Tyhmä kysymys

Tulppaani

Minulle on tulossa ystävä Venäjältä muutaman päivän päästä, ja näemme ensimmäistä kertaa, niin tiedän että Venäläisessä kulttuurissa tapana on antaa lahjoja, hän tulee minun luokseni nukkumaan ja syömään, pitääkö minun ostaa hänelle joku "lahja" vai sitten vasta kun menen hänen luokseen vastavierailulle? En halua loukata häntä.. Kiitos etukäteen:)

6

1283

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestä

se on sellai,että lahja annetaan vasta sitten kun menet hänen tykö!

• antaisin

lahjan muistoksi, naiselle kukkia jo tuliaisiksi!

• altavastaaja

Sitten on vielä tälläinenkin näkemys, että Suomessa on tapana olla 'vain' vieraanvarainen ja kuljettaa vierasta paikoissa. Sekin riittää. Ei aina tarvitse olla rähmälläänkään. Meillä on ihan hyvä kulttuuri.

• on tapana antaa.

Kun vieras lähtee pois, on tapana antaa pieni lahja. Eikä se koske pelkästään "virallisia" tapaamisia. Ei sen tarvitse olla mitenkään arvokas, se on vain tapa.
      Vieras on varmaan tyytyväinen, jos suunnittelet jokaiselle oleskelupäivälle jotain yhteistä tekemistä (jos siihen on aikaa). Joku nähtävyys tai ostoksilla käynti, uimalareissu, museo tai vastaavaa. Ei siihen tarvitse aikaa käyttää koko päivää, lyhytkin "ohjelma" on hyvä.

• liikaa miettiä muiden maiden tapoja.eletään me tavallaan he tavallaan!

• katjakulta

Kun olin kylässä suomalaisella kaverillani Helsingissä, kaikki tuli suomalaisilla tavoilla. En saanut lahjaa hänestä, mutta olin erittäin tyytyväisenä kun me olimme käymässä kaupungissa. Mutta ihmettelin kun hän kutsuin minut kylään kotiin. Olen kuullut, että se ei ole tapa Suomessa.
      Minusta, jos te menette tapaamaan Suomessa, siis kannattaa seurata suomalaisilla tavoilla. Mutta kun hän kutsuu Venäjälle, siis tuolla on venäläisiä tavoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 153
      2016
    2. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      355
      1472
    3. Johanna Tukiainen oli seonut ja hyökännyt ystävänsä kimppuun.

Ollut suora lähetys ja repinyt hiuksista ystäväänsä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1034
    4. Olen Aito Narsisti

Kysykää mitä haluatte liittyen tähän aiheeseen. Joitain kokemuksiani asiaan liittyen voin harkintani mukaan jakaa.
      Sinkut
      279
      744
    5. PÄIVÄN KYSYMYS

Haluatko SINÄ afkaani-muslimin ministeriksi?
      Kajaani
      271
      639
    6. 33
      631
    7. Outo liikkuja

Tämä tyyppi josta kirjoitettiin Ähtärin Ilmoitustaululla. Joka yritti varastaa auton meijeritieltä. Hän liikkui koulut
      Ähtäri
      12
      621
    8. Mara puhuu narsuista

Eikö toi ämmä itse ole suurin sellainen?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      573
    9. Iso käsi pormestarille hyvin hoidetusta työstä

Puolangan kunta on siistinyt Paljakan rinteitä kesän aikana – yksi keskeneräinen lakiasia hidastaa vielä rinnekeskuksen
      Puolanka
      21
      534
    10. Onko tämä meidän yhteys

Vähän liian vaikeaa? Joskus voimakkaatkaan tunteet ei riitä.
      Ikävä
      42
      512
    Aihe