Hyvä, että tästäkin ollaan kirjoitettu Hesarissa.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009586864.html
"Syömishäiriöiden asiantuntijan mielestä yhdenvertaisuutta korostavassa euroviisukulttuurissa tavallisen kokoiset esiintyjät jäävät yhä vähemmistöksi."
Katsoin vähän tuota semifinaalia.
https://areena.yle.fi/1-74005028
Tuo espanjalainen esiintyjä on tietysti parhaimman näköinen ja esiintyy, kun tuota videota on katsonut noin 30 minuuttia.
Vähän samanlainen vartalo on myös Erikalla.
https://www.youtube.com/watch?v=LZgBfNTZavw
Verrataanpas, miltä näytti eräs tunnettu seksisymboli 60-luvulla. Birgitte Bardot.
https://www.youtube.com/watch?v=FEOOecLaWIQ
Kuten nähdään, 60-luvullakin "ihannenainen" oli laihempi kuin nykyään.
Onko näin, että nykyaikana ei kehtaa esitellä nimenomaan hintelää vartaloa?
En missään tapauksessa väitä, etteikö tuo espanjan esiintyjä ja Erika olisi hyvännäköisiä, mutta molemmilla on kuitenkin muodokkaampi vartalo kuin mitä naisilla vaikkapa 60-luvulla.
Jos siis tuollainen muodokkaampi vartalo on "ihanne", olisi mielenkiintoista saada naisilta vastauksia, kumpi vartalo vaatii salilla enemmän töitä, laihemman puoleinen vai muodokkaampi vartalo.
Kysyn vaan, onko nykyaikana hintelillä miehillä yhtään helpompaa kuin aikaisemmin, jolloin "ihannenaisella" vartalo oli laihempi?
Todellavaikeeta
Jälleen Euroviisuissa nähdään, millaista ulkonäköä naisilta odotetaan
75
342
Vastaukset
- Anonyymi
No. Niitä muotoja voi tulla ilman kuntosalia lapsen syntymän jälkeen kun on imettänyt lasta useamman kuukauden. Ihan kunnon luomutissit.
Vartalon rakenne on mitä on mm. lantio. Eli on, toisilla ei tai se asemoituu erilailla.
On naisia, jotka pelkäävät raskauden ja imetyksen pilaavan kropan.
Ihan saa ajatella, mitä lystää.
Vilma- Anonyymi
Niin, tätä mä tahdon aina vähän pelätä näissä muodokkaammissa naisissa, että jään salilla häviölle.
Todellavaikeeta
- Anonyymi
Kuules,eikö sinulla aikuisten oikeesti ole tärkeämpiä asioita pohdittavina kuin nuo joita aloituksessasi esität. Eikö mitäön muuta päässä liiku kuin noin mitättömät meriitit? Jos saisit kaiken vaatimasi,niin aikuisten oikeestikko onnellinen olisit. Mielestäni olisit onnen irvikuva,että onnea valitsemallesi tielle. Sillä sen sinä todellakin ansaitset.🤷♀️
- Anonyymi
Sä olet toki oikeassa. Mä ehkä vähän liikaa olen jumittunut tähän ongelmaan. Toisaalta se kertoo, kuinka kipeä asia tämä on mulle ollut. Kyllä sitä on saanut aivan järjettömän paljon tavalla tai toisella peruskoulussa kuulla tai nähdä, kuinka pojat, jotka olivat hyviä urheilussa ja vähintäänkin riittävän vahvoja, saivat helpommin arvostusta. Ja tosiaan ne lukuisat tappelut jännäpoikien kanssa, jotka hävisin ja jännäpoika sai "lisää tilaa".
Todellavaikeeta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä olet toki oikeassa. Mä ehkä vähän liikaa olen jumittunut tähän ongelmaan. Toisaalta se kertoo, kuinka kipeä asia tämä on mulle ollut. Kyllä sitä on saanut aivan järjettömän paljon tavalla tai toisella peruskoulussa kuulla tai nähdä, kuinka pojat, jotka olivat hyviä urheilussa ja vähintäänkin riittävän vahvoja, saivat helpommin arvostusta. Ja tosiaan ne lukuisat tappelut jännäpoikien kanssa, jotka hävisin ja jännäpoika sai "lisää tilaa".
TodellavaikeetaEhkäpä siten rakastuit noihin jännäpoikiin ja unohdit rakastaa itseäsi. Et niiden siivellä tai heidän kaltaiskseen muuttumalla tulet heiksi. Sinulle on annettu kenties lottopotti kulkea/hakea oma tie .ehkäpä olet antanut muiden määritellä ihanteesi/ jäänyt heitä palvomaan/jäljittelemään.ihannoimaan. oletko ollut muiden arvojen vietävissä ?🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä siten rakastuit noihin jännäpoikiin ja unohdit rakastaa itseäsi. Et niiden siivellä tai heidän kaltaiskseen muuttumalla tulet heiksi. Sinulle on annettu kenties lottopotti kulkea/hakea oma tie .ehkäpä olet antanut muiden määritellä ihanteesi/ jäänyt heitä palvomaan/jäljittelemään.ihannoimaan. oletko ollut muiden arvojen vietävissä ?🤷♀️
Tuosta viestistäsi tulee mieleen juuri tämä, jota olen aikaisemminkin sanonut: vain "äärimmäisen etuoikeutetut" ihmiset voivat valita "oman tien". Kyllä se asia vaan käytännössä menee näin, että "surkimukset" joutuvat vaan kerta toisensa jälkeen sopeutumaan ja sopeutumaan.
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta viestistäsi tulee mieleen juuri tämä, jota olen aikaisemminkin sanonut: vain "äärimmäisen etuoikeutetut" ihmiset voivat valita "oman tien". Kyllä se asia vaan käytännössä menee näin, että "surkimukset" joutuvat vaan kerta toisensa jälkeen sopeutumaan ja sopeutumaan.
TodellavaikeetaNytkö pääsimne ongelmasi ytimeen. Sinun mielestäsi naiaet siis kollektiivisesti ovat surkimuksia, joiden pitäisi sopeutua ja sopeutua. Et kestä sitä, että naiset ovat siirtyneet heille aiemmin luodun häkin ulkopuolelle ja toteavat, ettei heitä kiinnosta sopeutua. Sopeutuminen ei anna mitään sellaista, joka korvaisi siitä koituvan riesan ja vaivan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nytkö pääsimne ongelmasi ytimeen. Sinun mielestäsi naiaet siis kollektiivisesti ovat surkimuksia, joiden pitäisi sopeutua ja sopeutua. Et kestä sitä, että naiset ovat siirtyneet heille aiemmin luodun häkin ulkopuolelle ja toteavat, ettei heitä kiinnosta sopeutua. Sopeutuminen ei anna mitään sellaista, joka korvaisi siitä koituvan riesan ja vaivan.
Mitäs sanot tästä? Tuo on kirjoitettu yli 10 vuotta sitten.
https://yle.fi/a/3-5441316
"Uutisia seuratessa tätä saattaa olla vaikeaa uskoa, mutta tilastojen mukaan elämme nyt maailmanhistorian rauhallisinta ja väkivallattominta aikaa. Tilastot osoittavat, että sotakuolemissa, murhissa ja muunlaisissa veriteoissa on tapahtunut dramaattinen vähentyminen viime vuosikymmenten aikana."
Kumpi sukupuoli se kuolee useammin väkivallan seurauksena?
https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_crime
Vaikka yli 10 vuotta sitten kirjoitettiin, että väkivalta olisi vähenemässä, on kuitenkin syytä muistaa tämäkin.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mBAV8v/svensk-okning-av-dodsskjutningar-unik-i-europa
Eikös Ruotsi ole tasa-arvossa yksiä "esimerkillisimpiä" maita?
"Sverige är det enda land i Europa med en ökande trend av dödliga skjutningar, visar en ny studie från Brå."
Nuoret miehet kuolee.
"Det är i princip enbart inom åldersgruppen 20–29-åringar som den svenska ökningen ägt rum. I slutet av den undersökta perioden hade Sverige 18 avlidna per miljon invånare i den åldersgruppen, jämfört med 0–4 avlidna i de flesta andra länder."
Pääseekö kaikki miehet edes "korkean" tasa-arvon maassa "helpolla"?
Todellavaikeeta
Nainen on parhaimmillaan kosketeltuna.
- Anonyymi
En kaipaa kosketuksianne. Ne ällöttää.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kaipaa kosketuksianne. Ne ällöttää.🤷♀️
Ps. Luulette että teidän rahanne,kikkelinne ja muu shaisse orgasmiin vie ja onnellisuuteen. Nooo,jos veisi,niin jokaiselle ätmille olisi ottajia enemmän kuin hoidella ehtisi. Munaminähaukat on turnoff,iästä riippumatta. Tarttis löytyy jotain parempaa.🤷♀️
- Anonyymi
Mitä väliä onko hintelä vai ei kunhan pää leikkaa?
Jasu- Anonyymi
Ei riitä. Olisipa mulla edes pää leikannut naisia paremmin psykologian kursseilla, jossa olin pikemminkin "kaikkia" naisia "huonompi". Olisinpa voinut tämänkin kompensoida edes hyvillä salituloksilla.
Anonyymi kirjoitti:
Ei riitä. Olisipa mulla edes pää leikannut naisia paremmin psykologian kursseilla, jossa olin pikemminkin "kaikkia" naisia "huonompi". Olisinpa voinut tämänkin kompensoida edes hyvillä salituloksilla.
TodellavaikeetaKaikkihan meistä on joissain asioissa joitain toisia huonompi, so what? Jossain voi olla sitten tietysti parempikin, kun jotkut muut. Sellasta se elämä on.
Mutta kun on itse tyytyväinen osaamiseensa, eikä aina vertaile muihin ja yritä voittaa muita elämä helpottuu kummasti. Antaa muitten olla taitavia ja hyviä siinä missä ovat ja keskittyy itse omiin hyviin taitoihinsa tyytyväisenä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkihan meistä on joissain asioissa joitain toisia huonompi, so what? Jossain voi olla sitten tietysti parempikin, kun jotkut muut. Sellasta se elämä on.
Mutta kun on itse tyytyväinen osaamiseensa, eikä aina vertaile muihin ja yritä voittaa muita elämä helpottuu kummasti. Antaa muitten olla taitavia ja hyviä siinä missä ovat ja keskittyy itse omiin hyviin taitoihinsa tyytyväisenä.
JasuJa ei kumppanuksetkaan ole koskaan tasavahvoja kaikessa, vaan aina toinen on parempi toista jossain kumminkin päin.
Eihän ihminen mikään robotti ole mihin olisi lyöty tehdasasetuksiin tasavahvuus ja tasalaatuisuus. 😄
Hyväksy vaan se mitä olet ja niillä menet eteenpäin ja saat mitä saat ja olet ilman mitä olet. Ei se sen vakavempaa ole. Elämä on ihan hyvää vaikkei ole hyvä kaikessa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ei kumppanuksetkaan ole koskaan tasavahvoja kaikessa, vaan aina toinen on parempi toista jossain kumminkin päin.
Eihän ihminen mikään robotti ole mihin olisi lyöty tehdasasetuksiin tasavahvuus ja tasalaatuisuus. 😄
Hyväksy vaan se mitä olet ja niillä menet eteenpäin ja saat mitä saat ja olet ilman mitä olet. Ei se sen vakavempaa ole. Elämä on ihan hyvää vaikkei ole hyvä kaikessa.
JasuLisään vielä, että jollei itse osaa arvostaa itseään, miten sitä voi vaatia muiltakaan arvostusta, kun itsekin pitää itseään ihan mitättömänä?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä, että jollei itse osaa arvostaa itseään, miten sitä voi vaatia muiltakaan arvostusta, kun itsekin pitää itseään ihan mitättömänä?
JasuOnnellisuus lähtee aina itsestä, ei muista. Tämä on hyvä käsittää.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnellisuus lähtee aina itsestä, ei muista. Tämä on hyvä käsittää.
JasuVika on itsessä jollei mihkään ole tyytyväinen. Asennevaurio.
Jasu
Kyseessä EI OLE syömishäiriö kun kaunotar on feminiinin kokoinen söpöläinen. Se millaista kaunotarten ulkonäköä miehet arvostavat eniten, nähdään parhaiten prnossa (josta miehet maksaa rahaa), prnossa naisen ei tarvitse osata mitään muuta kuin olla juuri sitä mitä on, söpöläinen. Euroviisuissa tarvitsee vähintään pysyä lähellä nuottia sekä tahtia ja jo tämä karsii aika paljon naisista pois.
- Anonyymi
Joopajoo,sanoo päätön sielutiedoton munanjatke. Muna määrittelee koko elämän. Se on pyhä raamattu ja kaiken ab ja c. Muuten tyhjää täys. Pitäiskö kiittää,että tajuu olevansa jotain noin pohjammaisen pahnaista parempaa.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopajoo,sanoo päätön sielutiedoton munanjatke. Muna määrittelee koko elämän. Se on pyhä raamattu ja kaiken ab ja c. Muuten tyhjää täys. Pitäiskö kiittää,että tajuu olevansa jotain noin pohjammaisen pahnaista parempaa.🤷♀️
Jos ihmissielussa on ainoa tavoite ylentää itseään toista lyttäämällä/lyömällä/arvottamalla,niin se kertoo hänen henkisestä kehitysasteestaan. Sitten kun sielulla on varaa kehua/korottaa/myötäelää,niin alkaa elämä maistumaan. Siihen asti syytelkää muita ja olkaa onnettomia.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihmissielussa on ainoa tavoite ylentää itseään toista lyttäämällä/lyömällä/arvottamalla,niin se kertoo hänen henkisestä kehitysasteestaan. Sitten kun sielulla on varaa kehua/korottaa/myötäelää,niin alkaa elämä maistumaan. Siihen asti syytelkää muita ja olkaa onnettomia.🤷♀️
Oot vaihtanut sun tunnuksen vaaleahiuksiseksi tummahiuksisesta. Kai sekin jotain sinusta kertoo.
- Anonyymi
Kun vertaa nykyajan naisia vaikkapa 50-luvun julkkiksiin, kyllähän vartaloissa huomaa eroa. Kovasti jotkut palstalla tuntuvat kritisoivan sitä aikaa ja väittävät, että naisilla olisi ollut asiat silloin erittäin huonosti. Niin vaan silloinkin naiset eli miehiä vanhemmiksi ainakin Pohjoismaissa, Isossa-Brittanniassa ja Yhdysvalloissa.
Totta, p**no saattaa myös "paljastaa" jotakin.
Anonyymi kirjoitti:
Oot vaihtanut sun tunnuksen vaaleahiuksiseksi tummahiuksisesta. Kai sekin jotain sinusta kertoo.
Ai oonko?Mihin jätit silmälasit? 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi puhuit lyttäämisestä?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi puhuit lyttäämisestä?
TodellavaikeetaEikö nämä aloituksesi ole monillatavoin lyttääviä? Jos ei niin ihailisit naisia podilihaksineen/tahi selluliitteineen. Sen siaan haet aina jotai vikaa naisista,vaikka voisit hakea hyviä puolia. Sinulla lienee syynä oma itsekkyys tällaisiin aloituksiin. Että naisen täytyisi sinua palvoa sellaisena kuin olet mutta sinä saisit olla sellainen kuin jaksat.👎 jos taodella arvostat ja tahdot podari naisen niin podaa podaa podaa.! Yksinkertaista.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun vertaa nykyajan naisia vaikkapa 50-luvun julkkiksiin, kyllähän vartaloissa huomaa eroa. Kovasti jotkut palstalla tuntuvat kritisoivan sitä aikaa ja väittävät, että naisilla olisi ollut asiat silloin erittäin huonosti. Niin vaan silloinkin naiset eli miehiä vanhemmiksi ainakin Pohjoismaissa, Isossa-Brittanniassa ja Yhdysvalloissa.
Totta, p**no saattaa myös "paljastaa" jotakin.
TodellavaikeetaHe kertovat sinulle totuuden, kuten naiset, ne naiset, jotka ovat sitä aikaa eläneet. sen ovat kokeneet. Sun kannattaisi tutustua siihen millaista naisen elämä oikeasti on ollut tuolloin ja miten naiset itse sen ovat kokeneet. Miten nainen, joka ei saa elää kuten hän itse haluaa, muka on nainen? Hänhän nimenomaan ei ole nainen. Nainen on sitä mitä nainen on, omasta halustaan, ei sitä mitä mies käskee naisen olla. Väitteesi, että nainen vailla oikeutta olla mitä haluaa, on yhtä kummallinen kuin sanoa, että villihevonen ei ole hevonen, kun ei se vedä kärryjä ja että hevonen on hevonen vain, jos valjastetaan kärryjen eteen. Hevonen itse on omasta mielestään aina hevonen ja erityisesti kun se saa elää miten itse tahtoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö nämä aloituksesi ole monillatavoin lyttääviä? Jos ei niin ihailisit naisia podilihaksineen/tahi selluliitteineen. Sen siaan haet aina jotai vikaa naisista,vaikka voisit hakea hyviä puolia. Sinulla lienee syynä oma itsekkyys tällaisiin aloituksiin. Että naisen täytyisi sinua palvoa sellaisena kuin olet mutta sinä saisit olla sellainen kuin jaksat.👎 jos taodella arvostat ja tahdot podari naisen niin podaa podaa podaa.! Yksinkertaista.🤷♀️
On aika ihme, jos ihminen ei ala etsimään myös vikoja, jos on huonosti kohdeltu.
Todellavaikeeta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
He kertovat sinulle totuuden, kuten naiset, ne naiset, jotka ovat sitä aikaa eläneet. sen ovat kokeneet. Sun kannattaisi tutustua siihen millaista naisen elämä oikeasti on ollut tuolloin ja miten naiset itse sen ovat kokeneet. Miten nainen, joka ei saa elää kuten hän itse haluaa, muka on nainen? Hänhän nimenomaan ei ole nainen. Nainen on sitä mitä nainen on, omasta halustaan, ei sitä mitä mies käskee naisen olla. Väitteesi, että nainen vailla oikeutta olla mitä haluaa, on yhtä kummallinen kuin sanoa, että villihevonen ei ole hevonen, kun ei se vedä kärryjä ja että hevonen on hevonen vain, jos valjastetaan kärryjen eteen. Hevonen itse on omasta mielestään aina hevonen ja erityisesti kun se saa elää miten itse tahtoo.
Kylläpä kommentistasi tiivistyi itsekkyys. Sinunkin olisi hyvä nähdä vähän toista todellisuutta. Tuo juttu on siis yli 10 vuoden takaa.
https://yle.fi/a/3-5441316
"Uutisia seuratessa tätä saattaa olla vaikeaa uskoa, mutta tilastojen mukaan elämme nyt maailmanhistorian rauhallisinta ja väkivallattominta aikaa. Tilastot osoittavat, että sotakuolemissa, murhissa ja muunlaisissa veriteoissa on tapahtunut dramaattinen vähentyminen viime vuosikymmenten aikana."
Minullakin on kuollut sukulaisia sodissa: miehiä.
"Myös väkivaltatilastoissa on tapahtunut laskua. Muun muassa murhat ovat vähentyneet Euroopassa myöhäiskeskiajan sadasta ihmisestä sataatuhatta kohden nykyajan yhteen ihmiseen sataatuhatta kohden."
Kumpi sukupuoli kuolee useammin väkivallan seurauksena? Lähes kaikissa maissa miehet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_crime
Mitä "korkea" tasa-arvo on muuttanut? Pohditaanpa Ruotsin tilannetta. Eikös Ruotsissa pitänyt olla tasa-arvo yksiä maailman esimerkillisimmästä päästä. Tuo juttu on vähän uudempi verrattuna siihen Ylen juttuun.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mBAV8v/svensk-okning-av-dodsskjutningar-unik-i-europa
"Sverige är det enda land i Europa med en ökande trend av dödliga skjutningar, visar en ny studie från Brå."
Nuoret miehet kuolee.
"Det är i princip enbart inom åldersgruppen 20–29-åringar som den svenska ökningen ägt rum. I slutet av den undersökta perioden hade Sverige 18 avlidna per miljon invånare i den åldersgruppen, jämfört med 0–4 avlidna i de flesta andra länder."
Vaadit kovasti, että saisimme elää, kuten itse haluamme. Mielenkiintoista olisi kuulla sun perustelusi esimerkiksi tähän Ylen juttuun, jonka olen jo monta kertaa ottanut tälle palstalle. Nyt siis sinun mielipiteesi.
https://yle.fi/a/3-10128945
"Poikien nokittelukulttuurissa on vaikea olla oma itsensä"
"Poikien elämä on jatkuvaa tasapainoilua. Pitää todistaa olevansa "tosi poika", mutta ei saa machoilla liikaa. Pitää olla hyvä kaveri, mutta ei saa tunteilla liikaa. Pitää osata näyttää muille kaapin paikka, vaikka väkivaltaisestikin, mutta ei saa olla liian väkivaltainen, muuten saa kahelin maineen."
Juuri näin, "pitää osata" näyttää kaapin paikka vaikka väkivaltaisesti. Tämän ne jännäpojat peruskoulussa kyllä hallitsi. Keiden kanssa luulet näiden jännäpoikien käyttäneen tätä fyysistä voimaa, jota heillä nyt sattui olemaan "tarpeeksi", ylä-asteen hyvännäköisiin tyttöihin vai "heikkoihin" poikiin?
"Kulttuuri puskee poikia tietynlaisiin rooliodotuksiin ja käyttäytymään tietynlaisen poikakoodin mukaisesti. On oltava urheilullinen ja uhkarohkea ja on ehdottomasti vältettävä tyttöjen juttuja."
Sinä halusit kommentoida mun kirjoitusta, jossa totesin, kuinka vartaloissa on eroa, kun vertaa nykyajan naisjulkkiksiin ja 50-luvun julkkiksiin. Niin vaan nykyaikanakin kulttuuri puskee poikia tietynlaisiin rooliodotuksiin. Juuri tämä urheilullisuus. Olen tämän aikaisemminkin sanonut, onko täsmälleen sama asia, että poika vetää penkiltä 100 kiloa verrattuna siihen, että tyttö vetää jalkakyykyssä 100 kiloa. Jos tarkastellaan tuloksia klassisen voimanoston SM-kisoissa, näin tämä suurin piirtein menee jopa pienilläkin painoeroilla: miehet vetää penkiltä sen painon, mitä naiset jalkakyykyyssä. Onko tämä siitä huolimatta täysin sama asia?
Todellavaikeeta
- Anonyymi
Eerikalla mahtava ääni mutta nämä biisit ja se vaatetus menee yli….tykkään biisistä Syntinen pöytä mutt siihen se jää!
Hän pärjäis äänellään hyvin mutta se pukeutuminen yäk!
Luuleko hän että ei pärjää muuten kun puoli alastomana , no äijät tykkää katella, heh!
Hyvä laulaja menee ihan hukkaan?- Anonyymi
Noh runggarelta saa rahaa ja ääniä. se on fakta.🤷♀️
- Anonyymi
"Luuleko hän että ei pärjää muuten kun puoli alastomana , no äijät tykkää katella, heh!"
Kannattaa aina muistaa, että jotkut hetero miehet saattavat katella kateellisena, jos eivät koe olevan Erikan arvoisia. Ovat saattaneet esimerkiksi monta kertaa baarista etsiä mahdollisimman hyvännäköistä naista, mutta aina epäonnistuneet.
Anonyymi kirjoitti:
Noh runggarelta saa rahaa ja ääniä. se on fakta.🤷♀️
Mahdollisesti myös kateellisia katseita.
Anonyymi kirjoitti:
Mahdollisesti myös kateellisia katseita.
TodellavaikeetaAi että erikan arvoisia? Sinun arvoistasi tuo lause puhu. Sinun Arvoistasi. ÄLÄ YLEISTÄ. 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai että erikan arvoisia? Sinun arvoistasi tuo lause puhu. Sinun Arvoistasi. ÄLÄ YLEISTÄ. 🤷♀️
Sinäkö luulet, että miehet eivät tykkää hyvännäköisistä naisista kuten esimerkiksi tuo Erika. Sinä luulet, että miehet eivät haaveile, että löytäisivät baarista mahdollisimman hyvännäköisen naisen?
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö luulet, että miehet eivät tykkää hyvännäköisistä naisista kuten esimerkiksi tuo Erika. Sinä luulet, että miehet eivät haaveile, että löytäisivät baarista mahdollisimman hyvännäköisen naisen?
TodellavaikeetaMitä jos ajattelisit välillä jotain muuta kuin ihmisten ulkonäkö?
Suurin osa naisettomista miehistä etsii naista eikä ulkonäköä.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaIhan tälleen sivusta sanon, että minä tunnen monta miestä, jotka etsivät mukavaa naista, tai hauskaa naista tai kilttiä naista, mutta selväati vähemmän sellaisia, jotka etsisivät mahdollisimman kaunista naista. Mun kokemukseni mukaan ulkonäkö on asia, jossa valtaosalle riittää keskinkertainen ja ihan ok, eikä tuon ylittävästä enää saa yhtään pluspistettä.
- Anonyymi
Peukutan
- Anonyymi
Sinäkin olet huomannut, kuinka aikaisemmin saatettiin "hyväksyä" paremmin hintelät vartalot?
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin olet huomannut, kuinka aikaisemmin saatettiin "hyväksyä" paremmin hintelät vartalot?
TodellavaikeetaNyt ei hyväksytä. Ulkonäkökeskeiset ei hyväksy. Sinä et ole omien arvojesi mukainen ja täällä määyt kun et jasksa sen eteen tehdä mitään. Jo on saamattomuuden huippu. 👎🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei hyväksytä. Ulkonäkökeskeiset ei hyväksy. Sinä et ole omien arvojesi mukainen ja täällä määyt kun et jasksa sen eteen tehdä mitään. Jo on saamattomuuden huippu. 👎🤷♀️
Katsos kun asiat ovat joskus paljon monimutkaisemmat.
Anonyymi kirjoitti:
Katsos kun asiat ovat joskus paljon monimutkaisemmat.
TodellavaikeetaKun ei ole. Sinä itse vaan teet niistä itsellesi vaikeita. Ketään muuta et voi syyttää kuin omaa itseäsi. Sinä itse luot onnesi tai onnettomuutesi. Sinä itse.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ei ole. Sinä itse vaan teet niistä itsellesi vaikeita. Ketään muuta et voi syyttää kuin omaa itseäsi. Sinä itse luot onnesi tai onnettomuutesi. Sinä itse.🤷♀️
Juuri noin.
- Sheena
- Anonyymi
Kuka pitää Erikaa hyvännäköisenä? Nyt optikolle, ennen kuin menettää näkönsä.
- Anonyymi
Sulla on ihma pakkomielle kuntosaleista. Sä ilmeisesti oletat, että läskiä syntyy kuntosalilla. En tarkoita, että he olisivat lihavia tai ylipainoisia, mutta ei vaikka nyt jinkun Erikan kroppa mikään erityisen lihaksikas oli. Tässä joku päivä selitit, että Tanskan edustaja näyttää sinusta vahvalta jne. No en sano, ettei hän voi olla sitäkin, mutta hän on myös selvästi ylipainoinen. Itselleni on ihan ok, että on, mutta en tajua tota, että vedät salitreenit mukaan siihenkin, että joku on ylipainoinen.
- Anonyymi
Ja kun tuossa jutussa nyt puhuttiin Loreenista, niin hänhän on HYVIN HYVIN hoikka. Hän on hyvinkin juuri sellainen 60-luvun naisen mallinen, ainoastaan hoitanut ne silloinkin suositellut jumpat tehokkaasti. Jos vähänkään perehdyt siihen 60-lukuun, niin ei nainen silloinkaan "saanut" olla vain hintelä tikkukeppi, vaan piti kiinteyttää ja trimmata kroppaa jumppaamalla jne. Suurimpana erona nykyaikaan on, ettö nykyään on selvästi enemmän tietoa ihan jo ihmisen fysiologiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun tuossa jutussa nyt puhuttiin Loreenista, niin hänhän on HYVIN HYVIN hoikka. Hän on hyvinkin juuri sellainen 60-luvun naisen mallinen, ainoastaan hoitanut ne silloinkin suositellut jumpat tehokkaasti. Jos vähänkään perehdyt siihen 60-lukuun, niin ei nainen silloinkaan "saanut" olla vain hintelä tikkukeppi, vaan piti kiinteyttää ja trimmata kroppaa jumppaamalla jne. Suurimpana erona nykyaikaan on, ettö nykyään on selvästi enemmän tietoa ihan jo ihmisen fysiologiasta.
18:16
Alkujaan en hahmottanut, onko tää Loreen mies vai nainen tai jotenkin operoitu.
Laulujen kannalta yks hailee.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä tietenkään ole aina niin yksinkertaista, että en voisi myös ylipainoisesta naisesta kiinnostua. Tuo Tanskan edustaja on mun mielestä kuitenkin hyvän näköinen.
https://www.youtube.com/watch?v=a2XU-ruhWys
Suurin ongelma tosiaan mulle olisi tuossakin tapauksessa se, jos osoittautuisi, että olisi mulle "liian hyvä", jos nyt tulisi tilaisuus tutustua johonkin "saman tasoiseen" naiseen vaikkapa baarissa. Tietysti sitä tutustuu ja tosiaan saattaa jossain vaiheessa huomata, että nainen olisikin mulle "liian hyvä".
Tämä, mitä olen pannut jonkin verran merkille on se, että ehkä Länsi-Euroopassa näyttäisi olevan tuota kehopositiivisuus ilmiötä vähän enemmän kuin esimerkiksi vaikkapa entisen Itä-Euroopan maissa. Täytyy tosin myöntää, että ei mulla ole nyt niin järjettömän tarkkaan tullut seurattua kaikkia entisen Itä-Euroopan maita. Ehkä Venäjää eniten, sen jälkeen Ukrainaa, kun tuo Ukrainan kielikin on mulla työn alla.
Tässä on kuitenkin jo vuodelta 2007 Euroviisuissa venäläinen tyttöbändi Serebro.
https://www.youtube.com/watch?v=MVPez6Zvr8g
Edelleenkin ainakin tuo Olga Serjabkina on tunnettu laulaja. Näyttäis kuitenkin vuodesta toiseen olevan samoissa mitoissa. Tuossa musiikkivideossa ajaa autoa.
https://www.youtube.com/watch?v=RI7pCwC38-8
Vuodelta 2017. Tuossa videossa on myös tuo Olga Serjabkina.
https://www.youtube.com/watch?v=Bw5H71dqdJg
Siinä vuodelta 2023.
https://www.youtube.com/watch?v=bEO2VS2Qp1M
Tuossa vuodelta 2024. Lähentelee siis jo 40 ikää.
https://www.youtube.com/watch?v=sCl6vzwQ6q8
https://www.youtube.com/watch?v=_oIh3JQGjq8
Tuossa video tän vuoden puolelta. Wikipedian mukaan huhtikuussa täytti 40.
https://www.youtube.com/watch?v=22fMoAWFV6A
Eihän tässä tietysti ole kyse pelkästä vartalosta, vaan kokonaisuus, ymmärsin, että on yliopistotaustaa eri alalta kuin musiikki, lisäksi toimii myös juontajana.
https://rutube.ru/video/e1ff4493b94ebedf507aab400500941f/
Tietysti hienoa, että osaa monia asioita. Rehellisesti sanottuna jos nainen suurin piirtein säilyttää tuollaisen vartalon vuodesta toiseen, lähtökohtaisesti olisin parisuhteessa tyytyväinen, jos tosiaan mulla olisi nainen, joka ottaisi vaikkapa tuosta Olga Serjabkinasta esimerkkiä.
En tiedä, sano sinä naisena, kuinka paljo työtä vaatii ja siihen päälle vielä kaikki muukin työ. Hyvä kysymys, olisinko kuitenkin tyytymätön, kun itselle tuo itsekuri on aina ollut suuri haaste.
Entäs tämä ukrainalainen Euroviisu-laulaja vuodelta 2008.
https://www.youtube.com/watch?v=L6M300uBc7U
Vuodelta 2013.
https://www.youtube.com/watch?v=0TQ2seA0MwE
Vuodelta 2015.
https://www.youtube.com/watch?v=WpM76x8ZZ7Y
Vuodelta 2016.
https://www.youtube.com/watch?v=1Au121DShC4
Tuossa vuodelta 2019. On jo 40 ikä ylitetty.
https://www.youtube.com/watch?v=qlvRZJcExRg
Tuossa vuodelta 2024.
https://www.youtube.com/watch?v=GnLHcnlRgno
Tuo ukrainalainen laulaja Ani Lorak on siis Wikipedian mukaan syntynyt 1978. Kun katsoo tuota videota vuodelta 2024, kuinka helppoa on tuossa iässä säilyttää samanlainen vartalo.
Periaatteessa, jos siis löytäisin jonkun "saman tasoisen" naisen, olisin siis lähtökohtaisesti tyytyväinen, jos pitäisi vartalon samoissa mitoissa, kuten esimerkiksi tuo Ani Lorak, mutta tulisiko tässäkin mulle kuitenkin ongelmia, enkä olisikaan tyytyväinen, koska tuntisin kuitenkin itseni kaiken aikaa "huonommaksi", kun ei pysty varmaan yhtä hyvin pitää itsekuria yllä.
En tiedä, sano sinä naisena, kuinka paljon työtä vaatisi esimerkiksi saada samanlainen vartalo kuin tuolla Ani Lorakilla ja pystyä myös säilyttää se mahdollisimman pitkää.
Ja katso vaan, kuinka naisellinenkin on. Ei yhtään timmi vartalo ole häirinnyt naisellisuutta.
Mä olen tätä vaikka kuinka paljon miettinyt, miten tosiaan oppisin elämään näiden ongelmien kanssa ja tosiaan pohtinut sitä, tulisiko mulle lopulta samat ongelmat kaikkien naisten kanssa, oli sitten Länsi-Euroopasta tai entisen Itä-Euroopan maista, vaikka tuo kehopositiivisuus ei olisikaan yhtä yleinen ilmiö entisen Itä-Euroopan maissa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä tietenkään ole aina niin yksinkertaista, että en voisi myös ylipainoisesta naisesta kiinnostua. Tuo Tanskan edustaja on mun mielestä kuitenkin hyvän näköinen.
Suurin ongelma tosiaan mulle olisi tuossakin tapauksessa se, jos osoittautuisi, että olisi mulle "liian hyvä", jos nyt tulisi tilaisuus tutustua johonkin "saman tasoiseen" naiseen vaikkapa baarissa. Tietysti sitä tutustuu ja tosiaan saattaa jossain vaiheessa huomata, että nainen olisikin mulle "liian hyvä".
Tämä, mitä olen pannut jonkin verran merkille on se, että ehkä Länsi-Euroopassa näyttäisi olevan tuota kehopositiivisuus ilmiötä vähän enemmän kuin esimerkiksi vaikkapa entisen Itä-Euroopan maissa. Täytyy tosin myöntää, että ei mulla ole nyt niin järjettömän tarkkaan tullut seurattua kaikkia entisen Itä-Euroopan maita. Ehkä Venäjää eniten, sen jälkeen Ukrainaa, kun tuo Ukrainan kielikin on mulla työn alla.
Tässä on kuitenkin jo vuodelta 2007 Euroviisuissa venäläinen tyttöbändi Serebro.
Edelleenkin ainakin tuo Olga Serjabkina on tunnettu laulaja. Näyttäis kuitenkin vuodesta toiseen olevan samoissa mitoissa. Tuossa musiikkivideossa ajaa autoa.
Siinä vuodelta 2023.
Eihän tässä tietysti ole kyse pelkästä vartalosta, vaan kokonaisuus, ymmärsin, että on yliopistotaustaa eri alalta kuin musiikki, lisäksi toimii myös juontajana.
Tietysti hienoa, että osaa monia asioita. Rehellisesti sanottuna jos nainen suurin piirtein säilyttää tuollaisen vartalon vuodesta toiseen, lähtökohtaisesti olisin parisuhteessa tyytyväinen, jos tosiaan mulla olisi nainen, joka ottaisi vaikkapa tuosta Olga Serjabkinasta esimerkkiä.
En tiedä, sano sinä naisena, kuinka paljo työtä vaatii ja siihen päälle vielä kaikki muukin työ. Hyvä kysymys, olisinko kuitenkin tyytymätön, kun itselle tuo itsekuri on aina ollut suuri haaste.
Vuodelta 2013.
Vuodelta 2015.
Vuodelta 2016.
Tuossa vuodelta 2024.
Tuo ukrainalainen laulaja Ani Lorak on siis Wikipedian mukaan syntynyt 1978. Kun katsoo tuota videota vuodelta 2024, kuinka helppoa on tuossa iässä säilyttää samanlainen vartalo.
Periaatteessa, jos siis löytäisin jonkun "saman tasoisen" naisen, olisin siis lähtökohtaisesti tyytyväinen, jos pitäisi vartalon samoissa mitoissa, kuten esimerkiksi tuo Ani Lorak, mutta tulisiko tässäkin mulle kuitenkin ongelmia, enkä olisikaan tyytyväinen, koska tuntisin kuitenkin itseni kaiken aikaa "huonommaksi", kun ei pysty varmaan yhtä hyvin pitää itsekuria yllä.
En tiedä, sano sinä naisena, kuinka paljon työtä vaatisi esimerkiksi saada samanlainen vartalo kuin tuolla Ani Lorakilla ja pystyä myös säilyttää se mahdollisimman pitkää.
Ja katso vaan, kuinka naisellinenkin on. Ei yhtään timmi vartalo ole häirinnyt naisellisuutta.
Mä olen tätä vaikka kuinka paljon miettinyt, miten tosiaan oppisin elämään näiden ongelmien kanssa ja tosiaan pohtinut sitä, tulisiko mulle lopulta samat ongelmat kaikkien naisten kanssa, oli sitten Länsi-Euroopasta tai entisen Itä-Euroopan maista, vaikka tuo kehopositiivisuus ei olisikaan yhtä yleinen ilmiö entisen Itä-Euroopan maissa.
Todellavaikeeta"Suurimpana erona nykyaikaan on, ettö nykyään on selvästi enemmän tietoa ihan jo ihmisen fysiologiasta."
Tässä vaan tullaan tähän ongelmaan, miksi kaikki ei kykene kouluttautumaan. Minä yritin opiskella psykologiaa, mutta eihän siitä mitään tullut. Väittäisin, että psykologiastakin on apua, koska aivoistahan kaikki lopulta lähtee, mitä ryhdymme tekemään.
Kun mietitään tuota ongelmaa, miksi minä koen, että naiset ovat mulle "liian hyviä". Tuossa Education Index, jonka olen useamman kerran aikaisemminkin ottanut.
https://en.wikipedia.org/wiki/Education_Index
Education Index oli 90-luvulla korkea monessa Euroopan maassa sekä Pohjois-Amerikassa. Löytyykö näiltä alueilta ainuttakaan maata, jossa naiset eivät pärjäisi koulutuksessa miehiä paremmin. Siihen sitten vielä päälle tuo "liika" salilla treenaaminen.
Anonyymi kirjoitti:
Siinä vuodelta 2023.
Vuodelta 2013.
Vuodelta 2015.
Vuodelta 2016.
Tuossa vuodelta 2024.
TodellavaikeetaSe onko nainen lihaksikas vai lihava, on kuitenkin hyvin yksinkertainen kuvio. Kyllä sinäkin nyt kai ylipainoisen tunnistat, kun sellaisen näet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
18:16
Alkujaan en hahmottanut, onko tää Loreen mies vai nainen tai jotenkin operoitu.
Laulujen kannalta yks hailee.
VilmaOlen aivan samaa mieltä ja mun on aivan rehellisesti sanottava, että ei ole koskaan minuun kolahtanut. Mä en vaan tykkää, jos nainen näyttää "liikaa mieheltä". Timmissä kunnossa voi olla ja samalla naisellinen kuten nyt esimerkiksi vaikkapa tuo ukrainalainen laulaja Ani Lorak, josta puhuin tuossa kommentissa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18944258/jalleen-euroviisuissa-nahdaan-millaista-ulkonakoa-naisilta-odotetaan#comment-135557475
Anonyymi kirjoitti:
"Suurimpana erona nykyaikaan on, ettö nykyään on selvästi enemmän tietoa ihan jo ihmisen fysiologiasta."
Tässä vaan tullaan tähän ongelmaan, miksi kaikki ei kykene kouluttautumaan. Minä yritin opiskella psykologiaa, mutta eihän siitä mitään tullut. Väittäisin, että psykologiastakin on apua, koska aivoistahan kaikki lopulta lähtee, mitä ryhdymme tekemään.
Kun mietitään tuota ongelmaa, miksi minä koen, että naiset ovat mulle "liian hyviä". Tuossa Education Index, jonka olen useamman kerran aikaisemminkin ottanut.
Education Index oli 90-luvulla korkea monessa Euroopan maassa sekä Pohjois-Amerikassa. Löytyykö näiltä alueilta ainuttakaan maata, jossa naiset eivät pärjäisi koulutuksessa miehiä paremmin. Siihen sitten vielä päälle tuo "liika" salilla treenaaminen.
TodellavaikeetaKannattaa hakea apua. Sinulla on luultavasti jotakin nepsyjuttuja, kun ei kouluttautuminen onnistu, mutta minä en voi niitä sinulle diagnosoida. Olen huomannut, että sinä vedät koko palkokasvin nenääsi, kun tämän mainitsee, mutta se on ihan typerää. Sinun olisi kannattanut hakea apua jo ajat sitten, sillä apua on saatavilla, mutta ei sitä sinulle kukaan välipakolla tyrkyttämään tule. Riippuen siitä mitä oireita sinulla on, niin ne voivat olla suht helpostikin helpotettavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onko nainen lihaksikas vai lihava, on kuitenkin hyvin yksinkertainen kuvio. Kyllä sinäkin nyt kai ylipainoisen tunnistat, kun sellaisen näet?
Yleensä baarissa, jos jollain tavalla "häiritsevästi ylipainoinen", yleensä en ala tekemään tuttavuutta, vaikka olisi minua nuorempi. Jos on "häiritsevästi lihaksikas" en myöskään ala tekemään tuttavuutta. Tuossahan mä otin esimerkkejä tuo venäläinen laulaja Olga Serjabkina ja ukrainalainen laulaja Ani Lorak. Hyvä kysymys vaan, kuinka helppoa olisi mulle parisuhde, jos löytäisin naisen, joka ihailee Olga Serjabkinaa tai Ani Lorakia, haluaisi samanlaisen vartalon, olisi jopa yhtä menestynyt, yliopistotaustaa jopa eri alalta, jota tekisi työkseen. Siis juuri tämä riittämättömyyden tunne, joka seuraa, kun koen, että nainen on mulle "liian hyvä".
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä baarissa, jos jollain tavalla "häiritsevästi ylipainoinen", yleensä en ala tekemään tuttavuutta, vaikka olisi minua nuorempi. Jos on "häiritsevästi lihaksikas" en myöskään ala tekemään tuttavuutta. Tuossahan mä otin esimerkkejä tuo venäläinen laulaja Olga Serjabkina ja ukrainalainen laulaja Ani Lorak. Hyvä kysymys vaan, kuinka helppoa olisi mulle parisuhde, jos löytäisin naisen, joka ihailee Olga Serjabkinaa tai Ani Lorakia, haluaisi samanlaisen vartalon, olisi jopa yhtä menestynyt, yliopistotaustaa jopa eri alalta, jota tekisi työkseen. Siis juuri tämä riittämättömyyden tunne, joka seuraa, kun koen, että nainen on mulle "liian hyvä".
TodellavaikeetaNiin piti sanoa, että ei ainakaan mun mielestä tuo Olga Serjabkina ja Ani Lorak ole mihinkään suuntaan "liikaa", ei siis "liian lihaksikas", ei "häiritsevästi ylipainoisia", ei "häiritsevästi laihoja". Hyvä kysymys, takaisiko se kuitenkaan onnea, vaikka löytäisinkin "saman tasoisen" naisen.
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa hakea apua. Sinulla on luultavasti jotakin nepsyjuttuja, kun ei kouluttautuminen onnistu, mutta minä en voi niitä sinulle diagnosoida. Olen huomannut, että sinä vedät koko palkokasvin nenääsi, kun tämän mainitsee, mutta se on ihan typerää. Sinun olisi kannattanut hakea apua jo ajat sitten, sillä apua on saatavilla, mutta ei sitä sinulle kukaan välipakolla tyrkyttämään tule. Riippuen siitä mitä oireita sinulla on, niin ne voivat olla suht helpostikin helpotettavissa.
Mä en hyväksy sitä, että yksinkertaistetaan asioita.
Tiedoksi vaan tämä, minä olen ollut moneen kertaan peruskouluiässä "lasten vankilassa" ongelmieni takia. Mulla on siis ollut jo aivan peruskoulusta alkaen PALJON ongelmia. Luuletko tosiaan, etten olisi ollut elämäni aikana "enemmän kuin tarpeeksi" tekemisissä erilaisten "asiantuntijoiden" kanssa. Kannattaa aina muistaa, että minut tosiaankin useaan kertaan peruskouluiässä pakotettiin sinne "lasten vankilaan". Äärimmäisen p**ka paikka ja kyllä täyttyi myöntää, että takas en enää KOSKAAN halua yhteenkään "vankilaan". Kyllä tuo "kiltin ja kunnollisen" miehen elämä lopulta alkoi sujumaan vähän paremmin peruskoulun jälkeen.
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi vaan tämä, minä olen ollut moneen kertaan peruskouluiässä "lasten vankilassa" ongelmieni takia. Mulla on siis ollut jo aivan peruskoulusta alkaen PALJON ongelmia. Luuletko tosiaan, etten olisi ollut elämäni aikana "enemmän kuin tarpeeksi" tekemisissä erilaisten "asiantuntijoiden" kanssa. Kannattaa aina muistaa, että minut tosiaankin useaan kertaan peruskouluiässä pakotettiin sinne "lasten vankilaan". Äärimmäisen p**ka paikka ja kyllä täyttyi myöntää, että takas en enää KOSKAAN halua yhteenkään "vankilaan". Kyllä tuo "kiltin ja kunnollisen" miehen elämä lopulta alkoi sujumaan vähän paremmin peruskoulun jälkeen.
TodellavaikeetaOpiskelusta vielä sen verran, että mulla on joskus opiskelut sujuneetkin paremmin silloin, kun ajauduin miesvaltaiselle alalle, mutta jossain vaiheessa tuli isompia ongelmia. Sitten jossain vaiheessa yritin psykologiaa ja siellähän naisia riitti, joten sain tuntea sen äärimmäisen nöyryyttävän tunteen kun olin "kaikkia huonompi". Psykologia tosiaan kiinnosti, koska koko elämän ajan ollut mulla PALJON ongelmia.
Anonyymi kirjoitti:
Niin piti sanoa, että ei ainakaan mun mielestä tuo Olga Serjabkina ja Ani Lorak ole mihinkään suuntaan "liikaa", ei siis "liian lihaksikas", ei "häiritsevästi ylipainoisia", ei "häiritsevästi laihoja". Hyvä kysymys, takaisiko se kuitenkaan onnea, vaikka löytäisinkin "saman tasoisen" naisen.
TodellavaikeetaOlipa jokin sinusta liikaa tai ei, niin läski on silti läskiä ei lihasta. Ihmisestä ei tule lihava siksi, että hän käy liikaa salilla ja on todella kummallista, että sinä puhut lihavienikin ihmisten kohdalla siitä, että syy olisi sali. Sinällään on tiettysti hienoa, että et tuossa mielessä diskriminoi. Sekin on fakta, että lihavakin voi olla vahva ja hyvässä kunnossa. Ylipainoisilla usein on suhteessa isommat lihaksetkin, sillä isomman massan liikuttaminen vaatii voimaa. Silti on edelleen outoa, että sinä syytät selkeästä ylipainostakin kuntosalilla käymistä. Yksi täällä kaakattaa jatkuvasti rumanpainoisista ja märehtimisestä, jos BMI on yli 17 ja sinä taas syytät lihavuudestakin liikaa kuntosalilla käymistä. Yhtä sekopäistä käytöstä molemmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaNepsypiirteet ovat kaikkea muuta kuin yksinkertaisia. Tousinaan ne ovat kuitenkin selvästi tunnistettavissa, kuten sinulla. Silloin kun ne vaikuttavat noin voimakkaasti ihan arkiseen elämään ja elämässä selviytymiseen kuin sinulla, niin on puhdasta idiotismia olla hakematta apua. Toisaalta omapahan on elämäsi. Jos sinä koet saavasi elämästäsi tarpeeksi, ihan vain vinkumalla tällaisia päivästä toiseen palstoilla, niin eipä siinä sitten mitään. Omaa elämääsi ja omaa itseäsi sinä siinä vain sabotoit, kun "vastustat yksinkertaistamista". Minä en puhu mistään vankiloista ja kaikki sellainen on tyystin väärä lähestymistapa. Se on surullista, että sä et ole saanut tarvitsemaasi apua ja tukea nuorena, kun siitä olisi eniten apua. Se, että sinua on rangaistu ominaisuuksista, joille et voi mitään, on yksiselitteisesti väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaJa kyllä, tuosta tarinastasi huonaa, että sinä nimenomaan et ole koskaan saanut apua, etkä ole ollut tekemisissä oikeiden asianruntijoiden kanssa. Sinun jutuistasi huomaa, että sä olisit tarvinut jo ihan pienenä apua noiden omien piiteiden ymmärtämiseen ja niiden kanssa selviämiseen. Silloin kun sinä olet ollut lapsi, niin näitä juttuja ei ikävä kyllä ole ymmärretty tarpeeksi. Edelleenkään ei kuitenkaan ole liian myöhäistä hakea oikeaa apua, joka ei rankaise ja syyllistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja kyllä, tuosta tarinastasi huonaa, että sinä nimenomaan et ole koskaan saanut apua, etkä ole ollut tekemisissä oikeiden asianruntijoiden kanssa. Sinun jutuistasi huomaa, että sä olisit tarvinut jo ihan pienenä apua noiden omien piiteiden ymmärtämiseen ja niiden kanssa selviämiseen. Silloin kun sinä olet ollut lapsi, niin näitä juttuja ei ikävä kyllä ole ymmärretty tarpeeksi. Edelleenkään ei kuitenkaan ole liian myöhäistä hakea oikeaa apua, joka ei rankaise ja syyllistä.
Vai että minä en ole "hakenut apua", lukenut kirjallisuutta vaikka millä mitalla psykologian alalta, keskustellut monien "asiantuntijoiden" kanssa, mutta mikä yhteistä kaikille: olen välittömästi "räjähtänyt", kun on tullut erimielisyyksiä sukupuolen tasa-arvosta. Sinun kirjoituksestasi näkyy varsin hyvin tämä, kuinka sä haluat demonisoida miehiä leimaamalla ne jollain tavoin "ongelmallisiksi" ja pyrit asettumaan tällä tavalla muiden "yläpuolelle manipuloiden muita uskomaan, että vika on aina yhdessä ihmisryhmässä. Tiedoksi vaan, että nepsy-ilmiö on lisääntymässä. Kumpi sukupuoli tässäkin johtaa?
Anonyymi kirjoitti:
Vai että minä en ole "hakenut apua", lukenut kirjallisuutta vaikka millä mitalla psykologian alalta, keskustellut monien "asiantuntijoiden" kanssa, mutta mikä yhteistä kaikille: olen välittömästi "räjähtänyt", kun on tullut erimielisyyksiä sukupuolen tasa-arvosta. Sinun kirjoituksestasi näkyy varsin hyvin tämä, kuinka sä haluat demonisoida miehiä leimaamalla ne jollain tavoin "ongelmallisiksi" ja pyrit asettumaan tällä tavalla muiden "yläpuolelle manipuloiden muita uskomaan, että vika on aina yhdessä ihmisryhmässä. Tiedoksi vaan, että nepsy-ilmiö on lisääntymässä. Kumpi sukupuoli tässäkin johtaa?
TodellavaikeetaLisään vielä tämän, että vähimmässäkään määrin et tule saamaan vahvistusta naiiveille väitteillesi, joita olet varsin mekaanisesti lukenut "oppikirjoista", koska et ole itse halunnut aikoinaan muuttua vaan olet valinnut tuon asenteen syyllistää miehiä.
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä tämän, että vähimmässäkään määrin et tule saamaan vahvistusta naiiveille väitteillesi, joita olet varsin mekaanisesti lukenut "oppikirjoista", koska et ole itse halunnut aikoinaan muuttua vaan olet valinnut tuon asenteen syyllistää miehiä.
TodellavaikeetaVielä tämä tuosta koulutuksesta. Jos joillakin miehillä on koulussa vaikeuksia, näki heti, kuinka halusit ottaa tuon vaihtoehdon syyllistää miehiä alkamalla diagnosoida, etkä vaivautunut ollenkaan kuuntelemaan, mitä ehdin tuoda esille ihan globaalilla tasolla.
Kertausta Education Indexistä.
Education Index oli 90-luvulla korkea Pohjois-Amerikassa sekä monessa Euroopan maassa. Edelleenkin nämä maat ovat hyvin pärjäävien joukossa. Montako Euroopan tai Pohjois-Amerikan maata löytyy, jossa naiset eivät pärjäisi koulutuksessa miehiä paremmin?
90-luvulla monet Latinalaisen-Amerikan maat oli monia Euroopan maita ja Pohjois-Amerikkaa huonommin pärjänneitä, mutta niinpä myös Latinalaisessa-Amerikassa nykyään naiset pärjäävät paremmin koulutuksessa.
https://www.weforum.org/stories/2023/04/women-s-education-gender-gap-latin-america/
Onhan se varmasti hauskaa kuulua näiden "aina oikeassa olevien" porukkaan ja tietää "kaikkiin" ongelmiin "syyllinen".
Siinä sulle hyödyllistä luettavaa. Olen monta kertaa aiemminkin ottanut, mutta en nyt äkkiseltään muista olenko sinun kommentteihisi.
https://www.oikeamedia.com/o1-63800
"Syrjäytyneet miehet romuttavat syntyvyyden"
"Miehet ovat huonosti koulutettuja, syrjäytyneitä ja köyhiä. Syntyvyys on jotenkin mystisesti kiinni miesten tilasta, eikä suinkaan heistä jotka synnyttävät, eli naisista."
"Miehet eivät kouluttaudu rikkaille aloille, joten naisille ei riitä tasokkaita aviomiehiä. Naisethan ovat tietenkin oikeutettuja menestyvään aviomieheen - kukaan ei kehtaa vaatia naisia laskemaan rimaa."
"Feministit kohkaat päivät pääksytysten yhteiskunnan rakenteista. Suomalaisen yhteiskunnan rakenteita on muutettu viimeisen 60 vuoden aikana yhä enemmän siihen suuntaan, että syntyvyys vähenee. Naisten opiskelu, biletysvuodet, salirehkiminen, instagramesittelyt ja työuran hankinta toimii rakenteena synnyttämistä vastaan."
Niin se, että naiset pärjäävät koulutuksessa miehiä paremmin, samoin rehkivät salilla, lisää väistämättä vaatimuksia miehille. Kuinka perehtynyt olet esimerkiksi tähän hypergamia-ilmiöön, jonka olen myös monesti tuonut palstalle.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miksi-naiset-tienaavat-keskimaarin-vahemman-kuin-miehet-tasta-johtuu-sukupuolten-palkkaero/8568374
"Useissa yhteiskunnallisissa tutkimuksissa on huomattu, että kulttuurista riippumatta keskimäärin naiset pariutuvat miesten kanssa, jotka ovat sosioekonomisessa hierarkiassa ylempänä, tai vähintään samalla tasolla kuin he."
"Tutkimuksissa on huomattu, että miehet, jotka ovat sosioekonomisessa hierarkiassa korkeammalla, menestyvät paremmin kumppanin hankkimisessa ja saavat enemmän lapsia."
"Keskimäärin naisten suhteen vaikutus on ollut joissain tutkimuksissa jopa hieman negatiivinen. Eli naisten mahdollisuus löytää kumppani pienenee, tai ei ainakaan kasva, kun he kohoavat sosioekonomisessa hierarkiassa."
Sama koskee myös naisten salituloksia.
Palataan vielä tuohon.
"Feministien lääke syntyvyyden lisäämiseen on lisärahan siirtäminen miehiltä naisille valtion kautta, jolloin valtiosta tulee aviomiehen korvike ja miehistä tarpeettomia. Toisena lääkkeenä on - mahdoton - tavoite lisätä tasokkaiden miesten määrää. Tasokkaita miehiä ei voi kuitenkaan lisätä ottamatta pois naisten koulutusylivoimasta."
Vielä tällainenkin kysymys: oletetaan, että nepsy-ilmiö saattaa ilmetä esimerkiksi sosiaalisissa taidoissa. Pohditaanpa tätäkin kysymystä parisuhteen etsinnässä, eli tämä miesten hyypiöitymisen vaara, josta olen moneen kertaan puhunut, mutta ne välttämättä sinun kanssa.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/49185-hyypioitymisen-vaara/
"Hyypiö (creep, creepy, creepy as shit) = Mies joka käyttyy seksuaalisesti epäsopivasti, perverssisti tai joka hakee seksuaalista tyydytystä kunniattomilla keinoilla (esim. tirkistelemällä)."
"Hyypiöitymisen vaara piilee erityisesti aloitteiden teossa. Yhtäältä miehet ovat pakotettuja tekemään aloitteita, mutta toisaalta he haluavat välttää hyypiön maineen. "
"Välttääkseen hyypiön maineen miehen on omattava suuria sosiaalisia taitoja ja osattava lukea naisten signaaleja. Miehen pitää myös ymmärtää, jos hänen markkina-arvonsa on alhainen. Alhainen markkina-arvo tekee miehestä automaattisesti hyypiön, jos hän tekee aloitteen liian tasokkaalle naiselle. Miehen on aloitteita tehdessään tehtävä valistuneita arvauksia siitä, mistä nainen pitää. Jos mies arvaa väärin, hän kohtaa hyypiöitymisen vaaran."
Jatkuu seuraavassa kommentissa.
Anonyymi kirjoitti:
Vielä tämä tuosta koulutuksesta. Jos joillakin miehillä on koulussa vaikeuksia, näki heti, kuinka halusit ottaa tuon vaihtoehdon syyllistää miehiä alkamalla diagnosoida, etkä vaivautunut ollenkaan kuuntelemaan, mitä ehdin tuoda esille ihan globaalilla tasolla.
Kertausta Education Indexistä.
Education Index oli 90-luvulla korkea Pohjois-Amerikassa sekä monessa Euroopan maassa. Edelleenkin nämä maat ovat hyvin pärjäävien joukossa. Montako Euroopan tai Pohjois-Amerikan maata löytyy, jossa naiset eivät pärjäisi koulutuksessa miehiä paremmin?
90-luvulla monet Latinalaisen-Amerikan maat oli monia Euroopan maita ja Pohjois-Amerikkaa huonommin pärjänneitä, mutta niinpä myös Latinalaisessa-Amerikassa nykyään naiset pärjäävät paremmin koulutuksessa.
https://www.weforum.org/stories/2023/04/women-s-education-gender-gap-latin-america/
Onhan se varmasti hauskaa kuulua näiden "aina oikeassa olevien" porukkaan ja tietää "kaikkiin" ongelmiin "syyllinen".
Siinä sulle hyödyllistä luettavaa. Olen monta kertaa aiemminkin ottanut, mutta en nyt äkkiseltään muista olenko sinun kommentteihisi.
"Syrjäytyneet miehet romuttavat syntyvyyden"
"Miehet ovat huonosti koulutettuja, syrjäytyneitä ja köyhiä. Syntyvyys on jotenkin mystisesti kiinni miesten tilasta, eikä suinkaan heistä jotka synnyttävät, eli naisista."
"Miehet eivät kouluttaudu rikkaille aloille, joten naisille ei riitä tasokkaita aviomiehiä. Naisethan ovat tietenkin oikeutettuja menestyvään aviomieheen - kukaan ei kehtaa vaatia naisia laskemaan rimaa."
"Feministit kohkaat päivät pääksytysten yhteiskunnan rakenteista. Suomalaisen yhteiskunnan rakenteita on muutettu viimeisen 60 vuoden aikana yhä enemmän siihen suuntaan, että syntyvyys vähenee. Naisten opiskelu, biletysvuodet, salirehkiminen, instagramesittelyt ja työuran hankinta toimii rakenteena synnyttämistä vastaan."
Niin se, että naiset pärjäävät koulutuksessa miehiä paremmin, samoin rehkivät salilla, lisää väistämättä vaatimuksia miehille. Kuinka perehtynyt olet esimerkiksi tähän hypergamia-ilmiöön, jonka olen myös monesti tuonut palstalle.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miksi-naiset-tienaavat-keskimaarin-vahemman-kuin-miehet-tasta-johtuu-sukupuolten-palkkaero/8568374
"Useissa yhteiskunnallisissa tutkimuksissa on huomattu, että kulttuurista riippumatta keskimäärin naiset pariutuvat miesten kanssa, jotka ovat sosioekonomisessa hierarkiassa ylempänä, tai vähintään samalla tasolla kuin he."
"Tutkimuksissa on huomattu, että miehet, jotka ovat sosioekonomisessa hierarkiassa korkeammalla, menestyvät paremmin kumppanin hankkimisessa ja saavat enemmän lapsia."
"Keskimäärin naisten suhteen vaikutus on ollut joissain tutkimuksissa jopa hieman negatiivinen. Eli naisten mahdollisuus löytää kumppani pienenee, tai ei ainakaan kasva, kun he kohoavat sosioekonomisessa hierarkiassa."
Sama koskee myös naisten salituloksia.
Palataan vielä tuohon.
"Feministien lääke syntyvyyden lisäämiseen on lisärahan siirtäminen miehiltä naisille valtion kautta, jolloin valtiosta tulee aviomiehen korvike ja miehistä tarpeettomia. Toisena lääkkeenä on - mahdoton - tavoite lisätä tasokkaiden miesten määrää. Tasokkaita miehiä ei voi kuitenkaan lisätä ottamatta pois naisten koulutusylivoimasta."
Vielä tällainenkin kysymys: oletetaan, että nepsy-ilmiö saattaa ilmetä esimerkiksi sosiaalisissa taidoissa. Pohditaanpa tätäkin kysymystä parisuhteen etsinnässä, eli tämä miesten hyypiöitymisen vaara, josta olen moneen kertaan puhunut, mutta ne välttämättä sinun kanssa.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/49185-hyypioitymisen-vaara/
"Hyypiö (creep, creepy, creepy as shit) = Mies joka käyttyy seksuaalisesti epäsopivasti, perverssisti tai joka hakee seksuaalista tyydytystä kunniattomilla keinoilla (esim. tirkistelemällä)."
"Hyypiöitymisen vaara piilee erityisesti aloitteiden teossa. Yhtäältä miehet ovat pakotettuja tekemään aloitteita, mutta toisaalta he haluavat välttää hyypiön maineen. "
"Välttääkseen hyypiön maineen miehen on omattava suuria sosiaalisia taitoja ja osattava lukea naisten signaaleja. Miehen pitää myös ymmärtää, jos hänen markkina-arvonsa on alhainen. Alhainen markkina-arvo tekee miehestä automaattisesti hyypiön, jos hän tekee aloitteen liian tasokkaalle naiselle. Miehen on aloitteita tehdessään tehtävä valistuneita arvauksia siitä, mistä nainen pitää. Jos mies arvaa väärin, hän kohtaa hyypiöitymisen vaaran."
TodellavaikeetaJatkuu.
Näistä sosiaalisten taitojen "vaatimuksesta". Sinä väität, että nepsy-ilmiöstä ei aikaisemmin tiedetty. Nyt siis tiedetään. Jos nepsy-ilmiö näkyy jollain tavoin "puutteellisissa" sosiaalisissa taidoissa, eikö silloin nepsy-ihmiset joudu nykyään entistäkin enemmän pelkäämään, etteivät saisi hyypiön mainetta. Mitä tapahtui vuonna 2017?
https://yle.fi/a/3-9932150
"Seksuaalinen häirintä voi olla vahinko"
"Naisten määritelmä seksuaaliselle häirinnälle on miehiä laajempi. Naiset myös vaativat sanallisen häirinnän kriminalisointia miehiä enemmän."
Naiset saivat haluamansa: seksuaalirikoslakeja tiukennettiin. Onneksi löytyy tähänkin kysymykseen myös järjen ääniä.
https://yle.fi/a/3-12599832
"Uusi seksuaalirikoslaki tuo "yhden vankilan verran" uusia vankeja – "Tämä toteutetaan kovalla mallilla", sanoo rikosoikeuden asiantuntija"
"Uusi seksuaalirikoslaki koventaa merkittävästi Suomen rikoslakia, sanoo rikosoikeuden professori Kimmo Nuotio."
" Sanotaanko näin, että tämä toteutetaan aika kovalla mallilla. On tärkeää seurata, mitä nyt tapahtuu."
On tosiaan mielenkiintoista seurata, miten tulevaisuudessa kohdellaan "kilttejä ja kunnollisia" miehiä, joita naiset ja tytöt ovat jo peruskoulun ylä-asteelta alkaen inhonneet.
"Nuotion mukaan Suomessa ei ole nähty yhtä kovaa tiukennusta rikoslakiin ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen."
Sinä puhuit, että on väärin, jos nepsyjä ei ymmärretä. Jos tämä nepsy-ilmiö ilmenee esimerkiksi "puutteellisissa" sosiaalisissa taidoissa, onko sinun mielestä väärin, jos ei ymmärretä miestä, jolla on "puutteelliset" sosiaaliset taidot?
"Ennen historiallista lakimuutosta Suomessa keskusteltiin vuosikausia siitä, että seksuaalirikosten rangaistukset ovat liian lieviä."
Oletko sitä mieltä, että "kilttiä ja kunnollista" poikaa pitäisi kovasti rangaista siitä, jos herättää ylä-asteella inhoa tytöissä, koska tytöt ylä-asteella inhoo "epänormaaleja kilttejä ja kunnollisia" poikia, vaikka samanaikaisesti suosivat jännäpoikia.
Oletko sitä mieltä, että 20 vuotiasta miestä pitäisi kovasti rangaista siitä, jos esimerkiksi pe-la iltana liikkuu suurissa kaupungeissa tehden "kömpelöitä" tutustumisyrityksiä "tasokkaisiin" naisiin saaden lukuisia paheksuvia katseita näiltä "tasokkailta" naisilta, samoiin kestää jännämiesten pilkkaa. Aina vika tuossa "epänormaalissa kiltissä ja kunnollisessa" miehessä?
"Koska rangaistukset kovenevat, yhä useampi seksuaalirikoksiin syyllistynyt joutuu vankilaan."
"Vankiloissa varaudutaan nyt vankimäärän nousuun ja siihen, miten seksuaalirikollisia voitaisiin auttaa."
"Jos me haluamme vaikuttaa tällaisten rikosten tekemiseen, meidän pitää tehdä jotain järkevää täällä vankiloissa. Me tarvitsemme ohjelmia, joilla voidaan vaikuttaa seksuaalirikosten tekemiseen. Olemme lisänneet henkilökunnan koulutuksia näihin ohjelmiin, sanoo Vanajan vankilan johtaja Kaisa Tammi-Moilanen."
Vankiloissa "apu" on ilmaista, mutta "vapaudessa" kannattaa lähteä siitä, että lähes kaiken joutuu itse maksamaan.
Kertausta: siis juuri tämä hyypiön maine, joka on nykyään vakavampi asia kuin vaikkapa 20 vuotta sitten. Miehen siis pitää omata "korkean tason" sosiaalisia taitoja tutustuessa naiseen. Nykyään, koska seksuaalirikoslait ovat entisestään tiukentuneet, entistäkin "korkeamman tason" sosiaalisia taitoja vaaditaan miehiltä.
Juuri nämä sosiaaliset taidot, jotka toisilla on "paremmat" ja toisilla "puutteellisemmat". Osa miehistä siis joutuu tekemään aivan järjettömän paljon "harjoituksia" näissä sosiaalisissa taidoissa viimeistään siinä vaiheessa, kun haluaa alkaa etsimään parisuhdetta. Koska minua ylä-asteella tytöt inhosivat, en todellakaan voinut välttyä siltä, etteikö myös varsinkin siinä 20 vuotiaana kun aloittelin etsimään parisuhdetta, saanut naisilta inhoa tai jotakin vastaavaa esimerkiksi nämä paheksuvat katseet, joista mainitsin, näin rivien välistä, pitivät varmasti lukuisia kertoja minua hyypiönä. Onneksi silloin lait eivät olleet yhtä ankaria kuin nyt.
Sinne vaan suuriin kaupunkeihin pe-la iltaisin "harjoittelemaan". Kyllähän sitä pikku hiljaa aina vähemmän teki "mokia", toisin sanoen vähemmän paheksuvia katseita näiltä "tasokkailta" naisilta.
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaJos nepsy tapaukset ovat lisääntymässä, minkälainen käsitys Sulla on siitä, missä määrin he halutessaan voivat saada ja saavatkin ehkä vaikuttavaa apua. Millä tasolla tämän alan yleinen tietämys avun mahdollisuuksista mielestäsi on? Saako sitä vain rahalla vai jonkinlaista tilapäistä jeesiä myös julkisten palvelujen puolelta.
Halutessaan -sanalla edellä on paino sikäli, että jos mieli "räjähtää" sitten, vaikka toisaalta haluaakin apua, niin sittenhän siinä olet omillasi taas. Pakkohoidon kriteerit ovat varmaan niin tiukat, että on oltava ilmeisen vaarallinen ympäristölleen. Ja samalla tietenkin itselleen.
(Olen eri henkilö kuin edellinen tilanteesi arvioija.) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jatkuu.
Näistä sosiaalisten taitojen "vaatimuksesta". Sinä väität, että nepsy-ilmiöstä ei aikaisemmin tiedetty. Nyt siis tiedetään. Jos nepsy-ilmiö näkyy jollain tavoin "puutteellisissa" sosiaalisissa taidoissa, eikö silloin nepsy-ihmiset joudu nykyään entistäkin enemmän pelkäämään, etteivät saisi hyypiön mainetta. Mitä tapahtui vuonna 2017?
https://yle.fi/a/3-9932150
"Seksuaalinen häirintä voi olla vahinko"
"Naisten määritelmä seksuaaliselle häirinnälle on miehiä laajempi. Naiset myös vaativat sanallisen häirinnän kriminalisointia miehiä enemmän."
Naiset saivat haluamansa: seksuaalirikoslakeja tiukennettiin. Onneksi löytyy tähänkin kysymykseen myös järjen ääniä.
"Uusi seksuaalirikoslaki tuo "yhden vankilan verran" uusia vankeja – "Tämä toteutetaan kovalla mallilla", sanoo rikosoikeuden asiantuntija"
"Uusi seksuaalirikoslaki koventaa merkittävästi Suomen rikoslakia, sanoo rikosoikeuden professori Kimmo Nuotio."
" Sanotaanko näin, että tämä toteutetaan aika kovalla mallilla. On tärkeää seurata, mitä nyt tapahtuu."
On tosiaan mielenkiintoista seurata, miten tulevaisuudessa kohdellaan "kilttejä ja kunnollisia" miehiä, joita naiset ja tytöt ovat jo peruskoulun ylä-asteelta alkaen inhonneet.
"Nuotion mukaan Suomessa ei ole nähty yhtä kovaa tiukennusta rikoslakiin ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen."
Sinä puhuit, että on väärin, jos nepsyjä ei ymmärretä. Jos tämä nepsy-ilmiö ilmenee esimerkiksi "puutteellisissa" sosiaalisissa taidoissa, onko sinun mielestä väärin, jos ei ymmärretä miestä, jolla on "puutteelliset" sosiaaliset taidot?
"Ennen historiallista lakimuutosta Suomessa keskusteltiin vuosikausia siitä, että seksuaalirikosten rangaistukset ovat liian lieviä."
Oletko sitä mieltä, että "kilttiä ja kunnollista" poikaa pitäisi kovasti rangaista siitä, jos herättää ylä-asteella inhoa tytöissä, koska tytöt ylä-asteella inhoo "epänormaaleja kilttejä ja kunnollisia" poikia, vaikka samanaikaisesti suosivat jännäpoikia.
Oletko sitä mieltä, että 20 vuotiasta miestä pitäisi kovasti rangaista siitä, jos esimerkiksi pe-la iltana liikkuu suurissa kaupungeissa tehden "kömpelöitä" tutustumisyrityksiä "tasokkaisiin" naisiin saaden lukuisia paheksuvia katseita näiltä "tasokkailta" naisilta, samoiin kestää jännämiesten pilkkaa. Aina vika tuossa "epänormaalissa kiltissä ja kunnollisessa" miehessä?
"Koska rangaistukset kovenevat, yhä useampi seksuaalirikoksiin syyllistynyt joutuu vankilaan."
"Vankiloissa varaudutaan nyt vankimäärän nousuun ja siihen, miten seksuaalirikollisia voitaisiin auttaa."
"Jos me haluamme vaikuttaa tällaisten rikosten tekemiseen, meidän pitää tehdä jotain järkevää täällä vankiloissa. Me tarvitsemme ohjelmia, joilla voidaan vaikuttaa seksuaalirikosten tekemiseen. Olemme lisänneet henkilökunnan koulutuksia näihin ohjelmiin, sanoo Vanajan vankilan johtaja Kaisa Tammi-Moilanen."
Vankiloissa "apu" on ilmaista, mutta "vapaudessa" kannattaa lähteä siitä, että lähes kaiken joutuu itse maksamaan.
Kertausta: siis juuri tämä hyypiön maine, joka on nykyään vakavampi asia kuin vaikkapa 20 vuotta sitten. Miehen siis pitää omata "korkean tason" sosiaalisia taitoja tutustuessa naiseen. Nykyään, koska seksuaalirikoslait ovat entisestään tiukentuneet, entistäkin "korkeamman tason" sosiaalisia taitoja vaaditaan miehiltä.
Juuri nämä sosiaaliset taidot, jotka toisilla on "paremmat" ja toisilla "puutteellisemmat". Osa miehistä siis joutuu tekemään aivan järjettömän paljon "harjoituksia" näissä sosiaalisissa taidoissa viimeistään siinä vaiheessa, kun haluaa alkaa etsimään parisuhdetta. Koska minua ylä-asteella tytöt inhosivat, en todellakaan voinut välttyä siltä, etteikö myös varsinkin siinä 20 vuotiaana kun aloittelin etsimään parisuhdetta, saanut naisilta inhoa tai jotakin vastaavaa esimerkiksi nämä paheksuvat katseet, joista mainitsin, näin rivien välistä, pitivät varmasti lukuisia kertoja minua hyypiönä. Onneksi silloin lait eivät olleet yhtä ankaria kuin nyt.
Sinne vaan suuriin kaupunkeihin pe-la iltaisin "harjoittelemaan". Kyllähän sitä pikku hiljaa aina vähemmän teki "mokia", toisin sanoen vähemmän paheksuvia katseita näiltä "tasokkailta" naisilta.
TodellavaikeetaJatkuu.
Vielä tuosta.
"Onko Suomessa liian lievät rangaistukset?"
"Rangaistusten asiallinen vertailu eri maiden kesken on melko mahdotonta, koska rikoslait poikkeavat eri maissa hyvinkin paljon toisistaan."
"Rangaistusten ankaruudesta kertoo kuitenkin jotain se, kuinka paljon vankiloissa on ihmisiä."
Kuten nähdään, esimerkiksi Virossa on jo selvästi enemmän vankeja kuin Suomessa.
Virolaisiin naisiin, samoin myös Viron venäläisiin naisiin on elämän aikana tullut tehtyä tutustumisyrityksiä niin Virossa kuin myös Suomessa. Yhden virolaisen naisen kanssa jonkin aikaa näyttikin, että "vakavampikin" parisuhde saattaisi syntyä, mutta ei sitten kuitenkaan.
Niin Virossa on siis Suomea enemmän vankeja, samoin myös Suomea korkeampi henkirikosluku.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate
Olen siis aina tiennyt, että Virossa siis saattaa olla "turvattomampaa" kuin Suomessa, mutta en ole antanut tämän kuitenkaan estää naisiin tutustumista. Tähän mennessä ei siis ole vielä onneksi käynyt pahasti.
Jokatapauksessa, kun ainakin Suomessa tunnutaan kaiken aikaa vaan keskustelevan siitä, että seksuaalirikoslakeja pitäisi tiukentaa ja ollaan varsin lyhyessä ajassa myös tiukennettukin, en voi välttyä ajatukselta, onko enää esimerkiksi Virossakaan "turvallista" tehdä naisiin tutustumisyrityksiä. Kannattaa siis edelleen muistaa, että Virossa tosiaan on vankeja enemmän, samoin korkeampi henkirikosluku kuin Suomessa. Siitä voidaan siis lähteä: jos tekee "pahoja mokia", seurauksetkin ovat "vakavammat". Toinen kysymys on: mikä on "paha moka".
Muistutuksena niille, jotka haluavat aina leimata kaikkia "poikkeavuuksia" tavalla tai toisella "sairaudeksi", tullaan väistämättä tähän eettiseen kysymykseen: pitääkö "kaikista poikkeavuuksista" rangaista "kovemmin". Jos halutaan lähteä tälle linjalle, tätä on luvassa, josta Hesarikin on kirjoittanut.
https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000010938665.html
"Ahtaus on tehnyt vankiloista entistä vaarallisempia paikkoja."
Niin, nyt vankeja tullaan tosiaan lisäämään, kun nämä seksuaalirikoslait koventui. Onhan vankeja muissakin maissa, kuten Yle kirjoitti. Eipä Yle suostunut kuitenkaan mainitsemaan, MILLÄ PERUSTEELLA ovat sinne joutuneet.
Muistutuksena niille, joilla "kaikki poikkeavuudet" halutaan nähdä tavalla tai toisella "sairautena", joutuvat myös pohtimaan tällaista eettistä kysymystä.
https://www.hs.fi/elama/art-2000005421186.html
"Surullinen, ujo tai liian vilkas – Ihmiset haluavat nykyään kaikelle diagnoosin, ja se voi olla vaarallista, sanoo professori"
"Ihmiselämää halutaan hallita entistä tiukemmin, professori Petteri Pietikäinen sanoo. Samalla kaventuvat normaaliuden rajat. Luonnollisista tunnetiloista ja elämän kriisivaiheista tulee sairauksia."
"Sairautta sairauden" päälle tosiaan, kun yhä enenevässä määrin "puutteellisista" sosiaalisista taidoista kärsiviä miehiä halutaan yhä enenevässä määrin leimata hyypiöksi ja tämän seurauksena tuottaa näille entistäkin enemmän ahdistusta. Seurauksena tosiaan on "sairautta sairauden" päälle.
Tämä, että nykyään halutaan "täydellisesti hallita kaikkea" näkyy tosiaan tuona jatkuvana seksuaalirikoslakien kiristämisenä. Naisethan tätä halus. Enkä yhtään ihmettele, kun muistelen näitä mun peruskouluvuosia varsinkin ylä-asteella. Koska ehdin osan ylä-astetta suorittamaan "lasten vankilassa", sielläkin kävi varsin selväksi nämä hierarkiat: "lasten vankilan" kingeillä riitti tyttöjä, ei minulla. Kuten "normaalillakin" ylä-asteella, myös "lasten vankilassa" nämä kingit pikemminkin halveksuivat minua.
Tosiaan olemme tämän eettisen kysymyksen äärellä, kun nykyaikana halutaan "hallita kaikkea", keiden päämääriä tämä lopulta palvelee? On päivän selvää, että on aina helppo mennä niiden ihmisten joukkoon, jotka "ovat aina oikeassa". Sinustakin aivan selvästi näkee tämän, kuinka aivopesty id**otti sinä olet. Tällä tavalla sinä saat sen "turvallisuuden" tunteen, että sinun ei tarvitse tehdä yhtään mitään, koska vika on aina niissä ihmisissä, joita nämä "aina oikeassa olevat" id**otit ovat antaneet "luvan" demonisoida. Sinäkin saat elää elämääsi, kuten haluat Suomen lakien rajoissa. En voi kieltää sua kirjoittelemasta palstalla vaikka se olisikin täyttä puuta heinää.
Anonyymi kirjoitti:
Olipa jokin sinusta liikaa tai ei, niin läski on silti läskiä ei lihasta. Ihmisestä ei tule lihava siksi, että hän käy liikaa salilla ja on todella kummallista, että sinä puhut lihavienikin ihmisten kohdalla siitä, että syy olisi sali. Sinällään on tiettysti hienoa, että et tuossa mielessä diskriminoi. Sekin on fakta, että lihavakin voi olla vahva ja hyvässä kunnossa. Ylipainoisilla usein on suhteessa isommat lihaksetkin, sillä isomman massan liikuttaminen vaatii voimaa. Silti on edelleen outoa, että sinä syytät selkeästä ylipainostakin kuntosalilla käymistä. Yksi täällä kaakattaa jatkuvasti rumanpainoisista ja märehtimisestä, jos BMI on yli 17 ja sinä taas syytät lihavuudestakin liikaa kuntosalilla käymistä. Yhtä sekopäistä käytöstä molemmat.
No mitä luulet, mihin tulee johtamaan, jos muodokkaampaa vartaloa arvostetaan enemmän kuin laihaa?
Anonyymi kirjoitti:
No mitä luulet, mihin tulee johtamaan, jos muodokkaampaa vartaloa arvostetaan enemmän kuin laihaa?
TodellavaikeetaEi yhtään mihinkään. Kaikki tuollainen tekee jatkuvaa heiluriliikettä. Nyt ollaan tässä kohtaa ja jossain kohtaa mennään taas touseen suuntaan. Näin se on ihmiskunnan historian saatossa aina ollut. Se on ikävää itse kunkin kohdalla, jos sattuu syntymään ihan väärään historian hetkeen, mutta toisaalta jokainen päättää itse kuinka paljon paineita tuollaisesta ottaa. Lisäksi sykli on koko ajan kiihtynyt ja mm. muoti kiertää kehää entistä nopeammin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos nepsy tapaukset ovat lisääntymässä, minkälainen käsitys Sulla on siitä, missä määrin he halutessaan voivat saada ja saavatkin ehkä vaikuttavaa apua. Millä tasolla tämän alan yleinen tietämys avun mahdollisuuksista mielestäsi on? Saako sitä vain rahalla vai jonkinlaista tilapäistä jeesiä myös julkisten palvelujen puolelta.
Halutessaan -sanalla edellä on paino sikäli, että jos mieli "räjähtää" sitten, vaikka toisaalta haluaakin apua, niin sittenhän siinä olet omillasi taas. Pakkohoidon kriteerit ovat varmaan niin tiukat, että on oltava ilmeisen vaarallinen ympäristölleen. Ja samalla tietenkin itselleen.
(Olen eri henkilö kuin edellinen tilanteesi arvioija.)Eiväthän ne oijeasti mihinkään ole lisääntymässä. Jajauma on ihan tasan sama kuin ennenkin, mutta nyktään on enemmän tietoa ja ymmärtämyystä. Aiemmin monia piirteitä.pidettiin mm. käytösongelmina, joista sitten rangaistiin jne. Nykyään onneksi jo tajutaan, ettei rankaiseminen oke toimiva keino mm. nepsyominaisuuksiin. Tietysti nykyhetken elämä ha elämäntavat tuovat mukaanaan uudenlaisia ongelmia, mutta keskimäärin asioiden ymmärtäminen on kuitenkin parantanut tilannetta. Se, että tietää miksi on mitä on ja mistä on kysymys, on monille hyvä juttu ja mitä aikaisemmassa vaiheessa tietoa saa niin sitä parempi. Vähemmän asioita ehtii mennä hitosti pieleen, ennen kun asioihin päästään puuttumaan. Aiemmin valtaosalla on mennyt koko lapsuus ja nuoruus ja paljon aikuisikääkin vituralleen, ennen kuin vasta tyyliin nelikympisenä on saanut selityksen sille kaikelle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaEthän sinä ole. Sä jauhat joistain vankiloista, joka ei ole apua. Se, että opiskelet psykologiaa, ei mylskään ole apua. Sä kiellät systemaattisesti koko ajan sen, että sinä tarvitsisit oikeanlaista apua.
- Anonyymi
Suomessakin pitäisi ehkä olla jotain Working Girl -katuja joissda katuhuoria tarjolla.
En kyllä tuota Erikan esitystä sanoisi mitenkään swllaiseksi yliseksikkääksi, vain hauska mielestäni - Anonyymi
Itse olen vähän iloinen kun ei tarvetta silmälaseihin normaalioloissa kun oli leikkauksessqa.. Paraneminen kestää kyllä viwlä..
...nopeusrokkia kuunnellut niin tuokin on aika hycä Helix
Son't touch the merchanse - Anonyymi
Laulufestivaalien johtajaa haastateltiin äsken YLELLÄ.
Ilmiselvä homo oli.
Kuinkas muuten.
Miksi kannattaa tuhlata 2 miljoonaa euroa joka päivä Ylen ylläpitoon ?
100 % HULLUUTTA ! - Anonyymi
itsellä kun... voisin auttaa tyttöjäkin kaupungille tekemään jotain haudskaa peliä, kun silmäni olivat heikossa kunnossa, muttä nyt kohta kyllä pystyn näkemään koodia näen jo nytkin nämä pienet kiejaimet
mikä on 0xB8 olisi joku Direct3D; Shadowin enable/disable -jutuja - AnonyymiUUSI
Born to bornovision.
- AnonyymiUUSI
uaöbu jyiku vuune vyibb btr saub ruwdib göbwb jyiwnasaabm biub vyisu hökjwwnoöubm juva ruwröö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579