Moi mä oon noin 41-42kg mut mahasta vielä viikko sitten tosi lihava ja nyt se on huomattavasti pienentynyt ja tullu lättänämmäks .Mua ei oo halunnu syödä makeaa melkein ollenkaan ja haukun itseeni läskiksi ja eilen en syönyt ku yhen pienen kurkunplaan ja tuntu siltä ku olisin ollu sushi buffassa ja syöny sillee et vatsaan sattuu. Ku Mulla ei oo enää ruokahalua laisinkaan oon pärjänny päivässä pienellä jugurtilla oon siis 11v Ja vatsa on pienentyny niinku tosi paljon viikon sisässä ONKO MULLA ANOREXIA😭😭
ONKO MULLA ANOREXIA ALKAMASSA
5
61
Vastaukset
- Anonyymi
Vatsa pullistuu ilmasta, kun ei syö juuri mitään. Oletko koskaan nähnyt kuvia oikeasti nälänhätää kärsivistä lapsista? Niillä on iso pää, tikkulaihat käsivarret ja jalat, mutta valtava vatsa.
11-vuotiaalla terveellä lapsella kuuluu olla sievä vatsakumpu. - Anonyymi
Ehkä sulla on anorexia tai syöpä.
- Anonyymi
On varmasti anorexia tai jotain vakavampaa. Eihän kukaan noin vähällä pärjää. Syödä täytyisi enemmän, muuten tulee oireita koko elimistöön. Esim. aivot alkaa kutistumaan. Kirjoittamasi perusteella voisi todennäköisesti olla anorexia, sekin on vakava häiriö, josta pääset kyllä eroon, kun todella ajoissa haet apua. Kannattaa lukea sen vaaroista ajoissa. Sekin usein johtaa kuolemaan. Mutta muussa tapauksessa se onkin sitten jotain yhtä vakavaa fyysistä, syöpä esim. Ei voi enempää sanoa näin kirjoitusten perusteella. Toivottavasti asiasi järjestyy. Ole aktiivinen avunhakemisessa. Olet aika nuori, niin vanhemmat varmasti tarjoo aika paljonkin apua sinun tilanteeseen, että selviät.
- Anonyymi
Olet pärjännyt jugurtilla. Et kauan pärjää. Etkä nytkään pärjää täydellä tehollasi. Ajatustoimintasi heikkenee. Ei kukaan laihduttajakaan pärjää tolla vähällä. Anoreksia voi olla sinulla todennäköinen, mutta toki syöpäkin, jos ei ruoka vain maistu ja muutakin heikkoutta, ym. oireita ilmenee. Hae apua pian, koska molemmat on vaarallisia.
Anoreksiassa sinun aivot kärsii, ja et ehkä tajua kaikkia asioita. Syöt liian vähän, mutta et kohta tajua sitä. Se on todella paha tauti. Sydän kärsii, ja se voi jopa pysähtyä lopulta. Syöpä on myös vakava sairaus, ja kärsimykset voi olla lopuksi sietämättömät. Usein nuorena syöpäsairaudet parannetaan onnistuneesti. Eikä toi painosi kuullosta kyllä mitenkään kovin suurelta. Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne ja saitkin jo vinkkejä. Minäkin kannusta sinua kertomaan tilanteestasi vanhemmillesi sekä esim. koulussa terveydenhoitajalle.
Laitan tähän lisäksi vinkiksi ryhmächattejä, joissa voi keskustella mm. seuraavista aiheista: Askarruttaako syöminen, ruoka tai liikunta? Onko oma kehosuhde vinksallaan?
Syömishäiriöliitto – SYLI ry:llä on Tukinetissä ryhmächattejä, joissa voi keskustella edellä mainituista https://tukinet.net/teemat/syli-chat-1903200558/ryhmachatit/
Myös Etelän-SYLI ry:llä on Tukinetissä ryhmächattejä, joissa voi jakaa mm. syömiseen, liikkumiseen tai kehonkuvaan liittyviä haasteita yhdessä ryhmäläisten ja vertaistukiohjaajien kanssa. https://tukinet.net/teemat/etelan-sylin-ryhmachat/ryhmachatit/
Chatit ovat avoimia kaikille, joita teemat koskettavat ja keskustelut niissä käydään anonyymisti nimimerkeillä.
Tukinetistä löytyy paljon muitakin palveluita, joista voi halutessaan saada sekä henkilökohtaista että ryhmämuotoista tukea. https://tukinet.net/
Osassa palveluista edellytetään anonyymiä rekisteröitymistä sivustolle, osaan pääsee ilmankin.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1195447
- 715168
- 914194
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753650Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603268- 432851
- 152317
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️572020- 421872
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381713