Laadukkaita ulkomaisia elintarvikkeita.
Tukiaismaatalouden on aika sopeutua markkinatalouteen eli jos homma ei kannata pillit pussiin ja palkkatöihin.
Ruuan puhtaus on itsestäänselvyys ei mikään myyntiargumentti.
Ostakaamme kaikki
18
147
Vastaukset
- Anonyymi
Etkös juuri kin väittänyt jättäväsi palstan toviksi?
- Anonyymi
Kepuja kyrsii.
Anonyymi kirjoitti:
Kepuja kyrsii.
Kun ei osata argumentoida asiasta tartutaan epäoleellisuuksiin.
Perään asiallisuutta ja diskurssia!- Anonyymi
Oikeiston.sos.dem kirjoitti:
Kun ei osata argumentoida asiasta tartutaan epäoleellisuuksiin.
Perään asiallisuutta ja diskurssia!Penäät asiallisuutta ja dikurssia.... lauseen mittaisilla provoillasi?
Anonyymi kirjoitti:
Penäät asiallisuutta ja dikurssia.... lauseen mittaisilla provoillasi?
Hyvä kirjoittaja kirjoittaa mieluummin liian vähän kuin liikaa.
- Anonyymi
Olet harvinaisen oikeassa, Ruotsi ja Tanska tekee mahtavaa tiliä viemällä laadukkaita elintarvikkeita ja ovat hyvää. Suomi tsuna kansallisella tuella ainoastaan venäjälle Oltermannia, ainoa maa minne suomalaiset elintarvikkeet kelpaa. Hävettävää toimintaa. Onneksi kohta tulee taas uutta ruotsalaista perunaa kauppoihin.
- Anonyymi
Suomessa on EUn korkeimmat maataloustuet mutta pienin maataloustuotteiden vienti suhteutwttuna BKTn
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on EUn korkeimmat maataloustuet mutta pienin maataloustuotteiden vienti suhteutwttuna BKTn
Skandinaavinen ruoka on kova juttu maailman huippucheffien keskuudessa mutta kepukylien käsitys turisteille tarjottavasta on edelleen poronkäristys ja leipäjuusto. Tai vielä pahempaa grillimakkara tien varressa.
- Anonyymi
Oikeiston.sos.dem kirjoitti:
Skandinaavinen ruoka on kova juttu maailman huippucheffien keskuudessa mutta kepukylien käsitys turisteille tarjottavasta on edelleen poronkäristys ja leipäjuusto. Tai vielä pahempaa grillimakkara tien varressa.
Sehän onkin jo hieno paikka, jossa poronkäristystä myydään. Suomalaisista turisteista valtaosa tankkaa itsensä ABC-asemalla, joko seisovasta pöydästä tai listan mikrolämmitettävistä. ABC:n ruoka on tuttua ja turvallista.
ABC:n ruoka ei ole edes arkena suosikkini, mutta ketjun monopolin puolustukseksi on sanottava, että omaa viisauttaan perustivat tuollaisen ketjun. Turha Essojen ja Shellien oli jälkeen päin purnata konseptista, minkä olisivat voineet toteuttaa itsekin. Mutta kun ei huvittanut. Nyt ei kumpaakaan ketjua ole enää olemassakaan, sillä pelkällä polttoainemyynnillä on vaikea menestyä. Anonyymi kirjoitti:
Sehän onkin jo hieno paikka, jossa poronkäristystä myydään. Suomalaisista turisteista valtaosa tankkaa itsensä ABC-asemalla, joko seisovasta pöydästä tai listan mikrolämmitettävistä. ABC:n ruoka on tuttua ja turvallista.
ABC:n ruoka ei ole edes arkena suosikkini, mutta ketjun monopolin puolustukseksi on sanottava, että omaa viisauttaan perustivat tuollaisen ketjun. Turha Essojen ja Shellien oli jälkeen päin purnata konseptista, minkä olisivat voineet toteuttaa itsekin. Mutta kun ei huvittanut. Nyt ei kumpaakaan ketjua ole enää olemassakaan, sillä pelkällä polttoainemyynnillä on vaikea menestyä.Tarkoitin Pysty ulkomaisia turisteja. Liian helposti mennään sieltä missä aita on matalin. Poron sisäfilee on oikein hyvää. Valokeistakin saa jotain mielikuvituksellisempaa kuin heittää ne leipäjuuston päälle.
Gordon Ramsay ei leipäjuustosta digannut. Ylipäätään slaavilaistyylinen suolaisen makean yhdistäminen on monille turisteille no no.
Shellin baarissa joskus nuorena tuli syötyä. Ruoka oli ihan hyvää.- Anonyymi
Oikeiston.sos.dem kirjoitti:
Tarkoitin Pysty ulkomaisia turisteja. Liian helposti mennään sieltä missä aita on matalin. Poron sisäfilee on oikein hyvää. Valokeistakin saa jotain mielikuvituksellisempaa kuin heittää ne leipäjuuston päälle.
Gordon Ramsay ei leipäjuustosta digannut. Ylipäätään slaavilaistyylinen suolaisen makean yhdistäminen on monille turisteille no no.
Shellin baarissa joskus nuorena tuli syötyä. Ruoka oli ihan hyvää.En osaa heittäytyä ulkomaalaisten housuihin, kun niitäkin on monelta ilmansuunnalta, mutta en muista nähneeni mediassa heiltä täkäläisen ruoan arvostelua. Varmaan heistäkin moni tyytyy pizzaan tai hampurilaisiin tyyliin "tänne on tultu matkailemaan, eikä syömään".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän onkin jo hieno paikka, jossa poronkäristystä myydään. Suomalaisista turisteista valtaosa tankkaa itsensä ABC-asemalla, joko seisovasta pöydästä tai listan mikrolämmitettävistä. ABC:n ruoka on tuttua ja turvallista.
ABC:n ruoka ei ole edes arkena suosikkini, mutta ketjun monopolin puolustukseksi on sanottava, että omaa viisauttaan perustivat tuollaisen ketjun. Turha Essojen ja Shellien oli jälkeen päin purnata konseptista, minkä olisivat voineet toteuttaa itsekin. Mutta kun ei huvittanut. Nyt ei kumpaakaan ketjua ole enää olemassakaan, sillä pelkällä polttoainemyynnillä on vaikea menestyä.Eivät Esso ja Shell lähteneet Suomesta tuosta syystä. Suomen volyymi on aivan liian pieni globaaleille yhtiöille, että ne viitsisivät pyörittää myyntiä vaativaa organisaatiota täällä. Olen suhteellisen hyvin perillä asiasta, kun jälkimmäisen talon strateginen ajattelu oli itselleni omien töideni kautta varsin tuttua. Eikä Suomen Shell-maayhtiö tehnyt tappiota ennen, kun St1:sen taustayhtiö Keele osti sekä Suomen että Ruotsin maatoiminnot. Tuotto ei vaan tyydyttänyt osakkeenomistajia, koska ainakin Suomen pienet markkinat olivat jakautuneet niin monelle toimijalle, ettei se ollut enää Shellin massiivisen hallintorakenteen myötä liiketaloudellisesti järkevää pyörittää. Vertailupohjaksi esim. Saksassa dieselpiste saattoi myydä kuukaudessa saman verran kuin Suomessa dieselpiste myi vuoden aikana. Keele pystyi pyörittämään Shell-brändin ketjua, koska sen hallintorakenne on ollut huomattavasti keveämpi.
Molempien maayhtiöiden suurista linjauksista päätettiin muualla. Esson kohdalla Manchesterissa ja Shellin Amsterdamissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät Esso ja Shell lähteneet Suomesta tuosta syystä. Suomen volyymi on aivan liian pieni globaaleille yhtiöille, että ne viitsisivät pyörittää myyntiä vaativaa organisaatiota täällä. Olen suhteellisen hyvin perillä asiasta, kun jälkimmäisen talon strateginen ajattelu oli itselleni omien töideni kautta varsin tuttua. Eikä Suomen Shell-maayhtiö tehnyt tappiota ennen, kun St1:sen taustayhtiö Keele osti sekä Suomen että Ruotsin maatoiminnot. Tuotto ei vaan tyydyttänyt osakkeenomistajia, koska ainakin Suomen pienet markkinat olivat jakautuneet niin monelle toimijalle, ettei se ollut enää Shellin massiivisen hallintorakenteen myötä liiketaloudellisesti järkevää pyörittää. Vertailupohjaksi esim. Saksassa dieselpiste saattoi myydä kuukaudessa saman verran kuin Suomessa dieselpiste myi vuoden aikana. Keele pystyi pyörittämään Shell-brändin ketjua, koska sen hallintorakenne on ollut huomattavasti keveämpi.
Molempien maayhtiöiden suurista linjauksista päätettiin muualla. Esson kohdalla Manchesterissa ja Shellin Amsterdamissa.Lisäisin vielä, että Shellin huoltoasemien ravintolatoiminnasta vastasi jo Suomen maayhtiön aikana hotelli- ja ravintola-alan yritys Restel, joka Anttosen Shell-kaupan myötä on jatkanut Helmisimpukka-ketjun toimintaa ja näyttäisi jatkavan myös tulevaisuudessa, koska St1:seksi muuttuvat miehitetyt Shell-asemat jatkavat Helmisimpukka-brändin alla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät Esso ja Shell lähteneet Suomesta tuosta syystä. Suomen volyymi on aivan liian pieni globaaleille yhtiöille, että ne viitsisivät pyörittää myyntiä vaativaa organisaatiota täällä. Olen suhteellisen hyvin perillä asiasta, kun jälkimmäisen talon strateginen ajattelu oli itselleni omien töideni kautta varsin tuttua. Eikä Suomen Shell-maayhtiö tehnyt tappiota ennen, kun St1:sen taustayhtiö Keele osti sekä Suomen että Ruotsin maatoiminnot. Tuotto ei vaan tyydyttänyt osakkeenomistajia, koska ainakin Suomen pienet markkinat olivat jakautuneet niin monelle toimijalle, ettei se ollut enää Shellin massiivisen hallintorakenteen myötä liiketaloudellisesti järkevää pyörittää. Vertailupohjaksi esim. Saksassa dieselpiste saattoi myydä kuukaudessa saman verran kuin Suomessa dieselpiste myi vuoden aikana. Keele pystyi pyörittämään Shell-brändin ketjua, koska sen hallintorakenne on ollut huomattavasti keveämpi.
Molempien maayhtiöiden suurista linjauksista päätettiin muualla. Esson kohdalla Manchesterissa ja Shellin Amsterdamissa.Shellin ja Esson ylin johto laittoi liikkeelle väitteen, että suomalaisten kaupunkien poliitikot olisivat muka suosineet ABC-ketjua kaavoituksessaan, koska uusi ketju sai kaupungeilta varsin nopeaan tahtiin kauppapaikkoja kaupunkien valtateiden varsilta. Niin saikin, mutta olisivat saaneet myös Esso ja Shell, jos olisivat esittäneet kaupungeille vastaavan vision huoltoasemista, jotka tarjoavat polttoainemyynnin rinnalla mahdollisuuden ostaa myös lounaita laajemmalla skaalalla kuin 1970- ja 1980-luvujen huoltoasemat ja lisäksi mahdollisuuden tehdä muitakin kauppaostoksia kuin pelkästään tupakkaa, limsaa, wunderbaumeja ja kortonkeja.
Shell onnistui Simpukkoineen joten kuten, mutta ateriavalikoima oli ABC:tä köyhempi. Esso ja Teboil panostivat itsenäisiin perheyrityksiin, jotka korkeintaan tarjosivat päivästä toiseen samoja lihapullia, läskiä tai nakkeja muusin kera. Millään kolmesta ideana ei ollut tarjota seitsemän erilaista ateriaa viikossa ja myydä myös edes vaikkapa maitoa, leipää ja mikroruokia. - Anonyymi
Oikeiston.sos.dem kirjoitti:
Skandinaavinen ruoka on kova juttu maailman huippucheffien keskuudessa mutta kepukylien käsitys turisteille tarjottavasta on edelleen poronkäristys ja leipäjuusto. Tai vielä pahempaa grillimakkara tien varressa.
Ja leipäjuuston päällä lakkahillo, se on kepulaista kulinarismia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän onkin jo hieno paikka, jossa poronkäristystä myydään. Suomalaisista turisteista valtaosa tankkaa itsensä ABC-asemalla, joko seisovasta pöydästä tai listan mikrolämmitettävistä. ABC:n ruoka on tuttua ja turvallista.
ABC:n ruoka ei ole edes arkena suosikkini, mutta ketjun monopolin puolustukseksi on sanottava, että omaa viisauttaan perustivat tuollaisen ketjun. Turha Essojen ja Shellien oli jälkeen päin purnata konseptista, minkä olisivat voineet toteuttaa itsekin. Mutta kun ei huvittanut. Nyt ei kumpaakaan ketjua ole enää olemassakaan, sillä pelkällä polttoainemyynnillä on vaikea menestyä.Meidän suomalaisten ongelma on se, että emme ole tottuneet vaatimaan laatua tai vielä vähemmän tekemään laatua. Pieniä asioita, mutta toki nämä ketjut köyhille kelpaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meidän suomalaisten ongelma on se, että emme ole tottuneet vaatimaan laatua tai vielä vähemmän tekemään laatua. Pieniä asioita, mutta toki nämä ketjut köyhille kelpaa.
Mennä nyt vaatimaan laatua eli alkaa rähjäämään RAVINTOLASSA! Heittävät vastineeksi ulos ja antavat päälle porttikiellonkin. Lain mukaan se on jopa suositeltavaa, jos olet sattunut tilamaan viiniä ruokajuomaksi.
Pauttiarallaa minäkin syön välillä "kalliisti" ja hyvin, vaikka eläketuloni ovatkin alhaiset ja se on oma valinta se. On nimittäin niin, että kirkkomme ruokajakeluun tulee päiväystuotteita kahdesta K-kaupasta ja joskus sattuu kohdalle alun perin kalliitakin ruokia, joita ei kukkaro kestäisi rahalla ostaa :D
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349