Kletta kirjanpito?

Anonyymi-ap

Onko kokemuksia Kletta kirjanpidosta toiminimelle?

Joku appi puhelimeen. Onko toimiva?

25

1835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voip ollakin. Toisilla ei taas toimi mikään.

• Anonyymi

Kannattaa hankkia ihan oikea kirjanpitäjä, vältyt veroseuraamuksilta

• Anonyymi

höpöhöpö! Kirjanpitäjätkö ei tee virheitä? :D :D :D

• Anonyymi

Siellä on kirjanpitäjä mukana halutessaan tai sitten voi tehdä itse kirjanpidon appilla kun osaa jotakin edes.

• Anonyymi

"Tallenna kuitit helposti
      Ota kuva ostolaskusta tai kuitista – Kletta
      tunnistaa automaattisesti ostotapahtuman
      tiedot, valitsee sopivan kulukategorian ja
      tallentaa tiedot kirjanpitoosi."
      https://www.kletta.fi/

Kyllä nyt meni kalliit ja yhteistyökyvyttömät tilitoimistot roskakoppaan.

Nykyaikana ei enää tarvitse muuta kuin ottaa kuva ostolaskusta ja lähettää se tuonne. Kuitin kirjanpidollinen käsittely hoituu sekunneissa.

Firman myyntilaskuissa varmaan sama homma ja sama helppous tarjolla.

• Anonyymi

Sovellus jumitti ja ajopäiväkirja pyörinyt jo 2 vrk. Eikä tiedä miten saa apua. Ei puhelin numeroita vain chat robotti

• Anonyymi

Minkään puhelinlaitokset, Kelan, tavarantoimittajan tms. Chat-robotista ei ole koskaan ollut minkäänlaista apua.

Nuo valmiita, itsekin asianomaiselta sivulta löydettävissä olevia tekstinpätkiä ja ohjeita toistavat robotit ovat aivan tyhjän kanssa olevia asioita.

Pitää olla ihminen siellä Chatin toisessa päässä, niin asiat alkavat silloin ainakin hiukan mennä eteenpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkään puhelinlaitokset, Kelan, tavarantoimittajan tms. Chat-robotista ei ole koskaan ollut minkäänlaista apua.

Nuo valmiita, itsekin asianomaiselta sivulta löydettävissä olevia tekstinpätkiä ja ohjeita toistavat robotit ovat aivan tyhjän kanssa olevia asioita.

Pitää olla ihminen siellä Chatin toisessa päässä, niin asiat alkavat silloin ainakin hiukan mennä eteenpäin.

Siellä on kovasti asiantuntijoita vastaamassa kysymyksiin. Toki taitaa puuttua siitä halvimmasta paketista, mutta palvelu maksaa.
        Itse olen ainakin saanut vastaukset kysymyksiini joka ikinen kerta

• Anonyymi

Mulla ollu kohta vuoden verran käytössä ja pelittää aivan erinomaisesti!
      Toki auttaa asiaa, jos itse ymmärtää edes perusteet kirjanpidosta, mutta äppi itsessään todella helppo ja yksinkertainen käyttää.
      Ihan alussa kysymyksiin vastaaminen kesti jonkun aikaa, mutta siltäkin osin tilanne on parantunut huomattavasti. Ja apua tulee niin kirjanpidollisiin, kuin verotuksellisiin kysymyksiin, että ei voi kuin peukuttaa tätä palvelua :)
      Niin, ja Mikko myynnissä oli asiantunteva kaveri, jos vaan onnistutte hänet saamaan alkuun kaveriksi, niin asiat sujuu todella sujuvasti!

• Anonyymi

Onko kyllä ollut minulla ainakin ihan pirun hyvä! Kai me siihen, mennään, että kaikki muuttuu helppokäytöisiksi sovelluksiksi jotka hoitavat asian sun puolesta. Itsellä käytössä Kletta Duo jossa ainakin olen saanut apua aina kun tarvinnut.

• Anonyymi

Minkähänmonen firma tuokin Kletta Oy oikein mahtaa taustoiltansa olla? Liikevaihtoa ollut 2023 vuositasolla 1.000 euroa, ja tappiota tullut 337.000 euroa.
      https://www.finder.fi/IT-konsultointi+IT-palvelut/Kletta/Helsinki/yhteystiedot/3392066

Vuoden 2024 liikevaihtotietoa ei ole julkaistu, mutta sen vuoden tappio ollut kuitenkin 417.000 euroa.

Tietenkin jos tää kirjanpito on niin varmaksi tiedetty kultakaivosbisnes lähitulevaisuudessa. Sitten taustalla on joku syvätaskuinen rahoittaja, niin kyllähän tämmöinen toiminta tietenkin niillä rahoilla pyörii.

• Anonyymi

Näissä startupeissa on se riski, että jos sitä ei ostetakaan pois isomman toimesta, niin sen konkurssi aiheuttaa itsellekin ihan helvetillisen hässäkän. Riski on hyvä tiedostaa vaikka palvelu olisi hyvä.

• Anonyymi

Neljässä vuodessa palanut 966.000 € rahaa jo. Pitäisi olla aika valankumouksellinen kirjanpidon tuote, että tuosta rahansa vaikka 10 vuodessa saisi näillä tuotoilla takaisin.

• Anonyymi

Nuo mainostaa että olis 2000 asiakasta, ja peruspaketin hinta on 29 €/kk. Siitä tulisi kuukausilaskutukseksi mukavat 58.000 €. Vuosiliikevaihdoksi 696.000 €, tehden se noin 2...4 hengen henkilökunnalla.

Hienot lukemat. Mutta mistähän noi neljän edellisvuoden miljoonatappiot ovat kuitenkin syntyneet? Ei taida olemassa oleva asiakasmäärä ihan pitää paikkaansa.

• Anonyymi

No jonkun pitää vielä tehdä se ohjelma. Siitähän ne tappiot on syntynyt.
        Nuo 4 ihmistä on kuluineen 400 000€
        Siihen konttori ja työvälineet
        Ostettu serveritila ja paljon muuta. Ei ne yrittäjät laita yrityksen liikevaihtoa sellaisenaan rintataskuun.

• Anonyymi

Se on onnekasta, että on löytynyt noin hövelit ja anteliaat rahoittajat.

Yleensä tällaiset ohjelmointipuolen firmat alkaa nuoren porukan koodinväännöllä. Vain cokista, pizzaa ja kovaa koodausta. Heillä alkuvuosien vuosipalkan kustannukset ovat vain murto-osa tuosta 100.000 €/nuppi lukemasta.

• Anonyymi

Olen käyttänyt Kletta-ohjelmistoa muutaman kuukauden ajan, ja se on ollut todella huono kokemus. Yrityksessä vaikuttaa olevan vain muutama työntekijä, ammattitaito ei riitä ja virheitä sattuu jatkuvasti. Ainoa asia, joka toimii nopeasti, on veloitusten tekeminen. Vakavin ongelma on, että Verohallinto on jo useaan otteeseen lähettänyt minulle selvityspyyntöjä asioista, jotka olisi pitänyt hoitaa oikein jo ilmoitusta laadittaessa. En ymmärrä, mitä Kletta tekee rahoilla, jotka se asiakkailta veloittaa – asiakaskokemus on todella pelottava.

• Anonyymi

Olen käyttänyt Kletta-ohjelmistoa muutaman kuukauden ajan, ja kokemus oli todella huono. Yrityksessä vaikuttaa olevan vain muutama työntekijä, ammattitaito ei riitä ja virheitä sattuu jatkuvasti. Ainoa asia, mikä toimii nopeasti, on asiakkaiden veloittaminen. Vakavin ongelma on, että Verohallinto on useita kertoja lähettänyt minulle selvityspyyntöjä asioista, jotka olisi pitänyt hoitaa oikein jo veroilmoitusta tehdessä. Tämän seurauksena olen joutunut käyttämään paljon ylimääräistä aikaa ja vaivaa asioiden selvittämiseen. En ymmärrä, mitä hyötyä asiakkaalle on Klettasta, vaikka se veloittaa maksut aina ajallaan – asiakaskokemus on ollut pelottava ja erittäin turhauttava.

En tietenkään enää käytä Klettaa. Mutta miksi sitten käytin sitä useamman kuukauden ajan? Koska he antoivat minulle jatkuvasti virheellisen kuvan palvelun laadusta ja minä uskoin heihin. Voi hyvä jumala, olinpa todella typerä!

• Anonyymi

Olen kohta yli puolivuotta käyttänyt Klettaa ja ei juurikaan ongelmia tai ainakin vähemmän kuin edellisessä ratkaisussa... Viime aikoina huomannut myös miten paljon Kletta kehittynyt jatkuvasti helpommaksi. Kyllä kirjanpito muuttuu aika varmasti tulevaisuudessa siihen, että itse ei tarvitse tehdä oikeasti mitään itse. Tällä sivulla oli ainakin hyvin yksinkertaistettu ja selitetty kaikki asiat mitä pitää enään ymmärtää tai hoitaa itse. https://kletta.com/fi/kirjanpito

• Anonyymi

Mitä tarkoitat sillä, että ei tarvitse tehdä mitään itse??

Kyllä kaikissa kirjanpidon vaihtoehdoissa pitää joko toimittaa paperiset menotositteet tai vaihtoehtoisesti kuvata kännykällä käppyräisiä kassakuitteja. Palkanmaksun menoista on omat ilmoitettavansa.
        Sitten jos nämä jää kokonaan pois, ja firman kirjanpidot hoituu jossakin taustalla ihan vaan itsekseen, niin silloin ei juuri tarvitse tehdä mitään itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, että ei tarvitse tehdä mitään itse??

Kyllä kaikissa kirjanpidon vaihtoehdoissa pitää joko toimittaa paperiset menotositteet tai vaihtoehtoisesti kuvata kännykällä käppyräisiä kassakuitteja. Palkanmaksun menoista on omat ilmoitettavansa.
        Sitten jos nämä jää kokonaan pois, ja firman kirjanpidot hoituu jossakin taustalla ihan vaan itsekseen, niin silloin ei juuri tarvitse tehdä mitään itse.

No Kletalla esim sen jälkeen kun oot napannu kuitista kuvan niin tekoäly/ Kletta tunnistaa kaikki tiedot ja kategorisoi oikein kirjanpitoon. Lähetät laskun niin se siirtyy suoraan kirjanpitoon. Ajat työmatkoja-> kilsat, päivärahat jne suoraan kirjanpitoon (painat vaan Kletassa start ja Stop). Eli kirjanpito koko ajan ajantasalla ja sitten veroilmoitus lähtee kaiken tän perusteella.

Eipä tossa itse tarvi just mitään tehä ja tulevaisuudessa varmaa vielä vähemmän…

• Anonyymi

No ei se menotositteiden kirjaaminen edes tekoälyä hyväksi käyttäen niin vaan automatisoitua ole.

Täällä testattu, kirjanpidon tekoälylle annettiin purtavaksi tavallinen ravintolalasku.

"Annoimme tekoälylle pari skannattua oikeaa ravintolakuittia ja
      pyysimme sitä ottamaan kantaa, onko kyse edustus- vai
      kokousmenoista. Kerroimme myös tekoälylle, että osallistujina
      oli sekä omaa henkilöstöä että asiakkaiden edustajia.

Tekoäly osasi etsiä lähteekseen esimerkiksi asiaa käsittelevän
      verohallinnon ohjeen ja Tilisanomien artikkeleja. Se osasi
      vastauksessaan taustoittaa selkeästi edustus- ja kokousmenojen
      käsitettä. Se ei kuitenkaan ottanut kantaa itse asiaan kirjaukseen,
      vaan pyysi tarkastamaan asian Verohallinnon ohjeesta. "
      https://tilisanomat.fi/teknologia/kuinka-sujuu-tekoalylta-kirjanpito

Tekoäly ei ymmärtänyt mikä oli tositteella mainittu tuote "pressuhalli", vaan se piti käsipelillä selostaa.

Eihän tuommoisia tositteita voi antaa automatiikan ja tekoälyn kirjattavaksi. Luotettavan kirjanpidon syntymiseksi siinä kyllä pitää olla ihminen, joka ymmärtää bensakuitilla olleet lihapiirakat, makeiset ja tuulilasinpyyhkimet oikein.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4256
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3476
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      80
      3302
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      24
      3219
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3182
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2906
    7. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2780
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      62
      2744
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2549
    10. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      33
      2394
    Aihe