Meinaatko uida järvessä tänä kesänä

Anonyymi-ap

Älä mene järveen ellet osaa uida tai vesi on kylmää.

HS etsii haastateltavia aiheeseen, kun vastaa kysymyksiin niin lehden toimittaja saattaa tulla haastattelemaan sinua, sinun kuvasi ja mielipiteesi tullaan julkaisemaan

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011254298.html

40

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Linkin juttu käsittelee lähinnä vesipelkoa. Ei mulla sitä. Saa siinä kirjoittaa muutakin uimisesta.
      Uin kesät talvet. Jo tänä aamuna polskahdin järveen. Päätä olen kastellut vasta viikon verran. Järvivesi sopii hiuksilleni erinomaisesti.
      En ui mitään lajia hyvin mutta pinnalla pysyn. Selkäuinti on luontaista, ilmeisesti juuri siihen tarvittavat lihakset riittävän vahvat. Rintauinti on vaikeaa. Koiranuinti on helppoa. Roolauskin paitsi se hengitys sivusta haukaten.
      Osaako joku jonkun uintilajin ihan oikein, eli niin kuin ohjeissa neuvotaan.

• Anonyymi

Varsinkin ylipainoisille on uiminen tosi hyvää liikuntaa.

• Anonyymi

Ajattelin uida meressä. Se on tuossa, melko lähellä. Rantaa riittää.

• Anonyymi

En pelkää vettä, mutta en myöskaan aliarvioi sitä. Uin aina niin, että saan tarvittaessa jalat pohjaan tai niin lähellä laituria, että saan puista tai portaista kiinni.

Liian syvälle ja kauas rannasta on tyhmää lähteä. Olen kolmesti pelastanut hukkuneen, kahdesti peräti sukeltanut järven pohjaan sitä etsimään.

Ensimmäinen tapaus oli humalainen poikaystävä. Toinen oli laiturilta pudonnut pikkulapsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En pelkää vettä, mutta en myöskaan aliarvioi sitä. Uin aina niin, että saan tarvittaessa jalat pohjaan tai niin lähellä laituria, että saan puista tai portaista kiinni.

Liian syvälle ja kauas rannasta on tyhmää lähteä. Olen kolmesti pelastanut hukkuneen, kahdesti peräti sukeltanut järven pohjaan sitä etsimään.

Ensimmäinen tapaus oli humalainen poikaystävä. Toinen oli laiturilta pudonnut pikkulapsi.

Uiminen on yllättävän rankkaa, ja varsinkin jos kunto on kehno ja yliarvioi itsensä.

• Anonyymi

En aio uida meressä en järvessä, en joessa en lammessa.

• Anonyymi

Eipä tulisi mieleenkään meinata uida järvessä tänä(kään) kesänä. Vesi järvessä on aivan liian kylmää, jotta voisi meinata uida siinä tänä kesänä tai minä tahansa muunakaan kesänä, saati talvena.

• Anonyymi

Olen kylmäkalle myös, hampaat kalisee kylmässä.

• Anonyymi

Not.

Olen kehno uimari. Pari metriä ehkä menisi, mutta sitten loppuu kunto. Olen tosin osannut kellua ok. mutta olin ennen lihavampi ja pinta-alaa oli enenpi.

Ei ole vesikammoa.

Pakko kertoa. Olin skidinä joessa räpiköimässä itekseni. Kissa oli tosin kaverina. Se istui sillalla kattelemassa.

Matala joki,, mutta naapurin puolella pieni syvänne, missä sillä oli katiskakim usein. Sinne kielletty toetem menemästä
      Totta kai piti sinne mennä. Joo uppeliksiin, vettä keuhkoihin.

Konttailin rannalle köhimään ja haukkomaan henkeä. Sitten säikähdin, jokin ui joessa ja tuli nuoleen naamaa. Kissahan se, oli kai juossut sillalta jokeen ja ui mun tykö. Huolissaan lauman jäsenestä.

Se oli hyvä kissa,oli paljon mukana, kävi joskus savusaunassakin mun kans. Märkä kissa muuten haisee tympeelle.

Niettä tuskin käyn tälle kesälle uimassa, mutta on mulla kissa tänäkin päivänä. Pidän kissoista, liki mukavampia, kuin suurin osa ihmisistä. Ja juu, kyllä taitaa kissa osata uida paremmin, kuin mä.

Ei ole mitään kammoa uimiseen, ei vesipelkoa, ei vaan kiinnosta. Sitäpaitsi, uidessa kastuu.

=DW=

• Anonyymi

Täytin ammeen satasilla,siinä köllöttelen ehtoolla.

• Joessa opin uimaan, asuimme melkein joen rannalla, Hauskanjoki, joella oli sen seitsemän nimeä riippuen missä kohtaa sattui asumaan.
      Kauempana oli lampia, tietysti Saimaa, uimapaikat tuli testattua.
      Kissoja oli kuin vilkkilässä niin meilläkin, joesta ongimme kissalle särkiä kissan odottaessa kalaa, joki muutenkin mukava elementti myllyineen.
      Viimeeksi uin Puumalassa joitakin vuosia sitten.

• Anonyymi

Tuli tuosta nuoruuden aikainen muisto Saimaan rannan hotellista, jossa olimme ammattiliiton retkellä mahtoiko olla 80- lukua. Ravintolassa tanssittiin ja yksi paikallinen mies kysyi arasti: Lähdetkö kanssani katsomaan näkyykö Saimaalla hylkeitä? Oi se oli niin romanttista.

• Anonyymi

Ammeessa on hyvä köllötellä kun täytin sen satsilla.

• Anonyymi

Ammeita ei enää ole....

• Anonyymi

Ei järvessä käyminen oleminen vaadi mitään uimataitoa, kun pysyy riittävän matalassa vedessä.

• Anonyymi

Rantavedessä voi istua. Olen joskus tehnyt niinkin, jos olen ollut yksin uimassa. Tai kellua ihan niin, että takapuoli hipoo pohjaa. Rantavesi on melko lämmintäkin.

Siinä sitten voi jutella sorsille ja mahd. joutsenillekin, variksille, pikkulinnuille... Heitellä leivänpaloja.

Juhannuksena ajattelin kastautua.

• Anonyymi

20 vuoteen en ole enää järvessä käynyt, enkä aio käydä jatkossakaan. Harvakseltaan kävin ja joka kerrasta kipeänä joten siksi lopetin.

• Anonyymi

Ei huvita mennä, nämä kylmät merivedet ei lämpene tarpeeksi juuri koskaan.

• Anonyymi

Jos järvivesi lämpenee liki 25 asteeseen, voin uidakin.

• Anonyymi

Jos kaikki järvemme viinaksi muuttuisi, eikö kelpaisi.

• Anonyymi

Samoin, jos tulee viikkojen helteet ja merivesi yli 20+ niin ehkä sitten käyn.

• Anonyymi

Kylläkyllä,, ehdottomasti. Kesän parhaita hetkiä on uiminen, eritoten saunan jälkeen ja saunomisen välillä.
      Muutama vuosi sitten kävin uimassa jo toukokuun puolessa välin, joka meidän korkeuksilla Kainuussa on sinällään harvinaista, että aina ei ole edes jäät vielä lähteneet

• Anonyymi

Uimaan mennäkseen ongelmana on mihin laittaa lompakon siksi aikaa, tai pitäis saada kaveri mukaan vartioimaan tavaroita, kun ui.

• Anonyymi

Älä ota lompakkoa rannalle. Jos tarvitset siellä rahaa, niin kolikoita kaulapussiin / setelit vedenpitävään pussiin, näitäkin myydään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä ota lompakkoa rannalle. Jos tarvitset siellä rahaa, niin kolikoita kaulapussiin / setelit vedenpitävään pussiin, näitäkin myydään.

Vaikeaa tuollainen, äh.

• Anonyymi

"Älä mene järveen jos et osaa uida"
      Miten sitten oppii uimaan jos sinne veteen ei mene?

• Anonyymi

Uimalassa? On vähän paremmin hallittava ympäristö kuin luonnonvedet.

• Anonyymi

Kyllä, kun odotan ensin ,että jäät lähtee.

• Anonyymi

Se on muistettava.

• Enpä ole vettä pelännyt koskaan.
      Uimassa käynyt pikkumuksusta alkaen.
      Keran oltiin vähän toisellakymmenellä ja naapurin muksujen kanssa soudettiin ruuhi keskelle järveä (pieni järvi) kaadettiin se ja hypittiin veteen sen päältä.
      Äiti tuli rannalle ja oli ihan kauhuissaan ja huusi, että pois sieltä.

Mikään talviuimari en ole, saunasta päin kävin tänä vuonna ekakerran järvessä pyörähtämässä 30.4. muutama kerta on tullut käytyä. Kylmäähän se vesi on.

• Anonyymi

Vilustuuhan helposti kylmässä vedessä.

• Anonyymi

En uskalla uida, pelkään näkkiä....

• Anonyymi

Pelkää enemmän ameebaa

• Anonyymi

Meinaan käydä veden äärellä useinkin.

• Anonyymi

Tuntuu täs iäs kylmältä vesi, ja hankalata hiekkarannalla oleskella.

• Anonyymi

Ja helle porottaa . . . . .

• Anonyymi

Pitää omata vahvan sydämen jos aikoo mennä uimaan.

• Rantasaunasta kotiärveen aion pulahtaa, jos on vaon tarpeeksi lämmin vesi. Alle 22-asteiseen veteen en itseäni tyrkytä.

• Anonyymi

Noin lämpöiseksi ei moni järvi tule.

• Anonyymi

En todellakaan kun voi saada ameeban joka menee nenän kautta aivoihin ja alkaa syömään niitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7423
    2. 79
      4974
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4839
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4248
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      9
      3028
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2561
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2201
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1830
    Aihe