Orpon hallitus jakaa miljardeja omilleen

Vihreiden vappuouhe, Sofia Virran:
https://www.verdelehti.fi/2025/05/02/sofia-virta-vappupuheessa-orpon-hallitus-jakaa-vappumiljardeja-omilleen/
Oikeisto hallitusten politiikka on aina sama. Rahaa ei ole, mutta sitten kun rikkaille annetaan rahaa, sitten sitä onkin.

Kommenttini: Valtiolla on aina rahaa, kyse on siitä, keneltä sitä otetaan ja kenelle annetaan.

Nyt kun on velkakriisi, voitaisiin kaikki omaisuus puolittaa ja puolet pakkolunastaa valtiolle. Suuret omaisuudet. Tällaisiin ei vaan suostuta vaan rahat otetaan aina massoilta, köyhiltä ja keskituloisilta jollakin konstilla, kun rahoja puuttuu. Sillai saa pienilläkin korotuksilla suuria summia.

Toimitaan ikäänkuin ei kriisiä olisikaan ja ajaudutaan suurempiin ja suurempiin kriiseihin. Sama maailmantaloudessa, jota kukaan ei hallitse. Paikkaillut aiheuttavat vaan lopulta suuremman purkauksen. Ja suurvaltojen itsekkyys, kuten nyt Putin, Trump ja Xi.

Kuohuntaa edessä väistämättä.

4

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Suomeen velkakriisin aiheutti Sanna Marinin hallitus. Vaikka rahaa ei ollut, kuulutettiin suuresti, että rahaa on: "pankit jakaa ja valtio takaa".
      Vasemmistovetoiset hallitukset ovat aiemminkin aiheuttaneet Suomeen velkakriisin.

• UUSI

Suomen velkakriisi on krooninen ja keinotekoinen juttu. Rahaa on, eikä velkaa tarvi ottaa. Talouspolitiikka vaan on aina sellaista, ettei oteta rikkailta, vaan aina köyhiltä, ja sama jakamisen suhteen. Pitäisi pakkolunastaa kaikki suuromaisuus puoliksi ja kansallistaa suurteollisuus ja pankit. Sillä kriisistä selvittäisiin.

Valtio voi aina keksiä kaikenlaisia, maksuja, veroja ja tulleja ym. rahat ei lopu koskaan. Ja harjoittaa voitollista liiketoimintaa ja säästää ja karsia byrokratiaa jne. Eivät vaan mene läpi.

• Anonyymi
      UUSI

Veroalesta hyötyy yli 90% työtätekevistä työntekijöistä. Vihervasurit on ihan pihalla kaikesta metsiäkin ne avohakkaa.

• UUSI

Oikeisto haluaa aina veronalennuksia, koska verot on kansalle ainoa tapa, millä rikkailta saadaan käytännössä rahaa yhteisiin asioihin. Ja verotuksessa on monta tapaa miten se hoidetaan, kuinka paljon otetaan tavallisilta ihmisiltä ja köyhiltä ja kuinka paljon rikkailta. Ja tärkeää on miten mikäkin tapa vaikuttaa kokonaistalouteen. Näissä on jatkuva luokkataistelu ja kompromisseja ja harhautusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3335
    2. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      16
      2799
    3. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      451
      1590
    4. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      123
      1441
    5. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      216
      1371
    6. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      116
      1370
    7. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      550
      1351
    8. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      113
      1265
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46