Pitkät työttömyysjaksot ovat syöneet rahat niin että minulla on vain asunto-osake ja 3 euroa. Velat ja lainat meni perintään jo vuosi sitten. Sain talvella työpaikan kuin ihmeen kautta. Palkasta menee tietysti kolmannes ulosottoon ja loput laskuihin sekä taloyhtiölainaan joten rahaa ei ole edes töissä käymiseen. Nyt jos vaikkapa auto menee rikki, ei sitä ole mahdollista korjata ja työssäkäynti muuttuu mahdottomaksi. Kyllähän minä siinä vaiheessa lähden täältä jo ihan vapaa-ehtoisesti. Ei ole tällainen yhteiskunta tai elämä minua varten. Olen stressannut raha-asioista jo vuosia enkä aio olla enää työtön. Mitään tukia et saa koska omistat asunnon etkä saa sitä kaupaksi. Saa perikunta hoitaa myyntihommat. Olen jo valmis lähtemään.
Alan olla jo aika väsynyt
6
194
Vastaukset
- Anonyymi
No voi harmi ettet voi vuokralle muuttaa. Oot sidoksissa tohon asunto-osakkeeseen
- Anonyymi
oletko kokeillut suoraa ostotarjousta. Varmaan oot . kuhan kysyin
- Anonyymi
Älä luovuta. Äänestä vasemmistoa, niin työllisyys paranee ja talous nousee seuraavien eduskuntavaalien jälkeen. Näin tapahtui Marinin hallituksen aikana.
Yksi mutta tässä on: nykyinen hallitus ajaa valtion talouden suohon rikkaille ja yrityksille annettavina veronalennuksina. Tarkoitus on hankaloittaa tulevan hallituksen toimintaa. Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne. Tilanteesi vaikuttaa raskaalta.
On olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Joka viikko ma ja to klo 15-21 sekä ti ja to klo 15-19 on MIELI Kriisichat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/
Akuutissa tilanteessa soita 112.
Lämpimin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Näistä ei ole ollut mitään apua. Kukaan ei voi tarjota viikonlopputöitä tai taloudellista tukea. Ei edes lainaa. Syön lääkkeitä että jaksan käydä töissä. Olen velkaiselle taloyhtiölle jo niin paljon lainanlyhennyksiä rästissä että ottavat kohta kämpän hallintaan ja heittävät minut ulos. Siinä kohtaa kaikki on sitten loppu. Taloyhtiö saa kissan ja koiran kaupan päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näistä ei ole ollut mitään apua. Kukaan ei voi tarjota viikonlopputöitä tai taloudellista tukea. Ei edes lainaa. Syön lääkkeitä että jaksan käydä töissä. Olen velkaiselle taloyhtiölle jo niin paljon lainanlyhennyksiä rästissä että ottavat kohta kämpän hallintaan ja heittävät minut ulos. Siinä kohtaa kaikki on sitten loppu. Taloyhtiö saa kissan ja koiran kaupan päälle.
Raskas tilanne sinulla. Ehkä olisi helpotus, jos asuntosi otetaankin haltuun ja muutatkin vuokralle. Tällöin sinun ei tarvitse maksaa taloyhtiö lainaa, jos se siis vie paljon sinun tuloista ulosoton jälkeen.
Auttaisin jos voisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517083Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414844HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002748- 1472041
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321607Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171527
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231418Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111233