Eläimen lopettaminen

Anonyymi-ap

En tiedä onko oikea paikka puhua kyseisestä, mutta se häiritsee minua erittäin paljon ja haluan saada sen sydämestäni pihalle.

Ajoin tänään pimeällä tiellä noin 60 km/h vauhdissa ja huomasin tien keskellä olevan jokin eläin. Luulin sen olevan rusakko, sillä se näytti seisovan kahdella erujalalla ja istuvan. Todellisuudessa se oli jonkun muun tielle jättämä halvaantunut kissa ja en kerennyt pysäyttämään autoa riittävä nopeasti, mutta vauhti ei ollut enään niin luja ja auton keula osui hiljaa sen päähän ajaessani sen yli.

Jätin auton tien reunaan ja menin takisin kissan luo ja kissa hengitti tosi syvään ja ei pystynyt liikkumaan. Tie oli pitkä ja ihmiset tykkää kaahailla kyseisellä tiellä ja tiesin, ettei sitä voinut siihen vaan jättää. Tällöin kannoin kissan tien sivulle ja tiesin, että sen lonkka ja jalat olivat jo mennyttä täysin. Tein päätöksen ja katkaisin kissalta niskat. En tiedä oliko päätökseni oikein, enkä tykännyt siitä lainkaan, mutta en halunnut sen raukan kituvan enempää kuin se oli jo kitunut. Minulla on nyt aivan hirveä olo ja pidän itseäni hirviönä.

En myös ollenkaan tykkää siitä, että joku oli ajanut kissan päältä, eikä ollut yhtään mennyt katsomaan mitä oli tehnyt. Näky on nyt palanut minun silmiini.

Olisiko minun pitänyt tehdä erilailla?

3

352

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Teit oikein. Joskus tulee tällaisia hetkiä että on pakko tehdä jotain mitä ei haluaisi. Se kertoo vain sinusta että olet kunnollinen ihminen ja ymmärrät asiat oikein. Joku kettu saa siitä vielä kunnon aterian. Luonto on tollanen hyöty käyttäjä.

• Anonyymi

Juuri näin, kituvan eläimen, jota ei voi enää mitenkään auttaa lopettaminen on oikea päätös (vaikka ei se päätös ja toteuttaminen mukavaa olekaan).

"Niskojen katkaisu" on ok toimenpide, varsinkin jos sen osaa, itse olen joutunut lopettamaan vh-peuran kirveellä.

Kirves noin 40-60 cm pituisena on mielestäni kohtuullisen hyvä lopetusväline ja hyvähän sellainen autossa on olemassa muutenkin, autoissahan säilytetään paljon turhempiakin esineitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1583
    2. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      125
      989
    3. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      941
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      98
      919
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      787
    6. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      45
      642
    7. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      632
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      236
      618
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      617
    10. 49
      577
    Aihe