Tuttu mielenterveyskuntoutuja ei päässyt pakkoinjektiosta eroon, niin hän sanoi asuntonsa irti, ja jäi asunnootomaksi. Hän joutui sitten myöhemmin sairaalaan, ja on ilman asuntoa. Miten hänen käy, kun jäi asuntoa? Täytyykö hänen olla loppuelämä sairaalassa?
Asunnoton mielenterveyspotilas
10
217
Vastaukset
- Anonyymi
Jos jäät asunnottomaksi, ota yhteyttä kotikuntasi sosiaalitoimistoon tai sosiaaliasemalle. Sieltä saat neuvontaa sekä opastusta asunnon tai väliaikaisen majoituksen löytämisessä.
- Anonyymi
Tuo edellinen ei koske minua. Se koskee tuttuania.
- Anonyymi
Luuletko tosiaan että saisivat sen aikasekseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo edellinen ei koske minua. Se koskee tuttuania.
Joo kyllä ymmärsin mutta voit sanoa hänelle tuon.
- Anonyymi
Sairaala ei ole tarkoitettu pysyväksi asunnoksi. Veronmaksajat maksavat sun tuttusi sairaalahoidon ja asumisen sairaalassa.
- Anonyymi
Maksaahan hän itse sairaalalaskunsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksaahan hän itse sairaalalaskunsa.
Ei maksa. Sairaalavuorokausi maksaa arviolta noin 500-700€ ja potilaalta laskutetaan noin 30€
Eli ei todellakaan maksa itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei maksa. Sairaalavuorokausi maksaa arviolta noin 500-700€ ja potilaalta laskutetaan noin 30€
Eli ei todellakaan maksa itse.Hän ei sinne itse halunnut. Sinne vietiin.
- Anonyymi
Yksittäiseen tapaukseen en osaa kommentoida, mutta yleensä sairaaloissa on ns. kotiutushoitaja tai kotiutusprosessi, missä mietitään ja harkitaan mikä se mahtaa olla ihmisen kotiolot.
Tarvittaessa tämä käytännössä tarkottaisi sitä, että sosiaalitoimi, tai tarvittaessa jopa edunvalvonta osoittaisi hänelle asunnun. Vaikka asunnottomuus onkin kasvanut suomessa nykyisen hallituksen toimesta, niin käytännössä ihmisen pitää kieltäytyä asunnosta, jäädäkseen asunnottomaksi.
Voit tietenkin ottaa yhteyttä sairaalaan, tai tehdä ihmisestä vaikka huoli ilmoituksen, ja kertoa että olet huolissasi siitä, että hän jää hoidon jälkeen asunnottomaksi, ja että yhteiskunna pitäisi ottaa koppia tilanteesta. - Anonyymi
Ei kukaan irtisano asuntoaan minkään injektion takia, kyllä siinä on ollut sairaus taustalla, joka on laittanut noin typerän teon tekemään.
Luuliko hän pääsevänsä injektioista eroon sanomalla asuntonsa irti ? Ei se ihan niinkään mene.
Nyt hän on siellä sairaalassa, ja jos ei syö lääkkeitä, laittavat injektiona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup222390- 1402051
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene121477Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3881200- 651131
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen991087- 61980
- 68962
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi48953- 2831