1,5 metriä elintilaa! - puolitoistametria.fi

Anonyymi-ap

51

388

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      niin busseilla ja rekoilla

      • Anonyymi

        Lain velvoite koskee ihan kaikkia ajoradalla ajavia ajoneuvoja, jotka ajavat pyöräilijän ohi.

        - Ajoneuvolla ajettaessa on annettava jalankulkijalle, pyöräilijälle ja tienkäyttäjän kuljettamalle eläimelle turvallinen tila tiellä.


    • Anonyymi

      Näkisitpä kuinka läheltä ratikat ohittaa pyöräilijöitä asematunnelissa!

      • Anonyymi

        Ratikka ei pysty siirtymään sivusuunnassa, pahvi. Autoilija pystyy.


    • Anonyymi

      Ite aina koukkaan ihan kunnolla kun ajan pyöräilijästä ohi.

    • Anonyymi

      Pyöräilijän pitää tunnistaa että HÄN on riski liikenteessä .

      • Anonyymi

        Kyllä pyöräilijät saisivat tosiaan noudattaa liikennesääntöjä tarkemmin.


      • Anonyymi

        Pyöräilijän kannata autoilijat ovat riski liikenteessä. Se että pyöräilijä on mahdollisesti riski joillekin toisille, niin on eri asia kuin mitä aloituksessa tarkoitetaan.


      • Anonyymi

        ^ Pyöräilijän kannalta...


    • Anonyymi

      Ilahduttavan hyvin perusteltu ehdotus. Ja mikä hienointa, vastuuhenkilöt ovat asian takana omilla nimillään ja kasvoillaan.

      Allekirjoitettu.

    • Anonyymi

      Vaikka autoilijat (moottoriajoneuvojen kuljettajat) kouluttautuvat kuljettajiksi, niin järkeä ei silti kaikilta löydy.

    • Anonyymi

      Mutta vain Tampereella...

      • Anonyymi

        Myös Tampereella pitää noudattaa liikennesääntöjä.


      • Anonyymi

        Miksi pakkomielteisesti jankutat tätä joka ketjuun,
        mee heti lääkäriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pakkomielteisesti jankutat tätä joka ketjuun,
        mee heti lääkäriin.

        Mutta vain lääkäriin...


    • Anonyymi

      Kokonaisuudessaan pieni asia,
      pyöräiijät ovat milloin missäkin väärissä paikoissa ajamassa ja koko ajan joku ajaa punaisia päin, kielletyissä ajosuunnissa auton nokkaan uhmalla jne.
      Asenne pyöräilijälläkin on täysin vihamielinen ja aina oikeassa oleva.

      • Anonyymi

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta homoilta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta homoilta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Miksi sotket https://pyoraliitto.fi/ tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sotket https://pyoraliitto.fi/ tähän?

        Kun tuon pyöräliiton vedit esiin, niin tässähän olisi ko. järjestölle tuhannen taalan paikka kirkastaa erittäin huonoa julkikuvaansa. Ei muuta kuin jakamaan oikeaa tietoa jäsenilleen. Tässä taitaa kuitenkin olla pieni ongelma, koska pyöräliiton tavoitteet ovat hieman ristiriidassa lain kanssa. Sieltä ei siis ole odotettavissa parannusta asiaan , vaan lisää propagandaa ja asioiden sotkemista. Harmittaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuon pyöräliiton vedit esiin, niin tässähän olisi ko. järjestölle tuhannen taalan paikka kirkastaa erittäin huonoa julkikuvaansa. Ei muuta kuin jakamaan oikeaa tietoa jäsenilleen. Tässä taitaa kuitenkin olla pieni ongelma, koska pyöräliiton tavoitteet ovat hieman ristiriidassa lain kanssa. Sieltä ei siis ole odotettavissa parannusta asiaan , vaan lisää propagandaa ja asioiden sotkemista. Harmittaa!

        Sinähän se vedit esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se vedit esiin.

        Toiveesi on kuultu, pyöräliitto on herännyt talviunestaan ja ehdottelee aina vaan järjettömämpiä juttuja.

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/114626ad-23ac-4db7-a9e9-1fa457dd19ba

        Pyöräliitto näköjään ajattelee kuin poliitikko, eli kaikki julkisuus on hyödyksi, olkoon ehdotukset sitten miten järjettömiä tahansa. Perustelutkin ovat hyvin pyöräliittomaisia.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Sujuva pyöräliikenne vaatii hyviä reittejä ja niiden huolellista kunnossapitoa, loogisia liikennesääntöjä sekä pyöräily-ystävällistä kaupunkisuunnittelua. Pyöräilitpä arkimatkoja päivittäin, satunnaisesti asioille tai kuntolenkkejä sunnuntaisin, valvoo Pyöräliitto etujasi.

        Liittymällä lähimpään Pyöräliiton jäsenjärjestöön tuet pyöräilynedistämistä kotikaupungissasi ja koko Suomessa. Voit tukea työtämme myös lahjoittamalla."


    • Anonyymi

      Tervetuloa loimaalle stubi kavereineen ei enää kilpapyöräille

    • Anonyymi

      Mihin suomalaisten maalasjärki on kadonnut jos eivät osaa ohittaa pyöräilijää riittävän etäältä?

      • Anonyymi

        Sitä voipi ihmetellä.


      • Anonyymi

        Luultavasti lasit uusimatta tai tarvitsisi sellaiset. Jos on suomalainen autokoulu käyty ei varmasti aja liian läheltä.


    • Anonyymi

      Jos pyöräilijät oppisivat näyttämään suuntamerkkiä kun kääntyvät, ei näe koskaan missään.
      Muutenkin ihan kusipäitä suurin osa.

    • Anonyymi

      Parempi olla edes mennyt kuin olla edesmennyt sanoo autonkorjaaja J.L.B. Matekoni.

      • Anonyymi

        Pitää varoa itseään heikommassa asemassa olevia liikenteessä, on lain ratio.

        "Luottamusperiaatteen arviointiin liittyy keskeisesti tieliikenteen yleisiin periaatteisiin niin ikään lukeutuva ennakointivelvollisuus . Tienkäyttäjän tulee yleistä huolellisuusvelvollisuutta noudattaakseen tarkkailla ja ennakoida toisten tienkäyttäjien toimintaa ja sovittaa oma toimintansa tekemiensä havaintojen pohjalle. Luottamusperiaate edellyttää siten, että tienkäyttäjä sekä sopeuttaa oman toimintansa vallitseviin olosuhteisiin että tarkkailee toisten tienkäyttäjien toimintaa. Luottamusperiaatetta ei sovelleta, jos toisen tienkäyttäjän toiminnasta tai ominaisuuksista on havaittavissa, että toinen tienkäyttäjä ei tule noudattamaan liikennesääntöjä tai että toisen tienkäyttäjän kyvyt liikennesääntöjen noudattamiseen ovat tavanomaista alemmat.

        Eritasoisten tienkäyttäjien aseman turvaamisen voidaan niin ikään katsoa kuuluvan tieliikenteen yleisiin periaatteisiin. Lapset, ikääntyneet, aisti- ja liikuntavammaiset sekä muut henkilöt, joilla on vaikeuksia selviytyä liikenteessä, ovat tieliikenteessä erityisen suojelun tarpeessa.

        Tieliikenneoikeuden keskeisimpiin periaatteisiin voidaan katsoa kuuluvan myös eri tienkäyttäjäryhmiin kuuluvien tienkäyttäjien erilaisten oikeuksien ja velvollisuuksien huomioonottamisen. Tämä merkitsee jalankulkijoiden ja polkupyöräilijöiden erityisasemaa verrattuna ja suhteessa moottorikäyttöisten ajoneuvojen tienkäyttäjäryhmiin.

        Tieliikenteen yleisiä periaatteita ovat siten seuraavat periaatteet: 1) tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet eli velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä ja tieliikenteen yleinen huolellisuusvelvollisuus; 2) tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus eli velvollisuus tarkkailla ja ennakoida toisten tienkäyttäjien toimintaa ja sovittaa oma toimintansa tekemiensä havaintojen pohjalle; 3) varovaisuusvelvollisuus muita tienkäyttäjiä kohtaan: vanhusten, lasten ja vammaisten erityisasema liikenteessä; jalankulkijoiden ja polkupyöräilijöiden erityisasema sekä 4) turvallinen ajoneuvon kuljettaminen: velvollisuus kompensoida puutteelliset olosuhteet huolellisemmalla toiminnalla."

        HE 180/2017
        https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2017/20170180


        ratio legis | lain tarkoitus


    • Anonyymi

      Ja låssyn lässyn,
      ei todellakaan pääse yli eikä ympäri siitä,
      pyöräilijät eivät noudata mitään lakeja,
      eikä sääntöjä, suurin osa.
      Ajan työkseni , ja voin sanoa että tottakai autoilijoita on kaikkia ja kaikenlaisia,
      He eivät tosin puikkelehdi jalkakäytävillä,
      ei pyöräteillä,
      ei toreilla ja kentillä miten sattuu jalankulkijoiden vaarana ,
      niinkuin pyöräilijät tekevät, ja toki tähän on taas yksisilmäisiä lässyttäjiä ja pakkomielteisiä jänkyttäjiä yksisilmäisiä , jotka eivät näe kokonaiskuvaa
      pyöräilijöitä on enemmistö joka ajaa punaisia päin, ylittää kadut miten sattuu,
      tätä voisi jatkaa loputtomiin heidän virheitään.

      • Anonyymi

        Taidan tietää, mikä se todellinen ongelmasi on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan tietää, mikä se todellinen ongelmasi on.

        Kerro samalla mitkä seuraavat lottonumerot, kun olet noin viisas?

        Sinun ongelmasi on; ettet ymmärrä mistään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro samalla mitkä seuraavat lottonumerot, kun olet noin viisas?

        Sinun ongelmasi on; ettet ymmärrä mistään mitään.

        Kappas, osuin oikeaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kappas, osuin oikeaan.

        Täti , täti, vahna täti, älä saa sydäriä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan tietää, mikä se todellinen ongelmasi on.

        Tuskin ymmärtää vammaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin ymmärtää vammaansa.

        Neiti, neiti, käsitä muiden mielipiteitä ja näe joskus kokonaisuuden muidenkin näkökulmasta,
        oma vammasi on kun olet niiiiiiiiin täynnä itseäsi ,
        ja omia pienen pieniä mielipiteitäsi ja asennevammaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neiti, neiti, käsitä muiden mielipiteitä ja näe joskus kokonaisuuden muidenkin näkökulmasta,
        oma vammasi on kun olet niiiiiiiiin täynnä itseäsi ,
        ja omia pienen pieniä mielipiteitäsi ja asennevammaasi.

        Liikennesäännöt eivät ole mielipidekysymyksiä. Suomen lait eivät ole mielipidekysymyksiä. Liikennesäännöt määrätään tieliikennelaissa. Täydellistä vapautta ei ole. Vapaus rajoittuu lakeihin, vaikka olisi mitä mieltä tahansa.


    • Anonyymi

      Norjasta voisi ottaa mallia. Siellä liikennemerkin opastetaan että varo pyöräilijöitä kun on mukaiset tiet.
      Jos pyöräilijää alkaa ohittamaan ja vastaan tulee auto niin autoilija pysähtyy tai ajaa pyöräilijän takana riittävän etäällä ennen kuin ohittaa pyöräilijän viereistä kaistaa käyttäen.
      Todella fiksua väkeä.

    • Anonyymi

      Vuoden 2021 lopussa asumisväljyys oli koko Suomessa 41,5 neliömetriä per henkilö,

      • Anonyymi

        Sosiaaliset kontaktit, hyi. Onneksi ei asu ruuhkasuomessa. Väljyys ja väkimäärän vähyys on parasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaaliset kontaktit, hyi. Onneksi ei asu ruuhkasuomessa. Väljyys ja väkimäärän vähyys on parasta.

        Kaupungeissa asumisväljyys on pienempi per henkilö plus rakennusten tiheys ja tiiviys.


    • Anonyymi

      Olen heti valmis noudattamaan tätä 1,5 metrin etäisyyttä kunhan pyöräilijät lupaavat noudattaa omia sääntöjään, mm. liikennevaloja, väistämissääntöjä, ajoradalla ajon välttämistä silloin kun on pyörätie sekä välttävät jalkakäytävä pyöräilyä. Tehdäänkö diili? Minä olen valmis, mutta ennen sitä ohitan mahdollisimman läheltä ihan vaan sääntöjä halveksivien pyöräilijöiden kiusaksi.

      • Anonyymi

        Et kai sinä jalkakäytävällä pyöräilijöitä autolla ohita?


      • Anonyymi

        Hyvä että otit esiin, kortiton ja vastuuton ajosuorite on polkupyöräilijälle arkipäivää!


      • Anonyymi

        Tietenkin pitää vaarantaa sellaisen ihmisen henki, joka ajaa pyörällä. Sehän on oikein terve käytäntö.


      • Anonyymi

        Toisen sääntöjen vastainen toiminta ei oikeuta itseään rikkomaan liikennesääntöjä. Vaikka toinen mokaisi miten paljon tahansa, niin itse pitää silti noudattaa omia velvoitteita.


    • Anonyymi

      Liikaa on liika.
      Näillä maan teillä jossa ajellaan polkupyörillä vaikka ylöjärveltä kurun suuntaan joku polkupyöräkisa pirkankierrosko se oli tien tukkoja joka tapauksessa,
      niin kukaan muu ei tällä 1, 5 M turvavälillä siellä sitten liikukaan

      • Anonyymi

        Hyvin muutkin liikkuvat. Joutuu kenties vähän hidastamaan. Jos ei osaa, niin ei kannata ajaa autolla.


    • Anonyymi

      Lauri Markkanen on 2,13 m pitkä. Jos hän sattuu liukastumaan ja kaatumaan, niin turvallinen tila häneen on vähintään 2,14 m, ettei tule osumaa.

      • Anonyymi

        Eli pitäisi sitten olla 2,15 metriä elintilaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      73
      3340
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2594
    3. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2268
    4. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

      Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      95
      2181
    5. Heilutetaanko peittoa hieman

      Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      55
      2082
    6. Kaipaan sua, Ope

      Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      42
      1683
    7. Tilanteesi nyt?

      Kysymys otsikossa
      Suhteet
      43
      1672
    8. Mä en jaksa suojella sua enää

      Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      14
      1333
    9. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

      "Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      148
      1290
    10. Vuodetvierii

      E siitä tulee nyt 50 vuotta oivoi
      Ähtäri
      6
      1149
    Aihe