Kun rakentaminen uuden lain mukaan tarvisee rakennusluvan, mikä on rakennus?
Tarvitsen. säänsuojaa ja piiloon katseilta tilaa.
Sellaista tilaa saa edullisesti ja nopeasti telttakatoksella tai pressuhallilla.
Onko minun siis aneltava kunnalta lupa pystyttää teltta?
Onko teltta rakennus?
Jossain uutta rakennuslakia koskevassa jutussa puhuttiin alle 0,3 aarin kokoisesta rakennuksesta ja liedestä.
Miten nuivia virkamiehet ovat?
Nythän on menossa suuri puhdistus ja kaikki joka ei ole mieleen halutaan hävittää, tunkion tonkijat ja silmäsairaat terrorisoivat kunnissa suurella innolla ja kiireellä.
Aikeissa on piilottaa erilaista tavaraa naapurien ja ympäristöihmisten silmistä.
Projektini etenevät hitaasti ja ohikulkijoiden mielestä aarteeni ovat romua ja roinaa, vaikka usein ne ovat myöhempää tarvetta varten säilytettävää raaka-ainetta.
Useissa tapauksissa kyseessä on vieläpä kulttuurihistorian säilyttäminen tuleville polville.
Uusi rakennuslaki ja näkösuoja
12
584
Vastaukset
- Anonyymi
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/saadoskokoelma/2023/751#OT0
Toimineeko linkki, mutta ihan sieltä rakentamislaista se rakennuksen määritelmä löytyy (2. pykälä). Luvanvaraisuus puolestaan pykälässä 42. - Anonyymi
C-talossa olevat maitotonkat eivät kiinnosta ketään! kulttuurihistoriallisesti turhanpäiväistä. vanha rotansyömä keinu takapihalla, josta hän kyylää kulkijoita.
Tämä kyylä sais pysyä mökillään, vanhassa läävässä. Liekö maalihuurut sulattaneet viimeisetkin aivosolut- Anonyymi00008
Mauttomat jouluvalit takapihalla! Harmaalla kääpällä ei tyylitajuu. Sairas valehtelija
Hoitoon menisit!
- Anonyymi00010
Seurakunta ei osta pilviveikoille tai puliakoille autoja vaikka kuinka kävisitte kerjäämässä!
- Anonyymi00012
Ky...tätkin kuolee viinaan Kontiolahdessa. :)
- Anonyymi00013
Passat ukko valittaa/valehtelee toisista ihmisistä heidän selän takanaan jotta itse saisi pitää autoaan ulko-oven edessä kesäisin. Raukka tyyppi
- Anonyymi00014
Passat kyylä tietää rakennuksista kaike vahtii rintamies taloo rinta_rottinkilla
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Passat kyylä tietää rakennuksista kaike vahtii rintamies taloo rinta_rottinkilla
Vaikkei sitä tyhmempi heti humaakaa!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2502646Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka162180Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3261897- 1031639
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois891565Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001250- 671210
- 251131
- 501093
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731026