Länsilinjat pyyhki kilpailijoillaan lattiaa Hämeenlinnassa!

Anonyymi-ap

Länsilinjat Oy otti haltuunsa Velka Gruppin tunaroimat Hämeenlinnan kaupunkiliikenteen linjat.
Pekolalle ja Lehdolle jäi maaseutumurusia.
Capmanin taskut ovat niin tyhjät, että ei edes tarjousta tehneet.

52

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei taida Koiviston Autoa nuo käpykylät kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Hämeenlinna ei ole käpykylä. Länsilinja tuli takomaan rautaa sieltä, kun se on vielä kuumaa.


    • Anonyymi

      Länsilinjojenkaan luotettavuus ei ole aivan 100%. Mitäpä on jäljellä E. Saarikon Lavian-liikenteistä?

      • Anonyymi

        Mitäpä on jäljellä Laviasta?
        Mitä on jäljellä Helsinki-Luhanka vuoroista?
        Entäs Leanderin kaksikerroksisen bussin liikennöinnistä?


      • Anonyymi

        Myös Artturi ajoi Laviassa kunnes tuli kolkatuksi. Onneksi Lamminmäki yhä liikennöi Laviassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Artturi ajoi Laviassa kunnes tuli kolkatuksi. Onneksi Lamminmäki yhä liikennöi Laviassa.

        Artturi kolkkasi itse itsensä 7.3.1954, annettakoon tuon asian olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Artturi kolkkasi itse itsensä 7.3.1954, annettakoon tuon asian olla.

        Nyt oli puhe yrityksestä. Sen kolkkauksessa käytettiin Risto Ryti-patsasta ja LAL-tikaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä on jäljellä Laviasta?
        Mitä on jäljellä Helsinki-Luhanka vuoroista?
        Entäs Leanderin kaksikerroksisen bussin liikennöinnistä?

        Mitä on jäljellä Artturi Anttilan tori- ja maitptilipäivinä ajetusta Kankaanpää-Luomajärvi-vuorosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli puhe yrityksestä. Sen kolkkauksessa käytettiin Risto Ryti-patsasta ja LAL-tikaria.

        Kerrotko hieman lisää? LA osti hyvää hyvyyttään A.Anttila Oy:n ja päästi ikääntyneet omistajat ansaituille eläkepäiville ja maksoi ihan rahaakin.
        Se mitä vanhentuneelle yrityksen omaisuudelle ja linjoille tehtiin on ihan normaalia liiketoimintaa.
        Mutta voisit lopultakin kertoa, mikä sinua niin kaivelee A.Anttilan myynnissä? Olisitko halunnut ostaa sen? Tajuathan, että leikkiraha ei ole käypää valuuttaa aikuisten välisessä kaupassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli puhe yrityksestä. Sen kolkkauksessa käytettiin Risto Ryti-patsasta ja LAL-tikaria.

        Tuota kolkkausta oli varmaankin suunnittelemassa myös Anttilan viimeinen toimitusjohtaja joka oli liiton hallituksen jäsen 18 vuotta yhtiön myyntiin asti. Liiton kannatusjäsen hän on edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota kolkkausta oli varmaankin suunnittelemassa myös Anttilan viimeinen toimitusjohtaja joka oli liiton hallituksen jäsen 18 vuotta yhtiön myyntiin asti. Liiton kannatusjäsen hän on edelleen.

        Miksi Lamminmäki saa ajaa mutta Anttilaa himoittiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota kolkkausta oli varmaankin suunnittelemassa myös Anttilan viimeinen toimitusjohtaja joka oli liiton hallituksen jäsen 18 vuotta yhtiön myyntiin asti. Liiton kannatusjäsen hän on edelleen.

        Mitä Pekka ja Lauri opettivatkaan pienten sukujen asemasta liitossa? Siinä ei liiton toiminnassa mukana oleminen ollut MINKÄÄNLAINEN tae turvasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Pekka ja Lauri opettivatkaan pienten sukujen asemasta liitossa? Siinä ei liiton toiminnassa mukana oleminen ollut MINKÄÄNLAINEN tae turvasta.

        En ole kokenut Linja-autoliittoa minkäänlaisena uhkatekijänä, enkä ole kokenut siis tarvitsevani mitään turvaa, joten pidän Pekan ja Laurin puheita silkkana paskana.
        Kunhan itkevät kun ei heistä ollut tälle alalle, ei sinne päinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota kolkkausta oli varmaankin suunnittelemassa myös Anttilan viimeinen toimitusjohtaja joka oli liiton hallituksen jäsen 18 vuotta yhtiön myyntiin asti. Liiton kannatusjäsen hän on edelleen.

        Eikös Helmikkalatkin huseeranneet liitossa mutta ei se mitään auttanut kun noutaja iski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kokenut Linja-autoliittoa minkäänlaisena uhkatekijänä, enkä ole kokenut siis tarvitsevani mitään turvaa, joten pidän Pekan ja Laurin puheita silkkana paskana.
        Kunhan itkevät kun ei heistä ollut tälle alalle, ei sinne päinkään.

        Möttö oli liiton pieni suku ja sitä(kin) kohdeltiin kuin kukoista mädintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Helmikkalatkin huseeranneet liitossa mutta ei se mitään auttanut kun noutaja iski.

        Näillä tamponipojilla on sellainen käsitys, että liitto jakoi rahaa jäsenilleen, jotta nämä voivat harjoittaa liiketoimintaa.
        Näinhän ei tietenkään ollut eikä ole, vaan yritysten on osattava liiketaloutta käytännössä.
        Tamponipojillahan ei ole mitään osaamista mistään bisneksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Möttö oli liiton pieni suku ja sitä(kin) kohdeltiin kuin kukoista mädintä.

        Ja ihan aiheesta


    • Anonyymi

      Länsilinjat on paras liikennöitsijä. Onnea ja menestystä.

      • Anonyymi

        Alleviivaan myös. Tampereen seudun Nysse-liikenteessä Länsilinjoilla paras palvelu ja kalusto on ihan ookoo. Varsinkin, kun on myös Paunun entistä kalustoa muistelun ja Paunu-kokemuksen nostalgisoinnin tueksi. Bussit yleensä siistejä, sateiseen tai muuten kuraiseen aikaan voi olla pientä moittimista. Toivon, että Länsilinjat voittaa enemmän Nysse-liikennettä. Ihan sama millä muulla matkustaa, ei ole sitä samaa tunnetta, mitä joskus Paunulla on ollut. Osa kuljettajista erittäin ystävällisiä ja asiakaslähtöisiä, Koiviston Auton kuskeista puolet voisi heittää pois, kun ei näy hymyä sen enempää kuin asiakaspalvelutaitojakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alleviivaan myös. Tampereen seudun Nysse-liikenteessä Länsilinjoilla paras palvelu ja kalusto on ihan ookoo. Varsinkin, kun on myös Paunun entistä kalustoa muistelun ja Paunu-kokemuksen nostalgisoinnin tueksi. Bussit yleensä siistejä, sateiseen tai muuten kuraiseen aikaan voi olla pientä moittimista. Toivon, että Länsilinjat voittaa enemmän Nysse-liikennettä. Ihan sama millä muulla matkustaa, ei ole sitä samaa tunnetta, mitä joskus Paunulla on ollut. Osa kuljettajista erittäin ystävällisiä ja asiakaslähtöisiä, Koiviston Auton kuskeista puolet voisi heittää pois, kun ei näy hymyä sen enempää kuin asiakaspalvelutaitojakaan.

        En ihaile Paunua.


    • Anonyymi

      Mikä tulee olemaan aiemmin niin suuren, nyt pienen, Pekolan kohtalo?

      • Anonyymi

        Koronavuodesta lähtien näytti, että Pekola ponnistaa uudella innolla kannattavaksi ja järkevästi hoidetuksi yhtiöksi, mutta -23 tilikaudella oltiin lasketeltu jo tappiolle jälleen.
        Onko taas mopo karannut käsistä ja kuvitellaan olevan entisen kaltainen iso firma?
        Isosta yhtiöstä muuntuminen pieneksi on monestikin yllättävän vaikea polku ja monen
        firman tarina saa surullisen lopun. Toivottavasti Pekola selättää tämän vaaratilanteen.


      • Anonyymi

        Pekolahan sai jonkin veran uutta liikennettä. Uskoisin, että Pekola ei halunnutkaan kaupunkiliikennettä, vaan tarjosi itselleen sopivampia kohteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekolahan sai jonkin veran uutta liikennettä. Uskoisin, että Pekola ei halunnutkaan kaupunkiliikennettä, vaan tarjosi itselleen sopivampia kohteita.

        Pekola tarjosi resurssiensa mukaan, joka on tietenkin järkevää.
        Montako autoa nuo Länsilinjojen voittamat liikenteet vaativat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekola tarjosi resurssiensa mukaan, joka on tietenkin järkevää.
        Montako autoa nuo Länsilinjojen voittamat liikenteet vaativat?

        Hämeen Sanomat-lehti uutisoi, etteivät paikalliset yritykset ottaneet osaa kilpailuun noista Vekan hylkäämistä kohteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämeen Sanomat-lehti uutisoi, etteivät paikalliset yritykset ottaneet osaa kilpailuun noista Vekan hylkäämistä kohteista.

        Tarkoitin kantakaupungin paikallisliikennekohteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekola tarjosi resurssiensa mukaan, joka on tietenkin järkevää.
        Montako autoa nuo Länsilinjojen voittamat liikenteet vaativat?

        Pekola olisi voinut tehdä pekat ja laurit ja korskeasti vallata kaikki Hämeenlinnan linjat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekola olisi voinut tehdä pekat ja laurit ja korskeasti vallata kaikki Hämeenlinnan linjat!

        Niinpä, sitten ennen aloitusta olisi joutunut antamaan linjat Länsilinjoille.
        Tämä siis Laurin ja Pekan pelikirjan mukaan.


    • Anonyymi

      Oliko Valkeakosken Liikenne näissä karkeloissa mukana? Taitaapa talousluvut olla sellaiset, että enää ei ole mahdollista osallistua kilpailutuksiin?

      • Anonyymi

        Voi, mikä harmi


      • Anonyymi

        Valkeakosken liikenteen koko kalusto on Helsingin vuoroissa kiinni :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valkeakosken liikenteen koko kalusto on Helsingin vuoroissa kiinni :D

        VL on oikeamielinen liikennöitsijä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valkeakosken liikenteen koko kalusto on Helsingin vuoroissa kiinni :D

        VL ostaa tarvittaessa lisäautoja. Tai liisaa.

        Mutta VL jahtaa nyt yhtä tiettyä kalaa eikä se uiskentele Hämeenlinnassa. Heinin koukku on terävä, syötti on ylenpalttinen ja haavi on valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL ostaa tarvittaessa lisäautoja. Tai liisaa.

        Mutta VL jahtaa nyt yhtä tiettyä kalaa eikä se uiskentele Hämeenlinnassa. Heinin koukku on terävä, syötti on ylenpalttinen ja haavi on valmiina.

        Onko kiikarissa halpa kerrostalokaksio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL ostaa tarvittaessa lisäautoja. Tai liisaa.

        Mutta VL jahtaa nyt yhtä tiettyä kalaa eikä se uiskentele Hämeenlinnassa. Heinin koukku on terävä, syötti on ylenpalttinen ja haavi on valmiina.

        Ikävä kyllä VL:n luvut eivät puolla luotonantoa, joten lisäautoja ei ole tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kiikarissa halpa kerrostalokaksio?

        On.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On.

        Kun Heini ostaa, raha ei ole ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Heini ostaa, raha ei ole ongelma.

        Eihän se ole, mutta rahanpuute on.


    • Anonyymi

      Mielestäni Länsilinjat voisi, kunnianosoituksena maamme ensimmäiselle naispuoliselle linja-autoliikennöitsijälle, alkaa jälleen liikennöidä reitillä Tampere-Nokia-Siuro-Häijää-Mouhijärvi-Suodenniemi-Sävinkylä/Lavia-Vihteljärvi-Kankaanpää. Ellin hyvät aikataulut vuodelta 1971 voi ottaa käyttöön sellaisinaan.

      • Anonyymi

        Se ei oikein onnistu sillä yhteiskunta on sosialisoinut Tampereen ja Nokian alueen liikenteen ja se pitää siellä monopolia käsi veronmaksajien taskuilla


      • Anonyymi

        Olen kulkenut matkustajana tuolla linjalla 80-luvun lopulla, eikä silloinkaan muita kulkijoita juuri ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei oikein onnistu sillä yhteiskunta on sosialisoinut Tampereen ja Nokian alueen liikenteen ja se pitää siellä monopolia käsi veronmaksajien taskuilla

        Ennen taasen liikenne perustui muutaman yksittäisen suvun lähes ikiaikaisiin sukuoikeuksiin, mikä ei ollut millään muotoa hyväksyttävä malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen taasen liikenne perustui muutaman yksittäisen suvun lähes ikiaikaisiin sukuoikeuksiin, mikä ei ollut millään muotoa hyväksyttävä malli.

        Miksei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen taasen liikenne perustui muutaman yksittäisen suvun lähes ikiaikaisiin sukuoikeuksiin, mikä ei ollut millään muotoa hyväksyttävä malli.

        Ollaanpa tästä mallista mitä mieltä tahansa, silloin joukkoliikenne oikeasti palveli kansalaisia. Autoton kansalainen saattoi laskea sen varaan, että linja-autolla pääsee lähes mihin tahansa Suomessa myös viikonloppuisin ja koulujen loma-aikoina. Palvelut ovat romahtaneet tuosta merkittävästi vain reilussa kymmenessä vuodessa. Missähän mahtaa olla vika? Yhteiskunta kuitenkin satsaa joukkoliikenteeseen moninkertaisia rahamääriä aikaisempaan verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei

        Koska Lauri ja Pekka ovat niin sanoneet, ja minä uskon Lauriin ja Pekka, kaikkeen mitä he ovat sanoneet ja sanovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Lauri ja Pekka ovat niin sanoneet, ja minä uskon Lauriin ja Pekka, kaikkeen mitä he ovat sanoneet ja sanovat.

        Kuten esim. rahti kuuluu kuorma-autoihin ja matkustajat linja-autoihin? Matkustajat eivät ole linja-autoasemilla, vaan moottoriteiden rampeilla? Meidän lipuissamme ei ole lisämaksuja? Luotettavaa liikennöintiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen taasen liikenne perustui muutaman yksittäisen suvun lähes ikiaikaisiin sukuoikeuksiin, mikä ei ollut millään muotoa hyväksyttävä malli.

        Siis viittaat Elli Saarikon tapaisiin sukuoikeusparonittariin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Lauri ja Pekka ovat niin sanoneet, ja minä uskon Lauriin ja Pekka, kaikkeen mitä he ovat sanoneet ja sanovat.

        Minkä Pekka ja Lauri ovat tietoonne saattaneet joko sanoin, opetuksin, julistuksin, majesteetillisin teoin tai uskottujen välikättensä kautta, sitä älkööt paronimieliset kiistäkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis viittaat Elli Saarikon tapaisiin sukuoikeusparonittariin?

        Elli Saarikko kuljetti alkuaikoinaan rahtia hevosella Suodenniemeltä Tampereelle eikä ollut mikään kultalusikka suussa syntynyt sukuoikeussyöttiläs. Hän ansaitsee suuren kunnioituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis viittaat Elli Saarikon tapaisiin sukuoikeusparonittariin?

        Suosittelen käyntiä Lavian linja-automuseossa kesällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elli Saarikko kuljetti alkuaikoinaan rahtia hevosella Suodenniemeltä Tampereelle eikä ollut mikään kultalusikka suussa syntynyt sukuoikeussyöttiläs. Hän ansaitsee suuren kunnioituksen.

        Eipä muut päässeet liikennöimään Tampereelta Häijään kautta Sävinkylälle? Monopolihan se oli Ellillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elli Saarikko kuljetti alkuaikoinaan rahtia hevosella Suodenniemeltä Tampereelle eikä ollut mikään kultalusikka suussa syntynyt sukuoikeussyöttiläs. Hän ansaitsee suuren kunnioituksen.

        Eihän Elli ollut muu kuin sukuoikeusparonitar, jolle oli myönnetty sukuoikeudet ajamilleen reiteille. Lauri-uskovaiset ovat siitä kummallista porukkaa, että he ovat tuominneet linja-autoliikenteen uranuurtajien jälkeläiset sukuoikeussyöttiläiksi, samalla kun ilmeisesti monetkin nauttivat isiensä heille jättämistä "kovalla työllä" ansaituista perinnöistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      221
      4086
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2583
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2295
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      80
      1400
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      86
      1288
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1149
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      75
      1037
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      903
    9. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      881
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      876
    Aihe