. Heidän tehtävänsä ei ole vain kirjoittaa tieteellisiä artikkeleita toisilleen, vaan myös tuoda asiat kansantajuisesti esiin, jotta me muut ymmärrämme paremmin omaa historiaamme, kulttuuriamme ja nykymaailmaa. Siksi he saavat siitä myös palkkaa. Kuten muutkin, jotka tekevät työtä yhteisen ymmärryksen eteen.
Oletpa auktoriteettiuskon aivopesemä!😹👍
- Anonyymi
Sellaista mitä ei ole todistettu tapahtuneen ensimmäistäkään kertaa, ei tarvitse eikä voikaan kumota taas.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod172031Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281674Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021147- 65919
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53875- 39814
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53785J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e30676Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273653Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33612