Raju LV

a.kirves

VL:n puoluesihteeri sanoo KU:ssa tänään(5.7), että politiikka kaipaa rajumpaa kielenkäyttöä. Mutta ei sano itse mitään "rajumpaa". Päinvastoin jutussa hän kiiruhtaa pian ehdokas Tarja Halosen ja sen myötä demarien selän taakse lymyilemään. Että niin raju VL on tänään.

10

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotilainen

      ...mitä sanoo Suomen presidentistä nykyään. Enemmänkin pitäisi pystyä ravistelemaan markkinavoimia älyttömine tuottovaatimuksineen.
      Amerikankapitalistien Kesko on tiukilla pelivaransa kanssa kilpailussa osuustoiminnallisen S-ketjun kanssa kaupan puolella.
      Voisikohan tavaran- ja palveluntuotantoon saada aikaan samanlaista kilpailevaa tekijää kotimaasta? Tulisi varmempia työpaikkoja suomalaisille ja paine kohdistuisi kansainvälisten sijoittajien katteisiin palkkojen ja sosiaaliturvamaksujen sijasta.
      Sopisiko tuosta lähteä räväyttämään?

      • Hexdex

        Osuuskauppaliike on perinteistä johtuva kummajainen. Mikään liikepankki ei lähde rahoittajaksi puolisosialistiseen teollisuustuotantoon, joten markkinatalouden ehdoilla mennään.


      • Hexdex kirjoitti:

        Osuuskauppaliike on perinteistä johtuva kummajainen. Mikään liikepankki ei lähde rahoittajaksi puolisosialistiseen teollisuustuotantoon, joten markkinatalouden ehdoilla mennään.

        Olen kanssasi erimieltä! Tutustu osuustoiminnan historiaan ja, kas kummaa, löydät sieltä
        aivan käyttökelpoisen mallin myös tähän päivään.Kysymys osuustoiminnassa on aivan sama, kuin muussakin "politiikassa", se toimii jos kansalaiset niin haluavat!!
        vom


      • hämärä
        vom kirjoitti:

        Olen kanssasi erimieltä! Tutustu osuustoiminnan historiaan ja, kas kummaa, löydät sieltä
        aivan käyttökelpoisen mallin myös tähän päivään.Kysymys osuustoiminnassa on aivan sama, kuin muussakin "politiikassa", se toimii jos kansalaiset niin haluavat!!
        vom

        Historioiden tunteminenkaan ei paljon auta jos ole näköaloja. Ja jo ei ole näköaloja ei ole myöskään poliittista intohimoa. Tiedot, taidot, kokemukset katoavat historian hämärään.


      • hämärä kirjoitti:

        Historioiden tunteminenkaan ei paljon auta jos ole näköaloja. Ja jo ei ole näköaloja ei ole myöskään poliittista intohimoa. Tiedot, taidot, kokemukset katoavat historian hämärään.

        Asia on mielestäni juuri päinvastoin! On monta elämän osa-aluetta, joissa Suomessakin on
        uskottu mm. insinööritieteisiin kuin pässi uusiin sarviin. Kun sitten tulee tilanne, kuten
        nykyinen, kaivetaan esiin "nuo iänikuiset konstit", jotta kansakunta selviäisi. Istu perseelles´ ja ajattele!
        vom


      • hämärä
        vom kirjoitti:

        Asia on mielestäni juuri päinvastoin! On monta elämän osa-aluetta, joissa Suomessakin on
        uskottu mm. insinööritieteisiin kuin pässi uusiin sarviin. Kun sitten tulee tilanne, kuten
        nykyinen, kaivetaan esiin "nuo iänikuiset konstit", jotta kansakunta selviäisi. Istu perseelles´ ja ajattele!
        vom

        Totta on varmasti se, että vielä 30 vuotta sitten uskottiin jonkinlaiseen "tieteellistekniseen vallankumoukseen", joka koituisi myös tavallisen työläiskansan onneksi. Näin on tietenkin jossain määrin tapahtunut, mutta samanaikainen vauhtisokeus on vieraannuttanut ihmiset tästä kapitalismin pimeästä puolesta. Puolesta, jota nykyään kutsutaan nimellä iso G. Sen takia kansalaisyhteiskuntamme rapistuu vauhdilla.
        Vasemmistoliiton politiikassa ja toiminnassa tämä kapitalismin ulkoistuminen Suomesta on näkynyt uusavuttomuutena kautta linjan. Ei löydetä keinoja vaikuttaa tähän negatiiviseen kehitykseen. Yksi perusongelma on puolueen kiinteä integroituminen ja usko suomalaiseen kapitalismiin. Kapitalismiin, jonka luonne on muuttunu kotikutoisesta kansankapitalismista kansainväliseksi pörssikapitalismiksi ja sen intressi ei ole sama kuin Suomen etu.
        VL:n vanhoilla konsteilla ja sapluunoilla ei tilannetta saada hallintaan. Perstuntuma on vahvasti tämän suuntainen.


      • hämärä kirjoitti:

        Totta on varmasti se, että vielä 30 vuotta sitten uskottiin jonkinlaiseen "tieteellistekniseen vallankumoukseen", joka koituisi myös tavallisen työläiskansan onneksi. Näin on tietenkin jossain määrin tapahtunut, mutta samanaikainen vauhtisokeus on vieraannuttanut ihmiset tästä kapitalismin pimeästä puolesta. Puolesta, jota nykyään kutsutaan nimellä iso G. Sen takia kansalaisyhteiskuntamme rapistuu vauhdilla.
        Vasemmistoliiton politiikassa ja toiminnassa tämä kapitalismin ulkoistuminen Suomesta on näkynyt uusavuttomuutena kautta linjan. Ei löydetä keinoja vaikuttaa tähän negatiiviseen kehitykseen. Yksi perusongelma on puolueen kiinteä integroituminen ja usko suomalaiseen kapitalismiin. Kapitalismiin, jonka luonne on muuttunu kotikutoisesta kansankapitalismista kansainväliseksi pörssikapitalismiksi ja sen intressi ei ole sama kuin Suomen etu.
        VL:n vanhoilla konsteilla ja sapluunoilla ei tilannetta saada hallintaan. Perstuntuma on vahvasti tämän suuntainen.

        Olkaamme jalat maassa! Eihän Vas.liitto voi isolle G:lle mitään, mutta Suomen poliittista tilannetta ajatellen räväkämpi esiintyminen saattaisi lisätä kannatuslukemia, ja sitä kautta
        kotimaisessa tulonjakotaistelussa voisi vähäväkisempi kansanosa tulla huomioiduksi paremmin
        kuin tänä päivänä!
        vom


      • hämärä
        vom kirjoitti:

        Olkaamme jalat maassa! Eihän Vas.liitto voi isolle G:lle mitään, mutta Suomen poliittista tilannetta ajatellen räväkämpi esiintyminen saattaisi lisätä kannatuslukemia, ja sitä kautta
        kotimaisessa tulonjakotaistelussa voisi vähäväkisempi kansanosa tulla huomioiduksi paremmin
        kuin tänä päivänä!
        vom

        Puuteollisuuden jalat on lahoamassa. Metalliteollisuuden jalat on ruostumassa.
        Vasemmistoliiton kannattajien jalat pahasti osteoboroosin vaivaamat. Omat jalkani ovat vielä kansainvälisen pörssiyhtiön verstaan lattialla. Yhtiön, jonka tekemistä ei VL:n räväkkyys ja kannatusluvut heiluta. Ikävä kyllä. Ja mitä tulonjakotaisteluun tulee niin, mistä taistelet kun tulot valuu ulkoistamisen kautta osakkaiden liiveihin. Puhutaan ennemmin köyhyydenjakotaistelusta. Peruutuspeilipolitiikka ei pure Gapitalismiin. Tavataan Turussa...


      • hämärä kirjoitti:

        Puuteollisuuden jalat on lahoamassa. Metalliteollisuuden jalat on ruostumassa.
        Vasemmistoliiton kannattajien jalat pahasti osteoboroosin vaivaamat. Omat jalkani ovat vielä kansainvälisen pörssiyhtiön verstaan lattialla. Yhtiön, jonka tekemistä ei VL:n räväkkyys ja kannatusluvut heiluta. Ikävä kyllä. Ja mitä tulonjakotaisteluun tulee niin, mistä taistelet kun tulot valuu ulkoistamisen kautta osakkaiden liiveihin. Puhutaan ennemmin köyhyydenjakotaistelusta. Peruutuspeilipolitiikka ei pure Gapitalismiin. Tavataan Turussa...

        Ja perkele! Anteeksi yleisö, pyydän Sinua nimimerkki "Hämärä" lähettämään tekstisi Vas.liiton puoluetoimistoon!! Liitä viestiisi allekirjoittaneen nimimerkki!!
        vom


      • hämärä
        vom kirjoitti:

        Ja perkele! Anteeksi yleisö, pyydän Sinua nimimerkki "Hämärä" lähettämään tekstisi Vas.liiton puoluetoimistoon!! Liitä viestiisi allekirjoittaneen nimimerkki!!
        vom

        Kyllä täällä saa sanoa. Ja valittaa voi vaikka "Jurvan kuntaan" jos siltä tuntuu. Mutta muuten, olisin lukenut Sinun etiäisesi Vasemmistoliiton menosta tulevaisuuteen, enkä vain sitä prkelettä.
        Näiden palstojen merkitys ja vaikutus lienee sinänsä varsin merkityksetön VL:n toiminnassa. Käsitykseni on, että puolueen jäsenkunta on tänverran iäkästä etteivät jaksa, ja josko on mahdollisuuksiakaan, seurata ko. "vallankumousta".
        Todelliset vaikuttamisfoorumit ovat varmaankin muualla kuin täällä. Mutta, jos kerran olet linkki puolueeseen, niin saat lainata kaikki mitä ajatusteni lätäköstä pulppuaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe