Kadehdin ihmisiä, jotka ovat onnistuneet irtaantumaan tästä yhteiskunnasta tavalla tai toisella

Anonyymi-ap

Se on vähän semmoinen juttu, että mitä vanhemmaksi tulee ja mitä enemmän tuolla oikeassa elämässä kaikissa sosiaalisissa kuvioissa pyörii, niin jotenkin sitä enemmän alkaa jollain tasolla närkästymään henkisesti ihmisiin. Viha on ehkä vähän liian vahva sana, mutta jotain samansuuntaista siinä tunteessa on. Vähän niin kuin olisi "pakon sanelemana" henkisesti jossain kuivausrummussa ja toivoisi vain ohjelman pikaista päättymistä.

Minä opin jollain tasolla hyvinkin varhaisessa vaiheessa pakon edessä lukemaan ihmisiä ja näkemään ennen näytöstä teatterin samettiverhon läpi. Ehkä jollain tasolla nykypäivänä ei edes enää vaivauduta yrittämään sen salaamista, miten ajetaan henkilökohtaista etua, taikka sitten jonkun tietyn ryhmän etua, joka mahdollisessa juonenkäänteessä. Mikään ei tunnu enää olevan pyhää. Työelämässä tuon huomaa erityisen hyvin. Tallo tai tule tallotuksi. Kuin vakuumipussi, josta imetään koko ajan enemmän inhimillisyyttä pois.

Oman elementtinsä tähän antaa se, että ihmiset ovat aivan erilaisia, kun heidät kohtaa kahden kesken, mutta kun sosiaalinen kanssakäyminen muuttuu ryhmämuotoon, niin koko dynamiikka kääntyy päälaelleen. Moni ihminen tuntuu suorastaan nauttivan toisten mielen pahoittamisesta ja ehkä jollain tasolla heidän nöyryyttämisestään muiden ihmisten edessä.

Kai sitä haaveilee vain, että saisi vielä joskus elää jossain tiettömän taipaleen takana osapäiväerakkona yksinkertaisissa oloissa ja poimia vaikka marjoja arjen pienen luksuksen rahoittamiseksi. Ammentaen mielenrauhaa luonnosta ja sosiaalisen teatterin puuttumisesta.

6

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todella hienosti kerroit ja kiteytit asian ytimen.
      Olen kanssasi samaa mieltä.

• Anonyymi

Hyvin kirjoitettu. ☺️👍
      Näen töissä ihmisiä ja vapaa-ajalla tykkään kulkea luonnossa & salilla ja tehdä rauhassa asioita.

• Viisaita sanoja, olen samaa mieltä kanssasi, tosin itse en ehkä ikinä ole täysin ollut yhteiskunnan uhri, vaan aina omantien kulkija tavalla ja toisella. Sosiaalinen teatteri on raskasta, ja pyrin murtamaan näitä normeja paremman maailman toivossa. :)

• Anonyymi

Itellä vähän samoja fiiliksiä ollut. Vähä pihalla meinaa tästä nykyisestä menosta olevan.

• Anonyymi

Itellä samoja fiiliksiä.Jotenki pinnallista kaikki.Voi kumpa pystyisikin irrottautumaan tästä kaikenlaisesta oravanpyörästä.

• Anonyymi

Aina nähnyt teatterin läpi. Itse en suostu siihen kuin pakosti työssä hetken. Kotona olen karsinut sosiaaliset kontaktit minimiin ja olen vain sellaisten ihmisten kanssa, jotka tuovat minulle iloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33