Edellisen hallituksen hyvän työllisyyden vuoksi palkan sivukulujen lasku mahdollisti veroalennuksia, joista hallitus leikkasi 20 % palkansaajilta.
Nyt parinkympin palkan veroalennus syötänee työttömyysvakuutusmaksujen korottamisella, koska hallituksen palkansaajan asemaa heikentävät toimenoiteet eivät ole tuoneet työpaikkoja.
Veroalesta plussalle ovat siis jäämässä vain isotuloiset.
Työttömyysvakuutusmaksut nousemassa
6
69
Vastaukset
- Anonyymi
Hallitus aikoo poistaa myös ammattiyhdistyksen jäsenmaksujen verotusoikeuden. Joten pienituloiset palkansaajat eivät saa mitään uusia verovähennyksiä.
Orpon hallitukselta rikkaiden saama marginaaliveron vähennys sen sijaan tuo varakkaille jopa tuhansia euroja veroetua. Vastaavasti valtion verokertymä vähenee noin miljardilla rutolla.
Yritysveron kahden prosentin verovähennysten jälkeen valtion verokertymä pienenee toisella miljardilla. Velkakello siis tikittää ja velkojen korko kasvaa... Suomen talouskasvua ei sen sijaan toistaiseksi ole näkyvissä... Ellei ne potentiaaliset vaikutukset sitten ja jos... ei kun... tulevilla hallituskaudella, jos... Ei kun.- Anonyymi
Virkamiesten laskelmien mukaan miljardin yhteisöveron alennus tulee ehkä 60 prosenttisesti takaisin eli ehkä vain 400 000 miljoonaa tulee takkiin.
Lisäksi eläkerahasto menettää korkotuloja n. 55 miljoonaa vuodessa. - Anonyymi
Rahaa löytyi myös 2 miljardia asuntorahaston lopettamisesta, minkä tavoitteena on vähentää edullista asumista. Edullinen asuminen vähentäisi sijoittajien vuokratuloja.
- Anonyymi
Työttömyysvakuutukset eivät riipu veroista, vaikka ovatkin veroluontoisia maksuja.
Jos haluaa säästää, jättää liiton jäsenmaksun pois. Eihän liitto pysty työttömyyttäkään hoitamaan.- Anonyymi
Teollisuusliitto neuvotteli 7,8 prosentin palkankorotuksen ja sai sen vasta lakolla. Vientivetoisessa palkkamallissa se on muille palkankorotuskatto.
Sen saavuttaminen on vaikeaa ilman liittoja.
Hallituksen tavoite on vähentää ay-liikkeen jäsenmäärää, jotta palkankorotukset saadaan jäädytettyä. - Anonyymi
Ennemmin kannattaa erota vaikka kirkosta. Sillä saa 0,5-2 prosentin korotuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614267
- 1053475
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373100Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262578- 452247
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52019- 201959
- 1861817
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3941516Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91348