Kylmis on herkkä ja älykäs alkoholisti, joka kärsii juomisesta, mutta vaikeasti riippuvaisena ei voi lopettaa ilman rauhoittavaa lääkitystä, joka auttaisi häntä myös paniikkioireisiin ja ahdistukseen, joka laukaisi juomisen. Pelkkä vertaistuki ei auta voimakkaasti fyysisiä riippuvuusoireireista kärsiviä.
Kylmiksen riippuvuus olisi helposti hoidettavissa, mikäli julkinen terveydenhoito keskittyisi hoitamaan, ei tuomitsemaan potilaiden elämäntilannetta.
Kylmis on esimerkki hukkaan heitetystä elämästä julkisen terveydenhoidon toimesta. Yksityinen lääkäri määräisi rauhoittavan lääkityksen ja alkaisi hoitamaan myös fyysisiä oireita ensin katkaisuhoidolla , jossa ensimmäinen vaihe olisi kyllästyshoito. Tämän jälkeen rauhoittava lääkitys ja selvitys olisiko masennuslääke tai terapia tarpeen esimerkiksi taideterapia. Toivottavasti Kelan arkistojen tutkijat tulevaisuudessa nostavat esiin Kylmiksen, kantasuomalaisen nuoren miehen, hoidon laiminlyönnin. Riippuvuus on sairaus, josta ei selviä ilman lääkitystä.
Kylmikselle hoitoa
14
379
Vastaukset
- Anonyymi
Kylmis rupesi juomaan masennukseensa ja ahdistukseen jo vuonna 2010. Lisäksi on nykyään keksi-ikäinen, mätähampainen kaljamaha, jonka KELA-tuki on alennettu -20%, koska ei jaksa olla aktiivinen yhteiskunnan vaatimalla tavalla.
Lopettakaa ryyppääminen ajoissa, jotta ette päädy samaan jamaan.- Anonyymi
Yksi teoria on, että joutui asunnottomaksi, kun ei kyennyt enää maksamaan vuokraansa. Tästä on paljon viitteitä internaatissa. Onko kyseessä ovihyökkääjien hämäysyritys, vai onko se oikeasti heivattu kadulle?
Kuka tietää.. - Anonyymi
MENE TÖIHIN!!
- Anonyymi
Kylmis kun pieraisee naamalle sontahomoiluillan jälkeen, pascan roiskeet leviävät naamalle perscarvat väristen. Vastustamaton halu laittaa kieli pyllyyn sen jälkeen.
Kiimahetken jälkeen paluu todellisuuteen ja pyllistämään lähikaupan tuulikaappiin pitkka-oluiden toivossa.- Anonyymi
Ei Kylmis pasko sun naamalle, vaan ottaa miehuutesi peppuunsa, jos ostat sille salkun.
- Anonyymi
Olen ymmärtänyt tuon kaiken jo aikoja sitten, mutta te ette ole ymmärtäneet sitä, etten minä halua tuhlata elämääni alkoholistia hoitaakseni. Se on minulle ollut aina mahdoton ajatus!
- Anonyymi
Haluan elämääni iloa ja tasapainoa rakkautta ja rakastamista ja kaikkea sitä mitä hyvään parisuhteeseen kuuluu! Auttakaa te häntä, jotka yritätte minut saada siihen tehtävään, hän on jo pilannut elämääni liian kauan! 'En halua enää koskaan nähdä häntä ja jos näen niin tulee saamaan henkisesti turpaan minulta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluan elämääni iloa ja tasapainoa rakkautta ja rakastamista ja kaikkea sitä mitä hyvään parisuhteeseen kuuluu! Auttakaa te häntä, jotka yritätte minut saada siihen tehtävään, hän on jo pilannut elämääni liian kauan! 'En halua enää koskaan nähdä häntä ja jos näen niin tulee saamaan henkisesti turpaan minulta!
Olet läheisriippuvainen. Ymmärrän. Yksin olo on pelottavaa. Olen kokenut saman tunteen, kun deliriumi iski kerran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet läheisriippuvainen. Ymmärrän. Yksin olo on pelottavaa. Olen kokenut saman tunteen, kun deliriumi iski kerran.
Se on painajaismaista, kun juoppohulluus-kohtaus iskee yksin pimeässä, eikä ketään ole lähettyvillä.
Lopettakaa ryyppääminen ajoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on painajaismaista, kun juoppohulluus-kohtaus iskee yksin pimeässä, eikä ketään ole lähettyvillä.
Lopettakaa ryyppääminen ajoissa.Painajainen on aivan liian lievä ilmaisu. Siihen voi kuolla. Sydänkohtaus jopa perusterveelle miehelle, joka vetänyt kahden viikon rännin.
- Anonyymi
Tee pliige kylmis video missä kerrot kuulumisia. Miten kesä lähteny ja asumiskuvioista ja muuta semmosta. Ei saa sitten huutaa, kun mulla on herkät tärykalvot
- Anonyymi
Se makaa tällä hetkellä sairaalassa, mutta varmasti tulee taas tekemään videoita, aina silloin tällöin.
- Anonyymi
Totuus = yhteiskunta on auttanut Kylmistä aivan liikaa, imetys olisi pitänyt lopettaa hyvissä ajoin ja Kylmis olisi tällä hetkellä raittiina, perheellinen työssäkäyvä tai kivipuistossa.
- Anonyymi
Riekkuu kuin teini kaljapullo kourassa. Elämänsä tarkoitus on olla polla sekaisin. Ei kannata ryypätä ainutta elämäänsä. Ei vastuuta omasta terveydestä ja taloudesta. Elää menneessä romujensa keskellä.Ei edes naisystävää.Paska mikä paska. Läpeensä paska. Ei muuta kuin selkäsauna ja ruumiilliseen työhön hankkimaan leipää pöytää.
Eikö tajua, että elimistö ja aivot aivan piipussa ?
Olisi aika lopettaa ja elää, kuten mies.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614408KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523251Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492524Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?522485- 1092207
- 241893
- 231652
- 301616
- 1611494
- 361265