Jumalan Seurakuntia on vain yksi, ei kahta tai kolmea..
Joh.10:
3 Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
4 Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5 Mutta ei he muukalaita seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä... 16 Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
----Tässä Siis kaikki maailman uskovaiset (nimistä riippumatta) seuraavat Jeesuksen ääntä, eikä muukalaisten ääntä, vaan pakenevat sitä. Sitten on muita lampaita, jotka ovat pakanoita ja juutalaisia. Kaikki tulee saattaa tuohon yhteen lammashuoneeseen. Nämä siis jakavat saman uskon, eikä ole erilaisia opetuksia.
1.Kor1:10 ”Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa”.
----------------------------2.Joh.10:
10 Jos joku tulee teidän tykönne ja ei tuo tätä opetusta kanssansa, niin älkäät häntä huoneeseen ottako, älkäät myös häntä tervehtikö. Hengellinen tervehtiminen koskee siis sekaoppia ja kaikkea väärää opetusta: Tiit.3:10 Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11 Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on....Room.16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
18 Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.
Yksi Jumalan seurakunta
10
160
Vastaukset
- Anonyymi
Missä kohtaa raamatussa sanotaann niin ei missään
- Anonyymi
Seurakuntia on vaikka kuinka monta helluntai luterilainen etc ja niitä on aika monta
- Anonyymi
seurakunta voi erehtyä sen päälle ei voi laittaa mitään yksittäinen kristitty ei erehdys jos se sattuu ole jumalan lapsi vaikka olisi yksi niin siinä lopulta käy että yksi jää jäljelle kun ne muut on kieltänyt uskonsa tulee maailman loppu
- Anonyymi
se otetaan taivaaseen ja ne muut tuhotaan
- Anonyymi
Harmi.. silloin Srk-valtakunnan osalliset on turhaan itsensä ylentäneet pilkanneet muita.
- Anonyymi
Harmi, että Srk seurakuntalaiset ei aloittajan mukaan pääse taivaaseen.. Pedofilia.. Kristittyjen pilkkaa.. Jo 4-vuotiaat opetettu tekemään Majesteettirikoksia eli tuomitsemaan kaikki muut helvettiin... Tuomiovalta yksin Jumalalla ja Jeesuksella.
Totta, se on Kristityt, ja Uudestisyntyneet Pyhät, sekä siihen kuuluu myös Israel.
- Anonyymi
Juuso on jo ajat sitten todistanut Youtubevideoillaan, että vl-liikkeen seurakuntaoppi ei ainakaan pidä vettä, koska se perustuu valheellisille väittämille, kuten että me uskotaan niinkuin aina on uskottu ja kun tarkastellaan hiukan historiaa niin selviää heti ettei todellakaan ole aina uskottu niinkuin nyt. Laestadius itse oli monesta asiasta eri mieltä kuin vanhoillislestadiolaiset.
Eli vanhoillislestadiolaisuus se ainoa oikea joukko ei siis ainakaan ole. Mikähän se sitten olisi?
Vai onko totuus se, että Jeesus käyttääkin kuvaannollista kieltä eikä kirjaimellista. Eli lammashuone ei olekkaan joku yksi silminnähtävä joukko vaan tarkoittaa jotain syvällisempää? Itse kannatan kyllä tätä jälkimmäistä tulkintaa, se on selvä. Kristikunnassa ei tunnettu lestadiolaisten Pyhän Hengen virka -käsityksiä esimerkiksi ensimmäiseen 1500 vuoteen. Luther jotain vihjaili ja sitten sekin taas unohdettiin 300 vuodeksi kunnes lestadiolainen herätys lähti käyntiin. Eli oppi ei ole pysynyt samana, todellakaan aina, elävä usko ei ole sidottu selvästi vain yhteen oppiin, vaan sitä on esiintynyt kaikkialla missä on ollut apostolisen uskontunnustuksen mukaista uskoa.- Anonyymi
Juuri näin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin!
catopoica=sappineste
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2722411- 971931
- 911413
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!711130Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si171122Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman391021Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46971- 47968
- 46942
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika40914