Jos olen oikein ymmärtänyt YLE:n jutusta, niin surkeasti poliittisesti johdettu lakea on konkurssikypsä.
Tarkoitus oli jakaa Lakea kahteen osaan hyvään ja paskaan samaan tapaan kuin Suomessa tehtiin roskapankkeja.
Roskaosalle haettiin yleishyödyllisen yhdistyksen statusta, jolloin se olisi kaatunut Kuntarahoituksen (poliittisesti ohjattu) syliin, jonka suurin omistaja on KEVA ja kaupungit.
Tällä tavalla kupru olisi saatu KEVAn kautta kaikkien eläkeyhtiöiden yhteisvastuun piiriin. Jokainen, joka töitä tekee olisi siis osallistunut ainakin vastuuseen muutaman poliitikon kuprusta.
Hyvä osa olisi myyty kovalla rahalla ja saatu siitä itselle sulka hattuun.
Ainoa syy sille, miksei näin käynyt oli se, että se on laitonta. Poliittisesti silti täysin hyväksyttävää ellei suorastaan suotavaa.
Joku voi korjata, jos olen ymmärtänyt väärin.
Karpolta jäi hommat kesken.
https://yle.fi/a/74-20162315
Yritettiinkö poliitikkojen johtama Lakea pistää eläkeläisten piikkiin?
Anonyymi-ap
1
127
Vastaukset
- Anonyymi
Siltä se vaikuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä881815Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2761687Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2911458Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751359- 58945
- 50938
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70927- 66904
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40891Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤50873