Kirjailija Kaari Utrio saa lohtua luonnosta. Luonnossa liikkuessa hurahtaa
tuntu jos toinenkin. Hän asuu maalla. Ei kaipaa Helsinkiin enää.
Kaari luopui kaunokirjallisuuden kirjoittamisesta seitsemän vuotta sitten. Hän oli jo päättänyt lopettaa ja viimeinen romaani oli painossa, kun puoliso kuoli yllättäen sairauskohtaukseen keskelle katua.
– Se oli hirveän raskas tapahtuma ja odottamaton tragedia. Sen jälkeen on ollut vaikeaa selvitä elämässä eteenpäin.
Suru on muuttunut möykyksi, peruskiveksi, joka kulkee mukana. Siltä ikävä Kaarista tuntuu.
Vaihtuvat maastot, vuodenajat ja eläimet tuottavat mielihyvää. Kaari tarkkailee lenkeillään varsinkin peuroja ja palokärkiä.
Luonto yhdisti myös puolison kanssa. He kalastivat kolmekymmentä vuotta verkoilla kuhaa Painio-järvellä. Kaari souti ja Kai koki verkkoja.
– Liikuimme niin paljon luonnossa yhdessä, että nykyään saan sieltä lohtua ikävään. Illalla isossa talossa saatan tuntea itseni yksinäiseksi, mutta luonnossa en koskaan. Siellä oloni on rauhallinen ja tyytyväinen.
https://www.etlehti.fi/artikkeli/ihmiset/kaari-utrio-isossa-talossani-saatan-tuntea-yksinaisyytta-luonnossa-en-koskaan
Mistä sinä saat lohtua ikävään ?
9
88
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Juttelen kaipaamilleni kuolleille. Kuulevat, tai eivät, omaa oloani se helpottaa. Elän illuusiossa, että he ovat edelleen kanssani.
- AnonyymiUUSI
Kuolleet rakkaat ovat todella kanssamme, sydämmissämme. Ja oman maallisen matkan päätyttyä tapaamme jälleen.
Muistelen edesmenneitä minäkin.
Saan lohtua änikirjoista ja virkkaamisesta. Kun saan jotain kaunista aikaiseksi samalla kun kuuntelen jotain mukavaa kirjaa niin huolet menevät taka-alalle.- AnonyymiUUSI
Soitan omille jälkeläisilleni,
lähden hienan ulkoileen,
suunnittelen jotain uutta tekemistä käsilläni
toteutan pikkuhiljaa sen,
kaikein parhaiten suru ja ikävä häipyy mielesen käsityön parissa ja samalla kuunella radiosta mieleistä kaunista musiikkia tai puheohjelmaa,
tai katson TV:tä jos on mielistä ohjelmaa,
olen opetellu ottamaan päikkäreitä, nukahdan sohvalle,
en pidä tästä vanhan ihmisen elämästä missää muodossa,
haluisin kuolla pois,
puoliso ja kaikki täreät elämääni vaikuttaneet ihmiset ovat jo kuolleet, - AnonyymiUUSI
Näen poisnukkuneet rakkaat jälkeläisissäni. Jopa lastenlastenlapsissa on selvästi minulta ja miesvainaalta perittyjä piirteitä niin ulkonäössä kuin luonteessa. Mieheni jättämältä rahastotililtä laitan ainajoululahjaksi kaikille nuorille ja lapsille rahasumman,
- AnonyymiUUSI
En oikein mistään saa lohtua. On vain yritettävä tehdä jotain, syventyä
johonkin ja kestettävä. Luonnossa kulkeminen tekee päinvastoin
usein surulliseksikin, koska yhdessä kuljettiin luonnossa. Se tuo liikaa
muistoja mieleen, ne koskevat, koska uusia muistoja ei enää tule
milloinkaan. - AnonyymiUUSI
Muistan, kun tuli tieto Kai Linnilän yllättävästä kuolemasta.
Kaari Utrio kertoo:
Kaari luopui kaunokirjallisuuden kirjoittamisesta seitsemän vuotta sitten. Hän oli jo päättänyt lopettaa ja viimeinen romaani oli painossa, kun puoliso kuoli yllättäen sairauskohtaukseen keskelle katua.
– Se oli hirveän raskas tapahtuma ja odottamaton tragedia. Sen jälkeen on ollut vaikeaa selvitä elämässä eteenpäin.
Suru on muuttunut möykyksi, peruskiveksi, joka kulkee mukana. Siltä ikävä Kaarista tuntuu.- AnonyymiUUSI
AIKA PARANTAA ,
SURU ON IKUSTA MUTTA SE MUUTTAA MUOTOAAN AJAN KULUESSA
SURUN KANSSA VAIN PITÄÄ ELÄÄ !
- AnonyymiUUSI
Siitä, että pääsen itsekin pois pian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2122908Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2131289Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1181259Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi3591166- 1111063
- 921033
Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa402991- 66914
- 46904
- 53891