Onko kellään ollut ikinä asunnossa hometta

Anonyymi-ap

Minkälaisia oireita tullut? Hengenahdistuksia?

26

268

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ootkohan sä nyt vähän väärässä osastossa?

• Anonyymi

Onhan se nyt ikävä tunne jos home vaurioittaa keuhkoja vai eikö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se nyt ikävä tunne jos home vaurioittaa keuhkoja vai eikö?

Ikävä = ikävä jotain ihmistä. Älä leiki tyhmää.

• Anonyymi

Seinät maalaamatta. Tuu alakertaan saat tekohengitystä.

• Anonyymi

Kyllä on. Hengästyminen, outo kutina ja kuumotus. Lisäksi pieni tykytys ja tyhjyyteen tuijottelu sydämen säestäessä tahtia.

• Anonyymi

Ei se home ole ollenkaan vaarallista. Sitä voi syödäkin. mm. Juustoissakin on hometta. Jos näit jossain nurkassa hometta niin kannattaa rapsuttaa se talteen ja laita vaikka pitsan päälle tai leivän väliin. Nam! 😋

• Anonyymi

Voisit samantien kutsua home aterialle oman vuokranantajasi, mitähän mahtaisi vastata moiseen🤔🤔

• Anonyymi

Pidemmän.päälle siitä tulee käytöshäiriöitä ja läheltä psykoosia, huonoa oloa, joillakin voi silmät punoittaa.

• Anonyymi

Kyllä se vaikutti hengitykseen. Oli vaikea hengittää. Nenäkin valui ja silmät kutisi.

• Anonyymi

Itse asuin vuokra-asunnossa jossa paljastui paha homevaurio.
      Itselläni oli jatkuva palan tunne kurkussa.. kasvoja ja päänahkaa kutitti jatkuvasti ja oli paukamilla jotka eritti rasvamaista/öljymäistä nestettä. Lapsella katosi ääni eli oli jatkuvasti käheä ääni. Ja hänelle siitä seuraantui tulehduspohjallinen astma.
      Oireet helpottui vasta pari vuotta asunnosta muuttamisen jälkeen.

• Anonyymi

Ei ole itselläni ollut, mutta tunnen homeongelmista kärsineitä ihmisiä ja voi tulla astmaa ym.

• Anonyymi

oli meillä joo entisessä aikoinaan eksäni kanssa ja varmaan on nykysessäkin. sillon oli hengitys ongelmia. vanhat talot on mitä on toki onhan niissä tunnelmaa

• Anonyymi

Hengityksen vinkuminen, pitkittynyt yskä, punoittavat silmät. Iho-oireitakin saattaa tulla.

• Anonyymi

Kaupungin talois oli asbestii eristeenä mikä on törkeää lainvastaista syöpää saa jos siellä oleilee pitempään

• Anonyymi

Ei yksistään kaupungintaloissa, vaan myös osaketaloissa. Talot rakennettu 1960-1970 luvuilla.

• Ei oo, mutta oon ollu noissa töissä. Ja vaikka paljon homekouluista puhutaan. Niin niissä en oo ikinä saanu oireita. Sen sijaan yksityisasunnoissa on usein paha tilanne. Usein ihmiset pitkittää, ei usko että omassa asunnossa voi olla hometta. Usein saan jo eteisessä oireita, ensin aivastuttaa, sitten kutisee silmät ja lopulta koko naama. Ja onhan jopa sanottu, että useita kouluja on menny purkuun juuri asuntojen homeongelman takia. Kun pöpöt on menny kouluun lasten vaatteiden mukana.

Homeitakin on erilaisia, osa haitallisia, osa ei. Etenkin kipsilevyn pinnassa ole musta home on vaarallista, sen sijaan puutavaran sinistymä ei. Se harmaus siinä puussa on ihan luonnollista, mutta niitäkin oon joutunu hiomaan hysteeristen ihmisten takia pois.

• Anonyymi

Homeita on monenlaisia. Suurin osa on sellaisia mitä on ulkona koko ajan ja me hengitetään niitä siellä. Sieltä ne sinne taloonkin tulee. Jos ei ulkona tule mitään oireita, tuskin tulee sisälläkään.

• Anonyymi

Ja oireet on siis samat mitä saat ulkoa, jos olet allerginen. Tunnistat ne kyllä.

• Anonyymi

Yllensä kait on sädesientä. Tunnusmerkillistä sädesienille on maakellarimainen tai multamainen haju.

• Anonyymi

Home sweet home.

• Anonyymi

Edellinen asukas oli homekorva! Ei onneksi tarttunut! Ex vaimolla oli hiivaa, napanöyhtää, ja varpaanväli juustoa!

• Anonyymi

Juustonaksuja tippui kävellessä hanurista

• Anonyymi

Sateenkaariasunnoilla on jo jo valmiiksi kun sitä ei vaan näy kosteuden vuoksi. Eri väreillä on omat hajunsa.

• Anonyymi

Mikähän siinäkin on syynä ettei saa julkaista tietoa aiheesta?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3027
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2520
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2303
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1903
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1646
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1479
    Aihe