Monia järkyttää jo ajatuskin kuolemasta. Hautasaattue saa useimmat tuntemaan epämukavia ajatuksia. Mieleen saattaa nousta kysymys elämän ja kuoleman mysteereistä. Mitä kuolemassa tapahtuu? Mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? Kuoleman kysymykseen on valtavasti erilaisia vastauksia, uskomuksia ja tulkintoja.
Useimmat olettamukset ovat keksittyjä tarinoita ja vain uskomnuksia. Mutta ajoittain suuret sielut kuten filosofit ja joogit ottavat syntymän tähän maailmaan ja ratkaisevat elämän ja kuoleman kysymyksen omalla kohdallaan. Nämä valaistuneet ihmiset vapautuvat ajan kahleista ja nousevat ajan ja paikan yläpuolelle ns samadhiin eli heistä tulee ajattomia.
Tämä ajattoman tilan saavutettuaan on helppo ymmärtää mitä elämä oli ennen kuolemaa. Useat tunnetut joogit ovat saavuttaneet kirkkaan tietoisuuden tilan, jossa elämä on ikuista ja loppumatonta. Elämä ei ala eikä sillä ole loppua. Ne ihmiset, joiden elämä näyttäisi loppuvan, ovat vain kehonsa kestävyyden loppuvaiheessa. Keho taas on rakennettu viidestä elementistä eli maa, vesi, ilma, tuli ja eetteri.
Ihmiskeho on kuolevainen, se syntyy ja sen täytyy luopua elämästä jonain päivänä. Vaikka eläisi pitempäänkin kuin sata vuotta, sellainen päivä tulee, että tämä kuolevainen keho on jätettävä ja palattava takaisin alkuperäiseen olotilaan.
Kuolema on monelle kammottava ajatus
14
107
Vastaukset
- Anonyymi
No vejä ittes kiikkuu sitte
Mitä täällä itket 🤣- Anonyymi
Tanan 3 minuutin singeri
- Anonyymi
Lapsen äiti mt
Miehen äiti mt
Lapsi nyt 36v kasvi
Vammaisten palvelutalo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsen äiti mt
Miehen äiti mt
Lapsi nyt 36v kasvi
Vammaisten palvelutaloEi sulle kuulu mikään asia kuule päättäjä muu
Minun elämässäni
Ne on yksityinen asia - Anonyymi
Ei kiitos yhtään vammaista minun elämmäni! Menettäisin elämänhaluni täysin! Miksi minun kuvitellaan olevan joku pelastava enkeli. En ole kokenut sopivani siihen rooliin enää pariinkymmeneen vuoteen!
- Anonyymi
Pelkkää paskaa
Minä näen kuolleita unissa
Ääliö- Anonyymi
Monta kertaa isäni kuollut unessa ollut rajan takaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monta kertaa isäni kuollut unessa ollut rajan takaa
Näin savontiellä kipeenä
Ekan tokan ja Ukrainan sodan unessa olin 13-14 kuumeessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin savontiellä kipeenä
Ekan tokan ja Ukrainan sodan unessa olin 13-14 kuumeessaJa ne mitä näin kun isä hakkasi äitiä
Ja sen että isä kuristi tappaakseen
En muista
Niitä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ne mitä näin kun isä hakkasi äitiä
Ja sen että isä kuristi tappaakseen
En muista
NiitäSinusta syön huvikseen psykoosi lääkettä
Rauhoittavat lääkkeet - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinusta syön huvikseen psykoosi lääkettä
Rauhoittavat lääkkeetSiellä vaan olin ilman
Mt apua ei lääkkeitä 1993-200ravintoloissa
Kännissä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä vaan olin ilman
Mt apua ei lääkkeitä 1993-200ravintoloissa
KännissäUhkaa ihmisiä valetta
Ihan kokoomuksen poliisi
Mukana - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uhkaa ihmisiä valetta
Ihan kokoomuksen poliisi
MukanaEi tule yhtään vapaata naista tästä kaupungista
Eikä lähikunnista minun elämääni
- Anonyymi
Onhan se. Ollut ihmiskunnan iät ja ajat https://youtu.be/VlPKrN9_2tY?si=P2QTcBzV9b7l2TD5
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1055029
- 624906
- 863990
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753530Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv592961- 432731
- 152247
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️441794- 341651
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371578