Motoilla, ajokoneilla ja painavilla rekoilla tuhotaan hyviä virkistyskäytössä olevia teitä.
Löperö ja asiansa osaamaton metsänomistaja ei ymmärrä vaatia teiden kunnostusta hakkuiden jäjkeen
Metsä Group yhteiskunta vastuu
24
741
Vastaukset
- Anonyymi
Tuliisi Ajaasi Kevyempi Rekka Puun Tehtaalle Kuski Kahvilaan
- Anonyymi
Raha ratkaisee ja pörssikurssi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raha ratkaisee ja pörssikurssi.
Sopimusasiakkaita ei tiet kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopimusasiakkaita ei tiet kiinnosta.
Juhalle metsän henki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juhalle metsän henki
Metsä Group on oikaissut pohjat, kaivanut ojat,
sepelöinyt kantavan kerroksen ja pinta sorastanut Surnuin virkitys alueen mökkitiet.
Bowalliuksen johtajien mökit on Bowalliuksen mailla Surnui järvellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsä Group on oikaissut pohjat, kaivanut ojat,
sepelöinyt kantavan kerroksen ja pinta sorastanut Surnuin virkitys alueen mökkitiet.
Bowalliuksen johtajien mökit on Bowalliuksen mailla Surnui järvellä.Surnuilla on ajettu kivituhkaa pintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surnuilla on ajettu kivituhkaa pintaan.
Juha onkin sopinut että metsästysseuran miehet korjaa tien laavulta eteenpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juha onkin sopinut että metsästysseuran miehet korjaa tien laavulta eteenpäin.
Onko Jouni ottanut Metsä Group sopimusasiakkaita kun tiet on Tienilässä aivan ajokelvottomassa kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Jouni ottanut Metsä Group sopimusasiakkaita kun tiet on Tienilässä aivan ajokelvottomassa kunnossa.
Kymmenien ihmisten juhannus meni pilalle kun tiet sepelöitiin väärään suuntaan risukasoille.
Kiusantekoa, ammattitaidottamuutta ja saamattomuutta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenien ihmisten juhannus meni pilalle kun tiet sepelöitiin väärään suuntaan risukasoille.
Kiusantekoa, ammattitaidottamuutta ja saamattomuuttaEnsimmäinen kesämökki on ilmoitettu myyntiin kun tiet on niin huonossa kunnossa.
Pitäisi pyytää Jukka Utriainen lanaamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen kesämökki on ilmoitettu myyntiin kun tiet on niin huonossa kunnossa.
Pitäisi pyytää Jukka Utriainen lanaamaan.Mökkiläiset ovat perustaneet oman tiehoitokunnan. Launaus vuorot sovittu. Vesakkoleikkuri tulee heinäkuussa.
Avustukset tulee maksuun 30.6.2025. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mökkiläiset ovat perustaneet oman tiehoitokunnan. Launaus vuorot sovittu. Vesakkoleikkuri tulee heinäkuussa.
Avustukset tulee maksuun 30.6.2025.Ison puuta tievarteen urakoivan yrityksen mukaan tien kunnostus puiden ajon jälkeen kuuluu puun ostaneelle yritykselle. Tässä tapauksessa se Metsä Group.
- Anonyymi
https://tilannemedia.fi/poliisilla-oli-itsetuhoisen-miehen-takaa-ajotilanne-pieksamaella/ kukas siellä seonnut?
- Anonyymi
Miten toimii sertifikaatti. Vääräntie 600 Siikamäki Veljekset Hokkanen korjasi harvennusta. 300m moto ja ajokone mylläsi tien lähes ajokelvottomaksi.
Kuuluuko tien korjaaminen maanomistajalle, ostavalle MG lle, korjuuyritykselle vai vuokratontti mökkiläisille.
Uuden vuokrasopimuksen mukaan mökkiläiset pitää tuhansien hehtaareja maata omistavan vuokraisännän metsäautotiet korjuukunnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten toimii sertifikaatti. Vääräntie 600 Siikamäki Veljekset Hokkanen korjasi harvennusta. 300m moto ja ajokone mylläsi tien lähes ajokelvottomaksi.
Kuuluuko tien korjaaminen maanomistajalle, ostavalle MG lle, korjuuyritykselle vai vuokratontti mökkiläisille.
Uuden vuokrasopimuksen mukaan mökkiläiset pitää tuhansien hehtaareja maata omistavan vuokraisännän metsäautotiet korjuukunnossa.Huhti-kesäkuussa Metsä Group teki 35 M€ tappiota. Siinä syy miksi ei rahaa korjata hakkuujälkiä metsäautoteillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huhti-kesäkuussa Metsä Group teki 35 M€ tappiota. Siinä syy miksi ei rahaa korjata hakkuujälkiä metsäautoteillä.
Ensimmäinen virhe oli Veljekset Hokkanen urakointi. Puut kasattiin tienvarteen tien puolellta. Ajo pitää aina tehdä metsän puolelta. Niin tehdään aina valveutuneiden yksityis metsänomistajien hakkuissa.
Toinen virhe pyydetään urakoitsijaa lanaamaan kivinen tiepohja. Sama urakoitsija ei suostu lanaamaan Väärän laavulta tietä eteenpäin koska sora puuttuu ja pohja on pelkkää lanatessa ylös nousevia kiveånmurikoita. Lanauksen tulos on vieläkin alunperäistä huonompi.
Nyt jos Pieksämäen MG neljästä insinööristä joku tilaisi neljä kuormaa 32 mursketta vaikka purosta Ruokojärven rantaan niin tulisi rekan painumat kuntoon. Kaikki olette siellä käyneet. Onko tämä teiden korjaaminen Metsä Groupille rakettitiedettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen virhe oli Veljekset Hokkanen urakointi. Puut kasattiin tienvarteen tien puolellta. Ajo pitää aina tehdä metsän puolelta. Niin tehdään aina valveutuneiden yksityis metsänomistajien hakkuissa.
Toinen virhe pyydetään urakoitsijaa lanaamaan kivinen tiepohja. Sama urakoitsija ei suostu lanaamaan Väärän laavulta tietä eteenpäin koska sora puuttuu ja pohja on pelkkää lanatessa ylös nousevia kiveånmurikoita. Lanauksen tulos on vieläkin alunperäistä huonompi.
Nyt jos Pieksämäen MG neljästä insinööristä joku tilaisi neljä kuormaa 32 mursketta vaikka purosta Ruokojärven rantaan niin tulisi rekan painumat kuntoon. Kaikki olette siellä käyneet. Onko tämä teiden korjaaminen Metsä Groupille rakettitiedettä.Metsä Group lähes kolminkertaisti tappionsa, aloittaa säästöohjelman
Metsä Group antoi heinäkuun alussa tulosvaroituksen.
Kuva: Laura Ukkonen / Lehtikuv
Metsä Group lähes kolminkertaisti tappionsa huhti-kesäkuussa vertailukaudesta. Yhtiön vertailukelpoinen liiketulos oli –37 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli –13 miljoonaa euroa.
Yhtiö antoi heinäkuun alussa tulosvaroituksen, jossa se kertoi tekevänsä toisella neljänneksellä tappiota 35 miljoonaa euroa.
Pääjohtaja Jussi Vanhasen mukaan pääsyy selvästi tappiolliseen tulokseen oli maailmankaupan epävarmuuksien lisääntyminen. Esimerkiksi sellutoimitukset putosivat noin kolmanneksella ensimmäisestä vuosineljänneksestä.
Yhtiö arvioi, että kolmannen neljänneksen vertailukelpoinen liiketulos on heikompi kuin toisen neljänneksen.
Metsä Group ilmoitti tänään käynnistävänsä kustannussäästö- ja tulosparannusohjelman
- Anonyymi
Kun ajelee Pieksämäellä näitä valtion teitä niin kaikki lähtevät metsäautotiet on sepelöity ja sairastettu että ne on kunnossa seuraavaan metsä kauppaan.
Onpo metsät valtion tai yksityisen.
Bowalliuksen metsä teiden hoito on kuin rajan takaisessa Karjalassa.
Puuta korjataan mitään suunnittelematta. Tiet tuhotaan isoilla telakoneilla ja toivotaan että tien käyttäjät laittaa tien kuntoon ennen seuraava hakkuita.- Anonyymi
Särkemänsä tien korjaaminen maksaisi Veljekset Hokkasille paljon vähemmän kuin voittajaloimi St Michael raveissa.
Raveissa pellavapäät rehvastelee rahalla muttei pysty korjaamaan konemiestensä tekemiä ruokkoja.
Työn laatu on yhtä hyvä kuin korjatut jäljet tiessä.
Ammattitaidottomuus on sillä MG ssä joka maksaa eikä vaadi ammattimaista korjuujälkeä.
- Anonyymi
Metsän hoitoko pilaa aluskavillisuuden.Mitenkä muuten liikut koneella.
- Anonyymi
Ammattimainen metsänkorjuu yritys tekee pinot tienvarteen metsän puolelta telakoneella kuormattuna. Satojen tuhansien ajokoneet Ponsse tekee niin että niillä vaidaan puut lastata metsän puolelta. Valoja niin paljon niin paljon että työtä voi tehdä 24/7. yhmä ajaa kymmeniä kertoja kivien päälle tehtyä metsäautotietä jonka takana on 11 kesämökkiä. Onhan mahdollista että Metsä Group on Bowalliuksen antanut luvan kuormata tieltä. Se on kyllä tyhmintä mitä voi ns metsä ammattilainen.
Nyky sertifikaattien mukaan on tarkoitus korja ammattimaisesti puuta eikä särkeä teitä. - Anonyymi
Koneilla liikutaan metsässä eikä ajeta teitä edestatakaisin telat päällä. Metrin leveät telat kantaa hyvin metsässä mutta ne ei ole tarkoitettu teiden särkemiseen raskaissa kuorma päällä ajokoneissa.
Kyllä Hokkaset tietää kuka kuski ajoi telat päällä tietä edestakaisin. Kävi jo katselemassa jälkiään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koneilla liikutaan metsässä eikä ajeta teitä edestatakaisin telat päällä. Metrin leveät telat kantaa hyvin metsässä mutta ne ei ole tarkoitettu teiden särkemiseen raskaissa kuorma päällä ajokoneissa.
Kyllä Hokkaset tietää kuka kuski ajoi telat päällä tietä edestakaisin. Kävi jo katselemassa jälkiään.Etelä-Savon metsät ja puuvarat ovat tärkeä osa Suomen taloudellista selkärankaa. Niiden hyödyntäminen kuitenkin nojaa alempaan tieverkkoon, jonka kunto on monin paikoin huolestuttavan heikko.
Metsätalous on Etelä-Savossa tärkeä elinkeino ja sen vaikutus aluetalouteen on suuri. Suurin osa puu- ja hakekuljetuksista lähtee liikkeelle juuri alemman tieverkon varsilta.
Tieverkoston rapautuminen näkyy arjessa. Päällysteet murenevat, sorateiden lanaukset ovat vähentyneet ja talviaikainen kunnossapito on riittämätöntä. Tienvarsien vesakonraivausta on vähennetty, mikä heikentää liikenneturvallisuutta ja lisää onnettomuusriskiä.
Heikko tieverkko ei ole vain metsätalouden ongelma. Se vaikuttaa yritystoimintaan, vientikilpailukykyyn ja koko alueen elinvoimaan. Metsäsektori työllistää maakunnassa tuhansia ihmisiä ja tuo merkittäviä tulovirtoja.
Tienpidosta ei saa tinkiä. Tarvitaan riittävät määrärahat ja resurssit kunnossapitoon sekä pitkäjänteistä suunnittelua. Alemman tieverkon kunnossapito ei ole vain metsätalouden asia, vaan koko Etelä-Savon asukkaiden turvallisen liikkumisen ja elinkeinoelämän edellytys.
Ralli on Metsänhoitoyhdistys Etelä-Savon puheenjohtaja ja Pajunen johtaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etelä-Savon metsät ja puuvarat ovat tärkeä osa Suomen taloudellista selkärankaa. Niiden hyödyntäminen kuitenkin nojaa alempaan tieverkkoon, jonka kunto on monin paikoin huolestuttavan heikko.
Metsätalous on Etelä-Savossa tärkeä elinkeino ja sen vaikutus aluetalouteen on suuri. Suurin osa puu- ja hakekuljetuksista lähtee liikkeelle juuri alemman tieverkon varsilta.
Tieverkoston rapautuminen näkyy arjessa. Päällysteet murenevat, sorateiden lanaukset ovat vähentyneet ja talviaikainen kunnossapito on riittämätöntä. Tienvarsien vesakonraivausta on vähennetty, mikä heikentää liikenneturvallisuutta ja lisää onnettomuusriskiä.
Heikko tieverkko ei ole vain metsätalouden ongelma. Se vaikuttaa yritystoimintaan, vientikilpailukykyyn ja koko alueen elinvoimaan. Metsäsektori työllistää maakunnassa tuhansia ihmisiä ja tuo merkittäviä tulovirtoja.
Tienpidosta ei saa tinkiä. Tarvitaan riittävät määrärahat ja resurssit kunnossapitoon sekä pitkäjänteistä suunnittelua. Alemman tieverkon kunnossapito ei ole vain metsätalouden asia, vaan koko Etelä-Savon asukkaiden turvallisen liikkumisen ja elinkeinoelämän edellytys.
Ralli on Metsänhoitoyhdistys Etelä-Savon puheenjohtaja ja Pajunen johtajaJa maksettu mainos päättyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?313596- 963283
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim913142- 773088
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m682993Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862728- 352530
- 672432
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432298- 882062