Köytyskö tietoa seuraavaan?
Täytän pian 70 ja perustan uutta osakeyhtiötä.
Koskeeko yel pakollisuus myös tässä tapauksessa?
Minustahan ei mene palkkatöissäkään työantaja kuluja ja se ei kerrytä myöskään eläkettä!
Yrittäjäeläke
10
261
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ne sulle tuossa iässä yeliä enää myönnä
- Anonyymi
68 ja sitä vanhempia ei tarvitse ottaa lakisääteistä yel-vakuutusta.
- Anonyymi
Ylipäätään vanhuuseläkkeellä olijoiden ei tarvitse YEL:iä enää maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylipäätään vanhuuseläkkeellä olijoiden ei tarvitse YEL:iä enää maksaa.
Juu ei, jos on jo vanhuuseläkkeellä.
- Anonyymi
nollauruukoko eläke sääsröt valtio ottaa yeirräjhäeläkkkeen sääsräör kokonan hallintaan syöttääkseen Zelenskiä lihafasmmaksi jsa isommaksi
- Anonyymi
Menikö vähän pitkäksi?
Valtio ei ole kerännyt yrittäjiltä eläkerahastoihin yhtään mitään. Valtio ei edes hoida yrittäjäeläkevakuutusta.
Yel ei ole rahastoiva eli mitään yel-rahastoja eli säästöjä ei ole niissä yksityisissä työeläkeyhtiöissäkään, jotka yel-vakuutusta hoitavat.
Valtio osallistuu vain tukemalla yrittäjien eläkevakuutuksia, koska YEL itsessään ei pärjäisi. Toisin kuin palkansaajien TyEL
Ole siis huoleti, YEL-vakuutuksen rahoilla ei tueta Ukrainaa sen puolustaessaan itsenäisyyttään ja olemassaoloaan Venäjän hyökkäystä vastaan.
- Anonyymi
nollautuupi, valtio nollaa nuokin uudella lailla jotta Zelensky saa shampaa ja pyssyjä lisää.
Interpol vahtii jotta eläkesäästöjä ei siirrellämuualle vaan kaikki Suomen valtiolle- Anonyymi
YEL-vakuutuksesta itsestään ei valtio löydä rahaa. Vain, jos valtio lopettaa YEL:n ja MYEL:n tukemisen eli eläkkeellä olevien yrittäjien eläkkeitä.. Siinä.säästyisi muutamia satoja miljoonia.
Noilla rahoilla ei ratkaisevasti voitaisi tukea Ukrainan puolustautumista Venäjä hyökkäystä vastaan.,
- Anonyymi
Ei koske, koska olet eläkeläinen, eikä eläkettä kerry enää yli 68 vuotiaalle.
Olen itse 69 vuotias ja vielä kaksi kuukautta töissä, eikä minun ole tarvinnut enää maksaa eläkettä, ja nostin loput eläkkeestäni 68 vuotiaana.
En ole yrittäjä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568