Tuli mieleen tuota telepatiakeskustelua lukiessa että aiheuttaako telepatiaan uskominen tai muut skitsofrenian oireet muillekin pakko-ajatuksia tai jopa pakkotoimintoja?
Jos siis pelkää, että ajatuksia voidaan nähdä tai lukea, niin tuleeko muille noloja, kiusallisia, häpeällisiä tai muuten sellaisia ajatuksia mitä ei halua ajatella ja aiheuttaako tämä että niitä alkaa rituaalinomaisesti selittää päässään, vaikka ei uskoisi että ajatuksia oikeasti kuullaan, ja sitten kun sitä selittelee tulee yleensä vaan uusi pakkoajatus ja kierrettä siellä päässä on vaikea katkaista.
Entäs sellainen että pelkää että tulee ajatus ja sitten tulee joku nolo ajatus joko tai siellä psykoottisessa maailmassa paha ajatus joka voidaan ymmärtää väärin tai joka ei siellä psykoottisessa jutussa pidä paikkaansa, tai ole ollenkaan sen mukainen mitä siellä uskoisin tai valitsisin tai oikeasti ajattelisin. Sitten siellä (omassa maailmassa mistä on koko Suomi mukana) käsitetään väärin siksi että pelkään että tulee ajatus ja tulee ajatus, ja joudun selittelemään ajatuksia tai yrittämään voittaa niitä.
Laitan myös vaatteita päälle monta kertaa välillä uskomusteni takia, eli uskon että käy jotain pahaa jos en onnistu laittamaan vaatetta päälle itse (jonkun muun käsi laittaa sen) ja yritän monta kertaa että saan vaatteen päälle ja heitän välillä vaikka teen tai jopa teemukin pois, kun on uskomus että niissä on jotain. heitän vaatteitakin pois välillä kun ne on muka "niiltä". Ensin pyörii mielessä pakkoajatus että pitää heittää pois ja lopulta heitän.
Ajatukset eivät ollenkaan kulje enää normaaleja ratoja. Niitä pakkoajatuksia tulee ihan joka päivä monta ja ne ovat, kuten pakko-oireisessa häiriössä, sellaisia jotka on jotenkin päinvastaisia sille mitä oikeasti ajattelisin, haluaisin tai valitsisin. Sillä erotuksella että ne liittyy (yleensä) siihen mun psykoottiseen maailmaan. Voi olla vaikka että pelkään että mun luullaan varastaneen kaupasta, siellä missä kaikki on mukana, ja sitten tulee ajatus että varastin ja että tunnustan, vaikka en oikeasti varastanut. Sitten selittelen pakonomaisesti, yleisemmin ääneen.
Sitten saatan vaikka pelätä että mun luullaan laittaneen kärpänen mikroon ja sitten tulee ajatus että laitoin vaikka en laittanut ja selittelen sitä sitten pakonomaisesti mielessäni tai ääneen, että tuli pakkoajatus enkä ole oikeasti tehnyt sitä, enkä ehkä "voita" siellä omassa maailmassa nopeasti tai kokonaan pahimmillaan moneen viikkoon jotain asiaa.
Mulle tuli kerran ajatus että mun hiukset ois saatanalta ja selittelen pakonomaisesti että en ole pyytänyt saatanalta hiuksia tai mitään, muutakaan. En ole kyllä kristitty mutta paholainen on monessa uskonnossa.
Onko siis muillakin tällaista, pakko-ajatusten sekoittumista psykoosiin? Telepatiahäiriö, siksi kutsuin sitä 15-vuotiaana kun se alkoi, ja nimellä aivovuoto, kun koin että pää vuotaa ajatuksia ulkopuolisille. En hallinnut ajatuksia ja koin että niitä menee toisille ja kaikille meni tosi noloja ja kiusallisia ajatuksia. Lopulta sitten romahdin ja siitä tuli psykoosi.
Skitsofrenia ja pakko-oireinen häiriö
0
102
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1395514
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253496Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1142740- 472428
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631831Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491770- 321587
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201586- 281520
- 201516