Vihreiden vappuouhe, Sofia Virran:
https://www.verdelehti.fi/2025/05/02/sofia-virta-vappupuheessa-orpon-hallitus-jakaa-vappumiljardeja-omilleen/
Oikeisto hallitusten politiikka on aina sama. Rahaa ei ole, mutta sitten kun rikkaille annetaan rahaa, sitten sitä onkin.
Kommenttini: Valtiolla on aina rahaa, kyse on siitä, keneltä sitä otetaan ja kenelle annetaan.
Nyt kun on velkakriisi, voitaisiin kaikki omaisuus puolittaa ja puolet pakkolunastaa valtiolle. Suuret omaisuudet. Tällaisiin ei vaan suostuta vaan rahat otetaan aina massoilta, köyhiltä ja keskituloisilta jollakin konstilla, kun rahoja puuttuu. Sillai saa pienilläkin korotuksilla suuria summia.
Toimitaan ikäänkuin ei kriisiä olisikaan ja ajaudutaan suurempiin ja suurempiin kriiseihin. Sama maailmantaloudessa, jota kukaan ei hallitse. Paikkaillut aiheuttavat vaan lopulta suuremman purkauksen. Ja suurvaltojen itsekkyys, kuten nyt Putin, Trump ja Xi.
Kuohuntaa edessä väistämättä.
Orpon hallitus jakaa miljardeja omilleen
4
52
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Suomeen velkakriisin aiheutti Sanna Marinin hallitus. Vaikka rahaa ei ollut, kuulutettiin suuresti, että rahaa on: "pankit jakaa ja valtio takaa".
Vasemmistovetoiset hallitukset ovat aiemminkin aiheuttaneet Suomeen velkakriisin.Suomen velkakriisi on krooninen ja keinotekoinen juttu. Rahaa on, eikä velkaa tarvi ottaa. Talouspolitiikka vaan on aina sellaista, ettei oteta rikkailta, vaan aina köyhiltä, ja sama jakamisen suhteen. Pitäisi pakkolunastaa kaikki suuromaisuus puoliksi ja kansallistaa suurteollisuus ja pankit. Sillä kriisistä selvittäisiin.
Valtio voi aina keksiä kaikenlaisia, maksuja, veroja ja tulleja ym. rahat ei lopu koskaan. Ja harjoittaa voitollista liiketoimintaa ja säästää ja karsia byrokratiaa jne. Eivät vaan mene läpi.
- AnonyymiUUSI
Veroalesta hyötyy yli 90% työtätekevistä työntekijöistä. Vihervasurit on ihan pihalla kaikesta metsiäkin ne avohakkaa.
Oikeisto haluaa aina veronalennuksia, koska verot on kansalle ainoa tapa, millä rikkailta saadaan käytännössä rahaa yhteisiin asioihin. Ja verotuksessa on monta tapaa miten se hoidetaan, kuinka paljon otetaan tavallisilta ihmisiltä ja köyhiltä ja kuinka paljon rikkailta. Ja tärkeää on miten mikäkin tapa vaikuttaa kokonaistalouteen. Näissä on jatkuva luokkataistelu ja kompromisseja ja harhautusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2333335Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa162799Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi4511590Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1231441Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2161371- 1161370
Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa5501351- 1131265
- 46994
- 66974