Eläimen lopettaminen

Anonyymi-ap

En tiedä onko oikea paikka puhua kyseisestä, mutta se häiritsee minua erittäin paljon ja haluan saada sen sydämestäni pihalle.

Ajoin tänään pimeällä tiellä noin 60 km/h vauhdissa ja huomasin tien keskellä olevan jokin eläin. Luulin sen olevan rusakko, sillä se näytti seisovan kahdella erujalalla ja istuvan. Todellisuudessa se oli jonkun muun tielle jättämä halvaantunut kissa ja en kerennyt pysäyttämään autoa riittävä nopeasti, mutta vauhti ei ollut enään niin luja ja auton keula osui hiljaa sen päähän ajaessani sen yli.

Jätin auton tien reunaan ja menin takisin kissan luo ja kissa hengitti tosi syvään ja ei pystynyt liikkumaan. Tie oli pitkä ja ihmiset tykkää kaahailla kyseisellä tiellä ja tiesin, ettei sitä voinut siihen vaan jättää. Tällöin kannoin kissan tien sivulle ja tiesin, että sen lonkka ja jalat olivat jo mennyttä täysin. Tein päätöksen ja katkaisin kissalta niskat. En tiedä oliko päätökseni oikein, enkä tykännyt siitä lainkaan, mutta en halunnut sen raukan kituvan enempää kuin se oli jo kitunut. Minulla on nyt aivan hirveä olo ja pidän itseäni hirviönä.

En myös ollenkaan tykkää siitä, että joku oli ajanut kissan päältä, eikä ollut yhtään mennyt katsomaan mitä oli tehnyt. Näky on nyt palanut minun silmiini.

Olisiko minun pitänyt tehdä erilailla?

2

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Teit oikein. Joskus tulee tällaisia hetkiä että on pakko tehdä jotain mitä ei haluaisi. Se kertoo vain sinusta että olet kunnollinen ihminen ja ymmärrät asiat oikein. Joku kettu saa siitä vielä kunnon aterian. Luonto on tollanen hyöty käyttäjä.

• Anonyymi

Juuri näin, kituvan eläimen, jota ei voi enää mitenkään auttaa lopettaminen on oikea päätös (vaikka ei se päätös ja toteuttaminen mukavaa olekaan).

"Niskojen katkaisu" on ok toimenpide, varsinkin jos sen osaa, itse olen joutunut lopettamaan vh-peuran kirveellä.

Kirves noin 40-60 cm pituisena on mielestäni kohtuullisen hyvä lopetusväline ja hyvähän sellainen autossa on olemassa muutenkin, autoissahan säilytetään paljon turhempiakin esineitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1712
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1538
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      1003
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      899
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      861
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      826
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      768
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      760
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      758
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe