Lihavuus ei ole valinta.
Lihavuus ei ole valinta
52
423
Vastaukset
- Anonyymi
Kohtuullisuus syömisessä on valinta.
- Anonyymi
Eiköhän nykyään lihavuus johdu enemmänkin juomisesta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai niinkuin yks Lehmolsis- juoppo sanoi, et eihän siinä lonkerossakaan ole loppuunsa paljoa kaloreita. Maha kuin tiine tynnyri ja rasvamaksa sekä uniapnea. Niin just eihän se alkoholi ole pahasta. Hän myös kieltää olevaan alkkis. Juonut teineistä asti ja muisti alkanut mennä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai niinkuin yks Lehmolsis- juoppo sanoi, et eihän siinä lonkerossakaan ole loppuunsa paljoa kaloreita. Maha kuin tiine tynnyri ja rasvamaksa sekä uniapnea. Niin just eihän se alkoholi ole pahasta. Hän myös kieltää olevaan alkkis. Juonut teinistä asti ja muisti alkanut mennä. Ikää kohta 47.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai niinkuin yks Lehmolais-juoppo sanoi, et eihän siinä lonkerossakaan ole loppuunsa paljoa kaloreita. Maha kuin tiine tynnyri ja rasvamaksa sekä uniapnea. Niin just eihän se alkoholi ole pahasta. Hän myös kieltää olevaan alkkis. Juonut teinistä asti ja muisti alkanut mennä. Ikää kohta 47.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai niinkuin yks Lehmolais-juoppo sanoi, et eihän siinä lonkerossakaan ole loppuunsa paljoa kaloreita. Maha kuin tiine tynnyri ja rasvamaksa sekä uniapnea. Niin just eihän se alkoholi ole pahasta. Hän myös kieltää olevaan alkkis. Juonut teinistä asti ja muisti alkanut mennä. Ikää kohta 47.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siideri ja lonkero,,viinit ja viina.... kaloreita on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haukut kaveriasi täällä,mukava henkilö.
- Anonyymi
Jotenki sääliks käy vanhempia ketkä antaa lastensa lihoa läskipalloksi
- Anonyymi
Sääli ennemmin niitä lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sääli ennemmin niitä lapsia.
Mutta syy on vanhempien, kun 1970 luvulla ei koulussa ollut kuin yksi läski, mutta nykyisin yksi hoikka ja normaali muut löskejä,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta syy on vanhempien, kun 1970 luvulla ei koulussa ollut kuin yksi läski, mutta nykyisin yksi hoikka ja normaali muut löskejä,,,
Myös liikunta ja ruokailutavat ovat muuttuneet valtavasti. Kouluissa säännöt/kuri oli aivan erilaista, joten on kaukana nykyajasta. Lapsia myös kuljetetaan autoilla kouluun.
Muutos on suuri ja näkyy pitkälle tulevaisuuteen. - Anonyymi
Ajatella, että "antaa". Tämmöinen pikku sivuhuomautus: kun ne lapset kasvaa, ne alkavat itsenäistymään ja kulkemaan omien kavereiden kanssa. He käyvät sitten syömässä, missä syövät, ostavat limua ja mitä lie. Ei niitä lapsia viitsi ihan rahattakaan antaa kulkea. Sähän saat kans viikkorahaa? Eiks olis noloo, jos täytyis kavereilta pummata?
Luitko uutisen niistä kouluruuista? Kaikista parhaiten on jäänyt kuva ruosta, jota Riihimäellä tarjotaan lapsille! Söisitkö sinä oksennusta, jota se muistutti? Jos muuallakin on tuollaista paskaa, niin en ihmettele, että lapset menee lähimpään kauppaan ostamaan jotain mahan täytteeksi.
- Anonyymi
Useimmiten on. Vain harvoin on sellainen sairaus joka lihottaa.
- Anonyymi
Onko tupakointi valinta?
Onko alkoholismi valinta?
Onko narkomania valinta?
Onko kleptomania valinta?
Onko ylipaino valinta?
Vai olisiko kyse kuitenkin addiktioista, joita kuitenkin hoidetaan lääketieteen avulla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tupakointi valinta?
Onko alkoholismi valinta?
Onko narkomania valinta?
Onko kleptomania valinta?
Onko ylipaino valinta?
Vai olisiko kyse kuitenkin addiktioista, joita kuitenkin hoidetaan lääketieteen avulla?Usein lääketiede ihan pihalla näitä ongelmia käsitellessä.
Ongelman ydin löytyy ihan muista jutuista.
Mitä elämän varrelta löytyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein lääketiede ihan pihalla näitä ongelmia käsitellessä.
Ongelman ydin löytyy ihan muista jutuista.
Mitä elämän varrelta löytyy.Miksi koulut eivöt lisää kotitaloustuntia.
Uusiavuttomuus lisääntymyt.
Tukiverkkoa kaukana.
Hallituksen potiikka ajaa ihmiset erilleen.
- Anonyymi
Pikaruuan ja skuutin jatkuva käyttö on valinta.
- Anonyymi
Ihminen on mukavuudenhakuinen olento. Kun aikansa kantaa vettä sankoilla, niin pian laittaa vesijohdon että elämästä tulee mukavampaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on mukavuudenhakuinen olento. Kun aikansa kantaa vettä sankoilla, niin pian laittaa vesijohdon että elämästä tulee mukavampaa.
Mukavuudenhalua voi olla myös parvekkeilla grillaus ja tupakointi taloyhtiön kielloista huolimatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukavuudenhalua voi olla myös parvekkeilla grillaus ja tupakointi taloyhtiön kielloista huolimatta.
Vuodessa säästää miljoona askelta kun polttaa parvekkeella eikä ravaa pihalla tupakalla.
- Anonyymi
Uusavuttomuus. 🍕🌭🍔🍟🍬🍰🍫🥓
- Anonyymi
Uusavuttomuus on myös vanhempien syytä jos/kun lapsen tai nuoren ei tarvitse oppia kotonaankaan tekemään mitään.
Tai pahimmillaan vielä jos vanhemmatkin jo ovat uusavuttoman elämäntavoille tottuneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusavuttomuus on myös vanhempien syytä jos/kun lapsen tai nuoren ei tarvitse oppia kotonaankaan tekemään mitään.
Tai pahimmillaan vielä jos vanhemmatkin jo ovat uusavuttoman elämäntavoille tottuneet.Wolttaus on muotia kiireisille vanhemmille. Valmis "ruoka" tuodaan ovelle, hotkastaan se ja soffalle maate somee ja instaa selaamaan. Espressokeitin tekee kahvin. Ei osata enää keittää itse kahvinkeittimellä tai edes vettä kattilassa. Sama opetetaan pikkupilteille, jos sellaisia on ehditty kiireisen elämän keskellä tekasemaan ja tärppi on käynyt.
- Anonyymi
Lihavuus ei ole valinta.!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Ei ole.
Vapaa ehtoinen syöminen jossa sokeri ja rasva liika on liikaa , ja liikkumisen minimi... - Anonyymi
Nopeaa tilattua pikaruokaa ja liikkuminen skuutilla lähes koko vuoden.
- Anonyymi
Karkit ja suklaa näkyy suomen väestössä.Siihen lisättynä siideri olut viini.
- Anonyymi
Ei alaikäset saa kaljaa ja sidukkaa. Karkkia saa, jos rahat riittää. Nekin on jo aika kalliita
- Anonyymi
Liikkuminen on valinta.
- Anonyymi
Lihavuushan on oma valinta.Ei kukaan toista väkisin syötä eikä juota.
- Anonyymi
Syömättömyys ja nälkäkuolemakin on valinta! ☝️🤓
- Anonyymi
Se mitä syö ja juo on valinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienenä äiti pakotti syömään maksaa ja sipulia, se ei ollut minun valintani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei juomista voi aina valita, joskus on vain juotava sitä mitä sattuu olemaan! ☝️🤓
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienenä äiti pakotti syömään maksaa ja sipulia, se ei ollut minun valintani.
Kalaa joutui lapsena syömään. Kala ei ollut valinta, mutta siihen aikaan monet syöttivät lapsille pakolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei juomista voi aina valita, joskus on vain juotava sitä mitä sattuu olemaan! ☝️🤓
Puiston penkeillä se on yleinen ilmiö.
- Anonyymi
On ja ei. Tuota "ei" puolta voit vaikka aikaks kuluksi googletella.
- Anonyymi
Liikkumattomuus voi ehkä olla valinta.
- Anonyymi
Entä luontainen laiskuus, onko se valinta...? 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä luontainen laiskuus, onko se valinta...? 🤔
Se voi olla myös opittua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se voi olla myös opittua.
Ei se silloin ole luontaista laiskuutta, vaan opittua... ☝️🤓
- Anonyymi
Vappuna mussutusta.
- Anonyymi
Joillain on valinta ja joillain sairaus. Kumpikaan ei kovin terveellistä.
- Anonyymi
miks mulla nykyisin huudellaa et ei se sun syy oo läski???!!
- Anonyymi
Eikös ne ennen huudellu?
- Anonyymi
Kauppojen hyllyssä kilometrejä,
limuja, energiajuomia, olutta, viiniä,
Sipsejä sen seitsemät sortit ja karkkihyllyjä loputtomiin ja vielä megapusseja.
Jäätelöt ällömakeita.
Valmisruuat jotka täynnä lisäaineita.
Kaikkia epäterveellistä joihin ihmiset sortuu on helppoa oston jälkeen vetää vapaa - ajat lötkötellen kotisohvilla tai elokuvissa.
Tuntitolkulla naamaan vedetään herkkuja.
Ei ole mitään kylläisyys tunnetta.
Laiskuus liikkumisen voittaa ja siksi ihmisillä järkyttävät mahareput. Jenkkakahvat, nuorilla miehillä tissit 10 vuotiaan.
Suurimmalla osalla 1 - 50 vuotiaille paino - ongelma näistä syistä ja sit vaan pokkana hoetaan kehopositiivisuutta.
Tosi on Suomen kansa on erittäin ylipainoista ja se tuo terveysongelmat pelkästään itsekurin puutteen vuoksi.- Anonyymi
Höpö höpö. Ei sinullakaan ole sen enempää itsekuria, mutta sinä et vaan liho.
Tämä on kovin ihmeellinen asia jota on sisarusten kanssa aikanaan pähkäilty.
Nimittäin minä olen aina syönyt kuin hevonen, mielellään perunaa, pastaa, lihaa, leipää, voita, salaattia vihaan, paitsi puolukkasurvosta. Munkit, pullat, kakut ja viinerit on herkkuani.
Olut on mielijuomani, myös tuoremehusta ja coca colasta tykkään. Makkaraa pitää olla aina kun sauna lämpiää. Naapuri vitsaili että sinä se pistät voita HK:n sinisellekin...
Mutta, ikää on 65, pituutta 180 ja painoa 71 kiloa.
Sisarukset jotka elävät ja syövät paljon säntillisemmin kuin minä ja tekevät kaikkensa pysyäkseen laihoina, että ihan säälittää sellainen kituuttaminen, mutta hehän vain lihovat.
Ei auta aamulenkit ei iltahölkät, ei uimahallit ei kuntosalit.
Äidin kuollessa selvisikin että minulla on eri isä kuin heillä, sattuuhan sitä, mutta minun biologinen isäni elää vieläkin, mutta (puoli) sisarusteni isä, jota minäkin pidin isänäni, kuoli jo 52 vuotiaana varsin ylipainoisena.
Minä nyt en tätä pysty itsekurista johtuvaksi sanomaan, koska ainakaan minulla ei mitään itsekuria ole minkään suhteen koskaan ollutkaan, mutta silti en ole ylipainoinen.
Kun ottaa huomioon tuon isäsuhteen verrattuna sisaruksiini, niin olisikohan niillä geeneillä kuitenkin jotakin vaikutusta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Ei sinullakaan ole sen enempää itsekuria, mutta sinä et vaan liho.
Tämä on kovin ihmeellinen asia jota on sisarusten kanssa aikanaan pähkäilty.
Nimittäin minä olen aina syönyt kuin hevonen, mielellään perunaa, pastaa, lihaa, leipää, voita, salaattia vihaan, paitsi puolukkasurvosta. Munkit, pullat, kakut ja viinerit on herkkuani.
Olut on mielijuomani, myös tuoremehusta ja coca colasta tykkään. Makkaraa pitää olla aina kun sauna lämpiää. Naapuri vitsaili että sinä se pistät voita HK:n sinisellekin...
Mutta, ikää on 65, pituutta 180 ja painoa 71 kiloa.
Sisarukset jotka elävät ja syövät paljon säntillisemmin kuin minä ja tekevät kaikkensa pysyäkseen laihoina, että ihan säälittää sellainen kituuttaminen, mutta hehän vain lihovat.
Ei auta aamulenkit ei iltahölkät, ei uimahallit ei kuntosalit.
Äidin kuollessa selvisikin että minulla on eri isä kuin heillä, sattuuhan sitä, mutta minun biologinen isäni elää vieläkin, mutta (puoli) sisarusteni isä, jota minäkin pidin isänäni, kuoli jo 52 vuotiaana varsin ylipainoisena.
Minä nyt en tätä pysty itsekurista johtuvaksi sanomaan, koska ainakaan minulla ei mitään itsekuria ole minkään suhteen koskaan ollutkaan, mutta silti en ole ylipainoinen.
Kun ottaa huomioon tuon isäsuhteen verrattuna sisaruksiini, niin olisikohan niillä geeneillä kuitenkin jotakin vaikutusta?Unohtamatta, että miehen ja naisen hormoonitoiminta on erilaista, josta johtuen naiset, ne hoikatkin, alkaa vanhemmiten pyöristyä. Toki, jos maratoonia harrastaa, alkaa ennemminkin muistuttaa kuivan kesän oravaa.
- Anonyymi
Kuidut jos jättää pois ja syö esim. makkaraa, rasvaisia munkkeja, rasvaista pikaruokaa, limppareita, energiajuomia, karkkia, suklaata ... Suuret ruoka-annokset ja vähäinen liikunta voi ehkä vaikuttaa painoon. Toinen lihoo ja toinen ei. Kuten täällä mainittu perimällä voi ehkä myös olla osuutta lihomiseen. Ei siis mene kaikilla samoin.
- Anonyymi
Syöppäs vaikka malliksi yks grillimakkara, älä muuta. Seuraavana päivänä testaa (samaan aikaan) syömällä vaikka kuitupitonen voileipäviipaleita 3 kpl, jollain prosessoidulla laihis"voilla", ei mitään juustoo tmv leivän päälle vain paljas leipä. Voisin kuvitella, että noin silmämääräisesti, että olisi yhtä suuret annokset.
Testaa, kummalla pysyy nälkä kauemmin pois. Unohtamatta tietenkään sitä, että joko makaat sohvalla kaiken päivää tai onko työsi kevyttä vai raskasta työtä (kulutus).
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1195477
- 715188
- 924218
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753660Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603288- 432861
- 152317
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582039- 451897
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381723