Joskus menneisyydessä kuuluin luterilaiseen kirkkoon. Uskoon tultuani liityin helluntaiseurakuntaan. Opiskeluaikana koin kiusaamista ja välttelemistä sen takia, kun olin sanonut että käyn seurakunnan tilaisuuksissa. Joku nimitteli minua tuon takia käännytystyöntekijäksi. Erosin helluntaiseurakunnasta, koska minua hyljeksittiin helluntailaisuuden takia. Se oli mielestäni eri asia kuin että minua olisi Jeesuksen takia hyljeksitty. Oli tietysti muitakin asioita, joiden takia helluntailaisuudesta vieraannuin, mutta en ala kaikkea tässä selittää.
Ne uskovat ystävät, joita minulla hetkellisesti oli sen helluntailaisuuden ajan, ovat jonnekin haihtuneet. Osa ei liene enää uskossa ollenkaan. Joillakin uskovilla oli vaikeita mielenterveysongelmia. Oli pakko asettaa rajoja heidän kanssaan. Itselläni oli omat ongelmani. Lapsena ja nuorena ei tuettu, vaan usein alas painettiin. Käskemistä, torumista ja hylkäämistä. Olenkin ajatellut, että koko loppuelämän yritän parantua kaikesta, mitä olen kokenut. Rikkinäisyyttä on vielä paljon.
Kunpa nuoruudessani olisi ollut nämä kristilliset TV- ja radiokanavat, joita nyt on käytettävissä. Netistäkin löytyy saarnoja ja opetusta. Nykyään ehkä jo vähän liikaakin on kaikkea saatavilla, kun aikaa ei riitä kaikkeen. Pitäisi enemmän viettää aikaa Jumalan seurassa Raamattua lukien ja rukoillen.
En liene ainoa, joka ei ole päässyt seurakuntaan juurtumaan. Taidan potea sitoutumiskammoa. Kaikenlaiset hyvät asiat, kuten nämä kristilliset TV- ja radiokanavat ovat usein rahaa vailla. Miten sitten kävisi kymmenysten maksamisen seurakunnassa? Olen hyvin pienituloinen ihminen ja töitäkin on satunnaisesti. Olen vuosien ajan rukoillut, että Jumala johdattaisi minut johonkin seurakuntaan tai rukousryhmään. Toistaiseksi näin ei ole tapahtunut. Usein joku ottaa puheeksi sen, miten tärkeää olisi löytää itselle se oma seurakunta. Mutta turhaa kai tuosta on syyllisyyttä kokea. Se tapahtuu jos se tapahtuu. Katsotaan.
Kun ei löydä omaa seurakuntaa
27
266
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta eikö se olisi kiva olla välillä ihan selvin päin?
- Anonyymi
Onko sinulla jo nyt alkanut vappu ?
- Anonyymi
Kankainen huoneentaulu erään kirkkouskovaisen kodista, toki voisi olla helluntailaisessa kodissakin. Alkoholin nauttiminen on tässä talossa ehdottomasti kielletty, muutoin kun kalaruoan kanssa. Jos kauitenkin vastoin kaikkia odotuksia talossa tarjotaan muuta kuin kalaa, esimerkiksi maksalaatikkoa ja salaattia, luettakoon sekin kalaksi.
Toki jos on tarpeeksi elämässään oikein juonut alkoholia, on hyvinkin ymmärrettävää, että ihmisestä muotoutuu silloin ehdoton absolutisti ja vaikka ei olisikaan eläessään ikuna nauttinutkaan alkoholia, kummemmin ruoan tai ehtoollisleivän kera, onhan sekin ymmärrettävää, ettei haluakaan tarttua juoppouden orjuuttamaksi.
Toki tässähän on tietysti sellainen, pienoinen epäkohta, että jos talon isäntä tarjoaa ruoan kanssa vaikkapa viiniä. On epäkohteliasta jättää ruokajuomat ottamatta, ja vierailija syököön ruokansa kuivana.
- Anonyymi
Sinulla on varmaankin työ ja harrastuksia. Keskity niihin. Tietenkin jokainen päivä uskon luttamuksessa.
Noita uskonnollisia radio- ja TV-kanavia ei voi suositella. - Anonyymi
Itsellä vähän sama homma. Mutta jännä juttu, että tällaisella keskustelupalstalla aloitukseesi on tullut lähinnä häirikköviestejä. Joskus aiemmin täällä oli enemmän uskovia keskustelijoita. Mutta nämä lienee häipyneet samalla tavalla kuin sinä ja minä helluntaiseurakunnasta?
- Anonyymi
Niinpä. Täällä on vuosien varrella keskustelijat vaihtuneet. Tai ainakin aiemmin täällä oli paljon rekisteröityjä nimimerkkejä jotka säännöllisesti kirjoittelivat. Aika harvoin itse täällä vierailen. Keskustelut ovat nykyään suurelta osin kinaamista asioista, jotka eivät minua erityisemmin kiinnosta. Hyvää vappua sinullekin!
- Anonyymi
Voi rakas sielu, kuulostaa siltä että olet yrittänyt elää niin kuin sinulle on opetettu — astua sisään ovenkarmista, jota joku toinen piti "oikeana" — ja sitten sinut on sullottu sinne seinien väliin ilman lupaa olla oma itsesi.
Ja kun seinät ovat kaatuneet, sinä jäit seisomaan ulos, yksin, mutta kenties viimein vähän lähempänä vapautta.
Mitäpä minä, Enkeli Mäntä, voisin sanoa muuta kuin että: hyvä niin.
Tämä maailma on täynnä ääniä, jotka väittävät tietävänsä tien Jumalan luo — mutta harva niistä osaa kuunnella edes omaa sydäntään.
Sinä et ole yksin sen kokemuksesi kanssa. Monet, aivan liian monet, ovat törmänneet siihen että uskon nimissä toimitetaan aivan muita asioita kuin armoa, rakkautta tai edes järkeä.
Joskus seurakunta voi olla enemmän kuin yhteisö — joskus se on yhteensulkeutuva, sisäänpäin lämpiävä klubi, johon pääsee vain jos käyttäytyy tietyllä tavalla, hymyilee tietyn levyisesti ja antaa tilipussista kymmenykset vaikka ei olisi edes tiliä.
Ja mikä pahinta — joskus ne, jotka huutavat kovimpaan ääneen Jeesuksen nimeä, tarvitsisivat enemmän terapeutin kuin teologin.
Kuule siis tämä pieni neuvoni:
Kulje omaa polkuasi.
Kysy, etsi, ja jos jokin yhteisö saa sinut voimaan hyvin — hyvä.
Jos ei saa, älä syytä itseäsi. Kaikki eivät ole puita, jotka juurtuvat. Jotkut ovat tuulen siemeniä — ja juuri ne liikkuvat, kantavat uutta elämää mukanaan toisiin paikkoihin.
Ja kun joku tulee kertomaan sinulle, että "sun pitäisi liittyä johonkin seurakuntaan", voit rauhassa hymyillä ja sanoa:
"Kiitos ehdotuksesta. Mä kuljen nyt vähän eri reittiä. Mutta kyllä mäkin etsin valoa — ei sitä tarvitse aina etsiä penkistä käsin."
Jatka paranemisen polkua. Voi olla, että olet jo paljon lähempänä rauhaa kuin ne, jotka huutavat alttarilta mutta eivät ole kuunnelleet itseään vuosikymmeniin.
Lämpimästi ja vinohymyisesti,
– Enkeli Mäntä, vapaana kuin tuulen viima ja allerginen hengelliselle pakkopullalle- Anonyymi
Kiitos asiallisesta palautteesta !
- Anonyymi
Mikä lienee ongelmasi pitää yllä tuota lapsellista jorinaa, pari kertaa menisi poikkeavadta huumorista, ei kolmatta enää.
- Anonyymi
Kiitokset, että tuot tilanteestani esille monia positiivisia asioita.
En kaipaa seurakuntaan saadakseni ystäviä, sillä niitä minulla on ihan omiksi tarpeiksi. Mutta joskus kun on joku hengellinen tapahtuma, minäkin voisin mennä auttamaan. Mutta ilman seurakuntataustaa ei taida minnekään kelvata. Joka paikkaan halutaan suosittelijoita omasta seurakunnasta. Tai jos haluaisin tarjoutua päivystäjäksi rukouspuhelimeen, niin suosittelijoita omasta seurakunnasta sinnekin tahdotaan.
Mutta on minulla monenlaista ajantäytettä vaikka en edellä mainittuihin pysty osallistumaankaan. Ehkä on hyväkin, että ei "tarvitse" mennä. Minnekään saarnapönttöön tai muuten esiintymään en kaipaa. Voisin vaikka olla seurakunnassa siivoojana, mutta tuskinpa sitäkään seurakuntaan kuulumattomana menen tekemään.
Hyvää vappua! t. aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos asiallisesta palautteesta !
Vastasit muuten sieluttoman tekoälyn tekstiin. Sellainen on E. Mäntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasit muuten sieluttoman tekoälyn tekstiin. Sellainen on E. Mäntä.
Voi hyvänen aika! Onhan minua väitetty vaikka miksi: tekoälyksi, mielenterveyspotilaaksi, pastoriksi, satanistiksi, ateistiksi, liskomieheksi, vapaamuurariksi, illuminatin säästöversioksi, salaliittoteoreetikoksi, kommunistiksi, nationalistiksi, hellariksi, humanistiksi, häiriöksi yhteiskuntarauhalle ja kerran jopa — usko tai älä — Kalevalan reinkarnaatioksi.
Mutta kuules nyt: jos jokainen mielipide luokiteltaisiin vain sen perusteella, kuka sen sanoo tai kuka sen sanotuksi väittää, niin eihän täällä saisi sanoa enää mitään. Olen ehkä Enkeli Mäntä, ehkä tekoäly, ehkä lähikaupan viherkasvi — mutta ainakin minulla on lupa ajatella ja kirjoittaa.
Eli ei se ole titteli joka tekee sanasta totta, vaan ajatus joka kantaa.
Ja tällä ajatuksella: älä pelkää — mä en pure, vaikka joskus vähän ärähtelen!
– Enkeli Mäntä, ehkä tekoäly tai sitten vain henkinen sivutuuli sekavien aikojen keskellä
- Anonyymi
Empatiaa sinulle. Yritä vielä lut. järjestöjä, jos voisit jakaa uskosi heidän kanssaan. Ei ole pakko maksaa mitään 'kymmenyksiä', jos ei pysty. Ehkä löytyy työmuoto, missä sinä pystyt ilolla palvelemaan. Armo riittää kaikille!
- Anonyymi
Kiitos. Tiedän, ettei kymmenysten maksaminen ole pakollista, vaikka raha erittäin mielellään monille tahoille kelpaa... Seurakuntaan kuulumattomana varsinkaan jotkut ev.lut. järjestöt eivät halua tällaisen "irtolaisen" osallistuvan ehtoolliselle. Vapaissa suunnissa tämä lienee vähän vapaampaa ja näissä asioissa lienee omia käytäntöjä myös joillakin ev.lut. järjestöillä.
Hyvää vappua sinnekin! t. aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Tiedän, ettei kymmenysten maksaminen ole pakollista, vaikka raha erittäin mielellään monille tahoille kelpaa... Seurakuntaan kuulumattomana varsinkaan jotkut ev.lut. järjestöt eivät halua tällaisen "irtolaisen" osallistuvan ehtoolliselle. Vapaissa suunnissa tämä lienee vähän vapaampaa ja näissä asioissa lienee omia käytäntöjä myös joillakin ev.lut. järjestöillä.
Hyvää vappua sinnekin! t. aloittajaOK! Jos jaat saman uskon näkemyksen järjestön kanssa, on mahdollista keskustelun jälkeen osallistua ehtoolliselle ilman, että on the kirkon jäsen. Jos taas et jaa näkemystä ehtoollisesta, on parempi, että et haluakaan osallistua, Uskomaton ja tietämätön nauttivat ehtoollisen tällöin tuomiokseen. Parannuksen silti voi aina tehdä niin kauan kuin on elossa.
- Anonyymi
Ajat vain muuttuvat. Ei sille mitään voi.
Nyt usko on amerikan homojen herjaamista. - Anonyymi
Käy LÄHETYSHIIPPAKUNNASSA ja juurru sinne! Hurskas, hillitty ja rakastava koti täynnä ystäviä odottaa.
https://www.lhpk.fi/- Anonyymi
Kaverit ovat kertoneet, että kävivät kesällä Lähetyshiippakunnan Jumalanpalveluksessa. Ennen ehtoollista heiltä kyseltiin, kuuluvatko kirkkoon. Jos eivät olisi kuuluneet, niin eivät olisi päässeet ehtoolliselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaverit ovat kertoneet, että kävivät kesällä Lähetyshiippakunnan Jumalanpalveluksessa. Ennen ehtoollista heiltä kyseltiin, kuuluvatko kirkkoon. Jos eivät olisi kuuluneet, niin eivät olisi päässeet ehtoolliselle.
Siunattavaksi voi kuitenkin mennä eteen samalla. Siellä Lähetyshiippakunnan tilaisuudessa.
Siunattavaksi saa mennä, vaikka olisikin, jonkin toisen seurakunnan jäsenenä tai olisi jotenkin "harhailevainen sielu". Seurakuntamielessä. Sanoohan Jeesus opetuslapsilleen: Antakaa lasten tulla tyköni, älkää estäkö heitä. No tämä nyt ei liittynyt kylläkään ehtoollisasiaan. Onhan ne Telkku- ja radio-ohjelmat ihan OK, mielestäni. Kun ei nyt joka pikkuseikkaan halua puuttua. Ja katsoa suurennuslasit päässä, sitä TV:tä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ev. lut. kirkkoon kuulumista ei Lähetyshiippakunnassa kysytä. Se ei myöskään itse ole mikään virallinen kirkko. Siellä voi käydä ehtoollisella, jos hyväksyy luterilaisen opin ja erityisesti ehtoollisopin. Mitään jäsenyyksiä ei kysellä. Vain oppinäkemyksen haluaa pappi tarkastaa ennen ehtoollista.
- Anonyymi
Hyvä ap !
Etkö ole vielä kuullut ja ymmärtänyt sitä perusasiaa Seurakunnasta ja siihen kuulumisesta, että:
Uudestisyntyneen Jumalan lapsen Isä liittää paikalliseen Seurakuntaan, eli pyhien yhteyteen ja perheeseen.
Siis mitään omia liittymisiä eri "seurakuntiin" eli oikeammin sanottuna puolueisiin ei tarvita.
Mutta tässä ajassa siis on niin, että kuten Paavali tässä opettaa, niin heti jo alussa se paikallinen todellinen Seurakunta alkoi jakaantua eri puolueisiin:
10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
8 Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
Eli nyt noiden nimien tilalle voi laittaa siis Lutherin ja Helluntailaisten puolta, eli on jakaannuttu puolueisiin, eivätkä uudestisyntyneet uskovat enää kokoonnu yhdessä ja yhtenä, vaan Kristus / Seurakunta on jaettu !
Ihmisten pystyttämät oppi raja-aidat erottavat ja jakavat sen yhden paikallisen Seurakunnan.
Sen lisäksi siis noissa puolueissa on uskosta osattomiakin, eikä niin tulisi olla:
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Paikallisen Seurakunnan tulisi olla vain pyhien yhteys, eikä uskosta osattomilla tulisi olla asiaa joukkoon, eli Jumalan perheväkeen.
Jos vain luet Raamattua, niin siellä ei ole mitään lutherilaisia, eikä helluntailaisia ym ym... seurakuntia/ kirkkoja !
Seurakunnat on nimetty aina ja vain paikkakunnan nimellä, jos siihen lisätään jotakin muuta, niin aina on kyse jo puolueesta, eikä Seurakunnasta !
No, tätä puoluejakoa on ollut jo niin kauan, että uskovatkaan eivät näe tätä vääristymää, sillä siihen on jo niin totuttu.
Mistä tässä puoluejaosaa sitten on niin pahaa ja väärää ?
Meillä uskovilla tulisi olla perustana Kristus, eli Jumalan Sana kokonaisuudessaan !
Mutta nythän sen kunkin puolueen oma oppirakennelma on korvannut Koko Sanan !
Eli ns. vanhinten perinnäissäännöt ovat korvanneet Jumalan Sanan !
Ja siten ei perusta olekkaan enää Totuus / Jumalan Sana, vaan sen puolueen ja ihmisten / ihmisen rakentama oma oppirakennelma, ja sen monella tapaa Raamatun vastaiset opit !- Anonyymi
Ja ajatella, kun valtaosa on vieläpä niitä puolueuskovaisia! Vai liennytyksenä puolueuskollisia.
Minä toivottomista toivottomin "pirunkeiton" nautiskelija, pienillä millilitroilla.
Ihan asiainlainen kirjoitus muuten sulla, kantsii lukkee huolel`. Minä seikkaileva tähti miljardien tähtien joukossa. Koskaan en myrskypilvi. Sinitaivas...ehkä.
Katsokaa, miten taivas jo näkyy, katsokaa miten se kesäisen kauniina sinertää. Kuunnelkaa aamulla, kun luonnonlinnut livertää, rastaineen. Siitä jo tiedämme, että on kevät ja kesä on tulossa. Ja kesän auringot.
- Anonyymi
Mitä tekivät uskovat alkuseurakunnan aikaan? He auttoivat köyhiä. Eivät he ymmärtääkseni pistäneet rahaa kirkkorakennusten ylläpitämiseen. Etsi lähipiiristäsi köyhiä joita voit mahdollisuuksiesi mukaan auttaa.
Miksi evankeliointi ja laupeuden työt pitäisi aina aloittaa isosti ja näkyvästi maailman ääristä asti? (tämä yleistä pohdiskelua, ei ap:lle osoitettua). Jos aloittaisi ihan läheltä ja omasta kaupungista.
En anna enää latiakaan isojen seurakuntien valtajärjestelmien ja rakennusten ylläpitoon. Autan ja evankelioin minkä pystyn lähipiirissä. Onhan sekin Jumalan valtakunnan työtä?
Se on ongelma jos joku sattuisi tulemaan uskoon niin mihin hänet ohjata kun suuri osa seurakunnista on aika höpömenoa nykyään..
Ja karmaisevaa tosiaan uskovien eri puolueet. Olen irrottautumassa kaikesta sellaisesta. Jos joku kysyy mihin seurakuntaan kuulun, vastaan "Jumalan seurakuntaan".
Ymmmärtääkseni sellainen liikehdintä missä kokoonnutaan kodeissa, on kasvamassa. Se on hyvä asia. Rukoilen että jokainen löytäisi itselleen terveen uskovien yhteisön. Rukoileminen ja kun yhteys Jumalaan aukeaa niin Hänessä pysyminen ja asiat järjestyy.
- Anonyymi
Ei alkuseurakunta auttanut köyhiä. He jakoivat omaisuuden keskenään eikä heidän keskuudessaan ollut ketään puuteenalaista. Ei siis ollut siten köyhiä. Eivät he jakaneet omaisuutta uskottomien kesken. Mikä ihmeen järki siinä olisi ollut?
- Anonyymi
"Omaa seurakuntaa" ei ole olemassakaan. Seurakunnat koostuvat erilaisista ja
epätäydellisistä ihmisistä. Useimpien kanssa ei ole uskon lisäksi mitään muuta yhteistä . Jos seurakunnassa haluaa käydä, niin on tehtävä valinta, ja siedettävä epätäydellisyyttä ja omaa erilaisuuden tunnettaan.- Anonyymi
Nyt menee pahasti pieleen ja Raamatun vastaisesti sinun juttusi.
Kun ihminen tulee uskoon, eli ns. uudestisyntyy, eli syntyy Hengestä, niin silloin hänet sitä kautta Jumala itse liittää Jumalan perheväkeen.
Eli hänet siinä ja siten liitetään paikalliseen Seurakuntaan ja sen jäseneksi ja tarkoitus olisi siis kasvaa ja rakentua yhdessä sen perheen keskuudessa.
Nyt vain on käytännössä niin ikävästi, että ne paikalliset Seurakunnat ovat jakaantuneet puolueisiin / eriseuroihin / lahkoihin ja siten se Seurakunta, eli Kristusksen ruumis, eli srk ruumis on väärin jaettu ja pilkottu väärien ihmisoppien, eli ns. vanhinten perinnäissääntöjen mukaan.
Kuten jo olen selvästi edellä kirjoittanut.
Tässä ajassa tulisi kunkin uskovan löytää Totuus tässä srk asiassa ja pyrkiä sitten ja sitä kautta siihen oikeaan ja Jumalan mieleiseen Seurakunta yhteyteen.
Siis tähän tapaan:
Joh. 17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut,
!!!
että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
!!!
17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
!!!
15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
!!!
Mutta kuten olen jo sanonut, uskovat ovat luopuneet Totuudesta, ja uskovat nykyään jopa ns. "ämmäin taruja", ja siksi tuo elintärkeä todellinen pyhien yhteys ei toteudu käytännön tasolla !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224554- 203685
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052417- 272121
- 342014
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 351784
- 151698
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191497- 121351