VL:n puoluesihteeri sanoo KU:ssa tänään(5.7), että politiikka kaipaa rajumpaa kielenkäyttöä. Mutta ei sano itse mitään "rajumpaa". Päinvastoin jutussa hän kiiruhtaa pian ehdokas Tarja Halosen ja sen myötä demarien selän taakse lymyilemään. Että niin raju VL on tänään.
Raju LV
10
519
Vastaukset
- Kotilainen
...mitä sanoo Suomen presidentistä nykyään. Enemmänkin pitäisi pystyä ravistelemaan markkinavoimia älyttömine tuottovaatimuksineen.
Amerikankapitalistien Kesko on tiukilla pelivaransa kanssa kilpailussa osuustoiminnallisen S-ketjun kanssa kaupan puolella.
Voisikohan tavaran- ja palveluntuotantoon saada aikaan samanlaista kilpailevaa tekijää kotimaasta? Tulisi varmempia työpaikkoja suomalaisille ja paine kohdistuisi kansainvälisten sijoittajien katteisiin palkkojen ja sosiaaliturvamaksujen sijasta.
Sopisiko tuosta lähteä räväyttämään?- Hexdex
Osuuskauppaliike on perinteistä johtuva kummajainen. Mikään liikepankki ei lähde rahoittajaksi puolisosialistiseen teollisuustuotantoon, joten markkinatalouden ehdoilla mennään.
Hexdex kirjoitti:
Osuuskauppaliike on perinteistä johtuva kummajainen. Mikään liikepankki ei lähde rahoittajaksi puolisosialistiseen teollisuustuotantoon, joten markkinatalouden ehdoilla mennään.
Olen kanssasi erimieltä! Tutustu osuustoiminnan historiaan ja, kas kummaa, löydät sieltä
aivan käyttökelpoisen mallin myös tähän päivään.Kysymys osuustoiminnassa on aivan sama, kuin muussakin "politiikassa", se toimii jos kansalaiset niin haluavat!!
vom- hämärä
vom kirjoitti:
Olen kanssasi erimieltä! Tutustu osuustoiminnan historiaan ja, kas kummaa, löydät sieltä
aivan käyttökelpoisen mallin myös tähän päivään.Kysymys osuustoiminnassa on aivan sama, kuin muussakin "politiikassa", se toimii jos kansalaiset niin haluavat!!
vomHistorioiden tunteminenkaan ei paljon auta jos ole näköaloja. Ja jo ei ole näköaloja ei ole myöskään poliittista intohimoa. Tiedot, taidot, kokemukset katoavat historian hämärään.
hämärä kirjoitti:
Historioiden tunteminenkaan ei paljon auta jos ole näköaloja. Ja jo ei ole näköaloja ei ole myöskään poliittista intohimoa. Tiedot, taidot, kokemukset katoavat historian hämärään.
Asia on mielestäni juuri päinvastoin! On monta elämän osa-aluetta, joissa Suomessakin on
uskottu mm. insinööritieteisiin kuin pässi uusiin sarviin. Kun sitten tulee tilanne, kuten
nykyinen, kaivetaan esiin "nuo iänikuiset konstit", jotta kansakunta selviäisi. Istu perseelles´ ja ajattele!
vom- hämärä
vom kirjoitti:
Asia on mielestäni juuri päinvastoin! On monta elämän osa-aluetta, joissa Suomessakin on
uskottu mm. insinööritieteisiin kuin pässi uusiin sarviin. Kun sitten tulee tilanne, kuten
nykyinen, kaivetaan esiin "nuo iänikuiset konstit", jotta kansakunta selviäisi. Istu perseelles´ ja ajattele!
vomTotta on varmasti se, että vielä 30 vuotta sitten uskottiin jonkinlaiseen "tieteellistekniseen vallankumoukseen", joka koituisi myös tavallisen työläiskansan onneksi. Näin on tietenkin jossain määrin tapahtunut, mutta samanaikainen vauhtisokeus on vieraannuttanut ihmiset tästä kapitalismin pimeästä puolesta. Puolesta, jota nykyään kutsutaan nimellä iso G. Sen takia kansalaisyhteiskuntamme rapistuu vauhdilla.
Vasemmistoliiton politiikassa ja toiminnassa tämä kapitalismin ulkoistuminen Suomesta on näkynyt uusavuttomuutena kautta linjan. Ei löydetä keinoja vaikuttaa tähän negatiiviseen kehitykseen. Yksi perusongelma on puolueen kiinteä integroituminen ja usko suomalaiseen kapitalismiin. Kapitalismiin, jonka luonne on muuttunu kotikutoisesta kansankapitalismista kansainväliseksi pörssikapitalismiksi ja sen intressi ei ole sama kuin Suomen etu.
VL:n vanhoilla konsteilla ja sapluunoilla ei tilannetta saada hallintaan. Perstuntuma on vahvasti tämän suuntainen. hämärä kirjoitti:
Totta on varmasti se, että vielä 30 vuotta sitten uskottiin jonkinlaiseen "tieteellistekniseen vallankumoukseen", joka koituisi myös tavallisen työläiskansan onneksi. Näin on tietenkin jossain määrin tapahtunut, mutta samanaikainen vauhtisokeus on vieraannuttanut ihmiset tästä kapitalismin pimeästä puolesta. Puolesta, jota nykyään kutsutaan nimellä iso G. Sen takia kansalaisyhteiskuntamme rapistuu vauhdilla.
Vasemmistoliiton politiikassa ja toiminnassa tämä kapitalismin ulkoistuminen Suomesta on näkynyt uusavuttomuutena kautta linjan. Ei löydetä keinoja vaikuttaa tähän negatiiviseen kehitykseen. Yksi perusongelma on puolueen kiinteä integroituminen ja usko suomalaiseen kapitalismiin. Kapitalismiin, jonka luonne on muuttunu kotikutoisesta kansankapitalismista kansainväliseksi pörssikapitalismiksi ja sen intressi ei ole sama kuin Suomen etu.
VL:n vanhoilla konsteilla ja sapluunoilla ei tilannetta saada hallintaan. Perstuntuma on vahvasti tämän suuntainen.Olkaamme jalat maassa! Eihän Vas.liitto voi isolle G:lle mitään, mutta Suomen poliittista tilannetta ajatellen räväkämpi esiintyminen saattaisi lisätä kannatuslukemia, ja sitä kautta
kotimaisessa tulonjakotaistelussa voisi vähäväkisempi kansanosa tulla huomioiduksi paremmin
kuin tänä päivänä!
vom- hämärä
vom kirjoitti:
Olkaamme jalat maassa! Eihän Vas.liitto voi isolle G:lle mitään, mutta Suomen poliittista tilannetta ajatellen räväkämpi esiintyminen saattaisi lisätä kannatuslukemia, ja sitä kautta
kotimaisessa tulonjakotaistelussa voisi vähäväkisempi kansanosa tulla huomioiduksi paremmin
kuin tänä päivänä!
vomPuuteollisuuden jalat on lahoamassa. Metalliteollisuuden jalat on ruostumassa.
Vasemmistoliiton kannattajien jalat pahasti osteoboroosin vaivaamat. Omat jalkani ovat vielä kansainvälisen pörssiyhtiön verstaan lattialla. Yhtiön, jonka tekemistä ei VL:n räväkkyys ja kannatusluvut heiluta. Ikävä kyllä. Ja mitä tulonjakotaisteluun tulee niin, mistä taistelet kun tulot valuu ulkoistamisen kautta osakkaiden liiveihin. Puhutaan ennemmin köyhyydenjakotaistelusta. Peruutuspeilipolitiikka ei pure Gapitalismiin. Tavataan Turussa... hämärä kirjoitti:
Puuteollisuuden jalat on lahoamassa. Metalliteollisuuden jalat on ruostumassa.
Vasemmistoliiton kannattajien jalat pahasti osteoboroosin vaivaamat. Omat jalkani ovat vielä kansainvälisen pörssiyhtiön verstaan lattialla. Yhtiön, jonka tekemistä ei VL:n räväkkyys ja kannatusluvut heiluta. Ikävä kyllä. Ja mitä tulonjakotaisteluun tulee niin, mistä taistelet kun tulot valuu ulkoistamisen kautta osakkaiden liiveihin. Puhutaan ennemmin köyhyydenjakotaistelusta. Peruutuspeilipolitiikka ei pure Gapitalismiin. Tavataan Turussa...Ja perkele! Anteeksi yleisö, pyydän Sinua nimimerkki "Hämärä" lähettämään tekstisi Vas.liiton puoluetoimistoon!! Liitä viestiisi allekirjoittaneen nimimerkki!!
vom- hämärä
vom kirjoitti:
Ja perkele! Anteeksi yleisö, pyydän Sinua nimimerkki "Hämärä" lähettämään tekstisi Vas.liiton puoluetoimistoon!! Liitä viestiisi allekirjoittaneen nimimerkki!!
vomKyllä täällä saa sanoa. Ja valittaa voi vaikka "Jurvan kuntaan" jos siltä tuntuu. Mutta muuten, olisin lukenut Sinun etiäisesi Vasemmistoliiton menosta tulevaisuuteen, enkä vain sitä prkelettä.
Näiden palstojen merkitys ja vaikutus lienee sinänsä varsin merkityksetön VL:n toiminnassa. Käsitykseni on, että puolueen jäsenkunta on tänverran iäkästä etteivät jaksa, ja josko on mahdollisuuksiakaan, seurata ko. "vallankumousta".
Todelliset vaikuttamisfoorumit ovat varmaankin muualla kuin täällä. Mutta, jos kerran olet linkki puolueeseen, niin saat lainata kaikki mitä ajatusteni lätäköstä pulppuaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406