Perunkirjoitus

Anonyymi-ap

Verosivuilla kerrotaan, että omainen voi määritellä menehtyneen henkilön omaisuuden peruskirjoituksessa. Kun hän on itse perimässä, niin hän tietysti laittaa omaisuuden arvon pienemmäksi kuin todellisuudessa on.
Näinkö homma toimii ?

18

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No sitten kun myy sitä omaisuuttaan, jonka hankintahinnaksi katsotaan perukirja-arvo, niin maksaa pääomatuloveroa voitosta.

      Perukirjaan voi määritellä itse arvot, mutta jos ne huomattavan alhaiset ovat, niin kyllä niihin puututaan.

      • Anonyymi

        kuka voi puuttua ja miten ?


    • Anonyymi

      Määrittelee ne arvot niin, ettei tarvitse alkaa änkyttää jos joku kysyy mihin ne perustuu.

    • Anonyymi

      Perintövero on pienempi kuin myyntivoittovero, joten myyntiin menevän omaisuuden verotusarvoa ei kannata hilata alaspäin.

      • Anonyymi

        ymmärrän, mutta
        Vainajalla on asunto, veljellä ei ole varaa maksaa perintöveroa asunnon todellisen arvon määrästä. Jos/kun asunto on myyty, niin sitten on varaa maksaa myyntivoittoveroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ymmärrän, mutta
        Vainajalla on asunto, veljellä ei ole varaa maksaa perintöveroa asunnon todellisen arvon määrästä. Jos/kun asunto on myyty, niin sitten on varaa maksaa myyntivoittoveroa.

        Sitten kannattaa myydä asunto ja jakaa pesä ennen kuin perintövero tulee maksuun.

        Tietysti on myös mahdollista määrittää hinta ensin alemmaksi ja myöhemmin hakea korjausta perintöverotusarvoon. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että veljellä ei ole varaa pienemmänkään perintöveron maksuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kannattaa myydä asunto ja jakaa pesä ennen kuin perintövero tulee maksuun.

        Tietysti on myös mahdollista määrittää hinta ensin alemmaksi ja myöhemmin hakea korjausta perintöverotusarvoon. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että veljellä ei ole varaa pienemmänkään perintöveron maksuun.

        Ei voi myydä ennen perunkirjoitusta ja ne verothan tulee maksuun heti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi myydä ennen perunkirjoitusta ja ne verothan tulee maksuun heti

        Verotuspäätökseen menee 6-12 kuukautta ja siihen päälle 3 kuukautta maksuaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verotuspäätökseen menee 6-12 kuukautta ja siihen päälle 3 kuukautta maksuaikaa.

        höpö höpö, puoliso sai verot maksettavaksi kuukauden sisään ja kuukauden maksuaikaa kahdessa erässä, yhteensä 15 000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verotuspäätökseen menee 6-12 kuukautta ja siihen päälle 3 kuukautta maksuaikaa.

        miten voi myydä asunnon, jos ei ole maksanut perintöveroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi myydä ennen perunkirjoitusta ja ne verothan tulee maksuun heti

        Myydä voi, ei se ettei ole prunkirjoitusta tehty estä laittamasta myyntiin.
        Toisekseen miksi perunkirjoitusta pitää venyttää sinne maksimiin eli 3 kuukauteen vaan sen voi tehdä heti kun mahdollista.

        Tuosta nyynnistä, kun se tehdään ennen perunkirjoituasta ja perinnönjakoa niin myyjänä on kuolinpesä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myydä voi, ei se ettei ole prunkirjoitusta tehty estä laittamasta myyntiin.
        Toisekseen miksi perunkirjoitusta pitää venyttää sinne maksimiin eli 3 kuukauteen vaan sen voi tehdä heti kun mahdollista.

        Tuosta nyynnistä, kun se tehdään ennen perunkirjoituasta ja perinnönjakoa niin myyjänä on kuolinpesä.

        Mites jos on testamentti, se luetaan vasta perunkirjoituksessa.
        Kuka on kuolinpesä, jos hänellä on vain yksi veli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kannattaa myydä asunto ja jakaa pesä ennen kuin perintövero tulee maksuun.

        Tietysti on myös mahdollista määrittää hinta ensin alemmaksi ja myöhemmin hakea korjausta perintöverotusarvoon. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että veljellä ei ole varaa pienemmänkään perintöveron maksuun.

        "Sitten kannattaa myydä asunto ja jakaa pesä ennen kuin perintövero tulee maksuun."

        Tämä just, ja kyllä tollanen talo kaupaksi menee millä on perintöveroarvoa. Jos kyse on 1. luokan perinnöstä niin talon käypä arvo on jossain 150 000 euron huitteilla eli ei voi olla mikään mörskä ainakaan. Kovin syrjäinen sijainti hankaloittaa paljon, mutta sivusta seuranneena voi ihmeen hyvin mennä kaupaksi vaikka rempattavaa. Suurin ongelma on se, kun ihmiset pyytää liikaa (tunnearvolisää ym.), eikä luota kiinteistövälittäjän arvioon. Kuka itse olisi valmis maksaan tunnearvosta ja paljonko tunnearvo edes voi olla euroissa...???

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitten kannattaa myydä asunto ja jakaa pesä ennen kuin perintövero tulee maksuun."

        Tämä just, ja kyllä tollanen talo kaupaksi menee millä on perintöveroarvoa. Jos kyse on 1. luokan perinnöstä niin talon käypä arvo on jossain 150 000 euron huitteilla eli ei voi olla mikään mörskä ainakaan. Kovin syrjäinen sijainti hankaloittaa paljon, mutta sivusta seuranneena voi ihmeen hyvin mennä kaupaksi vaikka rempattavaa. Suurin ongelma on se, kun ihmiset pyytää liikaa (tunnearvolisää ym.), eikä luota kiinteistövälittäjän arvioon. Kuka itse olisi valmis maksaan tunnearvosta ja paljonko tunnearvo edes voi olla euroissa...???

        lajijasuris

        Mites jos on testamentti, se luetaan vasta perunkirjoituksessa.
        Kuka on kuolinpesä, jos hänellä on vain yksi veli.
        Asunnon arvo on yli 200000, mutta myyntiä hankaloittaa vuoden sisällä viereen rakennettu uusi asuntokompleksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites jos on testamentti, se luetaan vasta perunkirjoituksessa.
        Kuka on kuolinpesä, jos hänellä on vain yksi veli.
        Asunnon arvo on yli 200000, mutta myyntiä hankaloittaa vuoden sisällä viereen rakennettu uusi asuntokompleksi.

        Myyntiä helpottaa se, että alueella on myös uudisrakennuksia. Kertoo alueen haluttavuudesta. Se, että mörskä on vanha / huonossa kunnossa vain laskee hintaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyntiä helpottaa se, että alueella on myös uudisrakennuksia. Kertoo alueen haluttavuudesta. Se, että mörskä on vanha / huonossa kunnossa vain laskee hintaa

        Eipä helpota, kun kilometrin säteellä on nyt 400 asuntoa myynnissä ja 200 vuokrattavana


    • Anonyymi

      Hallitus muuten nostamassa aikaa perintöveron maksamiseen ja muutti jo alarajan 30 000€ ensivuoden alusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1266
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1088
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      914
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      837
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      271
      778
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      687
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      44
      629
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      26
      584
    Aihe