Luin ohjelmointiin liittyvän artikkelin tältä sivulta:
https://stackoverflow.com/questions/79612431/how-can-i-copy-something-to-the-clipboard-without-it-showing-up-in-the-history
Olipa järkyttävää luettavaa!
Tuohan siis tarkoittaa sitä, että jos minulla on (Windows 10 tai Windows 11) tekstitiedosto, jossa on omia salasanojani eri web -sivustoille, niin perinteinen tapa on ollut toimia näin:
1. maalaa salasana Windows muistiossa (Notepad.exe), johon olet ladannut tuon salasanatiedoston
2. Paina Ctrl-C (tai Ctrl-Insert) -> tieto kopioidaan leiketaululle... mutta nyt se kopioidaan myös leiketauluhistoriaan ja pilvipalveluun -> tämä vaarantaa tietoturvan, kun se salasana joutuu paikkoihin, joihin se ei todellakaan kuulu!
3. Siirry web -selaimeen, jossa on auki kirjautumissivu, jossa sitä salasanaa tarvitset, klikkaa salasana -kenttä aktiiviseksi ja paina Ctrl-V (tai Shift-Insert) -> salasana kopioituu leiketaululta tuohon web -sivun salasana -kenttään.
Miksi Microsoft haluaa tehdä Windowsista oletuksena vaarallisen ympäristön, jossa salasanat vuotavat paikkoihin, joihin ne EIVÄT kuulu (leiketauluhistoria ja pilvipalvelu).
Windows 7:ssa ja sitä vanhemmissa Windows -versioissa ei ole sen paremmin leiketauluhistoriaa kuin pilvipalveluakaan, ja HYVÄ NIIN !
Haluaisin Windowsini siis ILMAN leiketauluhistoriaa ja ILMAN automaattisesti toimivaa pilvipalvelua!
Sen pitää olla niin päin, että pilvipalvelun voi itse ottaa käyttöön, jos sellaista kokee tarvitsevansa - ei niin, että se pilvipalvelu pakotetaan kaikille, ja sen avulla salasanat vuotavat vääriin paikkoihin !
Windowsin vakoilu = tietoturvariski!
4
62
Vastaukset
- Anonyymi
Kyse on ihmisten vainosta, aivan 100% , maailmanlaajuisesti !
Kyse ei enää mistään Windowsin tietoturvasta tai Windows ohjelmistojen kehittämisestä.
Samaa tekee myös Google, Gmail, Android ja Edward Snowden on USA NSA:n toimista varoittanut.
Tietoturva kirjailija Petteri Järvinen (kokoomus), kertoi muutamia vuosia sitten kirjassaan että USA:sta ei saa myydä ulkomaille ohjelmistoja, tietoturvaohjelmistoja ja internet laitteita joihinka heidän NSA ei pääse sisälle. Kyse on jo vuosia jatkuneesta ihmisten systemaattisesta vainosta ja profiloimisesta. - Anonyymi
USA vakoilee Windowsin kautta!
- Anonyymi
Aika-ajoin Windows tietokoneesi joutuu virusten tai vakavien virheiden valtaan.
- Anonyymi
Toi on totta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602844
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 802216
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408