https://www.is.fi/politiikka/art-2000011242524.html
Pääministeri Petteri Orpo (kok) väittää Verkkouutisissa julkaistussa blogissaan, että Euroopan unionin 150 miljardin euron Safe-rahoitusväline ei ole yhteisvelkaa.
Rahoitusvälineen kautta jäsenmaat voivat ottaa lainaa puolustushankintojen rahoittamiseen. Suomi näytti rahoitusvälineelle vihreää valoa perjantaina.
– Ensinnäkin: tämä väline ei ole yhteisvelkaa. Se ei ole tulonsiirtoa jäsenmailta toiselle eikä avustusten jakoa, Orpo kirjoittaa VU:ssa.
Orpo kertoo, että EU:n komissio nostaa jäsenmaiden kysynnän pohjalta lainaa unionin budjettia vastaan suhteellisen edullisin ehdoin ja lainaa rahoitusta eteenpäin halukkaille jäsenmaille puolustusinvestointeihin.
Timo Soini syyttää persuja syyttä suotta-ei yhteisvelka
22
171
Vastaukset
- Anonyymi
Heh, se sinun Soinisi syyttää säännöllisin väliajoin Purra persuja asioista joihin itse syyllistyi Sipilän hallituksen kynnysmattona mihin kokoomus ja kepu jalkansa pyyhki. 🤣🤣
- Anonyymi
mukavahan tämä putinisti on joka iloitsee vielä lukuisten avausten voimin sitä, että persut hyväksyy eu:n taloudelliset panostukset putinia vastaa
- Anonyymi
Kuka on Timo Soini?
- Anonyymi
Timo Soini on Riikka Purran tulevaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Timo Soini on Riikka Purran tulevaisuus.
Paitsi Purra ei osaa sutkautella, miksi hän ei kelpaa roskalehtien kolumnistiksi vaan ainoastaan Hesen kassalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi Purra ei osaa sutkautella, miksi hän ei kelpaa roskalehtien kolumnistiksi vaan ainoastaan Hesen kassalle.
Montako puolueensa hanketta se sinun sutkauttelija sai hallituksessa läpi hyväksyessään kaikki Sipilän leikkaukset, duunarien ja työttömien päähänpotkmiset jne? Niimpä niin, ei ensimmäistäkään siinä missä Purran saldo puoluehankkeiden läpi viemisessä eduskunnassa on jo huomattavan runsaslukuinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se sinun Soinisi hoki ääniä kalastaakseen teiltä maalaisjunteilta mm. MISSÄ EU SIELLÄ ONGELMA! Ja mitä se sinun Soinisi teki hallituksessa ongelman suhteen nimeltä EU? Ei yhtään mitään hihitellen Hakkaraisen kanssa kun saivat vietyä persuilta meppipaikan pari ettei persut pääse sotimaan sitä EU:a vastaan sisältäpäin.
- Anonyymi
Sopeutumisrahalla loisiva hillotolppapakolainen jonka vassari valtamediat nostaa joka toinen päivä esille televisiossa tai iltapäivälehtien tms. sivuilla Purra persuja mustamaalaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten perustaa onlyfans tilin..
- Anonyymi
Hauskaksi meni kun sota putinia vastaan muuttui lyömäaseeksi persuja vastaan. Vaihtoehtona EU:n "yhteisvelalle" riippuen keneltä siitä kysyy ollessa Suomen hallituksen kaatuminen mikäli persut nostaa keskarin pystyyn sille, että EU jäsenmaineen panostaa putinin kukistamiseen.
- Anonyymi
Ne korvaussummat jotka teoriassa voi Suomea kohdata ei ole mitään sen rinnalla miten Suomi yhteisvelasta hyötyy.
- Anonyymi
Talousnerot Orpo ja Purra pitäisi saada tuolta pois sössimästä.
Eivät ymmärrä, mitä isoissa ympyröissä puhutaan. Sitten itse tulkitsevat asioita omille kannattajilleen. Helposti käy, kuten nollakorkoisten lainojen kanssa.- Anonyymi
se asia mitataan eduskuntavaaleissa...
- Anonyymi
A studiossa jo tänään aihe?
Timo Soini paikalla? - Anonyymi
Timpalla vituttaa vieläkin kun Kansa hylkäsi hänet....
- Anonyymi
Ei persut ole Suomen kansa.
- Anonyymi
Orpo selittelee taas asioita itselleen paremmin päin ja yrittää siirtää huomion pois taloudellisesta näkökulmasta hyödyntämällä Venäjä uhka-teemaa. Ukko näyttäisi ymmärtävän, että hallituksensa seisoo tällä hetkellä savijalkojen päällä.
- Anonyymi
Isossa kuvassa, isossa kuvassa, isossa kuvassa, isossa kuvassa, isossa kuvassa 😂
- Anonyymi
imf voi ostaa lainapaperit
- Anonyymi
Iltiksessä on otsikko
"Orpolta yllättävä väite – nyt puhuu asiantuntija
Pahimmassa tapauksessa Suomi voisi joutua maksamaan 2,4 miljardia euroa."
Hurja tilanne, että maan pääministeri puhuu mitä sattuu ja asiantuntija joutuu kertomaan, mikä homma. Tilanne kuvaa hyvin perskokkarehallituksen touhua ylipäätään.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011242781.html- Anonyymi
Alisuorituvalle hallitukselle kenkää perseelle.
- Anonyymi
ssser
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991508Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37963Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38841Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50806Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37750Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720