Enkelinsiipikysymys

jennipeejeejee

No terve!

Minulla on kaksi tervettä (?) ja rehevää enkelinsiipeä, ja molemmat ovat innostuneet tänä kesänä pukkaamaan uusia varsia ja lehtiä oikein urakalla.

Molempiin on kuitenkin lehtiin ilmestynyt "reikiä", ja joissakin on vaaleampia laikkuja. Voiko kyse olla liian suorasta auringonvalosta, vai pitääkö alkaa tosissaan etsimään ötököitä? Kasveissa ei näy missään mitään (muita) merkkejä tuholaisista.

Kiiitooos!

9

3907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anemone

Liiallinen aurinko polttaa herkästi enkelinsiiven lehtiin ruskeita laikkuja ja reikiä ja samoin se, jos suihkuttelet kasviasi. Enkelinsiipeä ei saa suihkuttaa! Alkuperäisesti se kasvaa varjoisessa ja on ns. aluskasvillisuutta.

• pipsax

minulla ois erilaista tietoa suihkuttelusta ,sitä täytyykin suihkutella ja niin olen tehnytkin koko alkukesänkin ja se tykkää kovasti siitä..suorassa auringossa se ei tykkää olla eikä auringossa saa suihkutella mitään kasvia koska ne vesipisarathan ovat kuin polttolasi lehden pinnalla...

• jennipeejeejee
        pipsax kirjoitti:

minulla ois erilaista tietoa suihkuttelusta ,sitä täytyykin suihkutella ja niin olen tehnytkin koko alkukesänkin ja se tykkää kovasti siitä..suorassa auringossa se ei tykkää olla eikä auringossa saa suihkutella mitään kasvia koska ne vesipisarathan ovat kuin polttolasi lehden pinnalla...

Kiitos! Melko valoisassahan nuo minulla ovat, eivät kuitenkaan ihan suorassa auringossa kuin ehkä tunnin verran aamupäivisin. Täytyy varmaan vähän vielä siirrellä, ja katsoa, josko tokenisivat. Ei tilanne nyt niin kovin paha ole, mutta läikkiä mitä läikkiä..

Kiitti!

• pipsaz
        jennipeejeejee kirjoitti:

Kiitos! Melko valoisassahan nuo minulla ovat, eivät kuitenkaan ihan suorassa auringossa kuin ehkä tunnin verran aamupäivisin. Täytyy varmaan vähän vielä siirrellä, ja katsoa, josko tokenisivat. Ei tilanne nyt niin kovin paha ole, mutta läikkiä mitä läikkiä..

Kiitti!

laittaakkin niin että se valo niinkuin siivilöityy verhon läpi ,mulla on kans ikkuan vieressä niin että se valo tulee sen verhon läpi kyllä tykkää olla siinä ja kukkii aivan hurjasti joka aamu ja ilta suihkautan sitä ja joskus päivisinkin .kyllä uskon että ne siitä tokenee kun vähän asettelet niitä uuteen malliin.

• tumpelo
        pipsaz kirjoitti:

laittaakkin niin että se valo niinkuin siivilöityy verhon läpi ,mulla on kans ikkuan vieressä niin että se valo tulee sen verhon läpi kyllä tykkää olla siinä ja kukkii aivan hurjasti joka aamu ja ilta suihkautan sitä ja joskus päivisinkin .kyllä uskon että ne siitä tokenee kun vähän asettelet niitä uuteen malliin.

Komea enkelinsiipeni kärsi talvella muutettuani ja on nyt yhtä vartta lukuunottamatta kuollut.

Miten menettelette pistokkaiden kanssa?
        Olen yrittänyt monta vartta juurruttaa, varmaan 30% on onnistunut:/

Tuntuvat vaan mätänevän. Pidättekö vedessä ensin vai laitatteko tuoreen leikkauspinnan suoraan multaan?

• pipsax
        tumpelo kirjoitti:

Komea enkelinsiipeni kärsi talvella muutettuani ja on nyt yhtä vartta lukuunottamatta kuollut.

Miten menettelette pistokkaiden kanssa?
        Olen yrittänyt monta vartta juurruttaa, varmaan 30% on onnistunut:/

Tuntuvat vaan mätänevän. Pidättekö vedessä ensin vai laitatteko tuoreen leikkauspinnan suoraan multaan?

minun saama oksa oli juurrutettu vesiastiassa,mutta sen voi laittaa hetikin maahan.varmaan kannattaa silloin laittaa joku lasiastia tai muovihuppu päälle että se on niinkuin kasvihuoneessa,siis että kosteus säilyy.

• tumpelo
        pipsax kirjoitti:

minun saama oksa oli juurrutettu vesiastiassa,mutta sen voi laittaa hetikin maahan.varmaan kannattaa silloin laittaa joku lasiastia tai muovihuppu päälle että se on niinkuin kasvihuoneessa,siis että kosteus säilyy.

Yleensä ne jotka laitin vesiastiaan muuttuivat ruskeaksi (mätänivät) leikkauskohdasta.

Nyt kokeilen taas yhtä. Katkasin sen tänään ja laitin suoraan multaan. Katsotaan kuinka käy:)

Onneksi läheisellä kirppiksellä Treella on rouvashenkilö myymässä pistokkaita, häneltä enkelinsiipeä löytyy;)

• pipsax
        tumpelo kirjoitti:

Yleensä ne jotka laitin vesiastiaan muuttuivat ruskeaksi (mätänivät) leikkauskohdasta.

Nyt kokeilen taas yhtä. Katkasin sen tänään ja laitin suoraan multaan. Katsotaan kuinka käy:)

Onneksi läheisellä kirppiksellä Treella on rouvashenkilö myymässä pistokkaita, häneltä enkelinsiipeä löytyy;)

että onnistaa jompi kumpi yritys!!!!!!!!

• Anonyymi
        pipsax kirjoitti:

Hei! Tuo pitää kyllä paikkansa,mulla 0n myös 2 kpl niitä ja ovat niin kauniita,olivat koko kesän parvekkeella!🤗👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2453
    2. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      55
      2335
    3. Kelpaisinko vielä?

Huolisitko minut vielä vaikka olen ollut sen toisen kanssa?
      Ikävä
      85
      1431
    4. Martina, ero?

Milloin erouutinen julki, veikkauksia?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      1417
    5. Nainen, haluatko olla haluttava

Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,
      Ikävä
      44
      1141
    6. Olen niin pettynyt itseeni

Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi
      Ikävä
      40
      1100
    7. Ei ole yhtään

Helppoa olla sinuun rakastunut
      Ikävä
      102
      992
    8. Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä

Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"
      Maailman menoa
      193
      944
    9. Mua kyl se

Sun unettomuus vähän huolestuttaa. Mikä siihen auttais?
      Ikävä
      76
      821
    10. Työnantajan kustannus palkasta

Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako
      Pyhäjärvi
      136
      719
    Aihe