Mikä on se rangaistus, jonka Jeesus kärsi ihmisten puolesta ja jota valittujen ei tarvitse kärsiä?
Kuolema?
Mutta kyllähän valitut kuolevat!
Mikä se siis on?
Minkä rangaistuksen Jeesus kärsi syntisten puolesta?
23
166
Vastaukset
- Anonyymi
Kuolema on perisynnin rangaistus, kaikki ihmiset kuolevat edelleen, joten ei perisynnin kirouksia ole vielä poistettu.
1. Moos. 3:19
Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman." - Anonyymi
Eriseurat ja lahkot, kuten helluntailaisuus ei tunnusta perisynnin olemassaoloa.
Väkevätä eksytystä, mitä ne tekee.- Anonyymi
Niihin telttoihin ei pidä mennä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niihin telttoihin ei pidä mennä.
Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta.
- Anonyymi
luterilainen kirkko on saatanan lasten kirkko!
- Anonyymi
Aloittaja, mene kysymään luterilaisen kirkkosi kirkkoherralla, jumalaltasi! Miksi pitää helluntailaisuuspalstalta kysyä?
- Anonyymi
Olen ateisti. EN kirkon jäsen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ateisti. EN kirkon jäsen.
Ateisti, oppi perisynnistä ja perisynnistä vapauttava sakramentti ovat luterilaisuuden perusta.
Jos ei kirkko opettaisi perisyntiä, niin ei myöskään olisi tarvetta pikkuvauvojen pelastamiseen pään kastelun avulla; loitsujen ja taikurien merkkien kera.
Perisynti ja perisynnin poistaminen kirkon armon välineen avulla korottaa luterilaisen kirkon Jumalan asemaan, Jumalaksi.
Sanasta et löydä luopiokirkon perisyntioppia. Päinvastoin sillä
Sana todistaa selkeästi: "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
"Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".
Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen päälaen vedellä valuttelu ns. kaste, jonka kautta kirkko saa uusia jäseniä maksajaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ateisti. EN kirkon jäsen.
"kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.
- Anonyymi
Lain tuomio ja häpeä.
Enää ei tuomita sapatista, eikä mistään laista kun Jeesus kärsinyt siitä tuomion.
Edyllättäen, että uskoo siihen. - Anonyymi
Jeesus kuulemma sovitti kuolemallaan häneen uskovien syntisten synnit ihan etukäteen.
Mutta mitä sovitti kun ei kuollutkaan?- Anonyymi
Kuoli kyllä kuten sapattirikkomuksesta on rangaistus, eikä sitä enää ole.
Ylösnousi kuten mikin joskus kun uskomme ja saamme siitä hengen vakuudeksi. - Anonyymi
Jeesus sovitti kaikkien, koko maailman ihmisten synnit. Jeesus kuoli meidän kuoleman, meille kuuluvan synnin rangaistuksen.
- Anonyymi
Jos rangaistuksella on tarkoitus saada rikollinen parantamaan tapansa, niin käsitettä "kuolemanrangaistus" ei itse asiassa ole olemassakaan. Harvempi paystyy kuolleena parntamaan tapojaan. Eiköhän toisen tappaminen ole lähinnä kosto?
- Anonyymi
Kuolintapa lienee ainoa, jota valitun ei tarvitse kokea. Siis ristiinnaulitseminen. Mutta kuolema se ei ole eikä helvetti, sillä valitut kuolevat eikä Jeesus mennyt helvettiin ja jäänyt sinne.
- Anonyymi
Jeesus kumosi sen sapattirikkomuksesta tappamisen, kun itse sen vuoksi kuoli. Niin laki ei voi syyttää uskovaa, joka uskoo eikä syöstä helvettiin, vaan kohtaa ylösnousemuksen kuten Jeesus.
- Anonyymi
Mutta kun ei kuollut kun kerran jäi henkiin.
Mitä siis kuolemallaan sovitti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun ei kuollut kun kerran jäi henkiin.
Mitä siis kuolemallaan sovitti?Kuolema ei voinut pitää Jeesusta, sillä Hän ei ollut tehnyt mitään syntiä, vaan Herra Jeesus on Pyhä ja nuhteeton. Sanan mukaan synnin palkka on kuolema ja sen jälkeen tulee tuomio. Jeesus kärsi kuoleman jokaisen maailman ihmisen puolesta, jo edesmenneitten ja tulevien ja olemassa olevien. Koska Jeesus oli Pyhä ja nuhteeton niin, Häntä ei tuomittu kadotukseen.
Jokainen ihminen on tehnyt syntiä, ja ilman Jeesuksen antamaa sijaiskuolemaa, jokainen joutuu myös syntiensä takia tuomittavaksi, vain Herra Jeesus oli poikkeus.
Ymmärätkö, synnin palkka on kuolema. Vaikka Jeesus ei ollut syntiä tehnyt, niin Jeesus kärsi ristinkuoleman.
"yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut."
- Anonyymi
Jeesus nimenomaan sovitti synnit sillä, että hänet tuomittiin sapattirikkomuksesta ja sai siitä rangaistuksen ja niin laki lakkasi olemasta voimassa. Vain niin voi sovittaa ja tehdä ihmisestä Pyhän ettei hänelle lueta lakia.
Kun siihen uskomme meillä on mahdollisuus saavuttaa Jeesuksen pyhyys.
Ei .meillä edes muutoin ole sovitusta.
Ei Jeesus meidän lain kanssa räpiköintiä sovita. - Anonyymi
Ei ole tosiaan mitään sellaista rangaistusta, jonka Jeesus olisi kärsinyt muiden puolesta ja jota heidän ei tarvitse itse kärsiä. Kuolema se ei ole, sillä kaikki kuolevat. Helvetti se ei ole, sillä Jeesus ei mennyt helvettiin eikä jäänyt sinne. Mikä se siis voisi olla?
Ja tässä vaiheessa hihhulilla menee sormi suuhun ja hän häipyy takavasemmalle ja unohtaa koko asian, koska se vaivaa häntä. ;) - Anonyymi
Niin - ei ole rangaistusta, jonka Jeesus olisi kärsinyt muiden puolesta ja jota näiden ei itse tarvitse kärsiä. Ei ole myöskään järkeä ruumiin ylösnousemuksessa, sillä eiväthän hellarit edes usko siihen, että mädäntyneet ruumiit ja tuhkat heräävät henkiin vaan he uskovat, että uusi ruumis luodaan uudesta aineesta tai että se ei ole ainetta ollenkaan vaan jotakin ihmeellistä näkyvää henkeä, jolla on ruumiin muodot.
Mitä järkeä on siis herättää kuolleet ruumiit henkiin, kun olisi helpompaa rakentaa uusi ruumis?- Anonyymi
Niin, luterilaisen katoavan ruumis, ruumis joka (muka) kootaan maan tomusta, katoavaisuudesta, ei koskaan näe katoamattomuutta, sillä katoavaisuus ei peri katoamattomuutta.
Paavali opetti: Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme, taivaallinen maja, taivaallinen ruumis.
Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, luterilaisen katoavan ruumis, ruumis joka (muka) kootaan maan tomusta, katoavaisuudesta, ei koskaan näe katoamattomuutta, sillä katoavaisuus ei peri katoamattomuutta.
Paavali opetti: Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme, taivaallinen maja, taivaallinen ruumis.
Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.Onko se toinen ruumis ainetta?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532617
- 1971890
- 701667
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91351- 721031
- 811020
- 95999
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190924- 67901