🥰🥂🍋 ym. eläimiä. Tänään piti tiktokin takia käydä taas kaupassa vaikka eilenkin kirjaston jälkeen kävin. Nimittäin tiktokissa oli kolmen litran siman ohje. Sellaisen määrän ehtii juodakin ennen väljähtymistä Sima ehtii valmistua vielä vapuksi, eikä ole kallista.
Sima: Pestystä luomusitruunasta otetaan kuoret talteen. Sitten siitä poistetaan valkoiset osat ja leikataan loppu ohuksi viipaleiksi. Kattilassa kiehautetaan 1,5 litraa vettä. Kolmen litran astian/kattilan pohjalle muumimukillinen sokeria ja muumimukillinen fariinisokeria. Sokerien päälle sitruunan kuoret ja viipaleet. Niitten päälle se kiehuva 1,5 litran vesi ja 1,5 litraa kylmää vettä. pieni nokare hiivaa sekoitetaan kahvikupissa siihen nesteeseen ja liuos kaadetaan sima-astiaan. kansi tai voipaperi päälle ja käytetään vuorokausi. Puhtaaseen pulloon pari rusinaa ja teelusikka sokeria ja sitten simat päälle. Korkit kiinni ja kolmen päivän päästä sima on valmis.
Hyvää Yötä.🥱
Usein katson facebookissa tiktok pätkistä koiria
8
188
Vastaukset
Muölla on samalla puhelinkeskustelu meneillään, joten jäi mainitsematta että muumumuki on 2,6 desiä eli melkein kolme desiä.
- Anonyymi
Joillekin kenties tapa saada ajatukset pois siitä kuinka raaka maailma on meillä useimmilla kun on omat tapamme suojella mielenterveyttämme mä olen taas tuotakin asiaa lähestyny toiselta kantilta mitä pitäisi nähdä tai kokea ettäkö saisin mielenterveyteni edes vähän järkkymään en ole vielä keksiny mitään sellaista tiedän kyllä kuinka yksinkertaista ihminen on jopa saada sekoamaan
- Anonyymi
Minä tykkään simasta paljon!kerran tein itse ja voi miten hyvää oli♥️Hyvää yötä ja Jeesus myötä!
Sima ja kotikalja ovat hyviä, eikä niissä ole lisäaineita. Kotikaljan mukana tulee kiva läjä liotettua kaljamallasta mistä saa leivottua hyviä leipiä.
- Anonyymi
Mun on vaikea keskustella näistä siman tekemisistä ym. täällä, koska tänne ikävä-palstalle juuri pakenen tätä arkea. Ihan riittävästi saan jutella vaikka siellä Facebookissa ja IRL niistä tiettyjen kanssa. En viitsi tunnistamisenkaan takia täällä näitä aiheita. Mutta muuten ihan mukava aloitus, ei siinä mitään:)
Niin! Täällä näkee monenlaisia kirjoituksia. Mä keskityn enemmän arkisiin kirjoituksiin, kun en halua mitään satuhöttöä ympärilleni. Olen enemmän sellainen "naapurin tyttö"-tyyppinen. Mitään tunnistettavaa en halua tänne laittaa. Vähän on taiteilemista sen kanssa. Esimerkiksi siman laittoa nyt on tähän aikaan monella. Maistoin sitä jo teelusikalla. Oli tavattoman hyvää. Nyt vaan ne pullot pitää taikoa jostakin.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Niin! Täällä näkee monenlaisia kirjoituksia. Mä keskityn enemmän arkisiin kirjoituksiin, kun en halua mitään satuhöttöä ympärilleni. Olen enemmän sellainen "naapurin tyttö"-tyyppinen. Mitään tunnistettavaa en halua tänne laittaa. Vähän on taiteilemista sen kanssa. Esimerkiksi siman laittoa nyt on tähän aikaan monella. Maistoin sitä jo teelusikalla. Oli tavattoman hyvää. Nyt vaan ne pullot pitää taikoa jostakin.
Niin sepä siinä aina,mistä pullot.tosin minulla jätesäkillinen. Pulloja.😄
Anonyymi kirjoitti:
Niin sepä siinä aina,mistä pullot.tosin minulla jätesäkillinen. Pulloja.😄
Kossupulloille olisi käyttöä nyt. Valmiiksi desinfioitukin. Mutta kun olen raivoraitis niin ei ole niitä.
Miksihän sanotaan raivoraitis? En mielestäni mitenkään raivoa. Mitä puistossa kuunnellut, niin enemmän ne humalaiset raivoaa (päivälläkin). Välillä en uskalla mennä koko puistoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901967
- 581123
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971065Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html2071003- 9995
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos64941IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56909Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.87865Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175848Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41780