Sananvapaus Suomi24:n keskusteluissa

zakzak

Joku jossakin ketjussa valitteli sananvapauden puutetta näillä sivuilla ja vetosi lakeihin.

Mikään laki ei vaadi sitä, että jonkun toisen ylläpitämällä internet-sivulla voisi kirjoitella mitä tahansa. Jos haluaa kirjoittaa ”mitä tahansa”, niin silloin täytyy avata oma kotisivu. Sitä ei kiellä kukaan, ja sitten voi kirjoittaa kaiken haluamansa. Muiden siivellä sitä mahdollisuutta ei ole, eikä sellaista voi edes vaatia. Ylläpitävän yrityksen pitää tietysti saada valvoa omaa mainettaan, yrityskuvaansa sekä sivujensa tasoa ja kiinnostavuutta.

Mitä mieltä olette?
Onko tässä järkeä?
Olenko sensuurin kätyri?

PS: olen myös elävässä elämässä tylsä tyyppi.
PS 2: Sorry, että saarnaan.

11

1451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhut, mutta ei edes se kuuluisa rautalanka-malli tunnu auttavan kaikkein kovimppin kalloihin.

• toinen tylsä

Vapauteen kuuluu, pitäisi kuulua, aina myös vastuu. Jokainen on vastuussa mitä kirjoittaa, ja vastuun voipi ottaa ennen kuin päästää viestinsä lähtemään eikä jälkeenpäin. Ei voi ajatella että jokin on sallittua jos se ei ole erikseen kiellettyä. Sanomalehteen ei voi kirjoittaa mitä sattuu, sitä ei julkaista. Täällä jutut pääsevät palstoille saakka, ja on valvojan tai ylläpidon homma katsoa onko ne asiallisia, jos itse ei sitä tajua. Rekisteröitymällä sitoutuu noudattamaan Suomi 24 sääntöjä, mutta se sama vastuu on jokaisella kirjoittajalla, vaikka ei rekkaudu. Hyvät tavat, ajatusmalli käyttäytyisikö samalla tavoin livessä tuntemattomien kanssa, auttaa asiaa. Tai että haluaisko että itselle sanottaisiin rumasti, jos mielipide ei miellytä.

• Entinen "rantamies"

olla sensuurin kätyri tosiaan. Jos näille keskustelupalstoille kirjoittaa asiallisia kommentteja, niin ei kenelläkään ole oikeutta puuttua siihen. Se on eri asia jos kirjoittaa sopimattomia!

• jenkaten

Kyllä näillä sivuilla on täydellinen sanan
      vapaus.Mutta jos joku kuvittelee olevansa niin
      viisas ,että voi omasta mielestään puhua,niin
      kuin ei olisi toista poskea.Silloin on syytä
      puuttua asiattomaan toisten mollaamiseen.Ikävä kyllä,tällaiset maailman viisaimmat yli-ihmiset
      ei ymmärrä sitä,että heillä todellisuudessa on
      suurin ongelma itsensä kanssa.
      Ei minua vastaan ainakaan ole tähän ikään men-
      nessä,kävellyt täydellistä ihmistä.En tiedä muis-
      ta.On todella ikävää,kun joillakin voi olla niin
      kova kallo,että sinne yrittäisi lyödä järkeä
      vaikka metrin halolla,niin sekin on turha lurina.
      En halua omasta puolestani ketään osoitella,mut-
      ta kaipa se osoite on tiedossa.
      Luulisi,että kun on niin mahdottoman kaikki tie-
      tävä,tietävän senkin ettei sitä missään puhuta
      mitä sylki suuhun tuo.Järjestys on palstoilla
      hyvä.
      Olet oikeassa "zakzak."Et ole sensuurin kätyri.
      Osaat ajatella niin,että tuot hyvin esille sa-
      nonnan"anna arvo toisillekin."

• zakzak

Tästä hävisi yhtäkkiä pari viestä.

• zakzak

Vastasin mielestäni ihan tyynesti sille kommentoijalle, ja nyt hän näyttää vaatineen viestini poistamista. - Toistan nyt uhallakin sen, mitä vastasin edelliselle: Minä käyn näillä sivuilla vain huvikseni. Tämä ei ole minulle mikään elämäntehtävä.

Täällä käyminen on minusta hauskaa, mutta ohnan minulla muutakin kuin virtuaalielämää.

• Leny
        zakzak kirjoitti:

Vastasin mielestäni ihan tyynesti sille kommentoijalle, ja nyt hän näyttää vaatineen viestini poistamista. - Toistan nyt uhallakin sen, mitä vastasin edelliselle: Minä käyn näillä sivuilla vain huvikseni. Tämä ei ole minulle mikään elämäntehtävä.

Täällä käyminen on minusta hauskaa, mutta ohnan minulla muutakin kuin virtuaalielämää.

En nähnyt kirjoituksia, jotka poistettiin. Mutta sääntöjen vastaisen kirjoituksen mukana poistuu myös normaalit hyvät kirjoitukset valitettavasti. On kuulema tekninen juttu.

• zakzak kirjoitti:

Ei Sinun viestissäsi liene ollut vikaa vaan viestissä johon vastasit.

Kun Moderaattori poisti hänen viestinsä poistui Sinunkin.

Täällä käyminen on hauska mutta häirikön läsnäolo ei.

• P. Veli

Kirjoittaminen on kivaa terapiaa.

Mielestäni on hyvä kirjoittaa mieltään kuohuttaneesta asiasta, se jotenkin huojentaa.

Itseäni ei haittaa tekstini sensurointi ollenkaan.

Sensuroijallekin on terapiaa saada tuntea olevansa tärkeä poistamalla mielestään jonkin asiattoman tekstin.

Keskustelupalstat ovat ehkä tarkoitettukin jonkinlaiseksi terapiaksi.

• sensuroinnista

Soneraplazan Ellit tökkii taas. Kirjoitin sinne viestin ja taas teksti meni tärviölle.
        Jonkin sortin sensurointia sekin.
        Minulla on sellainen käsitys, että suomi24 toimii takuuvarmasti.

Ihan hyvää terapiaa nämä ilmaiset anonyymit palstat ovat. Palstoilla liikkuu jopa ammattiauttajia. Olisin kommentoinut nimimerkillä ammattiauttaja viestiin, mutta Soneran tekniikka taas petti. Olsikohan "salarakas" taas asialla.

• pullaulla
        sensuroinnista kirjoitti:

Soneraplazan Ellit tökkii taas. Kirjoitin sinne viestin ja taas teksti meni tärviölle.
        Jonkin sortin sensurointia sekin.
        Minulla on sellainen käsitys, että suomi24 toimii takuuvarmasti.

Ihan hyvää terapiaa nämä ilmaiset anonyymit palstat ovat. Palstoilla liikkuu jopa ammattiauttajia. Olisin kommentoinut nimimerkillä ammattiauttaja viestiin, mutta Soneran tekniikka taas petti. Olsikohan "salarakas" taas asialla.

ZakZak!!!
        kivoista linkeistä .löysin hyvää luettavaa sieltä.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      63
      1281
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      900
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      825
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      87
      712
    5. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      644
    6. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      43
      613
    7. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      574
    8. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      121
      536
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      534
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      523
    Aihe