Nyt jysähti uusi luku - velkaa otetaan tänä vuonna yli 13 miljardia

Anonyymi-ap

Hallitus antoi keskiviikkona eduskunnalle esityksen vuoden toiseksi lisätalous­arvioksi.

Samalla velkaluku täsmentyi: tämän vuoden nettolainanotoksi arvioidaan nyt 13,2 miljardia euroa.

Aiemmin on arvioitu, että tämän vuoden alijäämä on 12,3 miljardia euroa. Alijäämä katetaan ottamalla lisää velkaa.

Määrärahatarve kasvaa lisätalousarvioesityksessä 757 miljoonaa euroa, ja varsinaiset tulot vähentyvät 187 miljoonalla eurolla.

12

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

JA LISÄÄ VELKAA TAAS SYSSYMMÄLLÄ!

• Anonyymi

Suurvelanottaja Riikka HILLUU - herrojen kanssa- VerkkoSukissa ja Tissit Paljaana - !

• Anonyymi

Tavoittena vuoden 2024 velanottoennätyksen lyöminen 18,44 mrd lisää.

• Anonyymi

Joo,katsos,kun Suomi valtio laitetaan polvilleen,kun täällä on hyljätty Kaikkivaltias Jumala. Hän on luvannut, että kurittaa tätä kansaa,niin kauan,että lopulta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin nöyrtyminen, päättäjätkin sankoin joukoin polvirukoilevat. Nyt on kovan kansan kuritus käynnissä.

• Anonyymi

Nyt jysähti uusi luku - velkaa otetaan tänä vuonna yli 13 miljardia

AI ETTÄ OIKEINKO JYSÄHTI!!!!! Sanonko mä missä sulla jysähti!?

Kun katsotaan 2019-2023 nousukauden velanottoa, joka oli noin 50MILJARDIA eli noin 12,5Miljardia vuodessa ja nyt taantumassa siis otetaan 13miljardia!!, josta isoin osa menee 2019-2023 hallituksen laskujen maksuun, kuten:
      korot 3miljardia
      susi-sote 2,2miljardia
      nato/aseet 1miljardi
      ukroille 1miljardi
      215000 2019-2023 maahan saapunutta 5miljardia
      eli noihin jo12,2miljardia!!! ja velekoo otetaan VAIN 13miljardia

• Anonyymi

Sanna itse ei ottanut velkaa kuin tarpeellisen määrän, jota tarvittiin pandemiasta selviämiseen ja yhteiskunnan ylläpitoon. Sannan aikaan kun tehdas suljettiin, niin kaupunki sai erityisrahaa, jolla nostaa uusia työpaikkoja. Nyt Orpo ei edes vilkaise paikkakuntaa, josta tehdas on lopetettu, vaan kunta saa selviytyä yksin ahdingostaan.
        Ja suurimmat menoerät johtuivat juuri pandemiasta, Venäjän kaupan loppumisesta ja oikeiston seikkailusta Venäjän kaasun viennistä Saksaan. Onhan jo monesti nähty, ettei Saksan kanssa kannata tehdä riskisijoituksia. Sopimuksissa pitää olla selvät pykälät, jos jotain erikoista tapahtuu, niin sopimukset raukeaa tai sitä kohtuullistetaan.
        Ja lopuista velkamiljardeista piti huolen Keskustan Saarikko, joka koitti voidella äänestäjiä miljardeilla.

• Anonyymi

jälki polvelle, menetytty yhteiskunta johon ole lääkettä,

• Anonyymi

Ei tarvitse maksaa takaisin
      Tuhlatkaa
      menemään
      Pankinjohtaja
      Paavo Arhinmäki, vas
      Aerosoli- jaosto.
      Ps. Lainat on otettu Spear- Putin- pankista

• Anonyymi

Riikka: Lainaa, lainaa, lisää lainaa, herrat tykkää.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Velkaa pitää ottaa, sannat, lit ja muut, ennätysmäärä, kun rahaa menee miljardikaupalla Ukrainan seikailun tukemiseen, as long as it takes, to the last ukranian. Entä sitten?

• Anonyymi

Petteri: Mutta kun edellinen hallitus ei antanut rikkaille paljoakaan.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3914
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2629
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2607
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2385
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2228
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      304
      2113
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1839
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1633
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1508
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1477
    Aihe