Kunnon tili tulossa, jos olet toiminut yrittäjänä. Woltin kuskitkin ovat työsuhteessa, joka on samanlaista kuin Uberiin ja Boltin toiminta. Kannattaa hakea vuosilomapalkka ja ylityökorvaukset, sekä vaatia eläkemaksut maksettaviksi. Kivasti tulee kymmeniä tuhansia "bonusta".
https://extralehdet.com/kho-woltin-ruokalahetit-ovat-tyosuhteessa/
Uberin ja Boltin kuskit ovat työsuhteessa
13
143
Vastaukset
- Anonyymi
Matu ei tajua, että nyt olisi tilaisuus rahastaa pyytämällä työnantajalta maksamattomat rahat. Veronpalautuksia tulisi kiva potti, samoin maksetut (jos on maksettu) yrittäjäneläkemaksut on palautettava. Eläkemaksut kuuluvat työnantajalle.
- Anonyymi
Niin kuuluu, nyt on laillinen oikeus vaatia rahojaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuuluu, nyt on laillinen oikeus vaatia rahojaan
Jos on saanut vaikka 2500€/kk palkkiota, niin se on verotonta. Eli työnantajan pitää maksaa verot ja tehdä uudet palkkalaskelmat. Oletetaan, että bruttopalkaksi tulisi veroprosentista riippuen noin 3500€ niin käteen tulee;
1. veronpalautuksia 12 000€
2. Vuosilomapalkka 2500€
3. Yel maksujen palautus . 7000€
Tietenkin kannattaa vielä hakea ylityökorvaukset ja sunnuntaipalkkojen korotus 100%
Parikymppiä käteen, onnittelut sovelluskuskeille. - Anonyymi
Tykkäävät olla mielummin yrittäjinä, ei vapaa-aikaa, ei lomia, ei ylityökorvauksia. Joko eivät ymmärrä järkyttä ää eroa tai sitten tulevat niin köyhistä maista, missä ei ole mitään eroa onko työsuhteessa vai yrittäjä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tykkäävät olla mielummin yrittäjinä, ei vapaa-aikaa, ei lomia, ei ylityökorvauksia. Joko eivät ymmärrä järkyttä ää eroa tai sitten tulevat niin köyhistä maista, missä ei ole mitään eroa onko työsuhteessa vai yrittäjä
Suomen laki määrää. Kyse ei ole siitä mistä tykkää.
- Anonyymi
Halpissovelluksista kansa pitää. Tämä on riistoyhteiskunta, KKO päätös varmasti jossain eduskunnassa kumotaan
- AnonyymiUUSI
Suomen kansa on melko tyhmää: Veroja ei haluta maksaa, ja kaikki palvelut pitää saada puoli ilmaiseksi, töitäkään ei oikeen jaksais tehdä, saati ruokaa laittaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomen kansa on melko tyhmää: Veroja ei haluta maksaa, ja kaikki palvelut pitää saada puoli ilmaiseksi, töitäkään ei oikeen jaksais tehdä, saati ruokaa laittaa.
Verojen maksu on idioottien hommaa.
- Anonyymi
Ihan oikein tuollaisille hintojenpolkijoille. Ei muuta kuin rahaa niille työntekijöille. Korkeimman oikeuden päätöksestä ei voi valittaa. Hakekaa rahanne pois, ei ole mitään pikkurahoja korkoineen.
- AnonyymiUUSI
Milloin korkein oikeus on asiaa edes käsitellyt? KHO on ihan eri putiikki.
- Anonyymi
Sama asia se on muillakin välitysyhtiöillä, jos välitysyhtiö vaatii esim. työvuoroja.
- Anonyymi
Turha juhlia
kaikki rahat menee VEROIHIN.
Kiitä siitä demareita.
Hengitysvero tulee jos äänestät sdp. - AnonyymiUUSI
Tuskin eläkevakuutusyhtiö mitään palauttaa, sillä yrittäjä on itse ilmoittanut olevansa yrittäjä. Yhtiö kiittää ja ehkä voi jonkin lyhyen jakson hyvittää.
Verottaja ei maksa mitään takaisin, vaan verotus vain siirretään työnantajalle ennakonpidätyksiin. Verothan tuloista on joka tapauksessa maksettava.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712983
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil271308