Suomi on rajusti velkaantunut maa ja velkaantuminen vain kasvaa kun pitää sijoittaa lisää vanhenevan väestön tarpeisiin ja esim. puolustusvoimien uuden kaluston hankkimiseen.
Hallitus on ajamassa Suomen raideleveyden muuttamista. Siis käsittämätön määrä miljardeja kankkulan kaivoon, Suomen junayhteydet vuosikausien kaaokseen kaiken muun kurimuksen keskellä, yksityisten yritysten kuten sahojen lopettamisia kun ei kannata uusia alueen rataverkkoja jne.
Tuota järjettömyyttä puolustellaan maanpuolustuksen parantumisella. Ja höpö höpö, junien telit vaihtamalla Haaparannassa/Torniossa junat kulkee molempien maiden välillä täysin normaalisti tuhannesosalla siitä hinnasta mitä raideleveyksien vaihto Suomessa kustantaisi.
Teknisestikin raideleveyden pienentäminen aiheuttaa suurempaa junien keinuntaa maan routiessa tai tiivistyessä kuormien alla ja samalla laskee käytettäviä nopeuksia.
Jonain päivänä meillä ehkä on naapurina demokraattinen Venäjä jonka kautta nykyisellä raideleveydellä ja kalustolla pääsisimme Kaukoidän markkinoille Koreaa ja Kiinaa myöten. Tuon edun menetämme kymmenien miljardien lisäksi jos hallituksen täysin vastuuttomat linjaukset rataleveyksien muutamiseksi toteutuvat, Meillä on miljardeille muutakin käyttöä, parannetaan niillä vaikka ihan oikeasti armeijan kykyjä pitää maa itsenäisenä.
Hallitus syöksemässä Suomea perikatoon
24
270
Vastaukset
- Anonyymi
Demareilla on kaikki koiran ominaisuudet paitsi LOJAALISUUS.
Terveisiä Pietariin.- Anonyymi
Sinulta on varmaan ihan turha odottaa lojaalisuutta Suomelle tai Suomen kansalle. Haaskaisit miljardit turhuuteen jotta ne olisivat pois tärkeämmistä kohteista. Onko sinulla paljonkin tuttuja Pietarissa?
- Anonyymi
Vanhempani ovat käyneet,
eivät aio mennä toista kertaa.
Kommunismi ei kiinnosta.- Anonyymi
Senkö vuoksi olet ryhtynyt putinistiksi ja Suomen vihaajaksi?
- Anonyymi
Rataleveyksiin menevillä rahoilla voisimme esim. ainakin kolminkertaistaa Suomen ilmavoimat. Kumpiko tuo enemmän huoltovarmuutta Suomelle, uudet raideleveydet vai ilmatilan hallinta?
- Anonyymi
Uudet raideleveydet tietenkin
- Anonyymi
Ehdottomasti kyllä.
Yhden hävittäjän kuljettama tavaramäärä on todella pieni painoltaan ja kooltaan.
Vaikka hävittäjiä olisi kolminkertainen määrä, niiden kuorma mahtuu yhteen rautatievaunuun.
- Anonyymi
Jo pelkästään lento- ja junaliikeenteen pysyvämmän luontoinen katkaisu Venäjälle tulee Suomelle massiivisen kalliiksi. Jonka rinnalla raideleveyden intergraatiohyödyt eu;n sisällä ovat täysin minimaalista luokkaa.
- Anonyymi
Mitä järkeä on "sijoittaa" vanheneviin kansalaisiin?
Millä logiikalla se on sijoitus ja miten se maksaa itsensä takaisin?
Kin sijoitetaan, rahaa saadaan enemmän kuin mitä käytetään. Niilä tuotoilla voidaan sitten maksaa vanhuksien kuluja. - Anonyymi
No mutta kohta suomessa taas uudet vaalit ja älykääpiöt äänestää taas sossukommareita ja vasuriliimalettejä,alkaa taas SUURET KULUTUSJUHLAT,rahaa annetaan kaikkien hippien juhliin ja kaikille kotona makaajille,siitä seuraa konkurssi.Mutta sehän on kommunistin elämäntapa,käydään toisen lompakolla.Ihme että kommarit vihaa rikkaita,jos rikkaita ei olisi,kenen lompakolta haettaisiin kaljabaariin massia. Aika lyhytkantoista ajattelua.
- Anonyymi
Onni onnettomuudessa on, että seuraava hallitus ei enään saa lisää velkaa.
Edellisetkin laskut on maksamatta.
sdp- Sannan persehallitus ( Saarikko ) laskelmoi väärin.
Juna puksuttaa kohti kalliota
vain loppusilausta vaille oleva
............ konkurssi
käy toteen. - Anonyymi
näyttää siltä että päätöksenteko pohjautuu enneminkin omia tavoitteita tukevien seikkojen poimintaan tutkimuksista, kuin kokonaisnäkemykseen päätöksentekoon vaikuttavista seikoista. Mm Finwatch arvostelee yhteisöveron alennusta
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/saksalaisprofessori-artyi-suomen-laskelmista-kertoo-yle-nyt-tuli-jyrahdys-pohja-putosi-veroalelta/76d0aec7-1786-4e95-b6c7-d6a98fd808b8
Imekkös se sitten jos toimista karkaa tuloksellisuus . - Anonyymi
Junan purkaminen ja lastaaminen toiseen junaan ei tuntia kauemmin vie esim. Tornion ratapihalla. Järjetöntä edes kuvitella Suomen raideleveyden muutoksia kun kymmenien miljardien panostuksella ei saataisi mitään uutta nykyisten rautateiden lisäksi. Raideleveyksien muutos on vielä moninkertaisesti typerämpi teko kuin 5 miljardin ns. elvytyseuron lahjoitus Italian mafialle.
- Anonyymi
Jätetään kaikki vanhukset, lapset, sairaat ja muutkin hoitamatta niin saadaan kiskoja hieman lähemmäs toisiaan. Liekö olemassa suurempaa typeryyttä kuin mitä hallitus aikoo esittää, siis raidevälin muutosta?
- Anonyymi
Onhan se suuri häpeä, että meillä ainoana euroopassa on natsivenäjän kanssa sama raide leveys.
- Anonyymi
Mikä häpeä se muka on? Pitäisikö Suomessa siirtyä vasemmanpuoleiseen liikenteeseen koska Venäjälläkin on käytössä oikeanpuoleinen liikenne? Häpeä on se, että maassamme suuri osa kansalaisistamme elää puutteessa ja kurjuudessa samaan aikaan kun maamme poliitikot syytävät miljardeja täysin päättömiin hankkeisiin kuten EU:n elvytyspakettiin menneet 5 miljardia, Uniper sotkujen hoitamiseen lähes 10 miljardia yms. ja nyt tuhlattaisiin kymmeniä miljardeja rautateiden rataleveyden muutoksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä häpeä se muka on? Pitäisikö Suomessa siirtyä vasemmanpuoleiseen liikenteeseen koska Venäjälläkin on käytössä oikeanpuoleinen liikenne? Häpeä on se, että maassamme suuri osa kansalaisistamme elää puutteessa ja kurjuudessa samaan aikaan kun maamme poliitikot syytävät miljardeja täysin päättömiin hankkeisiin kuten EU:n elvytyspakettiin menneet 5 miljardia, Uniper sotkujen hoitamiseen lähes 10 miljardia yms. ja nyt tuhlattaisiin kymmeniä miljardeja rautateiden rataleveyden muutoksiin.
Onko hallituksessa yhtään ministeriä joka osaisi erottaa miljardin ja miljoonan toisistaan? Turun rataa oltiin jo hautaamassa kannattamattomana mutta nyt sitten ollaan puhumassa monikymmenkertaisesta panostuksesta jotta saataisiin kavennettua raideleveyttä muutamilla senteillä jolla vaan saataisiin epävakaammat junat ja siitä johtuen niiden kulkunopeudet alemmaksi. Ei siis mitään hyötyjä, vain haittoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko hallituksessa yhtään ministeriä joka osaisi erottaa miljardin ja miljoonan toisistaan? Turun rataa oltiin jo hautaamassa kannattamattomana mutta nyt sitten ollaan puhumassa monikymmenkertaisesta panostuksesta jotta saataisiin kavennettua raideleveyttä muutamilla senteillä jolla vaan saataisiin epävakaammat junat ja siitä johtuen niiden kulkunopeudet alemmaksi. Ei siis mitään hyötyjä, vain haittoja.
Juna-aikataulut sekaisin yli kymmeneksi vuodeksi, radat osia käyttämättömiksi vuosien ajaksi. Junakuljetukset maanteille tuhansien rekkojen kuljetettaviksi ja kuolonkolarit nousuun kun tiestö ja sillat rapautuu lähes kulkukelvottomiksi. Yrityksille satojen miljoonien lisälaskut rekkakuljetuksista ja uusista kiskotuksista yritysten alueelle mutta sehän ei haittaa kun rahalla saadaan kiskot lähemmäksi toisiaan. Sen jälkeen montako junaa menee Suomesta Ruotsiin? Ai, että sotaharjoituksissa saataa juna ylittää Tornionjoen. Aikaa kuulemma säästyy puoli tuntia kun voi matkata Torniosta suoraan eteenpäin ilman junan lastausta uusiin vaunuihin. Siinähän sitten ehtii kahvit perillä juomaan mutta kyllä tulee kahvikupposelle hintaa.
Nykyisin joutuu pohjoiseen mennessä yleensä vaihtamaan junaa Oulussa. Aikaa menee muutama minuutti. Sama onnistuu tarvittaessa ihan samalla tavalla myös Torniossa tai Haaparannalla jos haluaa Ruotsiin matkustaa. Emme todellakaan tarvitse raideleveyksien muutoksia, meillä on kymmenille miljardeille paljon tärkeämpiä käyttökohteita.
- Anonyymi
Nämä hulluudet ei lopu enne kuin tämä hallitus on hajotettu eikä Suomi lähde ennen nousuun.
- Anonyymi
Näin on hallitus vaihtoon ja hyvä tulee kannatan.
- Anonyymi
Orpon & Purran voisi köyttää makaamaan sinne kiskoille vailla tunnontuskia
- Anonyymi
Sitähän kokoomus on tehnyt koko olemassaolonsa ajan. Hitaimmatkin jo heräilevät?
- Anonyymi
Homous on palkkansa ansainnut.
- Anonyymi
Enää puuyyuu vain Israeill, suomen sotaliittolaisuudesta,niin uusi Natsivaltio olisi syntynyt !?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä921949Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2781781Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3081584Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1851460Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em921053- 511007
- 56987
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56978- 67954
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40941