Metsä Group yhteiskunta vastuu

Anonyymi-ap

Motoilla, ajokoneilla ja painavilla rekoilla tuhotaan hyviä virkistyskäytössä olevia teitä.
Löperö ja asiansa osaamaton metsänomistaja ei ymmärrä vaatia teiden kunnostusta hakkuiden jäjkeen

24

812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuliisi Ajaasi Kevyempi Rekka Puun Tehtaalle Kuski Kahvilaan

      • Anonyymi

        Raha ratkaisee ja pörssikurssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raha ratkaisee ja pörssikurssi.

        Sopimusasiakkaita ei tiet kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopimusasiakkaita ei tiet kiinnosta.

        Juhalle metsän henki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juhalle metsän henki

        Metsä Group on oikaissut pohjat, kaivanut ojat,
        sepelöinyt kantavan kerroksen ja pinta sorastanut Surnuin virkitys alueen mökkitiet.
        Bowalliuksen johtajien mökit on Bowalliuksen mailla Surnui järvellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsä Group on oikaissut pohjat, kaivanut ojat,
        sepelöinyt kantavan kerroksen ja pinta sorastanut Surnuin virkitys alueen mökkitiet.
        Bowalliuksen johtajien mökit on Bowalliuksen mailla Surnui järvellä.

        Surnuilla on ajettu kivituhkaa pintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surnuilla on ajettu kivituhkaa pintaan.

        Juha onkin sopinut että metsästysseuran miehet korjaa tien laavulta eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juha onkin sopinut että metsästysseuran miehet korjaa tien laavulta eteenpäin.

        Onko Jouni ottanut Metsä Group sopimusasiakkaita kun tiet on Tienilässä aivan ajokelvottomassa kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Jouni ottanut Metsä Group sopimusasiakkaita kun tiet on Tienilässä aivan ajokelvottomassa kunnossa.

        Kymmenien ihmisten juhannus meni pilalle kun tiet sepelöitiin väärään suuntaan risukasoille.
        Kiusantekoa, ammattitaidottamuutta ja saamattomuutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenien ihmisten juhannus meni pilalle kun tiet sepelöitiin väärään suuntaan risukasoille.
        Kiusantekoa, ammattitaidottamuutta ja saamattomuutta

        Ensimmäinen kesämökki on ilmoitettu myyntiin kun tiet on niin huonossa kunnossa.
        Pitäisi pyytää Jukka Utriainen lanaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen kesämökki on ilmoitettu myyntiin kun tiet on niin huonossa kunnossa.
        Pitäisi pyytää Jukka Utriainen lanaamaan.

        Mökkiläiset ovat perustaneet oman tiehoitokunnan. Launaus vuorot sovittu. Vesakkoleikkuri tulee heinäkuussa.
        Avustukset tulee maksuun 30.6.2025.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mökkiläiset ovat perustaneet oman tiehoitokunnan. Launaus vuorot sovittu. Vesakkoleikkuri tulee heinäkuussa.
        Avustukset tulee maksuun 30.6.2025.

        Ison puuta tievarteen urakoivan yrityksen mukaan tien kunnostus puiden ajon jälkeen kuuluu puun ostaneelle yritykselle. Tässä tapauksessa se Metsä Group.


      • Anonyymi

        Miten toimii sertifikaatti. Vääräntie 600 Siikamäki Veljekset Hokkanen korjasi harvennusta. 300m moto ja ajokone mylläsi tien lähes ajokelvottomaksi.
        Kuuluuko tien korjaaminen maanomistajalle, ostavalle MG lle, korjuuyritykselle vai vuokratontti mökkiläisille.
        Uuden vuokrasopimuksen mukaan mökkiläiset pitää tuhansien hehtaareja maata omistavan vuokraisännän metsäautotiet korjuukunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten toimii sertifikaatti. Vääräntie 600 Siikamäki Veljekset Hokkanen korjasi harvennusta. 300m moto ja ajokone mylläsi tien lähes ajokelvottomaksi.
        Kuuluuko tien korjaaminen maanomistajalle, ostavalle MG lle, korjuuyritykselle vai vuokratontti mökkiläisille.
        Uuden vuokrasopimuksen mukaan mökkiläiset pitää tuhansien hehtaareja maata omistavan vuokraisännän metsäautotiet korjuukunnossa.

        Huhti-kesäkuussa Metsä Group teki 35 M€ tappiota. Siinä syy miksi ei rahaa korjata hakkuujälkiä metsäautoteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhti-kesäkuussa Metsä Group teki 35 M€ tappiota. Siinä syy miksi ei rahaa korjata hakkuujälkiä metsäautoteillä.

        Ensimmäinen virhe oli Veljekset Hokkanen urakointi. Puut kasattiin tienvarteen tien puolellta. Ajo pitää aina tehdä metsän puolelta. Niin tehdään aina valveutuneiden yksityis metsänomistajien hakkuissa.
        Toinen virhe pyydetään urakoitsijaa lanaamaan kivinen tiepohja. Sama urakoitsija ei suostu lanaamaan Väärän laavulta tietä eteenpäin koska sora puuttuu ja pohja on pelkkää lanatessa ylös nousevia kiveånmurikoita. Lanauksen tulos on vieläkin alunperäistä huonompi.
        Nyt jos Pieksämäen MG neljästä insinööristä joku tilaisi neljä kuormaa 32 mursketta vaikka purosta Ruokojärven rantaan niin tulisi rekan painumat kuntoon. Kaikki olette siellä käyneet. Onko tämä teiden korjaaminen Metsä Groupille rakettitiedettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen virhe oli Veljekset Hokkanen urakointi. Puut kasattiin tienvarteen tien puolellta. Ajo pitää aina tehdä metsän puolelta. Niin tehdään aina valveutuneiden yksityis metsänomistajien hakkuissa.
        Toinen virhe pyydetään urakoitsijaa lanaamaan kivinen tiepohja. Sama urakoitsija ei suostu lanaamaan Väärän laavulta tietä eteenpäin koska sora puuttuu ja pohja on pelkkää lanatessa ylös nousevia kiveånmurikoita. Lanauksen tulos on vieläkin alunperäistä huonompi.
        Nyt jos Pieksämäen MG neljästä insinööristä joku tilaisi neljä kuormaa 32 mursketta vaikka purosta Ruokojärven rantaan niin tulisi rekan painumat kuntoon. Kaikki olette siellä käyneet. Onko tämä teiden korjaaminen Metsä Groupille rakettitiedettä.

        Metsä Group lähes kolminkertaisti tappionsa, aloittaa säästöohjelman
        Metsä Group antoi heinäkuun alussa tulosvaroituksen.

        Kuva: Laura Ukkonen / Lehtikuv
        Metsä Group lähes kolminkertaisti tappionsa huhti-kesäkuussa vertailukaudesta. Yhtiön vertailukelpoinen liiketulos oli –37 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli –13 miljoonaa euroa.

        Yhtiö antoi heinäkuun alussa tulosvaroituksen, jossa se kertoi tekevänsä toisella neljänneksellä tappiota 35 miljoonaa euroa.

        Pääjohtaja Jussi Vanhasen mukaan pääsyy selvästi tappiolliseen tulokseen oli maailmankaupan epävarmuuksien lisääntyminen. Esimerkiksi sellutoimitukset putosivat noin kolmanneksella ensimmäisestä vuosineljänneksestä.

        Yhtiö arvioi, että kolmannen neljänneksen vertailukelpoinen liiketulos on heikompi kuin toisen neljänneksen.

        Metsä Group ilmoitti tänään käynnistävänsä kustannussäästö- ja tulosparannus­ohjelman


    • Anonyymi

      Kun ajelee Pieksämäellä näitä valtion teitä niin kaikki lähtevät metsäautotiet on sepelöity ja sairastettu että ne on kunnossa seuraavaan metsä kauppaan.
      Onpo metsät valtion tai yksityisen.
      Bowalliuksen metsä teiden hoito on kuin rajan takaisessa Karjalassa.
      Puuta korjataan mitään suunnittelematta. Tiet tuhotaan isoilla telakoneilla ja toivotaan että tien käyttäjät laittaa tien kuntoon ennen seuraava hakkuita.

      • Anonyymi

        Särkemänsä tien korjaaminen maksaisi Veljekset Hokkasille paljon vähemmän kuin voittajaloimi St Michael raveissa.
        Raveissa pellavapäät rehvastelee rahalla muttei pysty korjaamaan konemiestensä tekemiä ruokkoja.
        Työn laatu on yhtä hyvä kuin korjatut jäljet tiessä.
        Ammattitaidottomuus on sillä MG ssä joka maksaa eikä vaadi ammattimaista korjuujälkeä.


    • Anonyymi

      Metsän hoitoko pilaa aluskavillisuuden.Mitenkä muuten liikut koneella.

      • Anonyymi

        Ammattimainen metsänkorjuu yritys tekee pinot tienvarteen metsän puolelta telakoneella kuormattuna. Satojen tuhansien ajokoneet Ponsse tekee niin että niillä vaidaan puut lastata metsän puolelta. Valoja niin paljon niin paljon että työtä voi tehdä 24/7. yhmä ajaa kymmeniä kertoja kivien päälle tehtyä metsäautotietä jonka takana on 11 kesämökkiä. Onhan mahdollista että Metsä Group on Bowalliuksen antanut luvan kuormata tieltä. Se on kyllä tyhmintä mitä voi ns metsä ammattilainen.
        Nyky sertifikaattien mukaan on tarkoitus korja ammattimaisesti puuta eikä särkeä teitä.


      • Anonyymi

        Koneilla liikutaan metsässä eikä ajeta teitä edestatakaisin telat päällä. Metrin leveät telat kantaa hyvin metsässä mutta ne ei ole tarkoitettu teiden särkemiseen raskaissa kuorma päällä ajokoneissa.
        Kyllä Hokkaset tietää kuka kuski ajoi telat päällä tietä edestakaisin. Kävi jo katselemassa jälkiään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koneilla liikutaan metsässä eikä ajeta teitä edestatakaisin telat päällä. Metrin leveät telat kantaa hyvin metsässä mutta ne ei ole tarkoitettu teiden särkemiseen raskaissa kuorma päällä ajokoneissa.
        Kyllä Hokkaset tietää kuka kuski ajoi telat päällä tietä edestakaisin. Kävi jo katselemassa jälkiään.

        Etelä-Savon metsät ja puuvarat ovat tärkeä osa Suomen taloudellista selkärankaa. Niiden hyödyntäminen kuitenkin nojaa alempaan tieverkkoon, jonka kunto on monin paikoin huolestuttavan heikko.

        Metsätalous on Etelä-Savossa tärkeä elinkeino ja sen vaikutus aluetalouteen on suuri. Suurin osa puu- ja hakekuljetuksista lähtee liikkeelle juuri alemman tieverkon varsilta.

        Tieverkoston rapautuminen näkyy arjessa. Päällysteet murenevat, sorateiden lanaukset ovat vähentyneet ja talviaikainen kunnossapito on riittämätöntä. Tienvarsien vesakonraivausta on vähennetty, mikä heikentää liikenneturvallisuutta ja lisää onnettomuusriskiä.

        Heikko tieverkko ei ole vain metsätalouden ongelma. Se vaikuttaa yritystoimintaan, vientikilpailukykyyn ja koko alueen elinvoimaan. Metsäsektori työllistää maakunnassa tuhansia ihmisiä ja tuo merkittäviä tulovirtoja.

        Tienpidosta ei saa tinkiä. Tarvitaan riittävät määrärahat ja resurssit kunnossapitoon sekä pitkäjänteistä suunnittelua. Alemman tieverkon kunnossapito ei ole vain metsätalouden asia, vaan koko Etelä-Savon asukkaiden turvallisen liikkumisen ja elinkeinoelämän edellytys.

        Ralli on Metsänhoitoyhdistys Etelä-Savon puheenjohtaja ja Pajunen johtaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelä-Savon metsät ja puuvarat ovat tärkeä osa Suomen taloudellista selkärankaa. Niiden hyödyntäminen kuitenkin nojaa alempaan tieverkkoon, jonka kunto on monin paikoin huolestuttavan heikko.

        Metsätalous on Etelä-Savossa tärkeä elinkeino ja sen vaikutus aluetalouteen on suuri. Suurin osa puu- ja hakekuljetuksista lähtee liikkeelle juuri alemman tieverkon varsilta.

        Tieverkoston rapautuminen näkyy arjessa. Päällysteet murenevat, sorateiden lanaukset ovat vähentyneet ja talviaikainen kunnossapito on riittämätöntä. Tienvarsien vesakonraivausta on vähennetty, mikä heikentää liikenneturvallisuutta ja lisää onnettomuusriskiä.

        Heikko tieverkko ei ole vain metsätalouden ongelma. Se vaikuttaa yritystoimintaan, vientikilpailukykyyn ja koko alueen elinvoimaan. Metsäsektori työllistää maakunnassa tuhansia ihmisiä ja tuo merkittäviä tulovirtoja.

        Tienpidosta ei saa tinkiä. Tarvitaan riittävät määrärahat ja resurssit kunnossapitoon sekä pitkäjänteistä suunnittelua. Alemman tieverkon kunnossapito ei ole vain metsätalouden asia, vaan koko Etelä-Savon asukkaiden turvallisen liikkumisen ja elinkeinoelämän edellytys.

        Ralli on Metsänhoitoyhdistys Etelä-Savon puheenjohtaja ja Pajunen johtaja

        Ja maksettu mainos päättyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      77
      8001
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      89
      6053
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      83
      5531
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      67
      5446
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4710
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      121
      2452
    7. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      5
      1329
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1324
    9. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      43
      1154
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

      Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      52
      1143
    Aihe