Makaaberi hautausmaallakäynti Onnenapilassa

Mëerimamma

En kyllä ymmärrä Onnenapilan viimosta puheenvuoroa, huussijuttua. Kuinka joku täyspäinen voi kirjoittaa toisten luettavaksi sellaista?

10

931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, minäpä jatkan toisella "makaaberilla" jutulla.
      (Kuulin sen yhdessä paikallisrevyy-esityksessä.)

Kaksi naista, naapurukset, olivat ilmoittaneet miehilleen tekevänsä pienen pubikierroksen.
      Pikkutunneilla kotiin tullessa molemmille tuli pissahätä ja kuin yhteisestä sopimuksesta he kiipesivät hautausmaan muurin suojaan tarpeilleen.
      Ei ollut vessapaperia kummallakaan, ei edes paperinenäliinoja, joten toinen naisista otti alushousunsa ja teki kuittauksen sillä, heitti alkkarit menemään.
      Toinen naisista sattui saamaan kukkapuketin käteensä pimeässä ja kuivasi sillä.

Heidän miehensä juttelivat sitten aamulla tontin aitaan nojaten.
      Toinen heistä sanoi:
      - En tiedä, missä vaimo oli ollut yöllä, mutta sillä ei ollut alkkareita jalassa kun tuli kotiin.
      Toinen vastaa:
      - Sanoppa muuta, minun eukolla oli rakosessa lappu jossa luki "Kiitos kaikesta"!

• Entinen "rantamies"

hiukan onneton? Ei tällaisia tekoja voi millään tavalla puolustaa! Kerta kaikkiaan älyvapaa!
        Lopeta jo!

• Entinen "rantamies" kirjoitti:

hiukan onneton? Ei tällaisia tekoja voi millään tavalla puolustaa! Kerta kaikkiaan älyvapaa!
        Lopeta jo!

enkä tunnustaudu ihan älyvapaaksikaan, enkä ole vielä täysin vapautunut huumorintajustanikaan, vaikka mistä sen tietää milloin suu alkaa mennä solmuun ;/
        Teko mistä revyyssä kerrottiin, ei siis ole MINUN keksimäni!
        Ja se mistä Leny kertoi, oli aivan totta, todellisesta elämästä! :)))

Tuli vaan niin velmu olo kun tuo "makaaberi" juttu ilmaantui keskustelun alustaksi... ;)))

• Leny

Mutta sanon kuitenkin kuin Tapio Rautavaara laulussaan: Tämä tarina on tosi.

• fiiuliN

----------------------------------------------

Anteeksi, kun poikkean täysin avauksen aiheesta.

Tuntuu olevan näillä palstoilla vaikka millä mitalla meerejä, koska en saanut rekattua sitä omaksi nikikseni.

Kuitenkaan kukaan OIKEA Meeri ei kirjoita solvaavalla tavalla, olkoon nuori tai vanha.

Jokainen kuitenkin tietää, kuka "meerimamma" on alkanut hiljattain vierittää tekosiaan toisten kiusaksi.

• Meerimamma

Meerimammoja vain yksi ainakin täällä, näissä nimmareissa, luulisin.

Jos joku on kokenut menetyksen hiljan, ja haudalla itkettyään mennyt hautausmaan vessaan jatkamaan, sitten tullut etuhuoneeseen lavuaarin ääreen ja nähnyt peilistä punaiseksi itkettyneet kasvonsa, huuhdellut niitä kylmällä vedellä , kuivannut talouspaperiin ja lähtenyt yksin kotiinpäin.

Sitten tultuaan lukenut tuon tarinan, niin se on tuntunut pahalta.

Heti , kun olin viestin lähettänyt, olisin saman tien sen halunnut perua, mutta se oli jo mennyt. Leny, ei millään pahalla, se oli vain ajattelemattomuutta.

Luin sen nyt uudelleen, ja huomasin, että onneksi sanamuoto ei ollut kovin jyrkkä.

Menee vähän helteenkin piikkiin ja päiväisen rantaelämän, minun VARSINAISEN oikean olinpaikkani, pikkupoika on kai tullut mummiin, hänkin nauttii. Mutta illalla on väsynyt olo, joskin onnellinen.

• fiiuliN

No sen aika näyttää.
        Mutta jos olen erehtynyt, olen kovasti pahoillani, ja siinä tapauksessa toivotan sinulle kovaa kirjoitushalua ja hyvää lämmintä kesää.

Luulisin kuitenkin, että näinkin monta ikävuottaan nähneet kirjoittajat, ovat varmasti jokainen jonkun menettänyt.
        Ei kuitenkaan ole hyväksi kenellekään se, ettei nähtäisi huumoria ympärillämme.
        Vaikka tilanne aina ei olisikaan suotuisa huumorin höystämiselle, niin siltikin on hyvä kun huomaa sen koomillisissakin tilanteissa.

• Meerimamma
        fiiuliN kirjoitti:

No sen aika näyttää.
        Mutta jos olen erehtynyt, olen kovasti pahoillani, ja siinä tapauksessa toivotan sinulle kovaa kirjoitushalua ja hyvää lämmintä kesää.

Luulisin kuitenkin, että näinkin monta ikävuottaan nähneet kirjoittajat, ovat varmasti jokainen jonkun menettänyt.
        Vaikka tilanne aina ei olisikaan suotuisa huumorin höystämiselle, niin siltikin on hyvä kun huomaa sen koomillisissakin tilanteissa.

Luin vielä viestini uudelleen ja ajattelin, ettei täyspäiseksi sanominen tuntuisi muuta kuin toivottavalta, mutta ihmiset reagoivat eri tavoin, mikä yhtä loukkaa, siitä toinen (esim. minä) voisin jopa ihastua. Meitä on moneen junaan, ja se pitäisi aina ottaa kirjoittaessaan huomioon. Puolin ja toisin.

• liinumaria
        fiiuliN kirjoitti:

No sen aika näyttää.

juttuhan oli melkein yhtä hauska, kun kuulemani. Neitokainen laittoi kortin työkavereilleen, missä oli kuvana isot, ihanat pitsiset naisten housut. Toisessa lahkeeseen oli kirjoitettu hyvää joulua ja toiseen onnellista uutta vuotta. Kortissa oli kehoitus, että tervetuloa joulujen välissä käymään.
        Tämä kortti sai naurut aikaan, olihan tämä työkaveri niitä hauskimpia, iloa työympäristöön tuovia ihmisiä, ei mitään ryppyotsaisia, ei kuitenkaan härskejä. Ei elämä saa olla niin tosikkomaista, ettei huumoria voi/saa viljellä. Monta kertaa ei tule ajatelleeksi toisten ihmisten näkökulmaa, mutta niinhän se on, tulee ensin sanottua ja sitten ajateltua.

• Magda

Oli muuten hyvä vitsi MDK:n kirjoittama. Kyllä sitä nauraa hekotettiin koko porukan voimin, kun kerroin naisporukalle terassilla jutun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      63
      1281
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      900
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      825
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      87
      712
    5. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      644
    6. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      43
      613
    7. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      574
    8. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      121
      536
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      534
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      523
    Aihe