Psykiatriassa käytetyt lääkkeet muuttavat aivotoimintaa koska ne vaikuttavat nimenomaan sinne. Eihän muuten uskoteltaisi kansalle että esim. masennus on aivojen toimintahäiriö. Jopa lääkärit koulutetaan tähän uskomukseen.
Osastoilla hoitajat näkevät näitä muutettuja ihmisiä ja he ovat hoitajille tyypillisiä ja normaaleita sairaita jotka nähdään pelkkinä diagnooseina. Hoitohenkilökunta ja lääkärit eivät pysty tavoittamaan lääkityn ihmisen aitoa omaa persoonaa ja tunteita koska ne on hävitetty suuren lääkekuorman alle. Hän on kuin kuplassa jonka läpi näkee hyvin fyysisen olemuksen mutta ei pysty kuulemaan sisäistä ääntä.
Ja sitten ihmetellään kun ei ymmärretä, ei kuunnella, kun ei saada todellista kontaktia kuplan sisällä olevaan ihmiseen. Vuorovaikutus alkaa muuttumaan vahtimiseksi, vaatimuksiksi. komenteluksi, nälvimiseksi, ohi puhumiseksi. Ihminen koulutetaan nopeasti hoito-organisaation käytäntöjen mukaan eläväksi robotiksi myös avopuolella.
Näinkö se menee liian monen , monen kohdalla?
Hoitava taho tekee työtään lääkkeillä muunneltujen ihmisten parissa
100
781
Vastaukset
- Anonyymi
Minun sisareni oli skitsofreenikko. Se , mikä muutti häntä ( teki muunnellun ) oli nimenomaan se sairaus. Veli-vainajakin sanoi: " Sitä siskoa, joka hän oli ennen sairastumistaan, ei ole olemassakaan."Hän käytti lääkkeitä. Niin kauan, kun hän söi lääkkeensä, hän pärjäsi. Teki julkisella töitäkin. Sitten hän meni itse mielisairaalaan ja oli siellä 4 vuotta.
Otin sisareni sitten luokseni asumaan Olin niin paljon nuorempi, että en osannut erottaa, mikä oli sitä " entistä " siskoa.
Kun sitten hän halusi noin 50-vuotiaana olla ilman lääkkeitä, hän ei enää pärjännyt. Poliisit kävi hänen asunnollaan pari kertaa, mursivat oven, kun hän ei avannut. Lukot vain roikkuivat ovipielissä. Putkareissuja.
Hän häiritsi naapureitaan valvomalla öisin, höpisemällä siellä itsekseen. Tuolin siirtely kuului yöllä.- Anonyymi
Siskosi aivotoiminta pilattiin lääkkeillä
skitsofrenia on kuten muutkin psykiatrian sairausdiagnoosit epätieteellistä roskaa joiden tarkoitus pn myydä lääkkeitä ja kontrolloida - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
skitsofrenia on kuten muutkin psykiatrian sairausdiagnoosit epätieteellistä roskaa joiden tarkoitus pn myydä lääkkeitä ja kontrolloidaSilloin kun sisareni ei käyttänyt psyykenoäåkkeitä ,hän oli vierailemassa luonani (vanhemmalla iällä )
Hän oli outo silloinkin ) Herätti minut aamuyöllä,hän tahtoi tupakalle.Kun sitten myöhemmin sanoin, että minun täytyy saada nukkua,hän sanoi:"jos sinä alat naputtamaan, minä lähden,enkä tule koskaan takaisin."Sitten hän otti taksin ja ajoi tiehensä.
Myös muissa asioissa hän ei ollut reaaliteeteissä.Sairaalasta sanottiin myöhemmin:Me aina täällä hoidamme hänet kuntoon, mutta kun hän ei syö lääkkeitään,hän tulee aina takaisin.
Sisareni ei moittinut lääkäreitä eikä sinänsä lääkkeitä, mutta hän jostain syystä halusi elää ilman niitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin kun sisareni ei käyttänyt psyykenoäåkkeitä ,hän oli vierailemassa luonani (vanhemmalla iällä )
Hän oli outo silloinkin ) Herätti minut aamuyöllä,hän tahtoi tupakalle.Kun sitten myöhemmin sanoin, että minun täytyy saada nukkua,hän sanoi:"jos sinä alat naputtamaan, minä lähden,enkä tule koskaan takaisin."Sitten hän otti taksin ja ajoi tiehensä.
Myös muissa asioissa hän ei ollut reaaliteeteissä.Sairaalasta sanottiin myöhemmin:Me aina täällä hoidamme hänet kuntoon, mutta kun hän ei syö lääkkeitään,hän tulee aina takaisin.
Sisareni ei moittinut lääkäreitä eikä sinänsä lääkkeitä, mutta hän jostain syystä halusi elää ilman niitä.kyllä koska lääkkeiden vaikutukset ovat pysyviä
jos kerran käytät haitat jatkuvat vuosia
tyypillistä mm epävakaus ja muutokset persoonallisuudessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä koska lääkkeiden vaikutukset ovat pysyviä
tyypillistä mm epävakaus ja muutokset persoonallisuudessaKyllä se muutos persoonallisuudessa tuli sairastumisessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
skitsofrenia on kuten muutkin psykiatrian sairausdiagnoosit epätieteellistä roskaa joiden tarkoitus pn myydä lääkkeitä ja kontrolloidaMinun sisko oli kyllä täys kuspo ennen lääkkeitä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tyypillistä mm epävakaus ja muutokset persoonallisuudessaSe, mitä kirjoitit, on totta. Voin aivan hyvin kuitata tuon asian täysin paikkansapitäväksi. Jos alkaa käyttää psyykelääkkeitä, ne vaikuttavat nimenomaan persoonallisuuteen, tunnepuoleen ja aiheuttavat yksilössä epävakaata käytöstä.
Psykiatriassa nuo muutokset tulkitaankin usein liittyväksi siihen sairauteen, joka henkilölle on annettu.
Omalla kohdallani, kun käytin lääkkeitä, olin epävakaampi, aloin käyttää alkoholia huomattavasti enemmän, olin myös itsetuhoisempi.
Lähes joka kuukausi olin tekemässä itsemurhaa.
Jätettyäni lääkkeet pois, tuokin "häiriötä aiheuttava käytös" loppui siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, mitä kirjoitit, on totta. Voin aivan hyvin kuitata tuon asian täysin paikkansapitäväksi. Jos alkaa käyttää psyykelääkkeitä, ne vaikuttavat nimenomaan persoonallisuuteen, tunnepuoleen ja aiheuttavat yksilössä epävakaata käytöstä.
Psykiatriassa nuo muutokset tulkitaankin usein liittyväksi siihen sairauteen, joka henkilölle on annettu.
Omalla kohdallani, kun käytin lääkkeitä, olin epävakaampi, aloin käyttää alkoholia huomattavasti enemmän, olin myös itsetuhoisempi.
Lähes joka kuukausi olin tekemässä itsemurhaa.
Jätettyäni lääkkeet pois, tuokin "häiriötä aiheuttava käytös" loppui siihen.haitat eivät lopu psyyke lääkkeiden lopettamiseen. Lääkkeet sotkevat aivojen omaa välittäjä aine tuotantoa pysyvästi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
haitat eivät lopu psyyke lääkkeiden lopettamiseen. Lääkkeet sotkevat aivojen omaa välittäjä aine tuotantoa pysyvästi
Epäsosiaalinen käytös ei myöskään ala lääkkeistä, vaan on jo sitä ennen. Sairaus on se joka on sotkenut aivot jo ennen sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tyypillistä mm epävakaus ja muutokset persoonallisuudessaTuo ei pidä paikkaansa
En ole ainoa joka on tyytyväinen lääkkeisiinsä.Voin sanoa heti ystävistäni kahdesta,jotka ovat käyttäneet kymmeniä vuosia lääkkeitä ja ovat tehneet julkisella täydet päivätyöt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäsosiaalinen käytös ei myöskään ala lääkkeistä, vaan on jo sitä ennen. Sairaus on se joka on sotkenut aivot jo ennen sitä.
Kumpi on parempi: olla sosiaalinen, käyttää lääkkeitä ja tehdä töitä julkisella.Vai elää sairauksissaan kuten sisareni loppu ajastaan.
Kun hän häiritsi hatarasti tehtyä kerrostaloaan yöllä kolistelemalla ja höpisemällä itsekseen yöllä.
Alakerran mies sanoi:"Minä ammun sen muijan katon läpi."Yläkerrassa mies sanoi: Minä tapan sen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa
En ole ainoa joka on tyytyväinen lääkkeisiinsä.Voin sanoa heti ystävistäni kahdesta,jotka ovat käyttäneet kymmeniä vuosia lääkkeitä ja ovat tehneet julkisella täydet päivätyöt.Tekevät töitä julkisella pilleri höyryissä ?
Suurin osa lääkityistä ei saa töitä, jotain haravointia kuntouttavassa voi saada - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekevät töitä julkisella pilleri höyryissä ?
Suurin osa lääkityistä ei saa töitä, jotain haravointia kuntouttavassa voi saadaTähän väliin tulee faktoja.
https://thl.fi/-/vakavaan-mielenterveyden-hairioon-sairastuneille-suunnatusta-ips-tyohonvalmennuksesta-hyvia-tuloksia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa lääkityistä ei saa töitä, jotain haravointia kuntouttavassa voi saadaTeimme töitä julkisella täydet vuodet.kaksi meistä oli keittäjiä,yksi vanginvartija.
Sitähän minä olen sanonut että lääkkeet ovat hyviä oikein käytettynä.
Lääkärit kirjoittavat sellaisia lääkkeitä ja sellaisia määriä, että se ei häiritse työn tekoa.Kun kerran otin Temestaa,ja tein töissä jotain liian huolimatonta, lääkäri sanoi:" Eihän tästä mitään tule kun sinä olet kuin kännissä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teimme töitä julkisella täydet vuodet.kaksi meistä oli keittäjiä,yksi vanginvartija.
Sitähän minä olen sanonut että lääkkeet ovat hyviä oikein käytettynä.
Lääkärit kirjoittavat sellaisia lääkkeitä ja sellaisia määriä, että se ei häiritse työn tekoa.Kun kerran otin Temestaa,ja tein töissä jotain liian huolimatonta, lääkäri sanoi:" Eihän tästä mitään tule kun sinä olet kuin kännissä."Kellään meistä ei ollut psyykkeessä ongelmia silloin kun aloitimme työt
Ongelmat tulivat myöhemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi on parempi: olla sosiaalinen, käyttää lääkkeitä ja tehdä töitä julkisella.Vai elää sairauksissaan kuten sisareni loppu ajastaan.
Kun hän häiritsi hatarasti tehtyä kerrostaloaan yöllä kolistelemalla ja höpisemällä itsekseen yöllä.
Alakerran mies sanoi:"Minä ammun sen muijan katon läpi."Yläkerrassa mies sanoi: Minä tapan sen."Huom!Sisarenikin teki töitä julkisella.Hän sairastui karjakko koulussa.Teki kipeänä keikkaa karjakkona.Sitten aikaisemmin siivoojana matkustakalaivassa,ym
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
skitsofrenia on kuten muutkin psykiatrian sairausdiagnoosit epätieteellistä roskaa joiden tarkoitus pn myydä lääkkeitä ja kontrolloidaKuka sinä olet,kun kerrot siskosi asioita tänne?Oletko gubbe,hoida ittes kuntoon ja Jätä susterisi rauhaan! Vai pitikö saada mainita tuota nimeä mustamaalataksesi jota ton nimistä ihmistä, olet kyllä viljellyt tuota mustamaalaamista jo kauan,yrität saada ton siskon mielenterveys ongelmaiseksi ihan väkisellä!?lopeta hyvän sään aikana toi valehtelu!Olet toisen elämästä niin kade,että oksat pois! Omat ongelmat on jokaisella elämässä, siis lopeta toi paskanjauhaminen,väkisellä et saa kenestäkään mielisairasta ,vaikka kaiken teet sen eteen ,että sairastuis edes johonkin! Sinä joutaisit kyllä saunan taa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sinä olet,kun kerrot siskosi asioita tänne?Oletko gubbe,hoida ittes kuntoon ja Jätä susterisi rauhaan! Vai pitikö saada mainita tuota nimeä mustamaalataksesi jota ton nimistä ihmistä, olet kyllä viljellyt tuota mustamaalaamista jo kauan,yrität saada ton siskon mielenterveys ongelmaiseksi ihan väkisellä!?lopeta hyvän sään aikana toi valehtelu!Olet toisen elämästä niin kade,että oksat pois! Omat ongelmat on jokaisella elämässä, siis lopeta toi paskanjauhaminen,väkisellä et saa kenestäkään mielisairasta ,vaikka kaiken teet sen eteen ,että sairastuis edes johonkin! Sinä joutaisit kyllä saunan taa!
Kai hän saa kertoa omia kokemuksiaan sairaudesta jonka sisarensa sai ja jokamoli perheelle. Kamalaa kaikkine juttuineen mitä sisarensa teki. Ensinmäkin ei se ole mitään mustamaalausta ainoastaan kerrontaa sairaudesta ,jonka sinä tulkitset omalla hyökkäävällä tavallasi
Hän ei ole maininnut sisarensa nimeä, siis puhuu sairaudesta mikä sisarella on ei itse sisaresta
Joten älä viitsi vääntää rautalankaa tästäkin asiasta
Perhe jossa on ihminen joka on sairas ei koskaan voi hyvin , ja yrittävät m sen minkä kykenevät , joten keskity sinäkin siihen ettet saa kommentistasi mitään sitä mitä olit toivonut vaikuttaa aika alkeellisella ajattelutavalta siis ainoastaan riidan haastamiselta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sinä olet,kun kerrot siskosi asioita tänne?Oletko gubbe,hoida ittes kuntoon ja Jätä susterisi rauhaan! Vai pitikö saada mainita tuota nimeä mustamaalataksesi jota ton nimistä ihmistä, olet kyllä viljellyt tuota mustamaalaamista jo kauan,yrität saada ton siskon mielenterveys ongelmaiseksi ihan väkisellä!?lopeta hyvän sään aikana toi valehtelu!Olet toisen elämästä niin kade,että oksat pois! Omat ongelmat on jokaisella elämässä, siis lopeta toi paskanjauhaminen,väkisellä et saa kenestäkään mielisairasta ,vaikka kaiken teet sen eteen ,että sairastuis edes johonkin! Sinä joutaisit kyllä saunan taa!
Kirjoitan omasta,jo kuolleesta sisarestani.Kyllä hän sairas oli.Mutta hänellä oli terveinä päivinä hankittu karjakko koulutus.Hän itse sanoi "Se, minkä olen terveinä päivinä hankkinut,sen hän hallitsee ja siitä hän pystyy puhumaan.
Minä olen yrittänyt näihin nehatiivisiin juttuihin tuoda myönteisempää asiaa.
Ei kannata syyttää lääkkeitä eikä lääkäreitä.Siinä voisi seurata minua että ei joka käänteessä julkisella kertoisi käyttävänsä lääkkeitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa lääkityistä ei saa töitä, jotain haravointia kuntouttavassa voi saadaPilleri ei höyryynnytä mitenkään se kosvaanainoatsataa se n aineosat mitä keho ei itse kykene korvaamaan joten älä puhu lääkehöyryista sellaisia ei ole näiden ihmisten parissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitan omasta,jo kuolleesta sisarestani.Kyllä hän sairas oli.Mutta hänellä oli terveinä päivinä hankittu karjakko koulutus.Hän itse sanoi "Se, minkä olen terveinä päivinä hankkinut,sen hän hallitsee ja siitä hän pystyy puhumaan.
Ei kannata syyttää lääkkeitä eikä lääkäreitä.Siinä voisi seurata minua että ei joka käänteessä julkisella kertoisi käyttävänsä lääkkeitä.Jatkoa:Tarkoitin sitä,kun hakee töitä, niin ei kannata kertoa liikaa.
Pari vuotta minunkin sisareni oli töissä jossain puuvilla tehtaassa kertomatta voinnistaan mitään
Minä olen jo eläkkeellä.Haluan todistaa että lääkkeistä huolimatta tein julkisella täyden päivätyön.40 vuotta.Siitä lääkkeiden alaisena tarkkaan sanoen 28 vuotta.
Jetta Jeesus auttoi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata syyttää lääkkeitä eikä lääkäreitä.Siinä voisi seurata minua että ei joka käänteessä julkisella kertoisi käyttävänsä lääkkeitä.Ihan niin mielestäni olet ihan hyvin kuvannut niitä asioita, mutta joku sairas täällä oåjo vönteli faktan panetteluksi jota se ei ollut mitenkään. Niin että näitä tapauksia on monia sairas inåhminem perheessä on aina sutårullista etekkin kos hön ei tunnista sairauttaan .
Kuten näilläkin palstoilla näkee monia jotka jonkun ihmeen laitaa ovat saaneet muka lääkityksen ja kieltävät faktat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkoa:Tarkoitin sitä,kun hakee töitä, niin ei kannata kertoa liikaa.
Pari vuotta minunkin sisareni oli töissä jossain puuvilla tehtaassa kertomatta voinnistaan mitään
Minä olen jo eläkkeellä.Haluan todistaa että lääkkeistä huolimatta tein julkisella täyden päivätyön.40 vuotta.Siitä lääkkeiden alaisena tarkkaan sanoen 28 vuotta.
Jetta Jeesus auttoi.Anteeksi,se oli Herra Jeesus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa
En ole ainoa joka on tyytyväinen lääkkeisiinsä.Voin sanoa heti ystävistäni kahdesta,jotka ovat käyttäneet kymmeniä vuosia lääkkeitä ja ovat tehneet julkisella täydet päivätyöt.Julkisella työtehoa tarvitaan hyvin vähän verrattuna runsaaasti liikuntaa vaativiin tuottaviin töihin.
Todistetusti dobamiinin sulkeminen estää rasvan polton (rasvoittaa elimet sydämmestä alkaen maksaan, siksi rasvamaksaa on nykyään absolutisteilla)
Jos murkku pojille syötetään dopamiinin sulkijoita, heille ei muodostu tarpeeksi testosteronia , joka saattaa johtaa siihen ettei he tunne mielenkiintoa naisia kohtaan, koska heidän dobamiini taso on laskettu dobamiinit sulkemalla alle naisten viite arvon,
On kyse myös äärimmäisen vaarallisesta sexuaali puoskaroinnista, jos dobamiini annokset on kovat.
Dobamiina tarvitaan kaikkeen:
Nopeaan oppimiseen+hoksaamiseen
Henkisen ja fyysisen vireyden-sexualisuuden normaaliin muodostumiseen
Liikkeeseen ja työkykykyyn
Rasvan polttoon
Nyt koululääke tiede lamauttaa henkisen hyvin voinnnin sulkemalla dobamiinin,
Eli tekee ihmisille kroonisen masennuksen ja syyttää siitä potilasta ja sotkee lisää kemiallista pillereillä tehtyä epätasapainoa lisäämällä masennus pillereitä jne.
Dobamiini vaje joka pillereillä tehdään, johtaa ketju tupakan polttoon, koska elimistö huutaa lisää dobamiinia ja nikotiini lisää sitä.
Dobamiinin sulkeminen neuroleptein voi kiihdyttää katu huumeiden käyttöön jotka lisää dobamiinia.
Dobamiini sulkeminen on tarpeellista erittäin lyhyt aikaisesti vain fyysisesti agressiivisille.
Sanallinen erimielisyys ei saa olla lääkinnån peruste eikä kehon taudit jne.
Laki siitä että kaikilla våkivallattomilla tulee olla oikeus päihteettömään elämään.
Se selitys että vauvasta voi tulla agressiivinen, ellei hänen liike kykyään hidasteta dobamiini sulkijoilla heti synnyttyä, tuhoaa koko ihmiskunnan.
Muistakaa psykiatria on vain teoria, jonka alun perin teki darvin jonka juuressa freud istui ja imi leimat ja aloitti myrkyttää ihmisiä opioidein+LSD ja muut huumeet.
Tästä on koko huumekauppa lähtöisin.
Sairaita teorioita maailma on täynnä.
Mikään ei muuta sitä tosiasiaa, jumala joka loi maan ja taivaan ja sinulle ikuisen ylösnousevan kuolemassa kehostasi erkanevan sielun, on ainut joka tuntee sisimpäsi.
Näemme kaikki suoraan.
Evoluutioon perustuva psyykke kuolee kun sinä kuolet.
Sitä muka kehittää kemiallisen epätasapainon tahallinen tarkoitushakuinen tekeminen ja sotkeminen on paksuin valhe mitä maapallo sallii vain ja ainoastaan myrkyttääkseen heitä.
Kyse on valtavia kärsimyksiä tuottavasta evoluutioon perustuvasta jatko valheesta.
Psykiatrit jopa pilkkaa niitä jotka uskoo maan ja taivaan luojaan-jumalaan.
Nauravat "hulluutta".
Eli vaativat pakko-uskoa evoluutioon eli darviniin ja hänen tekemään psyykke teoriaan. - Anonyymi
Skitofrenioita ei ole olemassa, mutta on vainoharha nimeltä psykiatria, joka näkee mieli sairauksia kaikkialla,
Leima on kirous joka sairastuttaa sen joka uskoo leimoja.
Jos näet toiset mielisairaina, kysy itseltäsi
Olenko se tuomari, joka uskoo suulla tehtyjä tieteen nimellä kulkevia valheita ihmisen näkymättömästä sisimmästä.
Ja olet valmis tuomitsemaan toisia.
Varo.
Saat toiset voimaan pahoin.
Se on kirous, jonka mukaan lapsi tai leiman omaksunut alkaa käyttäytyä.
Se on sama kirous, jos sanot lapsellesi joka aamu:sinusta ei tule mitään
Hän ei koskaan yritä mitään, koska olet kironnut hänet.
Jos sanot sinä akitsofreenikko joka aamu, se on sama kirous joka velvoittaa hänet opettelemaan skitsofreenikon käytöksen,
- Anonyymi
Niin ja unettomuuteen ei saa käyttää lääkkeitä vaan ihmisen pitää antaa valvoa ja tämä valvominen ei sitten aloittajan mielestä vaikuta aivoihin. Korjaa toki jos olen väärässä
- Anonyymi
Aloittaja kritisoi aiheellisesti hoitosysteemin suhtautumista potilaaseen ja ylilääkitsemistä. Potilas opetetaan vahvasti psykoedukaatiota käyttäen elämään roolissa, joka on kaukana inhimillisestä elämästä.
Itse joudun väärän diagnoosin vuoksi syömään loppuikäni neuroleptiä. Vieroitusoireet jopa lääkärin ohjeen alaisena ja valvotusti käytännössä aiheuttaisivat kuoleman. Niin hirveää oli jopa hoidon piirissä poistaa kyseinen valmiste.
Onko siis mielestäsi järkevää syöttää neuroleptejä ihmiselle, jolla ei edes ole diagnoosia ja täten pakottaa vieroitusoireita vältelläkseen syömään huumeiksi luokiteltavaa valmistetta loppuikänsä.
Akuuttiin unettomuuteen on olemassa Tenox ja vaikkapa lievään unettomuuteen melatoniini
Miksi siis kannatat neuroleptejä unettomuuteen, kun ei niitä alunperin tarkoitettu kuin akuuttiin psykoosiin. Ota selvää neuroleptien off-label käytöstä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja kritisoi aiheellisesti hoitosysteemin suhtautumista potilaaseen ja ylilääkitsemistä. Potilas opetetaan vahvasti psykoedukaatiota käyttäen elämään roolissa, joka on kaukana inhimillisestä elämästä.
Itse joudun väärän diagnoosin vuoksi syömään loppuikäni neuroleptiä. Vieroitusoireet jopa lääkärin ohjeen alaisena ja valvotusti käytännössä aiheuttaisivat kuoleman. Niin hirveää oli jopa hoidon piirissä poistaa kyseinen valmiste.
Onko siis mielestäsi järkevää syöttää neuroleptejä ihmiselle, jolla ei edes ole diagnoosia ja täten pakottaa vieroitusoireita vältelläkseen syömään huumeiksi luokiteltavaa valmistetta loppuikänsä.
Akuuttiin unettomuuteen on olemassa Tenox ja vaikkapa lievään unettomuuteen melatoniini
Miksi siis kannatat neuroleptejä unettomuuteen, kun ei niitä alunperin tarkoitettu kuin akuuttiin psykoosiin. Ota selvää neuroleptien off-label käytöstäKuule kun mulla oli käytössä tenox. ja oli kokeiltu imovane. Niin minä vaan menin sanomaan että en saa unta koska yökerhon musiikin basso tulee seinästä läpi ja tämä seinä oli siis koko leveydeltään ikkunaseinää ja silloin kun menin sanomaan etten saa unta niin mikä tahansa jolla saa unen tuon musiikin basson takia on hyvä. Minä en siihen aikaan kirjaston koneella etsinut tietoa näistä lääkkeistä. Olisi pitänyt. Ja voin sanoa että en saanut noilla psykoosilääkkeillä nukuttua koska korvatulpat kutitti korvissa ja taustalla vaikutti se musiikin humina. No 9 vuotta sitten muutin lähiöön ja jatkoin lääkkeitä koska olen kiltti ja tunnollinen ihminen. Ja kyllä nukahdin nopeasti ja nukuinkin sitten kunnolla aina iltapäivään asti. Ajattelin että mikäs siinä . Ei tartte nousta mihinkään niin nukutaan. Viime syksynä sitten tympäännyin näihin lääkkeisiin ja alkoi lääkkeiden purku. Tarkoitus on lopettaa ne pikkuhiljaa. Joo olisin voinut 9 vuotta sitten jo voinut aloittaa tämän lääkepurun mutta kun ei ollut hoitosuhdetta niin söin lääkkeitä koska ne oli minulle määrätty. Mutta nyt on elämässä päivärytmi ja olen onnellinen siitä. Minulla on seuranta ja asiat etenee hyvin. Ei ole ollut ongelmia sen suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule kun mulla oli käytössä tenox. ja oli kokeiltu imovane. Niin minä vaan menin sanomaan että en saa unta koska yökerhon musiikin basso tulee seinästä läpi ja tämä seinä oli siis koko leveydeltään ikkunaseinää ja silloin kun menin sanomaan etten saa unta niin mikä tahansa jolla saa unen tuon musiikin basson takia on hyvä. Minä en siihen aikaan kirjaston koneella etsinut tietoa näistä lääkkeistä. Olisi pitänyt. Ja voin sanoa että en saanut noilla psykoosilääkkeillä nukuttua koska korvatulpat kutitti korvissa ja taustalla vaikutti se musiikin humina. No 9 vuotta sitten muutin lähiöön ja jatkoin lääkkeitä koska olen kiltti ja tunnollinen ihminen. Ja kyllä nukahdin nopeasti ja nukuinkin sitten kunnolla aina iltapäivään asti. Ajattelin että mikäs siinä . Ei tartte nousta mihinkään niin nukutaan. Viime syksynä sitten tympäännyin näihin lääkkeisiin ja alkoi lääkkeiden purku. Tarkoitus on lopettaa ne pikkuhiljaa. Joo olisin voinut 9 vuotta sitten jo voinut aloittaa tämän lääkepurun mutta kun ei ollut hoitosuhdetta niin söin lääkkeitä koska ne oli minulle määrätty. Mutta nyt on elämässä päivärytmi ja olen onnellinen siitä. Minulla on seuranta ja asiat etenee hyvin. Ei ole ollut ongelmia sen suhteen.
Lisään vielä että minulla ei ole lääkkeiden purku aiheuttanut sivuvaikutuksia siis negatiivisa vaikutuksia. Ehkä mulle määrättiin noi psykoosilääkkeet koska mun valittamista ei enää jaksettu kuunella. Mulle uni on tärkeää ja jos en saa nukkua yöllä niin se tekee minut kiukkuseksi. Joo oma vika että muutin yökerhon viereen. Voin vaan syyttää itseäni mutta oli halpa vuokra juuri remointuun asuntoon ja se teki muhun vaikutuksen. Vilkasin kyllä että alle 50 metrin päässä on yökerho. Mutta oli pakko muuttaa koska edellisessä asunnossa oli naapurina huumeidenkäyttäjiä niin päätin itse muuttaa pois. Ja tämä remoitu ja halpa vuokra sitten houkutti minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule kun mulla oli käytössä tenox. ja oli kokeiltu imovane. Niin minä vaan menin sanomaan että en saa unta koska yökerhon musiikin basso tulee seinästä läpi ja tämä seinä oli siis koko leveydeltään ikkunaseinää ja silloin kun menin sanomaan etten saa unta niin mikä tahansa jolla saa unen tuon musiikin basson takia on hyvä. Minä en siihen aikaan kirjaston koneella etsinut tietoa näistä lääkkeistä. Olisi pitänyt. Ja voin sanoa että en saanut noilla psykoosilääkkeillä nukuttua koska korvatulpat kutitti korvissa ja taustalla vaikutti se musiikin humina. No 9 vuotta sitten muutin lähiöön ja jatkoin lääkkeitä koska olen kiltti ja tunnollinen ihminen. Ja kyllä nukahdin nopeasti ja nukuinkin sitten kunnolla aina iltapäivään asti. Ajattelin että mikäs siinä . Ei tartte nousta mihinkään niin nukutaan. Viime syksynä sitten tympäännyin näihin lääkkeisiin ja alkoi lääkkeiden purku. Tarkoitus on lopettaa ne pikkuhiljaa. Joo olisin voinut 9 vuotta sitten jo voinut aloittaa tämän lääkepurun mutta kun ei ollut hoitosuhdetta niin söin lääkkeitä koska ne oli minulle määrätty. Mutta nyt on elämässä päivärytmi ja olen onnellinen siitä. Minulla on seuranta ja asiat etenee hyvin. Ei ole ollut ongelmia sen suhteen.
Onnea lääkepurkuun ja toivottavasti se menee loppua kohden hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se menee. Mennyt tosi hyvin alusta asti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan se alku hankala . Mutta kun selitit ne syyt miksi lääkkeet on aloitettu niin eivät enää vängätteet vastaan. Pelättiin että masennus palaa ja kun selitin että elämä on muuttunut 25 vuodessa niin alkoivat ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan se alku hankala . Mutta kun selitit ne syyt miksi lääkkeet on aloitettu niin eivät enää vängätteet vastaan. Pelättiin että masennus palaa ja kun selitin että elämä on muuttunut 25 vuodessa niin alkoivat ymmärtää.
esim että opiskelut loppui 25 vuotta sitten tai että olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä 14 vuotta. Alkoivat lääkäri ja hoitaja käyttää aivojaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siis kannatat neuroleptejä unettomuuteen, kun ei niitä alunperin tarkoitettu kuin akuuttiin psykoosiin. Ota selvää neuroleptien off-label käytöstäTutkimusten mukaan pienillä annoksilla neuroleptejä on huomattavasti vähemmän haitallisia sivuvaikutuksia kuin unilääkkeillä.
Onko se taas lääkärin vika, jos hän valitsee kahdesta pahasta sen pienemmän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkimusten mukaan pienillä annoksilla neuroleptejä on huomattavasti vähemmän haitallisia sivuvaikutuksia kuin unilääkkeillä.
Onko se taas lääkärin vika, jos hän valitsee kahdesta pahasta sen pienemmän?neuroleptejä määräätään myös unettomuuteen. ja jos esim ketipinoria käyttää pienellä annoksella niin silloin se ei aiheuta haittavaikutuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siis kannatat neuroleptejä unettomuuteen, kun ei niitä alunperin tarkoitettu kuin akuuttiin psykoosiin. Ota selvää neuroleptien off-label käytöstäJospa jätettäisiin nämä neuvot muiden päätettäviksi joilla siihen on koulutus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja lääkkeetkin on aina kirjoitettu tarpeeseen . Tavallinen sanonta my potilaillakin aina että saanut joko vääriä lääkkeitä tai eivät edes ole sairaita edes
- Anonyymi
Unettomuuteen saa mylskin lääkkeitä joten ihmisen on saatava nukkua että edes jotenkin jaksaa olla mukana arkipäivän rutiineissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siis kannatat neuroleptejä unettomuuteen, kun ei niitä alunperin tarkoitettu kuin akuuttiin psykoosiin. Ota selvää neuroleptien off-label käytöstäÄläpäs antele mitään lääke ohjeita netissä kyllä lääkärit tietävät mitä kirjoittavat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siis kannatat neuroleptejä unettomuuteen, kun ei niitä alunperin tarkoitettu kuin akuuttiin psykoosiin. Ota selvää neuroleptien off-label käytöstäkokaimnentapUs määritellä. Kokonaisuudesta joten kyllä niitä unettomuuteen kirjoitetaan myös. Samalla tavalla kun jotain syöpälääkkeitä kirjoitetaan niveleeimaanäniin että men farmaseuteilta kysymään näistä, asioista ennekun alat selittelemään omiasi tai Googlen vajaavaisia tietoja asioista .äuseissa lääkkeissä huomataan parantava asia vaikka ne alunperin on kirjoitettu muihin sairauksiin. Niin että älä edes lähde selittelemään asioita lääkkeistä täällä palstalla , seeåosiyågtaa ainoastaan tietämättömyyttäsi joka roikuuuu Googlessa kiinni .
Siis syötetä.n ilman diagnoosia , älä edes viitsi jauhaa näistä asioista yhtään mitää
Hieman kaukaa haettuja teorioitasi sairaudestasi niinhän se on että psykiatrian sairaalassa ei kukaan muka ole sairas, vähän sanomalla tavalla kun vankiloissakin muka ,ollaan syyttömästi
Ihmiset uskottelee itselleen asioita ja lopulta pitävät niitä tosina - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
esim että opiskelut loppui 25 vuotta sitten tai että olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä 14 vuotta. Alkoivat lääkäri ja hoitaja käyttää aivojaan
Jopa sun joo alkoivat lääkäri käyttämään aivojaan . Näinhän näillä aina voittajana kilpailussa mitä ei ole olemassakaan , sainpahan asian ilman kuten halusivat m ainakin netissä,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkimusten mukaan pienillä annoksilla neuroleptejä on huomattavasti vähemmän haitallisia sivuvaikutuksia kuin unilääkkeillä.
Onko se taas lääkärin vika, jos hän valitsee kahdesta pahasta sen pienemmän?Nämä eivät ymmärrä että monta lääkettä käytetään muihinkin diagnooseihin ei ainoastaan siihen mihin se on alussa tarkoitettu, koska auttaa muihinkin tilanteisiin .moni ei sitäkään ymmärrä
- Anonyymi
Lääkäreiden ja hoitohenkilöstön tapa tehdä työtänsä on että he näkevät ja kuulevat ja kohtelevat potilaitaan heille opetetun diagnoosin kautta.
Siksi näitä kommentteja ja omakohtaisia kokemuksia saa lukea jatkuvasti. Suurin osa hoitojärjestelmään heitetyistä ihmisistä eivät ole edes mieleltään sairaita, mutta heille on saatava jokin diagnoosi jotta voidaan lääkitä tuohon muunneltuun tilaan.- Anonyymi
Tämän hoitohenkilökunnan suhtautumisen vuoksi potilas "toteuttaakin" ns diagnoosiaan, onneksi vain hoitajan omassa ajatusmaailmassa ja pitilaskirjauksissa.
Ei onneksi ole pakko elämäänsä hoidon ulkopuolella "diagnoosin mukaisesti" miellyttääkseen kerran kuukaudessa jotain avohoidon lähihoitajaa.
Se kun on ihan sama, mitä niille sanoo rutiinikäynneillä, niin kyllä ne sen vääntää vaikka väkisin "koulutuksensa" suomalla näennäisosaamisella diagnoosin mukaiseksi oireiluksi.
Täysin psykopaattista kaasuvalottamista siis koko pseudotiede. - Anonyymi
Montako kertaa jaksat lukea saman ihmisen saman kommentin? Vai luuletko että täällä on monta ihmistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa jaksat lukea saman ihmisen saman kommentin? Vai luuletko että täällä on monta ihmistä?
Mistään ei käy selville mitä samaa kommenttia tarkoitat.
Mutta kommentoin sitä, että on tärkeää tuoda esille psykiatrisen hoitojärjestelmän erilaisia epäkohtia ja haittoja, eihän siinä muuten voi koskaan tulla mitään uutta kehitystä.
Ja kyllä, uudestaan ja uudestaan kunnes löytyy jokin taho joka ymmärtää sen ja alkaa kehittämään ja uudistamaan ja poistamaan näitä epäkohtia. - Anonyymi
Kappas vaan vai eivät ole sairaita edes l miten ihmeessä sitten joutuivat lääkitykseen , sitä en ymmärrä. Kaippa he ovat olleet lääkärin juttusilla, , sillä vaikea uskoa että, ketään noin vaan käydään kidnappaamassa kadipulta ja viedään sairaalaan. Ja aletaan lääkitsemään .
Siis nytpä vitsin murjaisit . Potilaalle kirjoitetaan aina lääkkeet syystä,, joten sinun teoriasi on todella sellainen että taifådat itse olla sairas etkä edes myönnä sitä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän hoitohenkilökunnan suhtautumisen vuoksi potilas "toteuttaakin" ns diagnoosiaan, onneksi vain hoitajan omassa ajatusmaailmassa ja pitilaskirjauksissa.
Ei onneksi ole pakko elämäänsä hoidon ulkopuolella "diagnoosin mukaisesti" miellyttääkseen kerran kuukaudessa jotain avohoidon lähihoitajaa.
Se kun on ihan sama, mitä niille sanoo rutiinikäynneillä, niin kyllä ne sen vääntää vaikka väkisin "koulutuksensa" suomalla näennäisosaamisella diagnoosin mukaiseksi oireiluksi.
Täysin psykopaattista kaasuvalottamista siis koko pseudotiede.Jos vaan keskittyisin siihen paranemiseen se ku väännät juttua rutiini käynneistä,
Eit ole ainoas sairauden tunnoton maailmassa sinun tarinaasi kertovat muutkin joilla ei eiole aikomustakaan parantua, heistä on vaan mukavampaa keksiä juttuja omasta päästään kaikesta mikä kuuluu hoitoon .
Mikäs siinä jos ei halua parantua niin miksi jauha netissä samaa asiaa ,kas kun meitä on monia sentään joilla on koulutus näihin asioihin ja kirjoituksestasi näkee että hoitoa tarvitaan .
- Anonyymi
Nyt en ihan taas ymmärtänyt tätä narinaa?
Tietysti kaikki ammattilaiset toimii "koulutuksen" mukaan, sehän se ero on ammattilaisen ja amatöörin välillä.
Bussikuski ajaa sitä reittiään, ajaa liikennesääntöjen mukaan, ja väistelee lapsia suojatiellä. Huoltaa ajoneuvon jne.
Mikä tässä on se ongelma? Sekö ettei jokainen bussikuski ajele omia reittejään, tai keksi omia liikennesääntöjä, vai se että bussikuski ei olta jokaisen ihmisen yksilöllisiä tarpeita huomioon ja hae ihmisiä kotiovelta?
Mihin tämä arjen järki sitten katoaa, kun bussinovi vaihtuu sairaalan oveksi, mistä ihminen kävelee sisään? Miksi hoitajalla ei saisi olla ammattitaitoa?
Johuuko se siitä kuplasta? Siitä kuplasta mihin järjenpuhe ja näköjään myöskään järjenvalo ei pääse sisälle?
Kutsutaanko sitä kuplaa psykoosiksi? Onko se kupla jo ennen kun sinne hoitoon ja lääkkeisiin päästään, kun yksinkertaisetkaan asiat ei onnistu?- Anonyymi
Ongelma tuntuu olevan se, että hoitajilla on paljon sekä omaa kokemusta, että kirjatietoa takana siitä, että harhaisen ihmisen harhoihin mukaan lähteminen ei paranna ketään. Silläkin uhalla, että heitä syytetään epäinhimillisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma tuntuu olevan se, että hoitajilla on paljon sekä omaa kokemusta, että kirjatietoa takana siitä, että harhaisen ihmisen harhoihin mukaan lähteminen ei paranna ketään. Silläkin uhalla, että heitä syytetään epäinhimillisiksi.
Mutta joskus potilas tarttee sen hoitajan kirjatietoa. Itse koin juuri kriisin läheisen sairaudesta ja koska mulla on mt-diagnoosi niin keskustelin hoitajan kanssa saako mulla olla tunteita ja onko ne sallittuja kun kokee kriisin ilman että terveydenhuolto pistää ne mt- diagnoosin piikkiin. Ja hoitaja sanoi että on oikeus tunteisiin. Hän olisi huolissaan jos niitä tunteita ei olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoidon yksi voimakas piirre on siinä että potilaat nähdään harhaisina vaikka kysymyksessä on selvästi juuri niillä lääkkeillä aiheutettu ihmisen muuttuminen, joita syötetään myös terveille.
Hoitajat ovat saaneet kirjatietoa joka ohjaa heitä näkemään ja havaitsemaan millainen potilas on, miten käyttäytyy, miten puhuu ja ajattelee, miten keho reagoi kun se joutuu pakosta lääkkeiden vaikutuksesta muuttumaan "sairaaksi" jota käsitellään sitten ennalta määriteltyjen hoitokäytäntöjen ja talon tapojen mukaan kuten diagnoosi määrittelee.
Kaikkihan osastoilla syövät samoja lääkkeitä riippumatta siitä minkä takia ovat sinne tulleet, vuodesta toiseen työskentelevät hoitajat oppivat hyvin millainen on psykiatrinen potilas.
Hoitajilla on myös kokemusta että lääkkeiden aiheuttamiin potilaiden ajatuksiin ja puheisiin ei kannata lähteä mukaan, koska se ei tilannetta paranna, sehän on vain heidän sairauttansa. Eihän potilaan tilanne todellisuudessa muutukaan miksikään niin kauan kun lääkkeet saavat jyllätä elimistössä ja määräillä sitä.
Hoitajat ovat koulutettu ammattitaitoiseksi ja varmasti yrittävät tehdä jokaisen potilaan olon viihtyisäksi ja mukavaksi kun he kuljettavat heitä viikosta toiseen osaston tarkassa määritellyssä päivärytmissä. Eivätkä he ymmärrä että hoitavat työssään lääkärin määräämillä lääkkeillä muunneltuja diagnooseja eivät itse ihmisiä. On ymmärrettävää että monet hoitajat turhautuvat kun liian monet potilaat eivät parannu, hyvässä lykyssä tulevat uudestaan heidän hoidettavakseen. Tämäkin selitetään sairaudella, kerran diagnoosin saanut on aina sitä tulevaisuudessakin.
Tämä kertomani ilmiö on tavallista osastoilla liian monen kohdalla, mutta ei sata prosenttisesti kaikilla. Riippuu myös siitä kuninka paljon ja vahvoja lääkkeitä lääkärit syöttävät ja kuinka kauan niitä on syönyt. Monet mieleltään terveetkin heitetään tähän hoitoputkeen.
Tätä se on kun koko ppsykiatrinen ala on yksipuolisesti liian lääkekeskeistä ja diagnooseja tehdään mutu tuntumalla. Mutta ovathan lääkäritkin koulutettu tähän rumbaan samalla tavoin kuin hoitajat.
Koko hoitojärjestelmän perustaa pitäisi muuttaa jotta niin monet ihmiset eivät joutuisi kärsimään tätä nykyistä systeemiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoidon yksi voimakas piirre on siinä että potilaat nähdään harhaisina vaikka kysymyksessä on selvästi juuri niillä lääkkeillä aiheutettu ihmisen muuttuminen, joita syötetään myös terveille.
Hoitajat ovat saaneet kirjatietoa joka ohjaa heitä näkemään ja havaitsemaan millainen potilas on, miten käyttäytyy, miten puhuu ja ajattelee, miten keho reagoi kun se joutuu pakosta lääkkeiden vaikutuksesta muuttumaan "sairaaksi" jota käsitellään sitten ennalta määriteltyjen hoitokäytäntöjen ja talon tapojen mukaan kuten diagnoosi määrittelee.
Kaikkihan osastoilla syövät samoja lääkkeitä riippumatta siitä minkä takia ovat sinne tulleet, vuodesta toiseen työskentelevät hoitajat oppivat hyvin millainen on psykiatrinen potilas.
Hoitajilla on myös kokemusta että lääkkeiden aiheuttamiin potilaiden ajatuksiin ja puheisiin ei kannata lähteä mukaan, koska se ei tilannetta paranna, sehän on vain heidän sairauttansa. Eihän potilaan tilanne todellisuudessa muutukaan miksikään niin kauan kun lääkkeet saavat jyllätä elimistössä ja määräillä sitä.
Hoitajat ovat koulutettu ammattitaitoiseksi ja varmasti yrittävät tehdä jokaisen potilaan olon viihtyisäksi ja mukavaksi kun he kuljettavat heitä viikosta toiseen osaston tarkassa määritellyssä päivärytmissä. Eivätkä he ymmärrä että hoitavat työssään lääkärin määräämillä lääkkeillä muunneltuja diagnooseja eivät itse ihmisiä. On ymmärrettävää että monet hoitajat turhautuvat kun liian monet potilaat eivät parannu, hyvässä lykyssä tulevat uudestaan heidän hoidettavakseen. Tämäkin selitetään sairaudella, kerran diagnoosin saanut on aina sitä tulevaisuudessakin.
Tämä kertomani ilmiö on tavallista osastoilla liian monen kohdalla, mutta ei sata prosenttisesti kaikilla. Riippuu myös siitä kuninka paljon ja vahvoja lääkkeitä lääkärit syöttävät ja kuinka kauan niitä on syönyt. Monet mieleltään terveetkin heitetään tähän hoitoputkeen.
Tätä se on kun koko ppsykiatrinen ala on yksipuolisesti liian lääkekeskeistä ja diagnooseja tehdään mutu tuntumalla. Mutta ovathan lääkäritkin koulutettu tähän rumbaan samalla tavoin kuin hoitajat.
Koko hoitojärjestelmän perustaa pitäisi muuttaa jotta niin monet ihmiset eivät joutuisi kärsimään tätä nykyistä systeemiä.Miten sinne osastolle pääsee kun en ole ikinä ollut? Voiko sinne vaan hakea jollain lomakkeella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko hoitojärjestelmän perustaa pitäisi muuttaa jotta niin monet ihmiset eivät joutuisi kärsimään tätä nykyistä systeemiä.Sairauden yksi voimakas piirre on se, että kuvittelee saaneensa lääkeharhoja, ennen kun on edes syönyt lääkkeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sinne osastolle pääsee kun en ole ikinä ollut? Voiko sinne vaan hakea jollain lomakkeella
No eihän sinne tahdo päästä. Pitää oikeasti olla tillintallin, että pääsee osastolle, ja sinnekkin yleensä johonkin kolmen päivän kriisijaksolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän sinne tahdo päästä. Pitää oikeasti olla tillintallin, että pääsee osastolle, ja sinnekkin yleensä johonkin kolmen päivän kriisijaksolle.
Miten sieltä osastolta pääsee pois eli mikä on se syy että sinne ei kuitenkaan jäädä asumaan. Jos potilaan mielestä ei saa lääkitä. Niin mikä siellä osastolla on se joka on tehonnut mikä ei tehoa avohuollossa?
- Anonyymi
20 vuoden aikana ennätti nähdä paljon näitä asioita, miten psykiatriassa toimitaan ja mitä potilaille tehdään, tai mitä heille tapahtuu. Eivät he suotta ole montakymmentä vuotta mediassa tehneet valistustyötä jo oikeastaan sieltä 1980-luvulta lähtien, jolloin näitä mt-palveluita alettiin mainostaa jo melkein televisiossakin. "Ota rohkeasti yhteyttä" Mielenterveyteen liittyviä asioita ei tarvitse hävetä"- tyylisiä lauseita viljeltiin aika tavalla.
Kertomatta heiltä kuitenkin jäi, että mitkä ovat ne psykiatriassa olevat "kulmakivet", eli hoidon linjaukset ja perusteet. Kertomatta jäi myös se, että terveydenhuolto pohjautuu aika tavalla hierarkiseen järjestelmään, ajatteluun, ja tapaan kohdella systeemin kanssa tekemisiin joutuvia ihmisiä. Ai niin, paitsi, että potilaathan eivät ole systeemissä tasa-arvoisia, eikä heitä nähdä ja kohdella ihmisinä, vaan kaikki laitetaan termien taakse ja sisälle.
Sitäkään ei moni tiedä, että vaikka kyseiset paikat julistavat tekevänsä työtä terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi, niin ainakin minun on vaikea käsittää sitä, että miten paljon siellä ignoorataan esim. lääkkeistä potilaille tulevia haittavaikutuksia, tai sitä, että ei myönnetä niiden aiheuttavan lisäsairauksia potilaille. Yhden sairauden hoitamisella perustellaan aiheutettua lisähaittaa, tai uutta tulevaa sairautta.
Puhumattakaan siitä, että mt-diagnoitujen asema on systeemissä todella huono. Se näkyy kaikella tavalla, mm. lähes sotilaallisina kuulustelunomaisina tivaamisina: " Onko harhoja, saatko nukutuksi, käytätkö lääkkeitä tms.".
Jos potilaalla on sattunut vielä sellainen huono tuuri, että on annettu psykoosityyppinen diagnoosi, niin kaikkea, mitä potilas sattuu sanomaan, sitä ei uskota, vaan kaikki sanottu asia kyseenalaistetaan. Periaatteessahan se on sitten aivan sama, mitä potilas sanoo, paitsi, että jos ei sanokaan mitään, niin sekin saatetaan tulkita sitten joksikin sairauden merkiksi, ja oireeksi. Teetpä niin tai näin, niin joka tapauksessa lopputulos on potilaan kannalta huono.
Sitten jos mietitään, mitä se "hoito" psykiatrissa sairaaloissa on käytännössä. Niin eihän siellä periaatteessa mitään muuta tehdä, kuin tarkkaillaan merkkejä mahdollisista häiriöistä, vioista, tai sairauksista, tehdään potilaille diagnooseja, ja määrätään lääkkeitä. Hoitajien työ on lähinnä valvoa potilaita monitoreiden kautta. Tapaavat hoidettavansa korkeintaan muutaman kerran ja kyselevät lähinnä tyhjänpäiväisyyksiä ja laittavat pillerikippoa eteen. En tiedä, voiko niitä edes kutsua miksikään keskusteluiksi. Keskustelujen laatu on ainakin aika huono.
Monella on vääriä kuvitelmia ja illuusioita siitä, että mitä se hoito psykiatrian puolella on. Niin oli minullakin silloin joskus yli 20 vuotta sitten. Hoito ei ole kovinkaan kokonaisvaltaista ja laaja-alaista. Suurimpia yllätyksiä on ollut se, miten vähän heidän palveluillaan on mitään positiivista vaikutusta hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi on. Myöskin se, että jo sillä kliinisellä kohtelulla oikeastaan romutetaan koko käsite siitä, että kyseessä olisi heidän puoleltaan mitään todellista näyttöä siitä, että he näkisivät kohtaamaansa potilasta ihmisenä, että he edes yrittäisivät ymmärtää ongelmissa ja hädässä olevaa ihmistä. Tai sitä, että sieltä kovin harvoin löytyy todellista välittämistä.
Se, että tuleeko mikään muuttumaan psykiatriassa, alalla vallitsevissa käytännöissä, asenteissa, tai potilaiden kohtelussa. Se edellyttää ensin alalla olevilta asioiden näkemistä ja tunnustamista.- Anonyymi
Minun sairas sisareni ei moittinut lääkäreitä eikä lääkkeitä.Kun hän kävi kotipuolessa katsomassa lapsuuden kotia,hän oli kertonut sairaalassa:Ei löytynyt kotia.Sanoin, että minä yritin sanoa hänelle että ei siellä mitään enää ole,pieni kasa tiiliä.
Eli vaikutti siltä että sisareni otti hoitoa vastaan
Oli hänellä nuorempana päästyään mielisairaalasta monenmoista sanottavaa, hyvää ja huonoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun sairas sisareni ei moittinut lääkäreitä eikä lääkkeitä.Kun hän kävi kotipuolessa katsomassa lapsuuden kotia,hän oli kertonut sairaalassa:Ei löytynyt kotia.Sanoin, että minä yritin sanoa hänelle että ei siellä mitään enää ole,pieni kasa tiiliä.
Eli vaikutti siltä että sisareni otti hoitoa vastaan
Oli hänellä nuorempana päästyään mielisairaalasta monenmoista sanottavaa, hyvää ja huonoa.Onko sisaresi siis tyytynyt kohtaloonsa?
- Anonyymi
"Onko harhoja, saatko nukutuksi, käytätkö lääkkeitä...." Tämä on juuri sitä miten hoitotaholle on opetettu näkemään potilaat. Etsitään ihmisestä sellaisia piirteitä, joiden pitäisi kuulua diagnoosin mukaan ihmisen olemukseen. Ei tarvitse kuunnella hänen omaa kertomustaan, riittää kun löytää sairauden piirteitä. jotta voi kirjoittaa lääkettä tai uusia reseptiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onko harhoja, saatko nukutuksi, käytätkö lääkkeitä...." Tämä on juuri sitä miten hoitotaholle on opetettu näkemään potilaat. Etsitään ihmisestä sellaisia piirteitä, joiden pitäisi kuulua diagnoosin mukaan ihmisen olemukseen. Ei tarvitse kuunnella hänen omaa kertomustaan, riittää kun löytää sairauden piirteitä. jotta voi kirjoittaa lääkettä tai uusia reseptiä.
Jos ei näe harhoja niin miksi siitä kysymyksestä pitää herne vetää nenään. Multa ei hoitaja kerkee kysyy oonko saanut nukutuksi kun mä kerron se kysymättäkin. Ja käytänkö lääkkeitä. Mitä pahaa siinä . Jos käyttää niin kertoo mitä ja mihin tarkoitukseen. Pitääkö sitä kaikesta vetää herne nenään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saatko nukutuksi. jos et ja valvot viikosta toiseen niin voi alkaa olee harhoja. itellä ei kokemusta mutta kertokaa ne jotka on valvoneet päivä tolkulla että miten vaikuttaa aivoihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö vänkääjille laittaa vaan piikki pyllyyn kyselemäti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairauden diagnoosi on erilainen sisäisistä ja ulkoisista syistä johtuvissa sairauksissa. Sisäisistä syistä johtuvien sairauksien diagnoosi tuntuisi olevan ikään kuin vakavampi kuin ulkoisista syistä johtuvien. Jos potilas tärisee, on vähemmän paha, mikäli hän tärisee kylmästä tai pelosta, mutta vakavampaa on, mikäli hän tärisee sisäisestä syystä. Jos potilas on mielenvikainen, on helpompi hoitaa tilaa, joka johtuu humalasta tai jostakin houreita aiheuttavasta lääkeaineesta, kun taas muusta syystä johtuva tila on vakavampi.
On kysyttävä myös potilaan nukkumisesta - onko hän nukkunut vai ei ja miten hän tavallisesti nukkuu ja valvoo ja onko hänellä ollut tiettyjä näkyjä tai unikuvia, sillä näistäkin asioista voi lääkäri tehdä päätelmiä.6 Koska on mahdoton kirjoittaa kaikkea kaikista eri tapauksista
jos sinä kysyt yhtä ja hän vastaa toista, jos hän kesken puheensa unohtelee, jos hänen sanansa vapisevat ja ovat epäselviä tai jos hän ilmentää aivan toisenlaista luonnetta kuin aikaisemmin, viittaa kaikki tämä mielenvikaisuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sisaresi siis tyytynyt kohtaloonsa?
Hän kuoli syöpään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sisaresi siis tyytynyt kohtaloonsa?
Hän kuoli syöpään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän kuoli syöpään.
ok. pahoittelut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairauden diagnoosi on erilainen sisäisistä ja ulkoisista syistä johtuvissa sairauksissa. Sisäisistä syistä johtuvien sairauksien diagnoosi tuntuisi olevan ikään kuin vakavampi kuin ulkoisista syistä johtuvien. Jos potilas tärisee, on vähemmän paha, mikäli hän tärisee kylmästä tai pelosta, mutta vakavampaa on, mikäli hän tärisee sisäisestä syystä. Jos potilas on mielenvikainen, on helpompi hoitaa tilaa, joka johtuu humalasta tai jostakin houreita aiheuttavasta lääkeaineesta, kun taas muusta syystä johtuva tila on vakavampi.
On kysyttävä myös potilaan nukkumisesta - onko hän nukkunut vai ei ja miten hän tavallisesti nukkuu ja valvoo ja onko hänellä ollut tiettyjä näkyjä tai unikuvia, sillä näistäkin asioista voi lääkäri tehdä päätelmiä.6 Koska on mahdoton kirjoittaa kaikkea kaikista eri tapauksista
jos sinä kysyt yhtä ja hän vastaa toista, jos hän kesken puheensa unohtelee, jos hänen sanansa vapisevat ja ovat epäselviä tai jos hän ilmentää aivan toisenlaista luonnetta kuin aikaisemmin, viittaa kaikki tämä mielenvikaisuuteen."Jos sinä kysyt yhtä ja hän vastaa toista, jos kesken puheen unohtelee, jos sanansa vapisevat, ovat epäselviä, jos ilmentää toisenlaista luonnetta kuin aikaisemmin, viittaa tämä kaikki mielenvikaisuuteen".
VAROKAA tällaisia hoitotahon ihmisiä, näin helpolla ei koskaan saa antaa diagnoosia.
Luultavasti tässä on kyse liikalääkitystä ihmisestä jonka elimistön vastustuskyky ei enää jaksa taistella vierasta lääkeainetta vastaan vaan alkaa muodostaa psykoosin kaltaista olotilaa. Se ei ole mielenvikaisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos sinä kysyt yhtä ja hän vastaa toista, jos kesken puheen unohtelee, jos sanansa vapisevat, ovat epäselviä, jos ilmentää toisenlaista luonnetta kuin aikaisemmin, viittaa tämä kaikki mielenvikaisuuteen".
VAROKAA tällaisia hoitotahon ihmisiä, näin helpolla ei koskaan saa antaa diagnoosia.
Luultavasti tässä on kyse liikalääkitystä ihmisestä jonka elimistön vastustuskyky ei enää jaksa taistella vierasta lääkeainetta vastaan vaan alkaa muodostaa psykoosin kaltaista olotilaa. Se ei ole mielenvikaisuutta.Siis onko sairaat ihmiset jotain kolmevuotiaan tasolla ja meneevät syömään iloisen värisiä pillereitä, että pääsevät hoidon rattaisiin?
- Anonyymi
Kyllä tää maailma on sairas. Kaikkialla muualla valitetaan siitä että puuttuu ammattitaitoa, niin täällä valitetaan siitä, että hoitajilla onkin liikaa ammattitaitoa.
- Anonyymi
Sairastat omnipotentiaa
- Anonyymi
No vittu. Painoin 38,5 kiloa ja näytin keskitysleiri vangilta. En peseytynyt. En saanut syötyä tai nukuttua. Kun kyttäsin netistä kuinka Putin lähettää minulle viestejä. Tämä pahimmassa vaiheessa skitsofreniaa.
Ellen olisi joutunut suljetulle ja saanut lääkkeitä olisin varmaan kuollut.
Kaikki positiiviset oireet katosivat lääkkeeillä. Ja olen siltä osin kuin normaali ihminen. Olen kiitollinen lääkkeille. Koska elämä ilman oli karseaa kidutusta.
Siskoni joutui katatoniseen tilaan. Ei pystynyt liikkumaan ja puhumaan kunnolla. Söi kuolleita lintuja ja hakkasi reikiä seiniin jne.
Kyllä ne lääkkeet Auttaa, vaikka et halua hyväksyä sairautta- Anonyymi
Näissä keskustelusivujen ketjuissa ei ymmärretä sitä tosiasiaa, että on olemassa oikeasti sairaita ihmisiä ja sitten niitä mieleltään terveitä jotka heitetään tähän järjestelmään vuosikausiksi ja heitä lääkitään sairaiksi. Tämä ero pitäisi ehdottomasti opettaa tunnistamaan lääkäreiltä.
Niin valtavat jonot kun nykyään on psykiatrisiin hoitoihin, järkikin sen sanoo että eivät kaikki voi olla oikeasti sairaita, silti heitä aletaan käsitellä järjestelmässä siten ja työntää huumelääkkeitä jotka ovat tarkoitettu noille todella sairaille. Ja kun kerran tähän järjestelmään heitetään siinä sitten pidetään.
Skitsofreniaa on maassamme vain noin yhdellä prosentilla, (Wikipedia) eli heitä ei kovin montaa osu jokaiseen sairaanhoitopisteeseen. Jostain kumman syystä nämä keskustelupalstat pursuavat kommentteja että skitsofreenikkojen tavoin käyttäytyviä olisi koko Suomi täynnä joka sairaalassa. Tätä vääryyttä ylläpitää myös hoitohenkilökunta. Heidän mielestään jokainen sairaalan ovesta sisään astunut on sairas. Jokaiselle on annettava jokin diagnoosi jota aletaan hoitamaan.
Ymmärrän että tämä sairaus on todellinen vamma, ehkä synnynnäinen ominaisuus elimistössä joka tarvitsee lääkettä. En ole koskaan tavannut skitsofreenikkoa vaikka olen ikäni tehnyt työtä ihmisten keskuudessa.
Lääkkeillä saadaan ihmisiä lääkepsykoosiin ja muuten sekavaksi, mutta silloin he eivät ole sairaita. Heidän hoitonsa ei saa olla vaan lisäämällä lääkettä ja pakottaa syömään sitä loppu elämänsä. Päin vastoin silloin pitää lopettaa ne niin ihmisen elimistö ja aivot rauhoittuvat normaaliksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissä keskustelusivujen ketjuissa ei ymmärretä sitä tosiasiaa, että on olemassa oikeasti sairaita ihmisiä ja sitten niitä mieleltään terveitä jotka heitetään tähän järjestelmään vuosikausiksi ja heitä lääkitään sairaiksi. Tämä ero pitäisi ehdottomasti opettaa tunnistamaan lääkäreiltä.
Niin valtavat jonot kun nykyään on psykiatrisiin hoitoihin, järkikin sen sanoo että eivät kaikki voi olla oikeasti sairaita, silti heitä aletaan käsitellä järjestelmässä siten ja työntää huumelääkkeitä jotka ovat tarkoitettu noille todella sairaille. Ja kun kerran tähän järjestelmään heitetään siinä sitten pidetään.
Skitsofreniaa on maassamme vain noin yhdellä prosentilla, (Wikipedia) eli heitä ei kovin montaa osu jokaiseen sairaanhoitopisteeseen. Jostain kumman syystä nämä keskustelupalstat pursuavat kommentteja että skitsofreenikkojen tavoin käyttäytyviä olisi koko Suomi täynnä joka sairaalassa. Tätä vääryyttä ylläpitää myös hoitohenkilökunta. Heidän mielestään jokainen sairaalan ovesta sisään astunut on sairas. Jokaiselle on annettava jokin diagnoosi jota aletaan hoitamaan.
Ymmärrän että tämä sairaus on todellinen vamma, ehkä synnynnäinen ominaisuus elimistössä joka tarvitsee lääkettä. En ole koskaan tavannut skitsofreenikkoa vaikka olen ikäni tehnyt työtä ihmisten keskuudessa.
Lääkkeillä saadaan ihmisiä lääkepsykoosiin ja muuten sekavaksi, mutta silloin he eivät ole sairaita. Heidän hoitonsa ei saa olla vaan lisäämällä lääkettä ja pakottaa syömään sitä loppu elämänsä. Päin vastoin silloin pitää lopettaa ne niin ihmisen elimistö ja aivot rauhoittuvat normaaliksi.Äärettömän älykäs ja hyvinkin paikkaansa pitävä havainto. Toivottavasti mahdollisimman moni esimerkiksi tavanomaista ahdistusta eli elämää "poteva" ihminen näkee sinun kommenttisi ja miettii kaksi kertaa ennenkuin hakee "apua".
Kaltaisesi ihmiset, jotka uskaltavat tuoda näitä huomioita esiin, pelastaa muita ihmisiä joutumasta psykiatrian koneiston uhriksi.
Aurinkoista alkavaa kesää!
- Anonyymi
Siis tämä,selitys on ihan vaan se tavallisin. sepustus sairaan ihmisen kuvaamana. Siis ei mitäön uutta sinänsä. Sairauden osaa asiassa ei oteta huomioon . Kas kun ei aina edes tunnisteta itse sairauttaan edes .alkaa lääkkeiden syyttely välittömästi .
Miten ihminen on kasvanut ja elänyt määrittelee paljon hänen tapaansa tulkita esim sairaalassa oloaan , häntä ei kuunnella sillä siihenkin on syynsä koska ne jutut ovat aina samat joka potilaalla . Joten ihminen jolla on lääkitys ja joka suhtautuu siihen alun perin positiivisesti että lääke auttaa oikeisiin tulee aina äkkiä jaloilleen . Nämä jotka saavat aina ” väärää ”,lääkettä,, joita aina ” vahditaan”: ja joita ei ” kuunnella”: jne luulevat että ovat ainoa ihminen maailmassa ja heidän juttunsa ivat aina ne samat että saa vaikutuksen että luulevat jotenkin että juuri he ovat tärkein asia maailmassa ja miten juuri heille jostain syystä on tullut lääkitys joka muka muuttaa heidän aivojaan , lääkäreitä eivät itse kuuntele vaan haluavat että juuri heitä pitäisi kuunnella kun epäilevät kaikkea. Siihen ei lääkäri ala , sillä ne jutut eivät mitenkään paranna ihmistä kun elttaavat samaa asiaa milloin missäkin muodossa ,heitä muka vahditaan ja heille muka nälvitäön jne .lopeta sellainen jauhaminen , kukaan ei nälvi ,se on ainoastaan sinun mielikuvituksiesi tulosta
Potilas joka hakee apua ja tarvitse lääkkeensä on aina se juuri se potilas joka nopeimmin tervehtyy , koska he eivät elttaa asioita päässään ja mieti miten lääkitys heitä turmelee . Joten on muistettava että sairaalan henkilökunta osaa nämä asiat ulkoa sillä juuri tämä, potilas ei ole mikään ensimmäinen heille ja juuri potilaan jutut ettei heitä muka huomioida kertovat vahvasti siitä etteivät ole terveitä,ja että ottaa aikansa ennekun lääke alkaa vaikuttamaan . Puhumisesta toisten ihmisten kanssa voi sanoa lääkärilleen että haluaa saada puheterapiaa. Psykologin kanssa .
Niin että se joka todella haluaa parantua hyväksyy sen että tarvitsee lääkkeitä , ja sen ettei ole mikään erikoinen ihminen muiden sairaiden joukossa . Ainostaan vaan ihminen joka ei voi hyvin , ja jolla on mahdollisuudet tervehtyä sen jälkeen kun lopettaa mielikuvittelemasta omaa erikoisuutta ja ottaa lääkkeensä säännöllisesti koska tietää että ne auttavat häntä,.
Tyypillistä sinänsä nämäkin oireet sillä suomalainen on aika epäilevä, luonteeltaan . Luullen että hänen sanomansa on sitä ainutta oikeaa mistä tietysti ovat hyvin väärässä,.
Luota lääkäriisi ja hoitoosi niin tulet nopeammin jaloillesi äläkä mielikuvittele että sinulle muka ollaan töykeitä, kas kun hoitajat eivät ole kavereita ainoastaan hoitajia.- Anonyymi
Tässä tyypillistä hoitajan ajatusmaailmaa ja kuvausta sairaalan ilmapiiristä miten siellä nähdään ihmiset potilaina.
- Anonyymi
Tässä menee sekaisin akuutin psykoosin hoito osastolla ja sitten pahimmillaan elinikäinen potilasura avohoidossa, jossa pidetään yllä liian suurta akuuttivaiheen lääkemäärää ja potilas, jos on luonteeltaan kiltti, niin tuhlaa koko elämänsä parhaat vuodet käymällä kerran kuukaudessa hoitajalle raportoimassa, miten on nukkunut ja onko varmana lääkkeet syöty.
Ei kenenkään tulisi syödä akuuttiin psykoosiin määrättyä annosta koko ikänsä. Kertoo läälärien ja hoitajien laiskuudesta, jos annosta ei avohoidossa pienennetä ylläpitoannokseen, jolloin se toimintakyky palautuu normaaliksi ja ihminen pystyy palaamaan takaisin opintojen tai työn pariin.
Vaatikaa avohoidossa pienempiä annoksia neuroleptejä.- Anonyymi
Täälläkö ne ylikiltit ihmiset ovat rettelöimässä siitä että eivät tällähetkellä syö riittävästi lääkkeitä?
Ei taida mitenkään liittyä hoitajiin. - Anonyymi
Miksi ei kehoteta vaatimaan avohoidossa neuroleptien kokonaan purkua pois. Ei ihmisen ole tarkoitus elää lopun elämäänsä missään huumelääkkeiden alaisuudessa jos niitä on joskus saanut akuuttiin hätätilanteeseen, joka näyttäytyy sekavuutena ja ahdistuneisuutena. Ei tällaiset ihmiset ole mieleltään mitenkään lopun elämänsä sairaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei kehoteta vaatimaan avohoidossa neuroleptien kokonaan purkua pois. Ei ihmisen ole tarkoitus elää lopun elämäänsä missään huumelääkkeiden alaisuudessa jos niitä on joskus saanut akuuttiin hätätilanteeseen, joka näyttäytyy sekavuutena ja ahdistuneisuutena. Ei tällaiset ihmiset ole mieleltään mitenkään lopun elämänsä sairaita.
Mulla on avohoidossa neuroleptien purku ollut menossa viime syksystä alkaen ja omasta tahdosta. Mulla ei ole enää niille tarvetta. Jos en saa unta niin mietitään vaihtoehtoja. Ja ennen kuin joku alkaa ehdottaa liikuntaa, älylaitteiden vähentämisen käyttöä yms. Niin kerron että minulla ei ole älypuhelinta ja läppäri on mennyt hyvissä ajoin kiinni koska mulla ei ole tarvetta surffailla netissä koko päivää. Mä saan kyllä päivällä luettua kaikki uutiset netistä. Joskus ihmisellä on vaan sellanen elämäntilanne joka hankaloittaa unensaantia ja jos henkilö itse ei voi vaikuttaa niihin syihin jotka aiheuttaa unettomuutta ja voi poistaa niitä,niin silloin siihen unen tuomiseen tarvitaan lääkkeitä.
Silloin kun mun mielialaoireet alkoi niin mulla oli kriisi. Mutta sitä ei tunnistettu vaan määrättiin masennuslääkkeet. Eivät tehoneet. Mä en itse edes tajunnut että mun tunteet on inhimilliset . Mä koin muutama päivä sitten kriisin ja mä kysyin hoitajalta saanko mä tuntee tunteita vai onko se väärin ,ettei sitä yhdistetä mun saamaani mt-diagnoosiin tai lääkkeiden purkuun. Mä itse tiesin kyllä että saan reagoida. Mutta kun viime kerralla oli puhetta että masennus voi palata niin sen takia kysyin hoitajalta onko mulla oikeus tunteisiin ,ilman että mulla on heti masennus. 25 vuotta sitten mä en osannut nimetä syitä mun tunteille. Mä itkin paljon ja kun kysyttiin miksi itken,niin mä en osannut selittää. Pystyin vaan sanoo että on niin paha olo. Se jäi sitten siihen.
En tiedä onko mulla julkisella puolella mahdollisuus terapiaan,vaikka mulla ei ole ongelmia. Jos ei niin saanko tälle hoitajalle mun ajatuksia kertoa. Olen toki koko elämäni hänelle kertonut mutta mä haluisn keskustella miten kokemukset vaikuttaa ihmiseen. Mitä tunteita kokemukset on herättänyt ,miksi on reagoinut niin ja mikä niiden tunteiden taustalla on.Olen vasta jäsentänyt näitä asioita koska mun mieli ja aivot kykenee siihen. Mä haluisin tavata ihmisien joka pystyy aivosumussa ja lääkepöhnässä ajattelee selvästi. Mulla ei ole ikinä ollut lääkkeiden väärinkäyttöä,mutta ekaks ne määrätään jotta mä lopetan itkemisen ja sitten vahvat unilääkeet jotta mä lopetan valittamisen siitä etten saa unta.Lääkkeitä määrätään liian helposti . Mä voisin kirjoittaa tähän vaikka kuinka paljon miten elämän kriisit vaikuttaa mielenterveyteen,mutta jätän nyt asiani tähän. - Anonyymi
Minä käyn kerran vuodessa kirjoitettamassa lääkereseptit.Sekin nykyään hoituu puhelimella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on avohoidossa neuroleptien purku ollut menossa viime syksystä alkaen ja omasta tahdosta. Mulla ei ole enää niille tarvetta. Jos en saa unta niin mietitään vaihtoehtoja. Ja ennen kuin joku alkaa ehdottaa liikuntaa, älylaitteiden vähentämisen käyttöä yms. Niin kerron että minulla ei ole älypuhelinta ja läppäri on mennyt hyvissä ajoin kiinni koska mulla ei ole tarvetta surffailla netissä koko päivää. Mä saan kyllä päivällä luettua kaikki uutiset netistä. Joskus ihmisellä on vaan sellanen elämäntilanne joka hankaloittaa unensaantia ja jos henkilö itse ei voi vaikuttaa niihin syihin jotka aiheuttaa unettomuutta ja voi poistaa niitä,niin silloin siihen unen tuomiseen tarvitaan lääkkeitä.
Silloin kun mun mielialaoireet alkoi niin mulla oli kriisi. Mutta sitä ei tunnistettu vaan määrättiin masennuslääkkeet. Eivät tehoneet. Mä en itse edes tajunnut että mun tunteet on inhimilliset . Mä koin muutama päivä sitten kriisin ja mä kysyin hoitajalta saanko mä tuntee tunteita vai onko se väärin ,ettei sitä yhdistetä mun saamaani mt-diagnoosiin tai lääkkeiden purkuun. Mä itse tiesin kyllä että saan reagoida. Mutta kun viime kerralla oli puhetta että masennus voi palata niin sen takia kysyin hoitajalta onko mulla oikeus tunteisiin ,ilman että mulla on heti masennus. 25 vuotta sitten mä en osannut nimetä syitä mun tunteille. Mä itkin paljon ja kun kysyttiin miksi itken,niin mä en osannut selittää. Pystyin vaan sanoo että on niin paha olo. Se jäi sitten siihen.
En tiedä onko mulla julkisella puolella mahdollisuus terapiaan,vaikka mulla ei ole ongelmia. Jos ei niin saanko tälle hoitajalle mun ajatuksia kertoa. Olen toki koko elämäni hänelle kertonut mutta mä haluisn keskustella miten kokemukset vaikuttaa ihmiseen. Mitä tunteita kokemukset on herättänyt ,miksi on reagoinut niin ja mikä niiden tunteiden taustalla on.Olen vasta jäsentänyt näitä asioita koska mun mieli ja aivot kykenee siihen. Mä haluisin tavata ihmisien joka pystyy aivosumussa ja lääkepöhnässä ajattelee selvästi. Mulla ei ole ikinä ollut lääkkeiden väärinkäyttöä,mutta ekaks ne määrätään jotta mä lopetan itkemisen ja sitten vahvat unilääkeet jotta mä lopetan valittamisen siitä etten saa unta.Lääkkeitä määrätään liian helposti . Mä voisin kirjoittaa tähän vaikka kuinka paljon miten elämän kriisit vaikuttaa mielenterveyteen,mutta jätän nyt asiani tähän.Nuoremmat hoitajat ja lääkärit saattavat olla suhtautumisessa potilaaseen inhimillisempiä kuin sitten vanhat jäärät. Pelottavaa tosin on, kun itsekin tunnistat omat inhimilliset tunteesi ja reaktiot elämään kriiseinä, joita kaikki kuitenkin kohtaavat ja samalla sinulle tulee psykiatrian asennemaailman johdosta ikään kuin pelko, että saatko ylipäätään tuntea tunteita, vai mieltääkö psykiatria heti sen sairaudeksi.
Tärkeintä on, että annat itsellesi luvan tuntea tunteita, myös elämään kuuluvat huonot tunteet. Et tarvitse psykiatrian lupaa siihen, että olet ihminen, joka saa tuntea tunteita olematta sairas.
Onneksi sentään hoitosuhteeesi antaa purkaa lääkkeitä, se on avain sinun parempaa elämää kohti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä käyn kerran vuodessa kirjoitettamassa lääkereseptit.Sekin nykyään hoituu puhelimella.
Itse teen samoin
Ei tarvitse enää käyttää omia voimavaroja hoitsujen henkisen väkivallan ja kontrolliin neutralisointiin, niin jää enemmän kapasiteettia elää hyvää ja tasapainoista elämää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoremmat hoitajat ja lääkärit saattavat olla suhtautumisessa potilaaseen inhimillisempiä kuin sitten vanhat jäärät. Pelottavaa tosin on, kun itsekin tunnistat omat inhimilliset tunteesi ja reaktiot elämään kriiseinä, joita kaikki kuitenkin kohtaavat ja samalla sinulle tulee psykiatrian asennemaailman johdosta ikään kuin pelko, että saatko ylipäätään tuntea tunteita, vai mieltääkö psykiatria heti sen sairaudeksi.
Tärkeintä on, että annat itsellesi luvan tuntea tunteita, myös elämään kuuluvat huonot tunteet. Et tarvitse psykiatrian lupaa siihen, että olet ihminen, joka saa tuntea tunteita olematta sairas.
Onneksi sentään hoitosuhteeesi antaa purkaa lääkkeitä, se on avain sinun parempaa elämää kohti.ei tämä minun hoitaja ole mikään nuori mutta ei ole myöskään mikään eläkeikäinen. Voisko vaan johtua siitä että hän kuuntelee minua. Hoitajan kanssa juteltiin mun tunteista joita kohtaamani kriisi herätti mussa. Tämä hoitaja on todella ymmärtäväinen,mutta koska mä olen saanut diagnoosin jota mulle ei ole koskaan perusteltu niin sen takia halusin että hoitaja tietää että olen kokenut järkyttävän tapahtuman.
Kyllä minä annan mutta koska mulla on huonoja kokemuksia terveydenhuollon osalta mitä tunteita ihminen saa tuntea niin sen takia piti varmistaa. Mun ekassa terapiassa ei saanut näyttää tunteita ja muistan hoitajan sanat edelleen vaikka siitä on 25 vuotta. Surua ei saa näyttää koska se oli hoitajan mielestä lapsellista ja ei hyödytä mitään.
Tämä hoitaja on eka joka kuunteli ja ymmärsi minua. Ja kyllä mun elämänlaatu on parantunut huimasti lääkepurun jälkeen. Ja hoitaja näkee sen minusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoremmat hoitajat ja lääkärit saattavat olla suhtautumisessa potilaaseen inhimillisempiä kuin sitten vanhat jäärät. Pelottavaa tosin on, kun itsekin tunnistat omat inhimilliset tunteesi ja reaktiot elämään kriiseinä, joita kaikki kuitenkin kohtaavat ja samalla sinulle tulee psykiatrian asennemaailman johdosta ikään kuin pelko, että saatko ylipäätään tuntea tunteita, vai mieltääkö psykiatria heti sen sairaudeksi.
Onneksi sentään hoitosuhteeesi antaa purkaa lääkkeitä, se on avain sinun parempaa elämää kohti.Suurin osa ihmisistä tuntee tunteita, sekä hyviä että huonoja.
Se, miten omiin tunteisiin reagoi, vaikuttavatko ne millä tavalla omaan elämiseen ja pärjäämiseen, vaikuttaa siihen, muuttuuko ihmisen psyyke ehkä sairaalloisemmaksi.
Kun tunteita tuntee, niitä olisi hyvä myös osata käsitellä, ettei tulisi niin sanotusti ylilyöntejä, psyyke voi mennä epätasapainoon.
Omia tunteitaan pystyy oppimaan käsittelemään, ja hyväksymään ne osaksi omaa itseä.
Luulisin, että iso osa mielenterveyden häiriöistä liittyy ihmisen omaan näkemykseen ja kokemukseen omasta itsestään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä tuntee tunteita, sekä hyviä että huonoja.
Se, miten omiin tunteisiin reagoi, vaikuttavatko ne millä tavalla omaan elämiseen ja pärjäämiseen, vaikuttaa siihen, muuttuuko ihmisen psyyke ehkä sairaalloisemmaksi.
Kun tunteita tuntee, niitä olisi hyvä myös osata käsitellä, ettei tulisi niin sanotusti ylilyöntejä, psyyke voi mennä epätasapainoon.
Omia tunteitaan pystyy oppimaan käsittelemään, ja hyväksymään ne osaksi omaa itseä.
Luulisin, että iso osa mielenterveyden häiriöistä liittyy ihmisen omaan näkemykseen ja kokemukseen omasta itsestään.Noinhan se on,mutta kun itse olen joutunut tekemään päätöksiä paineen alla niin ei ole ollut aikaa pysähtyä ja miettimään mikä on minulle hyväksi. Olet tehnyt vain mitä yhteiskunta haluaa minun toimivan vaikka kyseessä olis mielenterveyteni. Ja kyllä olen tehnyt paniikissa vääriä ratkaisuja mutta siinä hetkessä mietit vaan millä sä maksat sun laskut ja elämisen kulut jos viedään se ainoakin tulonlähde. Jos et toimi kuten käsketään niin nämä ovat seuraukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä tuntee tunteita, sekä hyviä että huonoja.
Luulisin, että iso osa mielenterveyden häiriöistä liittyy ihmisen omaan näkemykseen ja kokemukseen omasta itsestään.Varasin tänään ajan kriisikeskukseen. Tuttu henkilö ottaa vastaa jonka kanssa olen ennekin jutellut. Ei tartte koko elämää kertoa. Vaan voi mennä suoraan asiaan.
- Anonyymi
YLE: n verkkosivuilla oli tänään artikkeli nuoresta naisesta, ( anteeksi, että en nyt muista hänen nimeään), jolla on ollut useiden vuosien masennussairaus. Hänellekin suositeltiin näitä SSRI-lääkkeitä, joista ei ollut hänelle juuri mitään hyötyä. Sitten hän itse pyysi lääkäriltä epilepsialääkereseptiä, josta oli hänelle apua. Mielenkiintoista oli artikkelin loppupuolella, jossa nainen totesi, että verkossa olevat ns. koneälyn tuottama sisältö ja jopa koneen empaattisuus on suurempaa, kuin itse ihmisilläkään. Saman havainnon olen minäkin tehnyt, etenkin alalla olevista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tähän väliin taas faktoja.
https://yle.fi/a/74-20154371Mulla meni nyt ohi mikä tolle henkilölle aiheutti masennusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla meni nyt ohi mikä tolle henkilölle aiheutti masennusta.
Eero Castrénin mukaan emme tiedä, mistä masennus johtuu
Frank Martelan mukaan se johtuu siitä, että ihmisellä ei ole elämässään merkityksellisyyttä eikä hän koe onnistumisen kokemuksia.
https://www.youtube.com/watch?v=3JlDyb2WkAw
Suomi24:n mukaan masennus johtuu lääkkeiden käytöstä
Siitä voi valita mieleisensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Frank Martelan mukaan se johtuu siitä, että ihmisellä ei ole elämässään merkityksellisyyttä eikä hän koe onnistumisen kokemuksia.
Siitä voi valita mieleisensä.Edelliselle ystävällisesti oikaisten: kukaan ei ole muistaakseni koskaan väittänyt, että masennus johtuisi, tai aiheutuisi lääkkeistä. Enemmän on ollut keskustelua siitä, että onko masennuslääkkeistä juuri( kaan ) mitään olennaista hyötyä, tai auttavatko lääkkeet masennukseen.
Jos väität, että tuollaista on tapahtunut tällä keskustelupalstalla, niin trollaat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä voi valita mieleisensä.Edelliselle:
Masennukseen on yleensä syynä useitakin eri syitä. Ei vain yksi, tai kaksi. On aika harhaanjohtavaa lähteä kuvittelemaan, että joo, että taustalla olisi vain yksi syy.
Martela voi hyvinkin olla oikeassa, ja onkin. Jos elämä on epätyydyttävää, tai yksilö kokee itsensä, tai elämänsä merkityksettömäksi, tai voimavarat eivät riitä kaiken sen tekemiseen, mitä itseltään, tai ympäristö vaatii, tai ei muista levätä tarpeeksi. Onhan niitä masennuksen aiheuttajia vaikka kuinka paljon. Jopa kyllä pitkäkestoinen neuroleptilääkitys, tai se, että henkilö ei edes tarvitsisi kyseistä lääkettä, ja silti käyttää niitä, niin kyllä ne voi aiheuttaa masennusoireita, tai ainakin itsetuhoisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelliselle:
Masennukseen on yleensä syynä useitakin eri syitä. Ei vain yksi, tai kaksi. On aika harhaanjohtavaa lähteä kuvittelemaan, että joo, että taustalla olisi vain yksi syy.
Martela voi hyvinkin olla oikeassa, ja onkin. Jos elämä on epätyydyttävää, tai yksilö kokee itsensä, tai elämänsä merkityksettömäksi, tai voimavarat eivät riitä kaiken sen tekemiseen, mitä itseltään, tai ympäristö vaatii, tai ei muista levätä tarpeeksi. Onhan niitä masennuksen aiheuttajia vaikka kuinka paljon. Jopa kyllä pitkäkestoinen neuroleptilääkitys, tai se, että henkilö ei edes tarvitsisi kyseistä lääkettä, ja silti käyttää niitä, niin kyllä ne voi aiheuttaa masennusoireita, tai ainakin itsetuhoisuutta.Te voitte jatkaa "tappelua" . Mä sain tänään selvyyden kun juttelin neuropsykologin kanssa joka on perehtynyt oppimisvaikeuksiin. Niin kyllä minulla on kehityksellinen oppimishäiriö. Mun olo on helpottunut ja kaikelle on löytynyt syy. Voitte lukea lisää oppimisvaikeus.fi niin olette sitten viisaampia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä voi valita mieleisensä.Sitten kun lääkärit huumaavat ihmisen lääkepökkyrään, hän saa elämälleen merkityksellisyyttä ja kokee onnistumisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelliselle ystävällisesti oikaisten: kukaan ei ole muistaakseni koskaan väittänyt, että masennus johtuisi, tai aiheutuisi lääkkeistä. Enemmän on ollut keskustelua siitä, että onko masennuslääkkeistä juuri( kaan ) mitään olennaista hyötyä, tai auttavatko lääkkeet masennukseen.
Jos väität, että tuollaista on tapahtunut tällä keskustelupalstalla, niin trollaat."Jopa kyllä pitkäkestoinen neuroleptilääkitys, tai se, että henkilö ei edes tarvitsisi kyseistä lääkettä, ja silti käyttää niitä, niin kyllä ne voi aiheuttaa masennusoireita, tai ainakin itsetuhoisuutta."
"Jos väität, että tuollaista on tapahtunut tällä keskustelupalstalla, niin trollaat."
- Anonyymi
Ylen artikkelissa lääkäri sanoo, että psykedeelit auttavat ehkä masennukseen mutta aiheuttavat harhoja.
Tässäpä siis saa masennuspotilas seurauksena skitsofreniadiagnoosin, koska sen kriteeri on "harhaisuus" - Anonyymi
🎯
Dobamiini sulkijat sulkee liike-työ-puolustus ja työvelvollisuus kyvyn sota tilanteessa.
40% kansasta +kaikki vanhukset pakotetaan tuhoamaan liikunta-oppimis-älykkys kykyään tai paremminkin nopeat hoksottimet
Ja rasvan poltto kyvyn somatomeediineihin vaikuttavilla prolactoniinia lisäävillä ja leucopeniaa tekevillä dobamiini sulkijoilla,
Jotka lisäksi tekee niin valtavan kemiallisen hormooni ja valkosolu tuotanto häiriön että iso osa kuolee haima-maksa-ym tulehduksiin.
Pidän psykiatriaa rikollisena.
Suulla tehdyt sadut ihmisen näkymättömästä sisimmästä ei ole tieteitä.
Näkemyksiä siitä millainen näkymätön sisin on on tuhansia,
Koululääke tiede on ainoa väkivaltainen-brutaali ällöttövä omien pilleri bisness satujensa pakkotuputtaja,
Pahinta on väkivalta johon psykitria perustuu.
Barbari väkivalta ja kehon taudeista ikuisen leiman iskeminen on koululääketieteen mielestä oikein, koska pitämällä yllä kortistossa aiheettomia leimoja vatsa kivuista helikobakteerista epilepsiaan on aina rääkätty ja kidutettu ihmisiä psyykkelääkkein, koska koululääketiede valehtelee, ne on mielisairautta.
Hyi mitä barbarismia tohtoreille opetetaan - Anonyymi
Nordeasta oli tullut Villen johtamana koko maailman ylinoimainen ykköspankki ja sinne siirtyi myös vastuu muiden pankkien lakkauttamisesta. Kaikki pankit olisi pitänyt lakkauttaa välittömästi, koska niiden pankkiirit olivat hyväksyneet Venäjän johtaja Dahlgrenin tekemän pankkihakemuksen Nordean valtaamisesta ja aito avioliitto perustui laksatiiveilla aiheutettuun ripulointiin alusastialla ja suhteen muodostaminen alusastian jätösten ja perseen tsiigailuun. Siitä löytyi se hyvä yhteishenki, kun ei paskominen edes haittaa.
Pankeissa on ulostamiseen liittyvä tapakulttuuri ja muut pankkiirit olivat tällaisen hyväksyneet. Nordea oli pitänyt myydä sen vuoksi Meritan suomalaispankkiirille, että Nordean ruotsalaisomistaja oli ollut niihin aikoihin liian medikalisoitunut. Löysän paskan ripulointi alusastiaan ei sovi enää pankkimaailman tasoon ja sen hyväksymisen takia kaikki pankit olisi saanut lakkauttaa jo 2000-luvulla. Nordea joutui sotakohteeksi ja myös sodan takia omaa pankkia vastutustavat pankit pitää lakkauttaa, jos siihen pystyy pankkia johtamalla oikein ja sääntöjen mukaan. Nordea pystyttiin lakkauttamaan sääntöjen mukaan toimimalla.
Maailman ykköspankkia ei saa konkurssiin mitenkään ja toinen vaihtoehto olisi ollut pankkiryöstön järjestäminen ja sen jälkeinen konkurssi. Nordea vain lakkautettiin ja syynä oli perijän kuolema. Nordeasta tuli oikeasti Eero Laaksosen muistopankki, koska sieltä saa enää vain mustaa rahaa. Ja Suomeen on perustettu monta uutta pankkia. Alina on uutuuspankki ja se on vain Internetissä ja sen vuoksi, että sinne voi siirtää liikarahaa piiloon vaikka vuosien ajaksi. Alinaan ei oikein saa edes pankkikorttia. Kaikki eivät ehdi tuhlata rahoja nettikasinossa tai pelata niitä pokeriin.- Anonyymi
Pankkien lakkauttaminen ulostamiseen liittyvän tilannetajun puuttumisen takia todettiin Cipramilin aiheuttamaksi. Cipramilin haittavaikutuksena on perinteisen tapakulttuurin korvautuminen liian oudoilla jutuilla. Se ehkä ei ole edes totta, mutta Dahlgrenin maailman tajuaminen olisi pankkietiikan vastaista, koska se on liian humoristinen pläjäys pankissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406933
- 323918
- 453290
- 362862
- 162672
- 372228
- 162176
- 412113
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 391980