hei! luin jostain että "sairastelu"/virustauti alkuraskaudessa aiheuttaa keskenmenon tai kehityshäiriöitä? millasesta taudista sillon olis kyse? mulla on nuha ja kurkku tukossa (limaa täynnä),onko tällänen vaarallista? rv nyt 7 2 (tai 7) mitkä on virustauteja?
flunssa alkuraskaudessa
5
2346
Vastaukset
- sanna
no en ole kuullut että flunssa keskenmenoa aiheuttaisi... otat Panadolia ja jos tilanne huolestuttaa, käy lääkärissä. kyllä on lääkkeitäkin joita voi raskausaikana syödä! tsemppiä! ja muista levätä :)
- maija
mulla oli alkuraskauden aikana jatkuvasti flunssa..nuhaa, kuumetta ja yskää jne...
enkä mitään keskenmenoa ole saanut.
nyt rauhoitu!! - virunen
Tietyt virukset, kuten herpes simplex, sytomegalo ja rubeola(vihurirokko), samoin alkueläintartunta (toksoplasmoosi) voivat aiheuttaa keskenmenon tai kehityshäiriöitä sikiölle, mutta vain jos tartunnan saa ensimmäistä kertaa raskaana ollessaan.
Mahdolliset vammat voivat olla hyvinkin eriasteisia,yleisimpiä ovat sokeus ja henkinen kehitysvammaisuus, jota myöskin on montaa eri astetta alkaen lievästä päätyen syvään kehitysvammaisuuteen.- iina
oon vähän pihalla mitkä on virustauteja yms. mutta luulisin että mulla on keuhkoputken tulehdus ja/tai poskiontelon tulehdus, onkohan niistä vaaraa kehitykselle? (voiko altistaa kehityshäiriöille?
- virunen
iina kirjoitti:
oon vähän pihalla mitkä on virustauteja yms. mutta luulisin että mulla on keuhkoputken tulehdus ja/tai poskiontelon tulehdus, onkohan niistä vaaraa kehitykselle? (voiko altistaa kehityshäiriöille?
Keuhko-ja poskiontelon tulehdus voivat olla joko bakteeri- tai virusperäisiä, mutta ne ovat joka tapauksessa niin yleisiä viruksia että jos pahempia häiriöitä aiheuttaisivat niin maa olisi jo pullollaan eriasteisia kehityshäiriöisiä.
Kuitenkin, menisit käymään lääkärillä, sinunhan on tarkoitus nauttia raskaudesta täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Hoidata tulehdus pois, kunhan muistat sanoa lääkärissä että olet raskaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417034
- 323958
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402068