Ja ennallistakaa peltonne heti, koska se on halvin tapa välttää suuret sakot Suomen valtiolle. https://yle.fi/a/74-20163977
Lopettakaa hyvän sään aikana vapaaehtoisesti turvepeltonne viljelyt!
14
171
Vastaukset
- Anonyymi
Tai mitäs jos ne mulkut pistettäis vastuuseen, jotka on valtion puolesta tuollaisia sitoumuksia väkertäneet?
- Anonyymi
Tässä jälleen varmistuu keskustalainen oman oksansa sahaaminen ymmärtämättömyyden johdosta. Hyvin valitettavaa!
- Anonyymi
Kepulaisuuteen kuuluu loputon luontoviha ja lopuksi saavat luonnon koston päällee. Valitettavasti eivät ymmärrä luonnon monimuotoisuuden päälle vähääkään.
Anonyymi kirjoitti:
Kepulaisuuteen kuuluu loputon luontoviha ja lopuksi saavat luonnon koston päällee. Valitettavasti eivät ymmärrä luonnon monimuotoisuuden päälle vähääkään.
Lisätään vielä halu tappaa kaikki neljällä jalalla liikkuva.
Väkivaltaiset miehen mallit yhdistettynä misogyniaan.
Suomen Keskusta on 1970-luvun Esson baarissa
- Anonyymi
Vittuako se sulle kuuluu,mitä kukin tekee?
- Anonyymi
Minä mittavana veronmaksajana kustannan monen ympäristönpillaajan ammatin ja siitä olen pahoillani.
- Anonyymi
Oikeiston.sos.dem kirjoitti:
Minä en halua maksaa veroistani kepulien sakkoja.
Sinun ne kuuluu maksaa. Lisäksi maksat velttoilijoiden taksimatkat ja läskimoosesten sairastelukulut. Ei se nyt vaan mene niin että laiska maksaisi. Varakkaat ja keskituloiset, teidän on maksettava, se on teidän tehtävänne. Muutenhan te olisitte turhia ja saisitte lähtöpassit Suomesta. Kotimainen elintarviketuotanto kunniaan. Viljaporsaamme päihittävät maussa ja laadussa esimerkiksi Japanin Kobe-härän lihan mennen tullen. Pallokaloissa on hermomyrkkyä, kotoisa särki on pyrstöstä kiduskanteen puhdasta eläinproteiinia. Nyt menet ja maksat osuutesi kepulien sakoista. Näin vältät maastakarkoituksen.
- Anonyymi
Hulluksi on asiat menneet ituhippien älämöidessä... Kepulit pisti Suomen peltoa suuret määrät pakettiin / pusikoitumaan / metsittymään jo 1970 - luvun alussa. Peltopinta-ala pienenee jatkuvasti mm. rakentamisen takia. Samalla raivataan uutta peltoa ja kaadetaan metsää pois. Paljonkohan "päästöjä" syntyy vaikkapa 20 hehtaarin uudispellon raivauksesta? Puusto poistetaa, kuntta ja muu risukko pusketaan aumoihin vuosiksi mätänemään jne. Lopuksi sitä lähes mullatonta aluetta kivetään ja muokataan vuosikaudet, samalla koettaen viljellä jotain kaurantynkää. Ehkä 10-15 vuoden jälkeen aumat on maatuneet ja lahoneet, jolloin ne levitetään alueelle, joka vähitellen alkaa muistuttaa peltoa. Tämä kaikki tehdään koneellisesti, eli polttoainetta palaa satoja kuutioita uudismaan 20 hehtaaria kohden.
On tämä hullu touhua.
Tulkoon sota ja veriset vaatteet. Näin kirjoitti Kelmi Kustaan setä, KYÖSTI Wilkuna, eräässä runossaan 1900 -luvun alkukymmenillä. Ja sota tulikin.
Wilkuna kirjoitti helmikuussa 1913 runon Tulkohon sota, jonka lopussa hän rauhan oloihin kyllästyneenä esitti toiveenaan "tulisi sota ja veriset vaatteet". Tämä toteutuikin jo puolitoista vuotta myöhemmin, kun ensimmäinen maailmansota alkoi.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kyösti_Wilkuna
Sota lopettaa uusavuttomuuden... - Anonyymi
Ei Suomeen pidä luoda ruokapulaa tukemalla vihreiden haihatteluja.
- Anonyymi
Missä viipyy työmarkkinajärjestömme, MTK:n ohjeistus.
- Anonyymi
Tällä palstalla yksi perheensä turvetuotantoa puollusteleva pikkukepuli väittää turpeen kasvavan 10 m3 hehtaarille! Aivan kuin se tapahtuisi jokaisella metsähehtaarilla ja aivan kuin turve hiilivetynä ei hajoisi luonnossa lainkaan.
Olisi syytä opiskella kemiaa lisää, biologiaa lisää, ymmärtää luonnonnossa tapahtuvaa kompostoitumista ja anaeroopista käymistä.
Kaiken lisäksi juuri nyt joka puolella Suomen ja erityisesti Keskustan kannatusalueella Keskipohjanmaalla viljellään kuivattuja turvepeltoja ja puuta yritetään kasvattaa kuivatuilla soilla, joista molemmista osittain väärinymmärryksen ja osittain tahallisen toiminnan johdosta turvetta hajoaa enemmän kuin sitä koko maassa syntyy.- Anonyymi
Lähes kaikki peltoviljelyä varten kuivatuista soista on kuivattu jo 1800-luvun lopulla ja 1900-luvun alussa, eikä niissä siksi ole enää hajoavaa turvetta jäljellä. Sotien jälkeen siirtoväen asuttamiseen kuivatut suotkin lienevät jo muuttuneet mullaksi. Soiden kuivattaminen puuntuotantoon on nuorempaa perua, mutta loppui vuosituhannen vaihteessa. Enää tehdään kunnostusojituksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432121Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151399Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141366Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3701233Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21927Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist161819Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19796Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57716- 75712
Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101665