Eläimen lopettaminen

Anonyymi-ap

En tiedä onko oikea paikka puhua kyseisestä, mutta se häiritsee minua erittäin paljon ja haluan saada sen sydämestäni pihalle.

Ajoin tänään pimeällä tiellä noin 60 km/h vauhdissa ja huomasin tien keskellä olevan jokin eläin. Luulin sen olevan rusakko, sillä se näytti seisovan kahdella erujalalla ja istuvan. Todellisuudessa se oli jonkun muun tielle jättämä halvaantunut kissa ja en kerennyt pysäyttämään autoa riittävä nopeasti, mutta vauhti ei ollut enään niin luja ja auton keula osui hiljaa sen päähän ajaessani sen yli.

Jätin auton tien reunaan ja menin takisin kissan luo ja kissa hengitti tosi syvään ja ei pystynyt liikkumaan. Tie oli pitkä ja ihmiset tykkää kaahailla kyseisellä tiellä ja tiesin, ettei sitä voinut siihen vaan jättää. Tällöin kannoin kissan tien sivulle ja tiesin, että sen lonkka ja jalat olivat jo mennyttä täysin. Tein päätöksen ja katkaisin kissalta niskat. En tiedä oliko päätökseni oikein, enkä tykännyt siitä lainkaan, mutta en halunnut sen raukan kituvan enempää kuin se oli jo kitunut. Minulla on nyt aivan hirveä olo ja pidän itseäni hirviönä.

En myös ollenkaan tykkää siitä, että joku oli ajanut kissan päältä, eikä ollut yhtään mennyt katsomaan mitä oli tehnyt. Näky on nyt palanut minun silmiini.

Olisiko minun pitänyt tehdä erilailla?

2

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Teit oikein. Joskus tulee tällaisia hetkiä että on pakko tehdä jotain mitä ei haluaisi. Se kertoo vain sinusta että olet kunnollinen ihminen ja ymmärrät asiat oikein. Joku kettu saa siitä vielä kunnon aterian. Luonto on tollanen hyöty käyttäjä.

• Anonyymi

Juuri näin, kituvan eläimen, jota ei voi enää mitenkään auttaa lopettaminen on oikea päätös (vaikka ei se päätös ja toteuttaminen mukavaa olekaan).

"Niskojen katkaisu" on ok toimenpide, varsinkin jos sen osaa, itse olen joutunut lopettamaan vh-peuran kirveellä.

Kirves noin 40-60 cm pituisena on mielestäni kohtuullisen hyvä lopetusväline ja hyvähän sellainen autossa on olemassa muutenkin, autoissahan säilytetään paljon turhempiakin esineitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      91
      2933
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      83
      2406
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      35
      2229
    4. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2228
    5. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      7
      1736
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      13
      1486
    7. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      83
      1267
    8. Taas alkoi soidinmenot.

Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1150
    9. Mitä eniten haluat

Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1097
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1064
    Aihe