🔴 Jos pastori Raimo Mäkelä ei olisi v. 1997 julkaissut kirjaa "Naamiona terve mieli", Suomessa ei tänäkään päivänä puhuttaisi narsismista muualla kuin psykologien ja psykiatrien keskuudessa. Mäkelä popularisoi aiheen ja teki siitä ikuisen ja päättymättömän muoti-ilmiön johon naiset tarttuivat.
Näytä minulle aikakauslehti, jossa pystytään olemaan kokonainen kuukausi ilman, että kirjoitetaan narsismista, niin minä näytän sinulle lehden jossa ei ole yhtään naistoimittajaa. Iltapäivälehtien kohdalla jo viikkokin ilman pakollista narsismiartikkelia on mahdoton.
Narsismifobia on vähän niin kuin rokotekammo: surrealistinen ja irrationaalinen pelko, joka jäytää naissukupuolen mieltä. Samalla se on myös tekosyy miesvihaan ja feminismiin. Ei tiennyt Mäkelä, millaisen pirun laski irti.
Tosiasiassa jo monet psykiatritkin ovat lopen kyllästyneet jatkuvaan narsismista jauhamiseen mediassa. Kyseessä kun on lääketieteellisen diagnosoinnin vaativa sairaus, jota ei saa käyttää tuosta vain leimakirveenä työpaikan kahvitupakeskusteluissa.
Äskettäin muuan ansioitunut psykiatri avautui siitä, miten absurdia on, kun maallikot leikkivät asiantuntijoita ja tuomitsevat ihmisiä narsisteiksi ainoastaan voidakseen leimata ja kiusata toisia työpaikoillaan. Todellisuudessa kun narsisteja on vain häviävän vähän.
Narsisteja on joka paikassa
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1616120
- 755359
- 994375
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753750Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603418- 443020
- 152357
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582099- 462055
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381783