Usein katson facebookissa tiktok pätkistä koiria

🥰🥂🍋 ym. eläimiä. Tänään piti tiktokin takia käydä taas kaupassa vaikka eilenkin kirjaston jälkeen kävin. Nimittäin tiktokissa oli kolmen litran siman ohje. Sellaisen määrän ehtii juodakin ennen väljähtymistä Sima ehtii valmistua vielä vapuksi, eikä ole kallista.

Sima: Pestystä luomusitruunasta otetaan kuoret talteen. Sitten siitä poistetaan valkoiset osat ja leikataan loppu ohuksi viipaleiksi. Kattilassa kiehautetaan 1,5 litraa vettä. Kolmen litran astian/kattilan pohjalle muumimukillinen sokeria ja muumimukillinen fariinisokeria. Sokerien päälle sitruunan kuoret ja viipaleet. Niitten päälle se kiehuva 1,5 litran vesi ja 1,5 litraa kylmää vettä. pieni nokare hiivaa sekoitetaan kahvikupissa siihen nesteeseen ja liuos kaadetaan sima-astiaan. kansi tai voipaperi päälle ja käytetään vuorokausi. Puhtaaseen pulloon pari rusinaa ja teelusikka sokeria ja sitten simat päälle. Korkit kiinni ja kolmen päivän päästä sima on valmis.

Hyvää Yötä.🥱

8

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muölla on samalla puhelinkeskustelu meneillään, joten jäi mainitsematta että muumumuki on 2,6 desiä eli melkein kolme desiä.

• Anonyymi

Joillekin kenties tapa saada ajatukset pois siitä kuinka raaka maailma on meillä useimmilla kun on omat tapamme suojella mielenterveyttämme mä olen taas tuotakin asiaa lähestyny toiselta kantilta mitä pitäisi nähdä tai kokea ettäkö saisin mielenterveyteni edes vähän järkkymään en ole vielä keksiny mitään sellaista tiedän kyllä kuinka yksinkertaista ihminen on jopa saada sekoamaan

• Anonyymi

Minä tykkään simasta paljon!kerran tein itse ja voi miten hyvää oli♥️Hyvää yötä ja Jeesus myötä!

• Sima ja kotikalja ovat hyviä, eikä niissä ole lisäaineita. Kotikaljan mukana tulee kiva läjä liotettua kaljamallasta mistä saa leivottua hyviä leipiä.

• Anonyymi

Mun on vaikea keskustella näistä siman tekemisistä ym. täällä, koska tänne ikävä-palstalle juuri pakenen tätä arkea. Ihan riittävästi saan jutella vaikka siellä Facebookissa ja IRL niistä tiettyjen kanssa. En viitsi tunnistamisenkaan takia täällä näitä aiheita. Mutta muuten ihan mukava aloitus, ei siinä mitään:)

• lounas.ajatus

Niin! Täällä näkee monenlaisia kirjoituksia. Mä keskityn enemmän arkisiin kirjoituksiin, kun en halua mitään satuhöttöä ympärilleni. Olen enemmän sellainen "naapurin tyttö"-tyyppinen. Mitään tunnistettavaa en halua tänne laittaa. Vähän on taiteilemista sen kanssa. Esimerkiksi siman laittoa nyt on tähän aikaan monella. Maistoin sitä jo teelusikalla. Oli tavattoman hyvää. Nyt vaan ne pullot pitää taikoa jostakin.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Niin! Täällä näkee monenlaisia kirjoituksia. Mä keskityn enemmän arkisiin kirjoituksiin, kun en halua mitään satuhöttöä ympärilleni. Olen enemmän sellainen "naapurin tyttö"-tyyppinen. Mitään tunnistettavaa en halua tänne laittaa. Vähän on taiteilemista sen kanssa. Esimerkiksi siman laittoa nyt on tähän aikaan monella. Maistoin sitä jo teelusikalla. Oli tavattoman hyvää. Nyt vaan ne pullot pitää taikoa jostakin.

Niin sepä siinä aina,mistä pullot.tosin minulla jätesäkillinen. Pulloja.😄

• Anonyymi kirjoitti:

Niin sepä siinä aina,mistä pullot.tosin minulla jätesäkillinen. Pulloja.😄

Kossupulloille olisi käyttöä nyt. Valmiiksi desinfioitukin. Mutta kun olen raivoraitis niin ei ole niitä.

Miksihän sanotaan raivoraitis? En mielestäni mitenkään raivoa. Mitä puistossa kuunnellut, niin enemmän ne humalaiset raivoaa (päivälläkin). Välillä en uskalla mennä koko puistoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      106
      6832
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4271
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      46
      3516
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3402
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      50
      3309
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      179
      3304
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2819
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      62
      2280
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      41
      2250
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13