Kapea väylä parkkipaikalla ja ainoa mahdollisuus poistua sieltä oli peruuttaa väylää pitkin , kun parkkiruudusta ajoi auto eteen juuri kohdalla ja tökkäsin etulokariin lommon. Toki huomasin peilistä, että auto alkaa tulla eteen ja junttasin jarrua, mutta ei ehtinyt pysähtyä. Totesivat vakuutusyhtiössä, että minä olen syyllinen. En vienyt sitä pitemmälle. Olisiko pitänyt, mitä mieltä?
Kolari P-paikalla.
13
125
Vastaukset
- Anonyymi
Pysäköintiruudusta lähtevä on lähtökohtaisesti väistämisvelvollinen. En usko, että väylällä peruuttaminen mitenkään kumoaa parkkiruudusta lähtevän väistämisvelvollisuutta.
- Anonyymi
Jäi sanomatta vielä se, että se ruudussa oleva auto oli pakun takana, joten eihän hän nähnyt mitään mitä tapahtuu väylällä. Itse olen myös samaa mieltä, että vastapuoli oli syyllinen, mutta vakuutusvirkailija ja vastapuoli olivat tuttuja keskenään ja katsoin toivottomaksi tilanteen.
- Anonyymi
Ajoneuvolla saa peruuttaa tai sen saa kääntää vain, jos se ei vaaranna turvallisuutta, eikä
haittaa tarpeettomasti muuta liikennettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoneuvolla saa peruuttaa tai sen saa kääntää vain, jos se ei vaaranna turvallisuutta, eikä
haittaa tarpeettomasti muuta liikennettä.Ei tuokaan kuitenkaan taida kumota ruudusta lähtevän väistämisvelvollisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäi sanomatta vielä se, että se ruudussa oleva auto oli pakun takana, joten eihän hän nähnyt mitään mitä tapahtuu väylällä. Itse olen myös samaa mieltä, että vastapuoli oli syyllinen, mutta vakuutusvirkailija ja vastapuoli olivat tuttuja keskenään ja katsoin toivottomaksi tilanteen.
Tuttuja keskenään, juu. Kaikki uskoo että kaikki tuo on totta.
- Anonyymi
Jos peruuttamassa peilistä näkee ja etulokariin osuu niin joko sä oot menny aika kovaa ettei ehtiny pysähtyä sitä ennen.
- Anonyymi
Tai sitten mitä? Joko sanan perusteella on odotettavissa jokin toinen vaihtoehto. Joko sitä tai sitten tätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten mitä? Joko sanan perusteella on odotettavissa jokin toinen vaihtoehto. Joko sitä tai sitten tätä.
Se, että se tuli pakun takaa vaikutti asiaan. Ei nähnyt mitään ja tuli eteen. Onko oikein?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että se tuli pakun takaa vaikutti asiaan. Ei nähnyt mitään ja tuli eteen. Onko oikein?
Oikein on, mutta silti ja siitä huolimatta, se ruudusta tulija on se syyllinen, joten oli kannattanut viedä asia eteenpäin eikä tyytyä väärään kohteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein on, mutta silti ja siitä huolimatta, se ruudusta tulija on se syyllinen, joten oli kannattanut viedä asia eteenpäin eikä tyytyä väärään kohteluun.
Olivat sitä mieltä, että peruuttaja on aina syyllinen ja kun en tiennyt asiasta enempää, niin tyydyin siihen.
- Anonyymi
Selvä homma, toinen tuli ja ehti pysähtyä.
Sä et ja osuit. Peruutit vielä ja toinen tuli etuperin.
Sun vika, ei saa osua paikallaan olevaan autoon.- Anonyymi
Pysäköintialueen tiemaalauksen (M3) osalta sanotaan seuraavaa:
"Liikennemerkillä osoitettu pysäköintialue erotetaan ajoradasta yhtenäisellä valkoisella viivalla. Samanlaisella viivalla voidaan osoittaa ajoneuvojen sijoitus alueen sisällä. Pihakadulla pysäköintialue voidaan osoittaa ilman liikennemerkkiä."
Pysäköintiruutu on ajoradasta erotettu alue ja sieltä lähtevä väistää. - Anonyymi
Kuka väittää, että se ehti pysähtyä? Ei vaan ehtinyt, vaan oli liikkeessä, kun kolahti. Ajoi eteen jyyri kun olin kohdakka. Pakun takaa ajoi eteen näkemättä yhtään, mitä väylällä tapahtuu. Olinko siis syyllinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517323Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?425142HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3012833- 1552189
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki332013- 241734
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1401678Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4091606mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111497Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E141379