Iltalehden käymissä haastatteluissa nousee esille, että muutosten vaikutusten lopputulema voi olla, että maahanmuuttoaikeet vähenevät osaajien keskuudessa, joita Suomi kipeimmin haluaa houkutella.
Väestöliiton Gunta Ahlfors ihmettelee, että hallitus kiristää työperäisen maahanmuuton oleskelulupia kolmeen kuukauteen tilanteessa, jossa henkilö jää työttömäksi. Erityisasiantuntijoiden kohdalla lupa katkeaa kuudessa kuukaudessa.
EK:n Mikko Räsänen moittii, että hallitus ei ole tehnyt vaikuttavuusarviota maahanmuuttopolitiikan kokonaisuudesta. Se antaa ristiriitaisen viestin ulkomaalaisille osaajille.
Pääministeri Petteri Orpon (kok) hallitus on kiristänyt maahanmuuttopolitiikka useilla päätöksillä. Iltalehti selvitti, mitä asiantuntijat kokonaisuudesta ajattelevat ja millaisia vaikutuksia hallituksen maahanmuuttolinjauksilla on tulevaisuuden kannalta.
hallitus on kiristänyt maahanmuuttopolitiikkaa useilla päätöksillä
12
169
Vastaukset
- Anonyymi
https://www.verkkouutiset.fi/a/kaanne-suomen-taloudessa-ostovoima-palaa-ja-korot-laskevat/#94041c5c
missä kansan rahat? lainaa ei kannata ottaa?- Anonyymi
Tarina ei kerro kenen ostovoima on noussut. Haisee pahasti jonkin kokoomuslaisen ajatushautomon tarinalta. Arviolta puolelta tulonsaajista kokoomus on ryövännyt ostovoiman, joka ei tule koskaan enää nousemaan
Anonyymi kirjoitti:
Tarina ei kerro kenen ostovoima on noussut. Haisee pahasti jonkin kokoomuslaisen ajatushautomon tarinalta. Arviolta puolelta tulonsaajista kokoomus on ryövännyt ostovoiman, joka ei tule koskaan enää nousemaan
Täällä pärjää kun oppii suhtautumaan oikein työhönsä ja tekee tulosta. Täällä pärjää kun osaa suhteuttaa menonsa ansioihinsa, eikä tuhlaa rahojaan korkoihin vaikka ne pienet nykyään ovatkin. Itse olen noin toiminut ja edelleen menee hyvin talouden suhteen, vaikka jo pitkään olen työeläkevakuutuksen anteja nauttinut!
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/maahanmuutto
seuraa - Anonyymi
Ortpon oikeistohallitus tekee kaiken väärin. Ensin kiristetään oppineidenkin maahantuloa ja ollaan rasistisia ulkomaalaisia kohtaan, ettei kukaan haluakaan tulla Suomeen töihin. Sitten leikataan opiskelurahoja, joilla saataisiin koulutettua omaa väkeä työvoimaksi.
Eihän juuri verohelpotuksia saaneet yritykset voi tehdä muuta kuin perustaa tytäryhtiöitä sinne, missä on koulutettua työvoimaa.
Ja Suomi jää nuolemaan näppejään suuren työttömien määrän kanssa. Kannattaa valkata keitä täällä kannattaa elättää!
- Anonyymi
Juu, ja sinusta voisi aloittaa valkkauksen ?
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja sinusta voisi aloittaa valkkauksen ?
Minä pärjään omillani ja vielä maksan suuren osan sinunkin elostasi. Kun pääset samaan niin saat olla tyytyväinen!
- Anonyymi
Orpo on Suomen ykkösrasisti. MOT
- Anonyymi
aasda
- Anonyymi
jjk
- Anonyymi
muumit somaliasta
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192391
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs561894- 1781533
- 821513
- 231510
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3151472Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti1011081Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä651054Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää341015- 349894