"Ylivertaisuusvinoumassa yksilö arvioi itsensä todellista paremmaksi. Yli puolet ihmisistä uskoo olevansa keskimääräistä älykkäämpiä ja miellyttävämpiä sekä muita parempia autoilijoita, työntekijöitä, rakastajia tai haluttavia kumppaneita"
https://www.duodecimlehti.fi/duo18797
Lääkärin ja muidenkin ylimielisyys
9
63
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Jokainen haluaa olla hyvä tai jopa paras jossakin asiassa. Joillakin on sen suuntaista yritystäkin.
Huomenna lauletaan kilpaa Baselissa. Mieti sitä! - AnonyymiUUSI
Onneksi ei ole minulla ainakaan tuota ongelmaa, pikemminkin päinvastoin. En ole ikinä ajatellut, tai kuvitellut itsestäni mitään kaksisempia. Enkä ainakaan sitä, että olisin "keskimääräistä älykkäämpi, miellyttävämpi" jne.
Ilmankos en ole koskaan menestynytkään. Kun on puuttunut sen lisäksi vielä kunnianhimoakin.
Kiltti kyllä olen, jopa ylikiltti, mutta kun sitä ei arvosteta nykyään enää. Sillä ei pärjää tässä kovassa maailmassa.- AnonyymiUUSI
Edelliseen vielä vähän jatkaisin: siis sinällään se, että jos on älykäs, kunnianhimoa, tavoitteita, päämääriä, lahjakkuutta ja sisukkuutta, niin sehän on vain hyvä asia. Kunhan käyttää niitä asioita hyvän tekemiseen ja toisten auttamiseen. Eikä itsensä nostamiseksi esille, tai kunniaa saadakseen. Se kunnioitus tulee sitten aikanaan ja hyvänä lisänä.
Psykopaatithan useimmiten menestyvät, tai pärjäävät aika hyvin esim. liike-elämässä. Ja heitä on tietysti alalla, kun alalla.
Nykyaikana suositaan sitä, että tuo itseään esille, ja omia avujaan. Some on tästä hyvä esimerkki. Voisi sanoa jopa näinkin, että tietyntyyppiset ihmiset ovat siellä somessa. Hankkivat itselleen ns. hovia, keräävät tykkäyksiä, janoavat suosiota, ja tykkäyksiä ja niin poispäin. Siksi itse lähdin pois, en kokenut sitä maailmaa omakseni. En pidä jalustalla olemisesta. Enkä edes pitäisi siitä, että joku palvoisi, tai ihailisi minua. Kaikissa meissä on hyviä ja puolia puolia. Kukaan ei meistä ole täydellinen.
- AnonyymiUUSI
Minä istun perseelläni nahkasohvalla ja saattaisin olla maailman paras saksofonisti. Who Knows?
- AnonyymiUUSI
Niin, kenpä tietäisi ?
Joillain voi olla piileviä kykyjä, joista ei itsekään tiedä mitään.
Ylimielisyys ja kaikki itsensä esille tuominen voi muodostua henkisesti raskaaksi.
Ei kannata kuvitella olevansa enemmän kuin mitä oikeasti on, kaikki pääsevät helpommalla, ihminen itse, sekä hänen lähipiirinsä.
- AnonyymiUUSI
Minä haluan bastuun tumman ja rohkean miehen kanssa. T .täti 46v.
- AnonyymiUUSI
Ylimielisyys näkyy kommenteissakin. Aloittaja on aivan oikeassa.
- AnonyymiUUSI
Ja ylimielisyyden lisäksi näkyy tyhmyys, suunnaton tyhmyys!
- AnonyymiUUSI
Ylimieliset ihmiset kenties haluavat piilottaa jonkun heikomman puolensa/piirteensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316079- 345553
- 293134
- 342504
- 442397
- 152138
- 372128
- 121721
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391706En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191697