Jännittää mitä kysytään seuraavaksi ?

Anonyymi-ap

Jännittää mitä kysytään seuraavaksi ?

7

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmaan mikä vaivaa aloitusvalittjam tänään

    • Anonyymi

      Tällä turhalla kyselyllä on jo palsta aktivoitu, mitä seuraavaksi...
      Miten teillä yleensä on rasiat onko niissä 1,5. Vai 2,5 mm2 johtimet

      • Anonyymi

        Miksi on lääkityksen kunnossa olemattomuuden merkki, jos jatkaa olemassaolevaan ketjuun samaa asiaa, kuin mistä ketju on aikoinaan aloitettu?

        Enemmänkin lääkitys ei ole kunnossa niillä, jotka aloittavat joka asiasta uuden ketjun, vaikka samasta aiheesta olisi ketjuja joihin voisi jatkaa samasta asiasta keskustelua.

        Hyvä esimerkki tästä oli kymmenisen vuotta sitten tv-palstalla jatkuvat "Antenni vai kaapeli?" -kyselyt, kun piti digiboksia hommata, että "mistä tietää onko antenni vai kaapeli?". Samalla sivulla saattoi olla useitakin "Antenni vai kaapeli?" -ketjuja, ja vastaus olisi selvinnyt uutta ketjua aloittamatta lukemalla olemassa olevista ketjuista.

        Toinen asia on sitten kokonaan nämä "Bussissa"-idiootin häiriköintitarkoituksessa tekemät nostot, jossa hän kaivaa viimeiseltä sivulta esim. vuonna 2003 aloitetun keskustelun ja täräyttää perään esim. "Totta :)", tai vastaa jollekin vuonna 2005 kyytiä kyselleelle, että kyllä kyytiä olisi tarjolla.


        Äänestä


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Niin onkos akuista koskaan niin paljon hyötyy että niiden hankintahinta saadaan taksin ja sitten vielä että saisi jotain tuottoon

      Tietenkin yeitystukiloisetnsaavat niistä kun laitaa kuitit verotukseen

      Yeitysloinen

    • Anonyymi

      Suomen valtiota ajetaan nyt alas

      Kyse ei ole siitä, että hallitus "tasapainottaa julkista taloutta" tai "hillitsee velkaantumista".
      Kyse on siitä, että tätä maata ollaan tietoisesti muuttamassa – ja ihan ideologisesti.
      Nyt tehdään samanaikaisesti kahta asiaa:
      – leikataan valtion menoja (palveluista, koulutuksesta, sosiaaliturvasta)
      – ja samalla vähennetään valtion tuloja (veronalennukset erityisesti hyvätuloisille ja yrityksille)
      Tätä kutsutaan julkisen sektorin pienentämiseksi.
      Tarkoituksena ei ole siis parantaa valtion taloutta, vaan supistaa valtion roolia koko yhteiskunnassa.
      ---
      Ja nyt haluan muistuttaa, mitä valtion tehtävät lakien mukaan on. Ei mielipiteenä, vaan ihan perustuslain tasolla:
      Perustuslaki 19 §:
      "Jokaisella on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon. Julkisen vallan on turvattava riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä."
      Perustuslaki 16 §:
      "Jokaisella on oikeus maksuttomaan perusopetukseen. Julkisen vallan on turvattava mahdollisuus saada myös muuta kuin perusopetusta sekä kehittää itseään varattomuuden sitä estämättä."
      Perustuslaki 18 §:
      "Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön."
      Nämä ovat valtion vastuulla – ja ne rahoitetaan pääosin verotuloilla.
      ---
      Mutta mitä nyt tehdään?
      Kun samaan aikaan vähennetään verotuloja ja leikataan menoja, valtion kyky hoitaa nämä tehtävät heikkenee.
      Se ei ole mikään taloudellinen "pakko", vaan poliittinen valinta.
      Ja kun valtio vetäytyy, tyhjiön täyttää yksityinen sektori.
      Käytännössä tämä tarkoittaa, että:
      – palvelut heikkenevät
      – ne, joilla on varaa, ostavat palvelunsa yksityisesti
      – ne, joilla ei ole, jäävät yksin
      – tuloerot kasvavat
      – yhteiskunnallinen eriarvoisuus kasvaa
      – valta ja varallisuus keskittyvät
      Ja samalla yrityksille ja varakkaimmille tehdään verohelpotuksia.
      Yhteisövero alenee, pääomatulojen verotusta lievennetään ja suurituloisilta poistetaan solidaarisuusveroa.
      ---
      Miksi tämä on minulle tärkeää?
      Koska mä en usko, että suomalaiset äänestivät tätä.
      Vaaleissa ei puhuttu siitä, että tarkoitus on muuttaa Suomea tällaiseksi.
      Puhuttiin talouden vakauttamisesta, ei valtion alasajosta.
      Mä en usko, että suurin osa meistä haluaa elää yhteiskunnassa, jossa vain maksukyky määrittelee pääsyn hoitoon tai koulutukseen.
      Tai että me katsellaan vierestä, kun hyvinvointivaltiota puretaan pala palalta.
      ---
      Siksi mä kirjoitan tän.
      Että säkin näkisit, mikä tässä on oikeasti menossa.
      Tämä ei ole enää vain "budjettilinja" – tämä on suunnanmuutos koko yhteiskunnan perustassa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

      Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      92
      4070
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

      Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      25
      2856
    3. Hitaille omat kassat

      Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      222
      2098
    4. Jorma Lind kuollut

      Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      55
      2063
    5. Mikä on kaunein

      Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1446
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

      Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1300
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

      Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1109
    8. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

      Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1091
    9. Mitä yhteistä sinulla

      on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      57
      945
    10. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

      Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      68
      914
    Aihe