Pitäkää rakkinne kiinni poluilla. Koira kävi jalkaan kiinni maastopyöräillessä kun oli omistajaltaan vapaana. Koira EI saa olla vapaana muitten mailla muutoin kuin metsästystarkoituksessa ja silloinkin vain maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan luvalla lakien mukaan.
Koiran kiinni puntarikosken kanavan polulla
13
254
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä. Koirat kiinni aina. Myös ne omistajansa mikaan kiltit koirat. Koira on eläin ja aina arvaamaton.
- Anonyymi
Muuan rakki otti minut silmätikukseen. Oppi kyttäämään raviojassa minua kun nuorna miesnä ajoin mopolla töistä kotiin.
Muutaman kerran se sitten nirhasi verinaarmun nilkkaan. Minä päätin kostaa.
Varauduin potkaisemaan.
Potku osui melko täydellisesti. Piski ulahti ja lensi samaa tietä ojaan, eikä tullut uudelleen.
Nyt joku haluaa minut varmaan oikeuteen eläinrääkkäyksestä. Sopi yrittää.
Tapahtumasta on jo 55 vuotta. Toisaalta minun päiväni alkavat olla lopussa, joten kannattaa pitää kiirettä.
- Anonyymi
Ammu se rakki.
- Anonyymi
Ennenhän se oli kovinkin yleistä (1970-luvulla).Nostettiin vaan jalat polkimilta kun saksanpaimenkoira alkoi näykkimään jalkoja.
- Anonyymi
Ennen oli myös normaalia ettei haukku enää näykkinyt sen jälkeen..
- Anonyymi
hurtat kiinni. ja omistajat myös elleivät pidä rakkejaan kurissa.
- Anonyymi
Maastopyöräilijät liekaan. Vituttaa, kun tunkevat joka paikkaa näillä rälläämään. Eivät kuulu luontoon.
- Anonyymi
koira on vaarallinen peto. maastopyöräilijä ei.
- Anonyymi
Nimenomaan näin. Pilaavat polut ja eivät väistä jalankulkijaa. Pyöräilijän väistettävä jalan kulkijaa metsässäkin. Kävelijänä minä en väistä. Kiertäkööt vaikka jorpakon kautta.
- Anonyymi
Valitettavasti koiria saavat ottaa myös imbesillit, joista ei ole huolehtimaan edes omista sukistaan.
Asiaa voisi korjata sillä että koiran hankkimiseen ja pitämiseen pitäisi hankkia maksullinen lupa poliisiviranomaiselta, ihan kuten aseeseenkin.
Luvan saamisen edellytys olisi hyväksytysti suoritettu maksullinen koulutus ja tutkinto koirasta, koiran kasvattamisesta, kouluttamisesta ja hoidosta, sisältäen laki- ja järjestyssääntöosuudet.
Lupa olisi harkinnanvarainen ja myönnettäisiin aina vuodeksi kerrallaan ja se voitaisiin perua välittömästi mikäli laiminlyöntejä tai rikkomuksia ilmenee.
Koiran pito kaupunkien ruutukaava-alueille ja kerrostaloissa olisi täysin kielletty, pl. opas- ja virkakoirat.
Lisäksi koiranomistaja joutuisi maksamaan 1000 € vuotuisen koiraveron kunnalle.
Malli on vapaasti käytettävissä, ruvetkaahan hommiin poliitikot!- Anonyymi
Nykyään koiranpentuja ei jaeta ilmaiseksi kuten ennen.Minimimaksu taitaa olla 500e.
- Anonyymi
Vötkylöille roskaamisvero 1000euroo/vuosi.
- Anonyymi
Itse pidän aina veitseä mukana jolla voin tarvittaessa lopettaa hurtan ja omistajan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1225506
- 715198
- 924228
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753660Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603288- 432871
- 152327
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582049- 451907
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381723