Torstaista 1.5.2025 alkaen kaikilta Thaimaahan saapuvilta vaaditaan digitaalinen TDAC-maahantulokortti. Tämä muutos koskee myös suomalaisia matkailijoita.
Toukokuun alusta eteenpäin kaikkien ulkomaisten matkustajien on täytettävä uusi Thailand Digital Arrival Card (TDAC) ennen saapumistaan maahan riippumatta siitä, saapuvatko he lentäen, meriteitse vai maitse. Lomake toimitetaan sähköisesti Thaimaan viranomaisen ylläpitämän digiportaalin kautta.
TDAC voidaan täyttää aikaisintaan kolme päivää ennen saapumista Thaimaahan. Esimerkiksi 5. toukokuuta saapuva matkustaja voi täyttää lomakkeen 2. toukokuuta alkaen. Uusi järjestelmä avautuu käyttöön 28.4.2025.
Lomakkeeseen täytetään passi- ja henkilötiedot, matkareitti ja oleskeluosoite Thaimaassa sekä lyhyt selvitys terveydentilasta.
TDAC:n voi täyttää itsenäisesti tai osana ryhmää. Lomake on pakollinen kaikille ulkomaalaisille matkailijoille, olivatpa he turisteja tai liikematkustajia. Poikkeuksen tekevät vain kauttakulkumatkustajat sekä henkilöt, joilla on rajapassi. Lomakkeen tietoja on mahdollista päivittää ennen matkaa. Maahantulotietojen ilmoittaminen ja päivitys tapahtuu samassa osoitteessa.
Mikäli lomaketta ei ole ehtinyt täyttää ennen saapumista tai verkkoyhteys puuttuu, apua on saatavilla rajavalvonnan tukipisteissä. Viranomaiset kuitenkin suosittelevat vahvasti täyttämään lomakkeen etukäteen, jotta välttyy ruuhkilta ja pitkiltä jonoilta maahantulon yhteydessä.
Uusi maahantulolomake
48
488
Vastaukset
- Anonyymi
Uusi TDAC korvaa aiemmin käytössä olleen paperisen TM6-lomakkeen. Se on osa Thaimaan hallituksen digitaalista uudistusohjelmaa, jonka tavoitteena on sujuvoittaa rajamuodollisuuksia, keventää byrokratiaa ja tehostaa maahan saapumista.
Jos/kun joku matkustaa kuunvaihteen jälkeen Thaimaahan, niin voisi hieman antaa infoa täyttämisestä oliko mitään ongemia.
Itsellä olisi matka edessä tuossa kahden ja puolenviikon päästä ja hyvä saada infoa etukäteen jos jotain ongelmia esiintyy täyttämisessä, kuten tuollaisen uuden systeemin alussa saattaa olla.- Anonyymi
Siihen tulee vaan ne samat tiedot kuin siihen paperiseen tuli aiemmin. Eli passinumero, nimi, kotimaa, ammatti, majapaikka (voi kirjoittaa mitä vaan jos ei tiedä) lennon numero tai muu tieto jos tulee maateitse. Täsmälleen yhtä helppo täyttää kuin se paperinenkin. Huomenna sitä pääsee kurkkimaan netissä kun palvelu aukeaa.
GolfAri Anonyymi kirjoitti:
Siihen tulee vaan ne samat tiedot kuin siihen paperiseen tuli aiemmin. Eli passinumero, nimi, kotimaa, ammatti, majapaikka (voi kirjoittaa mitä vaan jos ei tiedä) lennon numero tai muu tieto jos tulee maateitse. Täsmälleen yhtä helppo täyttää kuin se paperinenkin. Huomenna sitä pääsee kurkkimaan netissä kun palvelu aukeaa.
GolfAriJoo, nyt on tuo nettilomake täytettynä. Mielummin tuon täyttää tosiaan koneella kun pienelle paperilapulle.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Joo, nyt on tuo nettilomake täytettynä. Mielummin tuon täyttää tosiaan koneella kun pienelle paperilapulle.
Voin vakuuttaa ettet ole menossa thaimaahan, minä olen jo täällä.
Anonyymi kirjoitti:
Voin vakuuttaa ettet ole menossa thaimaahan, minä olen jo täällä.
Eli vain yksi Suomalainen kerrallaan voi olla Thaimaassa, vai mitä tarkoitat?
santtu_1975X kirjoitti:
Eli vain yksi Suomalainen kerrallaan voi olla Thaimaassa, vai mitä tarkoitat?
Kannettavan koneen kamera on hieman huonolaatuinen hämäräkuvauksessa mutta...
https://aijaa.com/mPmTQL- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Kannettavan koneen kamera on hieman huonolaatuinen hämäräkuvauksessa mutta...
https://aijaa.com/mPmTQLHyvää matkaa Santtu!
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää matkaa Santtu!
Kiitoksia. Huomenna aamusta jatkolento Chiang Maihin, siellä sitten hotelliin lepäämään ja Lauantai aamusta moottoripyörät alle ja Pohjoista kiertämään. Seuraava yö Mae Sariang:ssa, siitä eteenpäin suunnitelmat avoinna.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Kiitoksia. Huomenna aamusta jatkolento Chiang Maihin, siellä sitten hotelliin lepäämään ja Lauantai aamusta moottoripyörät alle ja Pohjoista kiertämään. Seuraava yö Mae Sariang:ssa, siitä eteenpäin suunnitelmat avoinna.
Tokihan kyrvånsyylån tapaat chiang maissa??
- Anonyymi
Oletteko jo huomanneet että ei tule enää leimaa passiin kun lähdette kotiin? Suvarnabhumissa on automaattiportit olleet viime syksystä lähtien jossa passi laitetaan laitteeseen skannattavaksi ja lärvi valokuvattavaksi, kuten myös Stadiin saapuessa.
Se leimasirkus on naurettava nykypäivänä, kun tekoäly tunnistaa naaman paljon paremmin kuin ihminen ja on biotunnisteella varustetut passit jne.- Anonyymi
Just maahantulo ja maasta poistuminen tallentuu tietojärjestelmään, tosin niin on toiminut myös manuaalisessa valvonnassa, tästä saa kela, verottaja ja yleensäkin kaikki viranomaiset tiedot jos niitä tarvitsevat automaattisesti, kun vantalla poistut kansainväliselle alueelle, siitä menee tieto, ja kun palaat suomeen taas tietosi tallennetaan, ei ole väliä missä maassa tulet Schengen-alueelle joka paikassa on sama systeemi, takuu eläkeläiset pysykööt suomessa, ne köyhät.
- Anonyymi
Leiman saa passiin halutessaan perinteisestä passintarkastuskopista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just maahantulo ja maasta poistuminen tallentuu tietojärjestelmään, tosin niin on toiminut myös manuaalisessa valvonnassa, tästä saa kela, verottaja ja yleensäkin kaikki viranomaiset tiedot jos niitä tarvitsevat automaattisesti, kun vantalla poistut kansainväliselle alueelle, siitä menee tieto, ja kun palaat suomeen taas tietosi tallennetaan, ei ole väliä missä maassa tulet Schengen-alueelle joka paikassa on sama systeemi, takuu eläkeläiset pysykööt suomessa, ne köyhät.
Heh, takuueläkeläiset eivät ostele Phuketin 2 vk 3500 eur/nuppi matkoja. He suuntaavat Viroon halvan viinan perässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, takuueläkeläiset eivät ostele Phuketin 2 vk 3500 eur/nuppi matkoja. He suuntaavat Viroon halvan viinan perässä.
Näin se on ja se on erittäin pieni porukka ulkomailla asuvistakin, jotka sitä takuueläkettä ulkomaille edes saivat ja ne jotka saivat, niin se takuueläkkeen määrä oli keskimäärin 136 euroa ja loput eläkkeestä koostui työeläkkeestä.
Jos matkustaminen on satasesta tai kahdesta kiinni, silloin ei todellakaan kannata lähteä kaukomaahan. Pitää olla marginaalia. Minulla oli viimeksi 13000 euron käteisbudjetti ja kun viimeisen päivän vietin Bangkokissa, oli siitä jäljellä 2700 euroa.
Otin iloisen tytön Nanasta matkaan, mentiin sushiravintolaan, siitä drinksuille ja pössyttelemään, ajeltiin tuktukilla sightseeingiä kosteita eväitä nauttien, käytiin vielä huippuravintolassa illallisella ja sitten vasta petipuuhiin. Se viimeinen päivä maksoi noin 700 euroa ja kotiin jäi vielä viemisiksi 2000 euroa eikä tarvinnut luottokortteihin koskea koko loman aikana.
Silkkipaitainen mies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se on ja se on erittäin pieni porukka ulkomailla asuvistakin, jotka sitä takuueläkettä ulkomaille edes saivat ja ne jotka saivat, niin se takuueläkkeen määrä oli keskimäärin 136 euroa ja loput eläkkeestä koostui työeläkkeestä.
Jos matkustaminen on satasesta tai kahdesta kiinni, silloin ei todellakaan kannata lähteä kaukomaahan. Pitää olla marginaalia. Minulla oli viimeksi 13000 euron käteisbudjetti ja kun viimeisen päivän vietin Bangkokissa, oli siitä jäljellä 2700 euroa.
Otin iloisen tytön Nanasta matkaan, mentiin sushiravintolaan, siitä drinksuille ja pössyttelemään, ajeltiin tuktukilla sightseeingiä kosteita eväitä nauttien, käytiin vielä huippuravintolassa illallisella ja sitten vasta petipuuhiin. Se viimeinen päivä maksoi noin 700 euroa ja kotiin jäi vielä viemisiksi 2000 euroa eikä tarvinnut luottokortteihin koskea koko loman aikana.
Silkkipaitainen miesKahden viikon tai tietysti tässä tapauksessa pidemmän ajan "Miljonääri".
Vuokraihoa, ravintolat, drinksut, pössyt, kosteita eväitä, huippuravintola ja sitten vasta ihokosketuksia.
Jos tuo ei ole juuri sitä mitä kahden viikon miljonäärillä tarkoitetaan, niin mitä se sitten On? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silkkipaitainen mies"Minulla oli viimeksi 13000 euron käteisbudjetti"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahden viikon tai tietysti tässä tapauksessa pidemmän ajan "Miljonääri".
Vuokraihoa, ravintolat, drinksut, pössyt, kosteita eväitä, huippuravintola ja sitten vasta ihokosketuksia.
Jos tuo ei ole juuri sitä mitä kahden viikon miljonäärillä tarkoitetaan, niin mitä se sitten On?Tuprutteleva kuksamies se siellä kitisee.
Sinä siis vastustat lomalla vuokraihoa, ravintoloita, drinksuja, pössyjä, kosteita eväitä, huippuravintoloita ja ihokosketuksia.
Mitä jää jäljelle kun otetaan huomioon että vastustat myös triptrappeja, viidakkoa, buddhalaisuutta ja suomibaareja.
Moottoripyöräilyä ja autoilua Thaimaassa pidät liian vaarallisena, extremejä suorastaan vihaat kuin myös kuntosaliharjoittelua ja golfille naureskelet ja halveksit golfareita.
Rannat ovat mielestäsi likaisia, vesi saastunutta viemärivettä ja tuolista et suostu maksamaan. luonnonpuistoihin et suostu menemään etkä viidakkoon muutenkaan.
Pidät buddhalaisuutta naurettavana höpönlöpö- uskomussarjana ja siksi et suostu temppeleihinkään menemään ja sen lisäksi ne vielä maksaa.
Thaimaan kansallisurheilua ja ylpeyden aihetta Muay Thaita pidät täysin sairaana ja hulluna lajina jossa vaan potkitaan toisiltaan aivot mäsäksi polvella. Lisäksi sekin maksaa.
Kun otetaan huomioon ettet myöskään pyöräile, lenkkeile etkä ui, niin mitä jää jäljelle?
Mereen et suostu menemään koska siellä on vaarallista ja rannalle et voi mennä koska siellä on hietakirppuja joiden puremat on ikäviä.
Kutsut esim Totuuden Pyhäkköä turistirysäksi ja kaikkia muita nähtävyyksiä betoniviihteeksi. Sinua huijataan ja myrkytetään kaikkialla, ja olet shokissa kaksoishinnoittelusta, mutta et suostunut hankkimaan Thai-ID- korttia.
Olet kertonut ettei historia kiinnosta sinua, eikä sinun tarvitse tietää siitä mitään, koska sinä kerrot kokevasi ja näkeväsi kaiken ihan itse oleskelemalla vuokrahuoneessa.
Ruokaa et ole opetellut laittamaan ja reseptit ovat mielestäsi aivan turhia, sillä mestarikokkina sinä voit loihtia thaimaalaisia herkkuruokia ihan itse saatavilla olevista tarpeista. Sanoit ruoanlaiton olevan "ainesten manipuloimista lämmöllä".
Kun nämä mainitut asiat ovat nyt kaikki karsittuina pois sinun tavastasi viettää lomaa Thaimaassa, niin mitä jää jäljelle?
Vastaus ei ole "entäs osakaslainata ja viemärinsukitus" vaan minä kysyn sinulta nyt ja tässä että mitä jää jäljelle sinun tavastasi viettää lomaa, kun kaikki mainittu on pois luvusta?
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuprutteleva kuksamies se siellä kitisee.
Sinä siis vastustat lomalla vuokraihoa, ravintoloita, drinksuja, pössyjä, kosteita eväitä, huippuravintoloita ja ihokosketuksia.
Mitä jää jäljelle kun otetaan huomioon että vastustat myös triptrappeja, viidakkoa, buddhalaisuutta ja suomibaareja.
Moottoripyöräilyä ja autoilua Thaimaassa pidät liian vaarallisena, extremejä suorastaan vihaat kuin myös kuntosaliharjoittelua ja golfille naureskelet ja halveksit golfareita.
Rannat ovat mielestäsi likaisia, vesi saastunutta viemärivettä ja tuolista et suostu maksamaan. luonnonpuistoihin et suostu menemään etkä viidakkoon muutenkaan.
Pidät buddhalaisuutta naurettavana höpönlöpö- uskomussarjana ja siksi et suostu temppeleihinkään menemään ja sen lisäksi ne vielä maksaa.
Thaimaan kansallisurheilua ja ylpeyden aihetta Muay Thaita pidät täysin sairaana ja hulluna lajina jossa vaan potkitaan toisiltaan aivot mäsäksi polvella. Lisäksi sekin maksaa.
Kun otetaan huomioon ettet myöskään pyöräile, lenkkeile etkä ui, niin mitä jää jäljelle?
Mereen et suostu menemään koska siellä on vaarallista ja rannalle et voi mennä koska siellä on hietakirppuja joiden puremat on ikäviä.
Kutsut esim Totuuden Pyhäkköä turistirysäksi ja kaikkia muita nähtävyyksiä betoniviihteeksi. Sinua huijataan ja myrkytetään kaikkialla, ja olet shokissa kaksoishinnoittelusta, mutta et suostunut hankkimaan Thai-ID- korttia.
Olet kertonut ettei historia kiinnosta sinua, eikä sinun tarvitse tietää siitä mitään, koska sinä kerrot kokevasi ja näkeväsi kaiken ihan itse oleskelemalla vuokrahuoneessa.
Ruokaa et ole opetellut laittamaan ja reseptit ovat mielestäsi aivan turhia, sillä mestarikokkina sinä voit loihtia thaimaalaisia herkkuruokia ihan itse saatavilla olevista tarpeista. Sanoit ruoanlaiton olevan "ainesten manipuloimista lämmöllä".
Kun nämä mainitut asiat ovat nyt kaikki karsittuina pois sinun tavastasi viettää lomaa Thaimaassa, niin mitä jää jäljelle?
Vastaus ei ole "entäs osakaslainata ja viemärinsukitus" vaan minä kysyn sinulta nyt ja tässä että mitä jää jäljelle sinun tavastasi viettää lomaa, kun kaikki mainittu on pois luvusta?
2010Pasasella on vielä viikko takuueläkkeeseen ja raha sekä viinat loppu. Kiukuttaahan se isoa miestä kun joillakin on Thaimaassa kaikenlaista puuhaa mistä hän vaan uneksii. Kateuden riivaajademoni punaisessa nahka-puvussaan ilmaantuu aina Pasasen olkapäälle, kun pienen hetken ehtii sitä ennen esittää asiallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuprutteleva kuksamies se siellä kitisee.
2010Jäljelle jäi Pippelinen. Pupesta kauheesti tykkään, kun se mua hanukkaan lykkää.
By NumBall (Taka taka takaapäin) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäljelle jäi Pippelinen. Pupesta kauheesti tykkään, kun se mua hanukkaan lykkää.
By NumBall (Taka taka takaapäin)Onhan sekin jotakin, kai? ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pasasella on vielä viikko takuueläkkeeseen ja raha sekä viinat loppu. Kiukuttaahan se isoa miestä kun joillakin on Thaimaassa kaikenlaista puuhaa mistä hän vaan uneksii. Kateuden riivaajademoni punaisessa nahka-puvussaan ilmaantuu aina Pasasen olkapäälle, kun pienen hetken ehtii sitä ennen esittää asiallista.
Tykkäsin kylläkin ottaa Pupelta ha ha hah hah ha nuriin, halvalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silkkipaitainen miesTuohan on vain ihan hyvä asia että kaikilla on mahdollista jonkinlaisiin ihmiskontakteihin, jos ei muuten niin maksamalla, kenen silmissä se sitten on hyvä asia, ja kenen taas ei lienee kysymys hieman henkilökohtaisista arvoista ja asenteista, tämä paikkakunta rakastuneilla nämä arvot ja asenteet on täysin erilaiset kuin terveillä suomalaisilla miehillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan on vain ihan hyvä asia että kaikilla on mahdollista jonkinlaisiin ihmiskontakteihin, jos ei muuten niin maksamalla, kenen silmissä se sitten on hyvä asia, ja kenen taas ei lienee kysymys hieman henkilökohtaisista arvoista ja asenteista, tämä paikkakunta rakastuneilla nämä arvot ja asenteet on täysin erilaiset kuin terveillä suomalaisilla miehillä.
Arvon mekin ansaitsemme. Vastaa tuohon Kympin kysymykseen siitä kun vastustat lomalla kaikkea mahdollista, niin mitä sinä siellä lomalla sitten teet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvon mekin ansaitsemme. Vastaa tuohon Kympin kysymykseen siitä kun vastustat lomalla kaikkea mahdollista, niin mitä sinä siellä lomalla sitten teet?
Kyrvånsyylå päivystää lomalla Suomi24.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän asiaa minulta edes kysytty mutta vastaan kuitenkin... Olen ollut 20 vuotta ns. lomalla, pääsin silloin eläkkeelle tästä olin 10 vuotta thaimaassa, käymme pari kertaa vuodessa jossain, yleensä pattayalla tai saraburissa, hieman harvemmin vaimoni kotona, kerran vuodessa bangkokissa, hakemassa kaikenlaisia leimoja.
Suomessa tilanne on suht samanlainen, meripäiville menemme, edellisestä kerrasta on 20 vuotta, ainakin, varasin pienen kokoontumispaikan minne kutsuin suuren osan vanhoista kavereistani, heitä on monta, meillä on sukukokous syksyllä kotkassa.
Ihan normi eläkeläisen elämään, en miljonääri mutta varsin hyvin toimeentuleva.. jos näkee kadulla jotain 30e hintaista voi ostaa jos mieli tekee... mutta ei 30 donan kuten Antti Hulkolla.
Luulen että minulla varsin kattava kokemus thaimaasta, enkä tarvitse triptrappeja hyvä ja asiallisen ravintolan löytämiseen, jos safka on kuraa, en mene uudelleen, niitä ei montaa sellaista ravintolaa thaimaasta löytänyt että olisi jäänyt syömättä.
Olen muuten aina lomaillut ennen eläkettä selvästi perussuomalaista enemmän, silloin kun massi tilanne on sen sallinut, mikä oli vuoden 85 jälkeen kerran kaksi vuodessa.- Anonyymi
64NumBall64 kirjoitti:
Eihän asiaa minulta edes kysytty mutta vastaan kuitenkin... Olen ollut 20 vuotta ns. lomalla, pääsin silloin eläkkeelle tästä olin 10 vuotta thaimaassa, käymme pari kertaa vuodessa jossain, yleensä pattayalla tai saraburissa, hieman harvemmin vaimoni kotona, kerran vuodessa bangkokissa, hakemassa kaikenlaisia leimoja.
Suomessa tilanne on suht samanlainen, meripäiville menemme, edellisestä kerrasta on 20 vuotta, ainakin, varasin pienen kokoontumispaikan minne kutsuin suuren osan vanhoista kavereistani, heitä on monta, meillä on sukukokous syksyllä kotkassa.
Ihan normi eläkeläisen elämään, en miljonääri mutta varsin hyvin toimeentuleva.. jos näkee kadulla jotain 30e hintaista voi ostaa jos mieli tekee... mutta ei 30 donan kuten Antti Hulkolla.
Luulen että minulla varsin kattava kokemus thaimaasta, enkä tarvitse triptrappeja hyvä ja asiallisen ravintolan löytämiseen, jos safka on kuraa, en mene uudelleen, niitä ei montaa sellaista ravintolaa thaimaasta löytänyt että olisi jäänyt syömättä.
Olen muuten aina lomaillut ennen eläkettä selvästi perussuomalaista enemmän, silloin kun massi tilanne on sen sallinut, mikä oli vuoden 85 jälkeen kerran kaksi vuodessa."silloin kun massi tilanne on sen sallinut"
9000 euron kuukausiliksalla ja markka-aikaan 38000 markan kuukausiliksalla laskeskelen että se on sallinut sen varsin hyvin. Mutta mitä mieltä olet noista Senssun rajoituksista, mitä lomalla ei saa tehdä? Hän ei ole kertonut muuta sallittavan kuin pikkusikarien tupruttelun.
Eikös sitä voi tehdä Suomessakin? 64NumBall64 kirjoitti:
Olen muuten aina lomaillut ennen eläkettä selvästi perussuomalaista enemmän, silloin kun massi tilanne on sen sallinut, mikä oli vuoden 85 jälkeen kerran kaksi vuodessa.Olen ollut vuonna 1997 ensimmäisen kerran thaimaassa, ja pattayalla... asuin siam bayview hotellissa kuukauden, toinen kerta oli kolme kuukautta phuketissa, kolme kuukautta, mikäs se hotsku oli, karon tai kata beach vieressä, en muista nimeä siellä oli pieni evelantti reilun metrin kokoinen, ja menin samaan hotelliin vaimoni kanssa muutaman vuoden kuluttua, elelantti muisti selvästi minut, ostin sille aina pienen banaanitertun...
Rannoilla tykkäsin maleksia, ehkä 20 kertaa josta kolme kertaa koirien kanssa, tykkäsivät kovasti, ainakin joka toisella kerralla sain niistä saatanan hietakirpuista tarpeekseni, istuin sellainen bambumaton päällä, joskus aurinkotuolissa, jalat ja perse oli kaksi viikkoa täynnä pientä pistettä, kerran ilmeisesti meduusa pääsi iholle, se johti sairaalaan nopeasti.
Sitten käytiin enää vesipuistoissa, black mountain on aika upea, ja vielä eläkeläisenä pääsin puoleen hintaan.
Joten otahan laiffila rauhallisesti.Anonyymi kirjoitti:
"silloin kun massi tilanne on sen sallinut"
9000 euron kuukausiliksalla ja markka-aikaan 38000 markan kuukausiliksalla laskeskelen että se on sallinut sen varsin hyvin. Mutta mitä mieltä olet noista Senssun rajoituksista, mitä lomalla ei saa tehdä? Hän ei ole kertonut muuta sallittavan kuin pikkusikarien tupruttelun.
Eikös sitä voi tehdä Suomessakin?En mitään Senssun kirjoituksen eivät kuulu minulle, olen pärjännyt elämässäni aina varsin hyvin, ja olen aina tienannut ns. palkkani, 90-luvun alussa olin viimeinen joka irtisanottiin,
- Anonyymi
64NumBall64 kirjoitti:
En mitään Senssun kirjoituksen eivät kuulu minulle, olen pärjännyt elämässäni aina varsin hyvin, ja olen aina tienannut ns. palkkani, 90-luvun alussa olin viimeinen joka irtisanottiin,
Hyvä! Näit siis Thaimaassa kymmenessä vuodessa metrin korkuisen norsun ja ostit sille selvänä banaanin. Olit kolme kertaa koirien kanssa mutta sitten kirput ajoi sinut pakosalle.
Meduusa ajoi sinut sitten vesipuistoon käymään kerran ja oli kivaa. Älä unohda että apinatemppeli oli apinatemppeli!
Onhan siinä kymmeneen vuoteen kaikenlaista, mutta Senssu se vaan tupruttelee lilliputteja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pupen kanssa vähän "puuhailen".
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä! Näit siis Thaimaassa kymmenessä vuodessa metrin korkuisen norsun ja ostit sille selvänä banaanin. Olit kolme kertaa koirien kanssa mutta sitten kirput ajoi sinut pakosalle.
Meduusa ajoi sinut sitten vesipuistoon käymään kerran ja oli kivaa. Älä unohda että apinatemppeli oli apinatemppeli!
Onhan siinä kymmeneen vuoteen kaikenlaista, mutta Senssu se vaan tupruttelee lilliputteja."Hyvä! Näit siis Thaimaassa kymmenessä vuodessa metrin korkuisen norsun ja ostit sille selvänä banaanin. "
Pasanen puhuu jälleen sitä itteään.
Vastasyntynyt fantti on noin metrin korkea. Voin vakuuttaa, että vastasyntynyttä fanttia ei nähdä Phuken hotellin vastaan otossa, ei varmasti nähdä- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hyvä! Näit siis Thaimaassa kymmenessä vuodessa metrin korkuisen norsun ja ostit sille selvänä banaanin. "
Pasanen puhuu jälleen sitä itteään.
Vastasyntynyt fantti on noin metrin korkea. Voin vakuuttaa, että vastasyntynyttä fanttia ei nähdä Phuken hotellin vastaan otossa, ei varmasti nähdä-Mutta jos se olikin "muistaakseni?"
- Anonyymi
64NumBall64 kirjoitti:
En mitään Senssun kirjoituksen eivät kuulu minulle, olen pärjännyt elämässäni aina varsin hyvin, ja olen aina tienannut ns. palkkani, 90-luvun alussa olin viimeinen joka irtisanottiin,
"90-luvun alussa olin viimeinen joka irtisanottiin,"
eikös se ollutkaan niin, että 3 tuttua yliopiston proffaasi, hoiteli sinut, latvalahostasi, eläkkeelle 46 vuotiaana... - Anonyymi
64NumBall64 kirjoitti:
Olen ollut vuonna 1997 ensimmäisen kerran thaimaassa, ja pattayalla... asuin siam bayview hotellissa kuukauden, toinen kerta oli kolme kuukautta phuketissa, kolme kuukautta, mikäs se hotsku oli, karon tai kata beach vieressä, en muista nimeä siellä oli pieni evelantti reilun metrin kokoinen, ja menin samaan hotelliin vaimoni kanssa muutaman vuoden kuluttua, elelantti muisti selvästi minut, ostin sille aina pienen banaanitertun...
Rannoilla tykkäsin maleksia, ehkä 20 kertaa josta kolme kertaa koirien kanssa, tykkäsivät kovasti, ainakin joka toisella kerralla sain niistä saatanan hietakirpuista tarpeekseni, istuin sellainen bambumaton päällä, joskus aurinkotuolissa, jalat ja perse oli kaksi viikkoa täynnä pientä pistettä, kerran ilmeisesti meduusa pääsi iholle, se johti sairaalaan nopeasti.
Sitten käytiin enää vesipuistoissa, black mountain on aika upea, ja vielä eläkeläisenä pääsin puoleen hintaan.
Joten otahan laiffila rauhallisesti."Joten otahan laiffila rauhallisesti."
Juu joo... haaveilehan sinä invahämå ajoistasi P. Pippelisen kanssa.
VITTUMIKÄIDIOOTTIOLET!!!
- Anonyymi
Tyttö2010Neitinen99,9%PellenaamaKullipääNainen on helppo aktivoida oireilemaan.
- Anonyymi
Pikku-Pasasta taas ei saa vastaamaan helppoon kysymykseen. Vuosien paskapuheet ja hieno arvomaailma, vaan ei ensimmäistäkään matkakokemusta.
Hauska lukea näitä alituisia senssutteluja.
Siis mitä lomalla saa ja ei saa tehdä täällä Thaimaassa.
Tottakai jokainen saa tehdä sitä mistä nauttii, ei kai se nyt voi olla noin suuri ongelma ja vollotuksen aihe.
Toisille miehille matkailu tänne on kuin taivaallinen karkkikauppa ja vielä jos vaimo jäi kotiin, niin alkoholin kulutuskin toista luokkaa kuin olisi mikäli vaimo saatika myös lapset mukana.
Toiset matkailee rakkaansa kanssa ilman tarvetta vuokrarakkauteen.
On monenlaista matkailijaa.
Tyttö2010Neitinen99,9%PellenaamaKullipääNainen on ylistänyt itseään että ei pettänyt koskaan suomiexiään, mutta kuitenkin rakastui Pattayaan ns. golfmatkoillaan ja on kertonut seuraamuksetkin joissa ovenkahvat jää toiseksi ja tuhat yötä kännissä Pattayalla sammuen minne kulloinkin, sekä känniajelut.
Siis tämä Dille on vain yksi esimerkki.
Asiallisempia matkaajia on sitten esimerkiksi Santtu ja Santun sekä Dillen väliin mahtuu monen sorttista matkailijaa.
Laiffi tosin ei ole enää matkailija, tai ehkä sellainen kerran viidessä vuodessa triptrappeineen.
Kyse on siitä mitä kukin matkailija tahtoo lomaltaan, onko turistirysäsidonnainen Pattayan rakkaiden tavoin, tai tahtooko kokea oikeaa thaimaata, se on jokaisen oma valinta.
Myös on matkailijoita joille kelpaa vain tasokas turisteille rakennettu ja toiset tahtovat kokea jotain aidompaa thaimaata kun kerran tänne thaimaahan matkustaa.- Anonyymi
"jotain aidompaa thaimaata"
Kerrot taas kaikkea mitä kaikki muut tekee väärin ja sitten sinulla on ainoa sanottavasi omalta osaltasi että "kokea jotain aitoa thaimaata" ja siinäkin puhut muista kuin itsestäsi.
Miten vaikeaa se on vastata kysymykseen että mitä sinä teet lomallasi, vai etkö ole koskaan käynyt lomalla? Kerro se samalla miten koetaan sitä aidompaa Thaimaata lomalla? - Anonyymi
Älä viitsi aikuinen mies enää jatkaa tuota lapsellista leikkiäsi.
Kyllä kaikki jo tietävät, että senssunakin olet vain yksi sairaan mielesi luoma mielikuvitusystäväsi muiden joukossa.
Olet sairas, luuletko oikeast, ettei senssuna kirjoittamasi törky kilise sinun kattilaasi, miksi et hae apua itsellesi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi aikuinen mies enää jatkaa tuota lapsellista leikkiäsi.
Kyllä kaikki jo tietävät, että senssunakin olet vain yksi sairaan mielesi luoma mielikuvitusystäväsi muiden joukossa.
Olet sairas, luuletko oikeast, ettei senssuna kirjoittamasi törky kilise sinun kattilaasi, miksi et hae apua itsellesi?Pasanen sen on itsekin sanonut, että ei ole mitään väliä sillä onko tarinansa totta vai ei, onko villalankaa, aivopesua, muunneltua tarinaa, jonkun toisen tarinaa, elokuvaa, kirjaa, lehdestä luettua vai aivan puhdasta mielikuvitusta tai luulotautia, kateuden lietsomaa herjaa vai mitä ikinä, mutta hänelle se on totisinta totta eikä hän välitä siitä miltä nuo tarinansa muiden mielestä kuulostaa.
Hän on mies joka ei kumartele wikipedioille, tieteille, matematiikalle, maantieteille, resepteille eikä triptrapeille. Hän luo ihan itse oman maailmansa ihan vaan keskenänsä.
Hänellä on ihan ikioma suhteellisuusteoria ja erittän liberaali maailmankuva, jossa kaikki mitä ikinä päähän pälkähtääkin tai mieleen juolahtaa, muuntuu hänen omaksi totuudeksi.
Tosielämän Indiana Jones kyseessä. Indiana Jones ja Tuomion Tomppeli, on jakson nimi. Anonyymi kirjoitti:
Pasanen sen on itsekin sanonut, että ei ole mitään väliä sillä onko tarinansa totta vai ei, onko villalankaa, aivopesua, muunneltua tarinaa, jonkun toisen tarinaa, elokuvaa, kirjaa, lehdestä luettua vai aivan puhdasta mielikuvitusta tai luulotautia, kateuden lietsomaa herjaa vai mitä ikinä, mutta hänelle se on totisinta totta eikä hän välitä siitä miltä nuo tarinansa muiden mielestä kuulostaa.
Hän on mies joka ei kumartele wikipedioille, tieteille, matematiikalle, maantieteille, resepteille eikä triptrapeille. Hän luo ihan itse oman maailmansa ihan vaan keskenänsä.
Hänellä on ihan ikioma suhteellisuusteoria ja erittän liberaali maailmankuva, jossa kaikki mitä ikinä päähän pälkähtääkin tai mieleen juolahtaa, muuntuu hänen omaksi totuudeksi.
Tosielämän Indiana Jones kyseessä. Indiana Jones ja Tuomion Tomppeli, on jakson nimi.Jaa missäs olen niin sanonut, ettet vaan taas valehtele ja kerro minun niin sanoneen, maailmassa on ihmisiä jotka eivät tarvitse jotain tietääkseen triptrappeja ja wikipedioita vaan luo oman maailmansa ihan vaan keskenään , he eivät ole uusavuttomia, he pärjäävät missä tahansa, olivat sitten samoalla tai thaimaassa... Ei heillä ole mitään omaa suhteellisuusteoriaa he vaan ymmärtävät mitä se tarkoittaa, ja merkitsee elämässään...
On sitten ihmisiä jotka eivät käyttäydy näin osaatko sanoa mistä se johtuu laiffila, tuo palstan heikoin lenkki ja onnettoman 100 köyhä.64NumBall64 kirjoitti:
Jaa missäs olen niin sanonut, ettet vaan taas valehtele ja kerro minun niin sanoneen, maailmassa on ihmisiä jotka eivät tarvitse jotain tietääkseen triptrappeja ja wikipedioita vaan luo oman maailmansa ihan vaan keskenään , he eivät ole uusavuttomia, he pärjäävät missä tahansa, olivat sitten samoalla tai thaimaassa... Ei heillä ole mitään omaa suhteellisuusteoriaa he vaan ymmärtävät mitä se tarkoittaa, ja merkitsee elämässään...
On sitten ihmisiä jotka eivät käyttäydy näin osaatko sanoa mistä se johtuu laiffila, tuo palstan heikoin lenkki ja onnettoman 100 köyhä.Jopa pieni ruoka hetki ilman triptrappia aiheuttaa tälle ryhmälle kauheita paineita, entä jos tulee kuraa, onko elämä silloin oho, ainakin kun katsoo tämän ryhmän kirjoituksia aika kaukana on henkinen tasopaina, ja taloudellinen hyvinvointi.
Voin vakuuttaa että koskaan en ole ensimmäistäkään ruokapaikkaa valitessa avannut nettiä, ja lukenut arvosteluja, ne on toisarvoisia, eikä lomailun yksi paremmuus ole just siinä että on varaa virheisiin, antaa tuulen viedä sinne minne se sinut vie, jos laatu ei tyydytä niin viereinen paikka niitä thaimaassa on pilvinpimein... kauheaa elämää ajastaa lomalla, etukäteen menen pizzarax kakaroiden kanssa syömään pizzaraxiin klo 16:30, koska triptrapp kertoi sen olevan hyvä... elämä pitää aikatauluttaa, kauheaa...
Enkä oikein usko siihenkään, että triptrapit kertovat jotain paikan tasosta, paljon parempi tapa on arvioida paikan tasoa katsoa onko siellä asiakkaita, jos ei ole mene seuraavaan paikkaan... saat todennäköisesti kunnollista ruokaa.- Anonyymi
64NumBall64 kirjoitti:
Jopa pieni ruoka hetki ilman triptrappia aiheuttaa tälle ryhmälle kauheita paineita, entä jos tulee kuraa, onko elämä silloin oho, ainakin kun katsoo tämän ryhmän kirjoituksia aika kaukana on henkinen tasopaina, ja taloudellinen hyvinvointi.
Voin vakuuttaa että koskaan en ole ensimmäistäkään ruokapaikkaa valitessa avannut nettiä, ja lukenut arvosteluja, ne on toisarvoisia, eikä lomailun yksi paremmuus ole just siinä että on varaa virheisiin, antaa tuulen viedä sinne minne se sinut vie, jos laatu ei tyydytä niin viereinen paikka niitä thaimaassa on pilvinpimein... kauheaa elämää ajastaa lomalla, etukäteen menen pizzarax kakaroiden kanssa syömään pizzaraxiin klo 16:30, koska triptrapp kertoi sen olevan hyvä... elämä pitää aikatauluttaa, kauheaa...
Enkä oikein usko siihenkään, että triptrapit kertovat jotain paikan tasosta, paljon parempi tapa on arvioida paikan tasoa katsoa onko siellä asiakkaita, jos ei ole mene seuraavaan paikkaan... saat todennäköisesti kunnollista ruokaa.Keskustelun aloituksessa mainitaan maahantulokortti.
Pitääkö sen kopio näyttää moottoripyörää tai autoa vuokrattaessa?
Ravintolat tuon nähtävästi vaativat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustelun aloituksessa mainitaan maahantulokortti.
Pitääkö sen kopio näyttää moottoripyörää tai autoa vuokrattaessa?
Ravintolat tuon nähtävästi vaativat?Taidat olla sukua Pasaselle? Noin typerää kysymystä harvoin kuulee. Vuokratessa kuvataan passista se etusivu ja allekirjoitat sen kopion ja sillä selvä. Että ravintolat kysyisivät maahantulokorttia...? Voi Sylvi joka olet pyhä, armahda meitä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla sukua Pasaselle? Noin typerää kysymystä harvoin kuulee. Vuokratessa kuvataan passista se etusivu ja allekirjoitat sen kopion ja sillä selvä. Että ravintolat kysyisivät maahantulokorttia...? Voi Sylvi joka olet pyhä, armahda meitä...
Aloituksen maahantulokorttiin tuli vain kolme vastausta.
Neljäs ja viimeinen oli hieman irrottelua eli sarkasmia.
Kaikki muut avautumiset ovat sitä ihtiään eivätkä liity millään lailla aiheeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla sukua Pasaselle? Noin typerää kysymystä harvoin kuulee. Vuokratessa kuvataan passista se etusivu ja allekirjoitat sen kopion ja sillä selvä. Että ravintolat kysyisivät maahantulokorttia...? Voi Sylvi joka olet pyhä, armahda meitä...
Väittihän se Pasasen akan poika että aina pitää olla paluulippu kun lentää Thaimaahan.
- Anonyymi
Monta vuotta kyselty Pasasen rinnakkaistodellisuudelta Senssulta että miten vaikeaa on vastata kysymykseen että mitä sinä teet lomallasi???
Vastaus on aina epämääräinen "Aidon Thaimaan kokeminen".
Kerro nyt ihmeessä lopultakin väärin lomaileville että miten suomalainen turisti kokee sitä aidompaa Thaimaata lomallaan, ettei lomaile väärin?
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742872
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171629- 201580
- 181464
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239