hallitus on kiristänyt maahanmuuttopolitiikkaa useilla päätöksillä

Anonyymi-ap

Iltalehden käymissä haastatteluissa nousee esille, että muutosten vaikutusten lopputulema voi olla, että maahanmuuttoaikeet vähenevät osaajien keskuudessa, joita Suomi kipeimmin haluaa houkutella.
Väestöliiton Gunta Ahlfors ihmettelee, että hallitus kiristää työperäisen maahanmuuton oleskelulupia kolmeen kuukauteen tilanteessa, jossa henkilö jää työttömäksi. Erityisasiantuntijoiden kohdalla lupa katkeaa kuudessa kuukaudessa.
EK:n Mikko Räsänen moittii, että hallitus ei ole tehnyt vaikuttavuusarviota maahanmuuttopolitiikan kokonaisuudesta. Se antaa ristiriitaisen viestin ulkomaalaisille osaajille.

Pääministeri Petteri Orpon (kok) hallitus on kiristänyt maahanmuuttopolitiikka useilla päätöksillä. Iltalehti selvitti, mitä asiantuntijat kokonaisuudesta ajattelevat ja millaisia vaikutuksia hallituksen maahanmuuttolinjauksilla on tulevaisuuden kannalta.

12

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Tarina ei kerro kenen ostovoima on noussut. Haisee pahasti jonkin kokoomuslaisen ajatushautomon tarinalta. Arviolta puolelta tulonsaajista kokoomus on ryövännyt ostovoiman, joka ei tule koskaan enää nousemaan

• Anonyymi kirjoitti:

Tarina ei kerro kenen ostovoima on noussut. Haisee pahasti jonkin kokoomuslaisen ajatushautomon tarinalta. Arviolta puolelta tulonsaajista kokoomus on ryövännyt ostovoiman, joka ei tule koskaan enää nousemaan

Täällä pärjää kun oppii suhtautumaan oikein työhönsä ja tekee tulosta. Täällä pärjää kun osaa suhteuttaa menonsa ansioihinsa, eikä tuhlaa rahojaan korkoihin vaikka ne pienet nykyään ovatkin. Itse olen noin toiminut ja edelleen menee hyvin talouden suhteen, vaikka jo pitkään olen työeläkevakuutuksen anteja nauttinut!

• Anonyymi

Ortpon oikeistohallitus tekee kaiken väärin. Ensin kiristetään oppineidenkin maahantuloa ja ollaan rasistisia ulkomaalaisia kohtaan, ettei kukaan haluakaan tulla Suomeen töihin. Sitten leikataan opiskelurahoja, joilla saataisiin koulutettua omaa väkeä työvoimaksi.
      Eihän juuri verohelpotuksia saaneet yritykset voi tehdä muuta kuin perustaa tytäryhtiöitä sinne, missä on koulutettua työvoimaa.
      Ja Suomi jää nuolemaan näppejään suuren työttömien määrän kanssa.

• Kannattaa valkata keitä täällä kannattaa elättää!

• Anonyymi

Juu, ja sinusta voisi aloittaa valkkauksen ?

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, ja sinusta voisi aloittaa valkkauksen ?

Minä pärjään omillani ja vielä maksan suuren osan sinunkin elostasi. Kun pääset samaan niin saat olla tyytyväinen!

• Anonyymi

Orpo on Suomen ykkösrasisti. MOT

• Anonyymi

aasda

• Anonyymi

jjk

• Anonyymi

muumit somaliasta

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      19
      2391
    2. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      56
      1894
    3. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      178
      1533
    4. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      82
      1513
    5. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      23
      1510
    6. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      315
      1472
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      1081
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      65
      1054
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      34
      1015
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      349
      894
    Aihe