Toivon että eduskunta käy torstain kyselytunnilla yhtä perusteellisen keskustelun Ukrainan tilanteesta ja tukemisesta kuin kävi 22.5. Gazan keskustelun. Hyötyykö loppujen lopuksi tuo kaukainen maa käytännössä mitään Suomen kansanedustajien mielipiteistä, ratkaisu ehdotuksista ja neuvoista, en tiedä. Ainakin monen tietämys todellisuudesta paikan päällä tuntui olevan kapea.
Päättäjien mielipide tulisi tulla esille Ukrainan kohdalla myös rauhanneuvotteluihin ja tulevaisuuteen liittyvissä ongelmissa ja ratkaisuissa. Onhan kysymys koko Euroopan tulevaisuudesta, joten mielipiteitä esille mikä on Suomen linja ja tuki tässä.
Suomi on käyttänyt myös minun rahojani Ukrainan tukemiseen, minkä ilomielin hyväksyn. Onhan kysymyksessä myös minun ja lasteni tulevaisuus. Ukrainan tilannetta paljon seuranneena ja sen kärsimyksissä myötä eläneenä, haluan nähdä ja kuulla päättäjiltä myös keskustelua Ukrainan tilanteesta.
Eduskunnan kyselytunti
3
150
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä Tampereen edustajille viesti vietäväksi päättäjille Arkadianmäelle.
Yhtä innokkaasti kun kansanedustajat ovat tunnustamassa Palestiinan valtiota, heidän soisi käytää aikaansa myös puolustaakseen Ukrainan suvereniteettia ja maan itsenäistä sisäistä päätöksentekoa jota uhataan hävittää. Miksi samaa intoa ei käytetä Ukrainan tukemiseksi julkisesti?
Valtio jonka toiminta perustuu kansainvälisesti tunnustetulle itsenäisyydelle on mahdotonta tulla toisen valtion alistamaksi. Minkään toisen maan presidentillä ei ole valtuuksia yrittää määräillä ja alistaa sen toimintaa. - Anonyymi
Ainakaan ensi tortaina eivät käy mitään keskustelua on helatorstai eikä meitin herrat silloin tee töitä.
- Anonyymi
Venäjä yrittää kääntää Ukrainasta puheen Israeliin ja hyväuskoiset hölmöt vasemmalta komppaa Putinia.
Vanha kikka ja vetoaa vasureihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1069696
- 494741
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421991Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021986- 241670
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131441Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,401339Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54937Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30923Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31922